طراحیفولکس واگن

کانسپت فولکس‌واگن واروک، تلفیقی از وانت و استیشن

دو دانشجوی طراحی این رندر منحصربه‌فرد را طراحی کرده‌اند

طراحان از همان روزهای اول از طراحی کراس‌اوور جدید اطلس انتقاد کردند تا جایی که حتی یکی از اعضای تیم مسئول طراحی اطلس، آن‌را خسته‌کننده و شبیه به فوردهای سال ۲۰۱۲ دانست؛ بنابراین شاید فولکس‌واگن اکنون به یک طراحی انقلابی نیاز داشته باشد و کانسپت واروک (Varok) می‌تواند نقطهٔ شروعی برای این کار باشد. این کانسپت توسط دو دانشجوی فرانسوی و کارآموز طراحی در فولکس‌واگن طراحی شده است.

0__2016-project-valentin-5

این دو نفر «Valentin Fuchs» (مسئول طراحی بیرونی) و «Pierre Joveneaux» (مسئول مدل‌سازی سه‌بعدی) نام دارند. واروک به‌عنوان وانتی طراحی شده است که می‌تواند به یک خودروی شوتینگ بریک تبدیل شود. این برترین خودروی کاربردی روزمره است. والتنین در مورد این کانسپت گفته است:

«هدف از این پروژه این بود که نشان دهد فولکس‌واگن چگونه می‌تواند با یک وانت یا Ute (وانت کم ارتفاع قدرتمند) در بازار استرالیا حضور پیدا کند».

0__2016-project-valentin-4

خودروهایی چون ولوو V90 و واکسهال Maloo الهام‌بخش این پروژه بوده‌اند و ترکیبی از اجزای این دو خودرو بر روی یک خودرو پیاده شده است. هنگامی‌که بخش عقبی ماروک نصب شده باشد می‌تواند پنج سرنشین و چند چمدان را با راحتی و آرامش بالا حمل کند؛ اما با برداشتن قسمت عقبی، واروک فضای بار تختی را ارائه می‌کند که هرچند کوچک است اما می‌توان یک دوچرخه یا دو تختهٔ موج‌سواری را در آن قرار داد درحالی‌که کابین آن نیز در این حالت قادر به حمل سه سرنشین خواهد بود.

0__2016-project-valentin-6

بااین‌حال هرچند واروک تنها یک کانسپت و در حد چند رندر است اما ایدهٔ بسیار جالبی بوده که حتی ممکن است به سبد محصولات فولکس‌واگن اضافه شود. این در حالی است که سازندهٔ آلمانی با SUVهایی مانند اطلس و خودروهای مانند آرتئون در حال بازسازی شرایط خود پس از دیزل‌گیت است؛ بنابراین ایجاد کمی هیجان در محصولات فولکس‌واگن می‌تواند مشتریان ازدست‌رفتهٔ آن‌را بازگرداند.

0__2016-project-valentin-3

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. YAS

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (68 ديدگاه)

    یکی از جالب ترین کانسپت هایی هست که دیدم.خوبیش هم اینه که خیلی پیشرفته و عجیب و غریب نیست که حالا حالا ها تولید نشه.اگر چراغ سبز بده فولکس خیلی سریع میشه که بره روی خط تولید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. elemento

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    فولکس واگن چقدر فعالیتش زیاد شده.

    بخدا مطمئن نبودم، میگفتم فولکس واگن اصلا 15 میلیارد دلار جریمه نشده.

    اینا جریمه میشن، وحشی تر و هار تر !! میشن. شکست رو قبول نمیکنن.

    خوشم میاد از این روحیه ی آلمانی ها.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Ahmad.Q

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    بنز هم یه کانسپتی به نام vario سال 1995 با همین سبک معرفی کرده بود
    ایده جالبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Ahmad.Q

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    بنز سال 1995 یه کانسپتی با نام vario تو همین سبک طراحیه کرده
    ایده جالبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا