فراری

فروش اتوبوس تیم فرمول 1 اسکودریا فراری

خودرویی که مدنظر ماست شاید یک سوپر اسپورت گیرا یا یک فراری با پیشرانه ۱۰ سیلندر نباشد اما این ایویکو دومینو اورالاندی در سال ۲۰۰۱ به‌صورت سفارشی برای تیم فرمول ۱ اسکودریا فراری ساخته شده بود.


اتوبوس مورد بحث تا فصل ۲۰۰۵ فرمول ۱ مورد استفاده تیم بوده و در طی این سال‌ها توسط میشائیل شوماخر، روبنس باریچلو و دیگر اعضای تیم استفاده شده بود.


داخل بدنه ۱۲ متری این اتوبوس که رنگ بدنه روسو کورسا را دارد اساساً شاهد دو آپارتمان جداگانه، تلویزیون LCD، میز رایانه، تلفن ماهواره‌ای، ارتباط اینترنت و دیگر خوبی‌ها هستیم. البته مالک فعلی این اتوبوس که آن را در سال ۲۰۰۹ خریداری کرده تغییراتی را بنا به ذائقه خود ایجاد کرده است.


اتوبوس اسبق اسکودریا فراری هم‌اکنون بهبودهای فراوانی در بخش‌های الکتریکی و مکانیکی داشته و در آن می‌توانیم شاهد تخت لوکس، حمام کامل، سیستم‌های تهویه مطبوع جداگانه و مستقل به همراه تئاتر خانگی Bose باشیم. یک ژنراتور ۲۲۰ ولتی دیزلی نیز برق تمامی دستگاه‌ها را تأمین می‌کند.


ایویکوی سفارشی مورد بحث ما از پیشرانه‌ای ۳۸۰ اسب بخاری که به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ساخت ZF متصل شده استفاده می‌کند و از زمان ساخت تاکنون کمتر از ۹۰ هزار کیلومتر کار کرده است.


مالک اتوبوس می‌گوید شرایط کلی آن بسیار خوب بوده و در نگهداری آن از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است. این اتوبوس در حراجی بونهامز که در ماه فوریه و در پاریس فرانسه برگزار خواهد شد حضور خواهد یافت. این حراجی می‌گوید ایویکوی سفارشی یاد شده احتمالا با بهایی بین ۱۵۵۳۷۵ تا ۱۸۶۴۵۰ دلار فروخته خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    کابین ش شبیه یه سوییت مجلله و
    عجب تخت دو نفره ای داره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. یاس ی

    ۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    باحاله،
    باحالتر از طراحی داخلیش تاریخچه اونه، همینکه مال تیم فررای بوده و بزرگان تیم فرمول یک ازش استفاده میکردن ارزشش را بالاتر میبره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رضا

    ۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (30 ديدگاه)

    مسافرت با این چه لذتی داره :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Ali keyhani

    ۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (657 ديدگاه)

    طراحی بیرونش سادس ولی طراحی داخلیش فوق العاده زیباست.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا