فراری

سزار روم برمی‌خیزد: نگاهی به فراری لافراری

فراری لافراری نخستین خودروی هیبریدی ساخته شده در مارانلو و نیز قدرتمندترین ابرخودروی جاده‌ای مزین به نشان فراری است. این خودرو در تعداد محدود و به مشتریان خاص فروخته شده است. تولید لافراری از سال ۲۰۱۳ شروع شد و به ۴۹۹ دستگاه ختم شد.

فراری لافراری
شاید لافراری بر مبنای فلسفه خودرویی جاده‌ای-مسابقه‌ای تولید شده باشد اما اجزای کابین آن از بهترین متریال موجود برخوردار شده‌اند. روح فرمول یک در این خودرو کاملا محسوس است. غربیلک فرمان به سبک خودروهای فرمول یک با دکمه‌ها و سوییچ‌های مختلف احاطه شده است که این نوع از غربیلک فرمان حالا دیگر در سایر خودروهای فراری نیز قابل مشاهده است. صندلی راننده در سرجای خود ثابت شده و در عوض برای دست یابی به راحت‌ترین موقعیت رانندگی، غربیلک فرمان و مجموعه پدال‌ها قابل تنظیم هستند.

فراری لافراری

فراری لافراری
کلیه متغیرهای غیر ضروری از روی صفحه سرعت شمار به کنار رفته‌اند و یک شمارنده بزرگ دور موتور، در مرکز نمایشگر تعبیه شده در پشت غربیلک فرمان، مشاهده می‌شود. صندلی‌ها به خوبی بدن را در آغوش می‌گیرند و سرنشین نشسته بر روی صندلی لافراری، از حمایت مناسبی برخوردار می‌شود. دید به بیرون کاملا مناسب است. البته مانند اکثر خودروهای موتور وسط، در مشاهده آنچه پشت سر خودرو حضور دارد، کمی به دردسر خواهید افتاد.

فراری لافراری
لافراری از سیستم‌های بسیار پیشرفته الکترونیکی و آئرودینامیکی کنترل شاسی به منظور اطمینان از مهار مناسب نیروی زیاد پیشرانه، بهره می‌برد.

فراری لافراری

فراری لافراری
لافراری در پیست آنچنان سطحی از قابلیت کنترل و پایداری را به نمایش می‌گذارد که برای یک چنین خودرو دیفرانسیل عقب پرقدرتی بعید به نظر می‌رسد. به مدد قرارگیری سیستم هیبرید در ارتفاعی نسبتا کوتاه، مرکز ثقل خودرو پایین‌تر آمده و مزایای این امر در بهبود قابلیت‌های آئرودینامیک لافراری به ویژه حین افزایش سرعت، کاملا واضح و مبرهن است.

فراری لافراری
در مقایسه با پورشه ۹۱۸ دو دیفرانسیل، رانندگی با لافراری نیاز به مهارت بیشتری دارد اما هر مرتبه رانندگی با لافراری می‌تواند به یک خاطره خوب و هیجان انگیز بدل شود.

فراری لافراری
قلب تپنده لافراری یک پیشرانه V-12 بنزینی با توان ۷۸۹ اسب بخار و گشتاور ۷۰۵ نیوتن متر است که در همراهی با سامانه الکتریکی با قدرت ۱۶۱ اسب بخار، مجموعه‌ای با توان کلی ۹۵۰ اسب بخار و گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر را پدید آورده است. برخلاف مکلارن p1 و پورشه ۹۱۸ هیبریدی، لافراری نمی‌تواند از نیروی برق به صورت جداگانه برای حرکت استفاده نماید.

فراری لافراری
یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک مامور انتقال نیروی پیشرانه لافراری به سوی چرخ‌های عقب شده است. شتاب صفر تا صد لافراری زیر ۳ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن نیز بالغ بر ۲۱۸ مایل بر ساعت است. میزان مصرف سوخت این خودرو که بر اساس ادعای فراری در حدود ۴۰ درصد نسبت به پیشرانه‌های با توان مشابه کاهش داشته است، معادل ۱۹.۶ لیتر بر ۱۰۰کیلومتر در شهر و ۱۴.۷ واحد در بزرگراه اعلام شده است.

سامانه مسیریابی، کلایمیت کنترل، نورپردازی LED، ترمزهای کربن سرامیکی، آئرودینامیک فعال، تعلیق تطبیق‌پذیر، نسل سوم دیفرانسیل الکترونیکی و سامانه کنترل کشش EF1-Trac یکپارچه با سیستم هیبرید، جزء تجهیزات رفاهی-عملکردی خودروی لافراری محسوب می‌شوند.


خودروهایی نظیر فراری لافراری شاید هر ده سال یکبار به دنیای اتومبیل راه پیدا کنند که در هر مرتبه حضورشان، نقطه عطفی برای کل صنعت خودروسازی به شمار می‌روند و تعدادی از آنها برای انجام امور سرمایه‌گذاری از نظرها پنهان می‌شوند. این گونه ابرخودروها بقدری خوب هستند که شاید توانایی‌های فوق العاده آنها هیچگاه به طور کامل کشف نشود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    اون عکس بارنگ سیاه که از نمایه بغله.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  2. ساسان

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1039 ديدگاه)

    عالی بود.درکنار918و p1یکی از 3ضلع هرعشق ماشینیه.
    ..اخبار مربوط به هایپرکارها سوپراسپرتها ودرگها رو بیشتر کنید..فک کنم بیشتر ازسایر مطالبتون طرفدار داشته باشه,

    موافقم 3
    مخالفم 0
  3. سلطان پیکان ***ویران خودرو سابق

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    این ماشین هر چی بابتش بدی ارزش داره نه کمپانی بی اصل و نصب که بیاد به اسم خاص و تک بودن از پول میلیونی بخواد مثل اون لایکن مثلا هایپر اسپورت

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. ایمان

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    هر موقع خبری از فراری می بینم روح و روانم شاد میشه
    عشق است اسب سرکش و طوفان سرخ مارانللو
    ???? ???? ????

    موافقم 3
    مخالفم 1
  5. Khosrow

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    ولی انزو یه چیز دیگه بود ..

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. ژان وال ژان

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (166 ديدگاه)

    عظمت لافراری به تنهایی بیشتر از صنعت خودرویی بسیاری کشور هاست
    شاید فقط آلمان، ژاپن و ایتالیا رو بشه مستثنی کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
      1. ژان وال ژان

        ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (166 ديدگاه)

        با احترام به شما دانیال جان
        من صرفا نظر خودم رو گفتم
        منظورم رساندن عظمت لافراری رود نه تحقیر بقیه
        لافراری یعنی یک قرن خودروسازی

        از بابت تأیید شما هم ممنونم !
        ولی کاش الکی به خودتون زحمت ندید

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مجید سبزواری

          ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (82 ديدگاه)

          جریان ژان وان ژان قضیه همون جوراب هم اتاقی مجیده که تعریف کرد

          موافقم 0
          مخالفم 0
    1. F۲۲RAPTOR

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2598 ديدگاه)

      #بهش میگم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. الف.ی

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1640 ديدگاه)

      جناب ژان وال ژان بسیار بسیار معذرت میخوام که اینطوری صحبت میکنم ولی دوستان پدالی
      برخی نظرات مریخی این دوستمون رو به من و بقیه دوستانم ( آلمانی بازای سایت ) مرتبط ندونید من خودم در بعضی مواقع مثل الآن با نظر ایشون مخالف هستم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. F۲۲RAPTOR

        ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2598 ديدگاه)

        من هم قبلا این مطلبو گفته بودم
        مرسی امیر جان

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. الف.ی

          ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (1640 ديدگاه)

          خواهش میکنم

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. aura

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (25 ديدگاه)

      درسته داداش باهات موافقم خیلی از ویژگی های سوپر اسپرت رو لافراری پیاده سازی کرد.
      سیستم آیرودینامیک فعالی که الان لامبو در پرفورمانته گذاشته و ترکونده
      رام کردن سیستمای انجین فرمول یک که الان در خودروهای خیابونی گذاشته شده نظیر پروجکت وان مرسدس
      اینا جزئی از میراث لافراریه❤
      مطلب عالی بود لذت بردم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. HORSE

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (217 ديدگاه)

      آقای ژان وان ژال کار ندارم داری از فراری دفاع میکنی یا نه ولی لطفا دست از گذاشتن همیچین کامنتایی بردار!
      اگر میخوای بهبرند ها و علاقه ی دیگران توهینی کنی لطفا به عنوان به فراری فن اینکارو نکن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. الف.ی

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1640 ديدگاه)

    هیچ وقت از فراری خوشم نیومده ولی با این حال از سه مدل این شرکت که F12 و FXX K و FXX K Evo باشن نتونستم هیچ ایرادی بگیرم و باید اعتراف کنم بهترین صدای موتور در صنعت خودرو با اختلاف متعلق به فراریه حتی زیباتر از آمریکایی های 8 سیلندر یا 12 سیلندر و 10 سیلندر لامبو
    اینبار میخوام از درونم داد بزنم Forza Ferrari
    وجود فراری به صنعت خودروسازی و فرمول یک کمک میکنه و باعث بالاگرفتن تب رقابت میشه و البته باعث به وجود اومدن یکی از شرکت هایی که احتمالا خیلی از ما از اون خوشمون میاد شد یعنی همون گاو وحشی سنت آگاتا
    مرسی که هستی نابودگر مریخی

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. الف.ی

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1640 ديدگاه)

      البته در مورد تیراژ لافراری این نکته قابل ذکره که پانصدمین دستگاه اون به منظور کمک خیریه تولید شد و فکر کنم به مزایده گذاشته شد خبرش تو همین پدال موجوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. F۲۲RAPTOR

        ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2598 ديدگاه)

        به نظر من خوش صدا ترین صدا تو فراریها متعلق به انزو هست
        خیلی خیلی خالص و اصیله

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. VOLVO

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (195 ديدگاه)

      بهترین صدایی که شنیدم LFA بوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. aura

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (25 ديدگاه)

      کل مدلای فراری عالی و بی نظیرن❤
      یکم از عیبایی که از مدلاشون گرفتی رو بزار برامون لذت ببریم ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. الف.ی

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1640 ديدگاه)

        دوست ندارم جنجال درست کنم اونم در مقابل یه سری متعصب
        بماند اون ایرادات

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. NAVID۰۰۹۸

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (10179 ديدگاه)

    تیکه آخر مقاله گویای تمام مزیتهای شرکت فراری بخصوص سریهای تولید محدود اونه:
    (( این گونه ابر خودروها بقدری خوب هستند که شاید توانایی های فوق العاده آنها هیچگاه به طور کامل کشف نشود)).
    خودروهای سری محدود فراری ازون دسته ماشینایی هست که بی برو برگشت خریدش مساوی با سرمایه گذاری و ارزش مبلغ پرداختی تا چند برابر مبلغ پرداختی حتی با گذشتن از مدت شاید کمتر از ۳ ماه .به همین خاطره که فراری به هرکسی این جور ماشینهارو نمیفروشه و به کسی میفروشه که خوده ماشین و بَرند فراری بیشتر براش ارزش داره تا ارزش چند برابری اون سود زیاد نسبت به مبلغ پرداختی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1883 ديدگاه)

      بله حق با شماست ماشینهای تولید محدود فراری متعلق به افرادیه که عاشق فراری هستن دلیل اینکه لافراری یا F12TDF به افرادی فروخته شدن که بیشتر از 5 فراری دارن هم همینه این ماشین ها و سودی که صاحبانشون ازش میبرن قدردانی فراری از مشتریان وفاداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. me84

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    فراری مثل قالی کرمانه. هرچی بمونه قیمتش میره بالاتر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علی

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (218 ديدگاه)

    فراریه دیگه . سلطان سوپر اسپرت سازها در تمام کل همه ی دنیای جهان گیتی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ژان وال ژان

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (166 ديدگاه)

      واقعا همینطوره ?
      فراری لایق یه چیزی بیشتر از عشقه
      عصاره و چکیده ی تمام تاریخ سوپراسپرت سازی

      قوی ترین دوازده سیلندر تنفس طبیعی در تاریخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. ایمان

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (258 ديدگاه)

    لا فراری یه گنج پنهان که تا ده سال دیگر مطمئن ارزش چند میلیون دلاری پیدا میکنه ولی من به شخص com وخوش انزوا رو بیشتر دوست داشتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ایمان

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (258 ديدگاه)

    این کیبورد ما هم همه چی رو قاطی میکنه منظورم اف 40 و انزو بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مهدی

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    البته جناب رپتور انزو یکی از خودروهای تاثیر گذار تو صنعت خودرو هست و بعد از اف۴۰ بهترین ساخته فراری اما همونقدر که عاشق انزو هستم باید اعتراف کنم بدترین صدا رو بین تمام فراری ها داره ! به نظر من صدا فقط صدای ۳۶۰ چلنج استرادال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. aura

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (25 ديدگاه)

    میشه یه برندی رو بگین که هرچی ماشیناش خاک بخورن ارزششون بیشتر بشه؟؟؟
    روح اسپرت یعنی فراری
    والسلام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Fericuda

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (107 ديدگاه)

    نمیدونم چند سالم بود. ۴-۵-۶
    فقط یادمه اولین ماشینی که عاشقش شدم فراری بود. اینهمه سال گذشت ولی هنوزم هیچ خودروسازی رو بالاتر از فراری نمیدونم همیشه واسم حکم افسانه رو داشته
    بهترین مدلاش به نظر من : laferrari – enzo – f40 – 488 -250 gt lusso -288 gto

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. امین قاف

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (15 ديدگاه)

    متنفرم از جرمی کلارکسون انگلیسی نژاد پرست که تمام تلاششو میکرد تو برنامه تاپ گیر مک لارنو همسطح فراری قرار بده
    ماشین ایتالیایی یعنی روح یعنی عشق یعنی اسطوره
    حتی امریکام نمیتونه اینجوری با ماشین ادمو ارضا کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (87 ديدگاه)

      اتفاقا توی تاپ گیر سعی میکردن لافراری رو بی ارزش تر از دوتای دیگه نشون بدن…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. محسن حسینی

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (56 ديدگاه)

    لعنتی!!!
    تو بهترین چیزی هستی که تا حالا تو زندگیم دیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Ali keyhani

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (657 ديدگاه)

    اگه قرار باشه از بین تمام ماشین هایی که در طول تاریخ توسط شرکت های مختلف ساخته شده یکی رو انتخاب کنم،بدون شک اون ماشین یک فراریه،و اون فراری یک لافراری قرمز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Love Cars

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    شاهکار فراری و همچنین یکی از فراری هایی که نمیشه دوستش نداشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مهدی

    ۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    بر میخیزد ؟ مگه تا الان بر نخیزیده بود؟

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا