فراری

تهدید فراری به شکایت از یک طراح کفش!

همانند بسیاری از افراد جوان و موفق، فیلیپ پلین که طراح مد آلمانی می‌باشد دوست دارد سبک زندگی خاص و سطح بالای خود را در شبکه‌های اجتماعی و به‌ویژه اینستاگرام به نمایش بگذارد.


به همین خاطر پیج او پر از مکان‌های جذاب و خودروهای خاص و متمایز است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به رولزرویس فانتوم، لامبورگینی اوروس و فراری ۸۱۲ سوپرفست اشاره کرد. پلین همچنین از پیج اینستاگرام خود برای نمایش و بازاریابی برخی از محصولات خود استفاده می‌کند و به نظر می‌رسد این امر ظاهراً باعث ناراحتی فراری شده است!

پلین در یکی از پست‌های اخیر خود نامه‌ای از وکلای فراری دریافت کرده که در آن پلین به استفاده غیرقانونی از نشان‌های تجاری ثبت شده از فراری متهم شده است. ظاهر پلین تصویری از کفش‌های کمپانی خود را روی شیشه‌ی عقب فراری ۸۱۲ سوپرفست خود منتشر کرده و همین امر واکنش فراری را در پی داشته است.


نامه‌ی فراری به همین‌جا ختم نشده و در آن گفته شده:

نشان‌های تجاری و خودروهای فراری که در تصاویر شما به نمایش درآمده‌اند کاملاً با هویت برند فراری در تناقض بوده است. این نوع سبک زندگی باعث لطمه به شهرت و اعتبار فراری شده است.

وکلای فراری از پلین درخواست کرده‌اند تمامی تصاویر یاد شده ظرف مدت ۴۸ ساعت پاک شوند و او استفاده از نشان‌های تجاری و خودروهای فراری برای اهداف تجاری را متوقف کند. آن‌ها همچنین ادعا کرده‌اند اعمال پلین توجه دادگاه‌ها را به خود جلب خواهد کرد.

به نظر نمی‌رسد که پلین عقب‌نشینی کرده باشد زیرا گفته است:

من حتی نمی‌توانم درباره‌ی اینکه چقدر از دریافت این ادعاهای غیرمنصفانه علیه زندگی شخصی خود ناامید و منزجر شده‌ام حرفی بزنم.

او به علاقه‌ی خود به فراری اشاره کرده و گفته که اولین اسب رقصان خود را ۱۰ سال پیش خریده است. او نامه‌ی موردبحث را یک باج‌خواهی آشکار دانسته و خاطرنشان ساخته این اتفاق با انتشار تصویری از خودروی شخصی او در پیج شخصی‌اش شروع‌ شده است.

اگرچه لحن نامه کاملاً تند و تهدیدآمیز است اما به نظر می‌رسد فراری نگرانی‌ای درباره‌ی افرادی با پوشش‌های خاص موجود در تصاویر ندارد. همان‌گونه که در نامه‌ی فراری آمده، بازاریابی کفش‌های پلین باعث نقض حقوق تجاری فراری شده است.

خلاصه باید گفت فراری از اینکه پلین کفش‌هایش را روی ۸۱۲ سوپرفست گذاشته و حواس افراد را از کفش‌های رسمی پوما برای فراری پرت کرده ناراحت است. البته ذکر این نکته مهم است که کفش‌های پوما دارای لوگوی فراری بوده درحالی‌که کفش‌های پلین فقط روی شیشه‌ی این خودرو قرار داشته‌اند.

هنوز مشخص نیست که این ماجرا به کجا خواهد کشید اما اگر هیچ‌یک از دو طرف کوتاه نیایند احتمال حضور آن‌ها در دادگاه وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. ایلیا

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (731 ديدگاه)

    فراری هم حوصله داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. M

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      اگر با این حجم از وسواس و به قول شما حوصله کار نمیکرد که فراری نمیشد !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ایمان

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3895 ديدگاه)

    کاری به هیچی ندارم فقط رنگ فراری رو عشقه ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. SS

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (739 ديدگاه)

    فراری و دست زدن به باج خواهی !!
    این چیزی هست که در شأن فراری نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1886 ديدگاه)

      پول که طلب نکردن گفتن از اسم و لوگوی برندما استفاده نشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. نوید جهرمی

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    متن رو ول کن. رنگو ببین چه دلبراست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    از یه طرف آدم حق میده به فراری که میگه باید اجازه میگرفتی که حتماً هم طلب پول کلانی میکردن .

    از طرف دیگر ، اگر بخوای آب هم بخوری باید بترسی و بلَرزی که به شخصی بَر نخوره (( پلین ، اگر روی آسفالت میگذاشت ، اداره راهداری شکایت میکرد ، اگر روی یک تِکه چوب میگذاشت ، دوست داران محیط زیست میخوردنش ، اگر روی پراید میگذاشت ، سایپا دَخلَش را میاورد )) .

    یجورایی باجخواهی فراری به حساب میاد تا زرنگی پلین .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیر(اکانت گمشده)

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (24 ديدگاه)

    چاله ب ام و ام پاور برای حمایت از فیلیپ پلین تو کامنت پست اعتراضی دومش گفته میتونی یه m8 بخری و هر وقت خواستی کفشاتو بذاری روش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حسین دهمرد

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    اختیار پیج خودتم نداشته باشی خیلی زور داره.کسی به من همچین گیری میداد که چرا فلان عکسو تو پیجت گذاشتی دندوناشو میریختم تو دهنش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا