استفاده از تکنولوژی هیبریدی SF90 استراداله در محصولات آتی فراری

یک فراری جدید وجود دارد و آن هیبریدی است. پس از موفقیت لافراری و روندی که صنعت خودرو در عصر کنونی طی می‌کند این موضوع جای تعجبی ندارد. SF90 استراداله جدید هم‌اکنون قوی‌ترین خودروی جاده‌ای تاریخ فراری بوده و پیشرانه‌ی پلاگین هیبریدی آن توانایی تولید 986 اسب بخار قدرت را دارد. تکنولوژی‌های این پیشرانه در محصولات آتی فراری نیز بکار خواهند رفت.


میشائیل لیترز، مدیر فنی فراری اخیراً در مصاحبه با اتو اکسپرس اعلام کرده استفاده از این پیشرانه‌ی هیبریدی در دیگر محصولات شرکت بسیار آسان خواهد بود. او گفته است:

محصولات هیبریدی دیگر هم تولید خواهند شد اما مشخصات قوای محرکه خاص خود را خواهند داشت.


قوای محرکه‌ی SF90 استراداله از یک پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4 لیتری با قدرت 769 اسب بخاری و گشتاور 800 نیوتون متری و سه پیشرانه الکتریکی و مجموعه باتری لیتیوم-یونی تشکیل شده است. یکی از این پیشرانه‌ها در اکسل عقب قرار داشته و دوتای دیگر هم روی اکسل جلو سوار شده‌اند تا 217 اسب بخار دیگر را نیز تولید کنند. قدرت ترکیبی پیشرانه‌ها از طریق یک گیربکس 8 سرعته دوکلاچه به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود.


لوئیس کامیلری مدیرعامل فراری پس از رونمایی این خودروی جدید اعلام کرد:

با ورود به این کلاس من مطمئن هستم که مشتریان جدیدی را جذب خواهیم کرد.


فراری تا پایان سال جاری 5 محصول جدید را تولید خواهد کرد و البته تا سال 2022 باید منتظر هجوم 15 خودروی جدید توسط این کمپانی باشیم. شایان ذکر است 60 درصد این خودروها هیبریدی خواهند بود. برخی از محصولات جدید فراری از نسخه‌ی کم‌توان‌تر این پیشرانه‌ی 8 سیلندر الکتریکی شده استفاده خواهند کرد. فراری همچنین در حال کار روی قوای محرکه‌ی 6 سیلندری است که برای مدل‌های ارزان‌تر سری اسپرت بکار خواهد رفت.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

14 دیدگاه

  1. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1780 دیدگاه) ,

    جداً استاد سوپرایز کردن در معرفی خودروئه
    فرای جهت سوپر اسپرت سازی
    بنز جهت لوکس و تکنولوژیک سازی

    پاسخ
    1. Reza
      سوابق: (1003 دیدگاه) ,

      از هر نظر عالیه

      ولی از لحاظ طراحی لافراری یه چیز دیگه بود. این بیشتر شبیه ( پینین فارینا باتیستا ) شده تا یه فراری .انتظار داشتم یه اسم خاص هم داشته باشه ، نه فقط یه عدد

      پاسخ
  2. ZXEN
    سوابق: (86 دیدگاه) ,

    تنفس طبیعی و هیبریدی . این دو تکنولوژی برای هر خودروی مسابقه ای لازمه . الکتریکی کامل بودن فقط برای شتاب و اکونومیک (اقتصادی) عالیه . تا حالا ندیدم خودروی الکتریکی مسابقه ای ، زمان پیست بهتری نسبت به درون سوز و هیبریدی به جا بزارن . حداقل در نوربرگ رینگ

    پاسخ
    1. Ferrari
      سوابق: (1321 دیدگاه) ,

      این ماشین از لافراری سریعتر خواهد بود.درواقع ۴۸۸ پیستا هم از لافراری سریعتره با اینکه در فیورانو پیستا ۲ ثانیه کندتر از لافراری بوده.حالا این مدل که سریعترین اتومبیل فیورانو بوده اختلافش با لافراری خیلی بیشتر از این حرفاست sf90 خیلی سریعتر از این حرفاست.و ضمنا فراموش نکنید که وزن خشک این ماشین حدودا ۳۰۰ کیلو از لافراری بیشتره

      پاسخ
      1. Ferrari
        سوابق: (1321 دیدگاه) ,

        البته این کامنتم در جواب کامنت ایمان عزیز بود.

        پاسخ
        1. ایمان
          سوابق: (1198 دیدگاه) ,

          منم با شما موافقم که SF۹۰ از LaFerrari سریعتره ولی صحبتم با کسانی بود که حرف از تاپ اسپید میزدن و میگفتن با تکنولوژی های جدیدتر و قدرت بیشتر و …. هنوز از فراری که سال ۲۰۱۳ معرفی شده سرعتش کمتره در صورتیکه هنوز تست نشده
          ضمناً در ویکی پدیای انگلیسی خبر از نسخه ای با کارایی بالاتر و پرفورمنس بهتر در آینده به نام Assetto Fiorano خبر داده

      2. porschesport
        سوابق: (41 دیدگاه) ,

        نمیشه به طور قطع گفت ، این ماشین awd هست و وزن خشکش ۱۵۷۰ ولی لافراری curb weightش ۱۵۸۵ بود ، احتمالا sf90 وزنی بین ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ کیلو خواهد داشت ، awd بودنش یه مزیته در پیست از اونور وزنش یه جور عیبه ، البته این ماشین ۳۶ اسبم قویتره ، بهر حال باید منتظر تست این خودرو توی انواع پیست ها باشیم ، با اینکه فراری اعلام کردهsf90 جانشین لافراری نیست ولی باز هم رقابتش با لافراری بینهایت دیدنیه

        پاسخ
    2. حامد قدسی
      سوابق: (238 دیدگاه) ,

      سلام نظرتون اشتباه هست. عملکرد در پیست ربطی به الکتریکی بودن و ندارن نداره. مثال نقضش هم NiO-EP9 هستش که دومین خودرو سریع این پیست هستش و به زودی موارد مشابه بیشتری هم خواهند بود. به دلیل مرکز ثقل پایین و گشتاور بالا پتانسیل بهترین عملکرد رو دارن الکتریکی ها مشکل فقط وزن هستش که با سبک تر شدن باتری ها اینقدر اخلاف با درونسوز ها زیاد خواد شد که عملا میشه گفت یک عصر جدید رو در پرفورمنس و عمکرد پیست شاهد خواهیم بود…

      پاسخ
  3. ایمان
    سوابق: (1198 دیدگاه) ,

    انتظارات از فراری بیش از حد بالا رفته و همه توقع تولید ماشینی در حد LaFerrari دارن با طراحی خاص و زیبا که انتظار زیادی هم از این برند بزرگ نیست
    ولی باید گفت فراری قصد نداره ماشینی بهتر از پرچمدار خودش داشته باشه و فقط جایگزین مستقیمش باید یک پله بالاتر از اون باشه از هر نظر
    با ورود SF۹۰ استراداله کلاس سوپر اسپرت ها وارد چالش جدیدی خواهد شد

    پاسخ
  4. ارش
    سوابق: (695 دیدگاه) ,

    میانگین قدرت محصولات فراری رو که حساب میکنی به عدد شگفت انگیز ۷۸۳ اسب بخار میرسی یعنی این کمپانی اینقدر توانمنده که میانگین قدرت محصولات اینقدر.

    پاسخ
  5. ___Ferrari___
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    جالبه بدونید sf90 اسم خودروی فرمول یک فراری فصل 2019 هم هست که به مناسبت نودمین سالگرد تاسیس اسکودریا فراری این نام انتخاب شده .
    تکنولوژی های هایبرید به کار رفته در این خودرو هم بدون شک حاصل تکامل موتورهای هایبرید فرمول یک از سال 2014 تا به الآن هست. داده ها و اطلاعات بسیار با ارزشی که در مسابقات فرمول یک شرکت ها به دست میارن کمک خیلی زیادی در توسعه خودرو های جاده ای بهشون میکنه . در حال حاظر مرسدس و فراری و رنو و هندا بیش ترین پتانسیل رو برای ساخت موتور های هایبرید پرفورمنس دارن چون از تامین کننده های موتور فرمول یک هستن.
    جالبه بدونید موتور های شش سیلندر هایبرید فرمول یک با حجم 1.6 لیتر قدرت حدودی 1000 اسب بخار دارن.

    پاسخ
  6. Danial
    سوابق: (368 دیدگاه) ,

    .
    خوندن اخبار فراری همیشه آدم رو هیجان زده میکنه خدایش تولیدات فراری خیلی خاص هستن اسمش میاد لعنتی براش باید خبردار وایسی ♥

    پاسخ
    1. ایمان
      سوابق: (1198 دیدگاه) ,

      اگه فراری نبود از هرچی ماشینه بدم میومد
      مجنون فراری که میگن منم دوست عزیز
      پرچم فراری همیشه بالاست ❤❤

      پاسخ
  7. Ali Keyhani
    سوابق: (438 دیدگاه) ,

    مقایسه این فراری با اسطوره ای مثل لافراری اسطوره‌ای از نظر من کاملا اشتباس شاید هر دو هیبرید باشن ولی در دو کلاس متفاوت هستن و حالا سوپراسپورت ها آمار و ارقام یک هایپرکار رو دارن،و اینم‌ بگم که فراری دنبال تاپ اسپید بالا نیست،اینو میشه کاملا در محصولات فراری دید مثال انزو و لافراری با اینکه بیش از 10 سال اختلاف دارن ولی تاپ اسپید هردو 350 محدود شده جانشین لافراری هم فکر نمیکنم از350 تا بیشتر باشه هرچند رسیدن به تاپ اسپید خیلی بالاتر برای کمپانی مثل فراری آب خوردنه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.