تیونینگ فوق‌العاده فراری 488 پیستا توسط نوویتک
تیونینگ فوق‌العاده فراری 488 پیستا توسط نوویتک

تیونینگ فوق‌العاده فراری 488 پیستا توسط نوویتک

فراری 488 پیستا جزو معدود خودروهایی است که به سختی می‌توان آن را روانه‌ی گاراژهای تیونینگ کرد چراکه اساساً نیازی به ارتقای فنی نداشته و از طرف دیگر هم در شرایط استوک نیز ارزش‌های خود را به خوبی نشان می‌دهد.


در کل هرچه که باشد این خودرو از قوی‌ترین پیشرانه‌ی 8 سیلندر تاریخ فراری سود می‌برد. البته در نظر داشته باشید که همه مثل ما فکر نمی‌کنند و نوویتک هم این دسته از افراد را هدف گرفته و پکیج اسپورت جدیدش را برای مالکان این سوپرکار ایتالیایی معرفی کرده است. همان‌گونه که نام این پکیج نشان می‌دهد ما بیشتر با بهبودهای فنی پیشرانه‌ی 8 سیلندر 3.9 لیتری توئین توربوی فراری طرف هستیم.


نوویتک با تنظیم ECU و استفاده از سیستم اگزوز پرفورمنس ساخته شده از فولاد ضدزنگ توانسته قدرت پیشرانه را به 802 اسب بخار و گشتاور را به 898 نیوتون متر برساند که افزایش قدرت 82 اسبی و گشتاور 128 نیوتون متری را نشان می‌دهد.


به عنوان نتیجه، این فراری 488 پیستا قادر است در عرض 2.7 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت 345 کیلومتر در ساعت را ثبت نماید. پس شتاب این خودرو نیم ثانیه و حداکثر سرعت نیز 5 کیلومتر در ساعت بهبود یافته است. البته آمار و ارقام بازگو کننده‌ی تمام داستان نیستند چراکه نوویتک ادعا می‌کند این خودرو پاسخ گاز بهتر و قدرت گیراتری در جاده دارد.


علاوه بر بهبود پرفورمنس، این تیونر آلمانی قطعات بدنه‌ی ساخته شده از کربن را نیز عرضه می‌کند که شامل اسپویلر جلو، پانل‌های جانبی، آینه‌های بغل، اسپویلر لبه‌ای عقب و بخش کربنی اطراف چراغ‌های عقب می‌باشد. اکثر این قطعات با تمرکز روی آئرودینامیک ساخته شده‌اند و در تونل باد تست شده‌اند.


از دیگر تغییرات ظاهری می‌توان به نشان دهنده‌های تیره‌تر، چراغ‌ترمز سوم مشکی و رینگ‌های سفارشی NF10 اشاره کرد که با همکاری ووسن تولید شده‌اند. این رینگ‌ها خاص 488 پیستا بوده و ابعاد آن‌ها در جلو و عقب به ترتیب 21 و 22 اینچ می‌باشد.


نوویتک همچنین دستی بر سر و روی سیستم تعلیق خودرو کشیده و با استفاده از سیستم هیدرولیکی توانسته ارتفاع خودرو را حدود 35 میلی‌متر کمتر کند. سیستم لیفت جلو نیز می‌تواند ارتفاع دماغه را تا 40 میلی‌متر بالا ببرد.


نهایتاً مشتری می‌تواند چندین تریم مخصوص و پوشش چرم و آلکانترا را برای کابین خودروی خود سفارش دهد.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

11 دیدگاه

  1. ایمان
    سوابق: (1487 دیدگاه) ,

    یکی از بهترین تیون های نوویتک برای فراری 👌👌
    زیبایی خودشو حفظ کرده + عملکرد فنی هم ارتقا پیدا کرده

    پاسخ
  2. مهراد
    سوابق: (109 دیدگاه) ,

    اومده که رکوردای پیست رو پَر پَر کنه 😊

    هرچند خوشبختانه یا متاسفانه (نمی‌دونم کدوم واقعا) خودروهای تیونینگ شده اصلا اندازه نمونه های کارخونه ای توجه و کِرِدیت نمیگیرند . برای مثال هیچ وقت زمان به خودروی تیونینگ تو نوربرگرینگ ملاک قرار نمیگیره

    پاسخ
  3. مهراد
    سوابق: (109 دیدگاه) ,

    یه سوال
    چرا فراری اینقدر خوبه ؟؟
    قدرت و محبوبیت و شخصیت بالای فراری رو ناشی از چی میدونید ؟؟
    خوشحال میشم نظرتونو بدونم

    پاسخ
    1. Ahmad
      سوابق: (1073 دیدگاه) ,

      داشتن عقبه فوق العاده تو موتور اسپرت هم تو فرمول یک هم مسابقات استقامتی فکر کنم تو این زمینه بهترین باشه طراحی های زیبا و موتور که هر ساله جوایز زیادی دریافت میکنن. داشتن گرانترین کلاسیک های دنیا یعنی گرانقیمت ترین خودروهای جهان و…

      پاسخ
      1. مهراد
        سوابق: (109 دیدگاه) ,

        بله منم همین دلایل تو ذهنمه ، علاوه بر این همون‌طور که بدرستی اشاره کردید فراری تو موتور اسپورت عقبه ای به قدمت عمر کمپانیش داره که همین خیلی کاریزما ایجاد کرده براش

        پاسخ
  4. doubt
    سوابق: (140 دیدگاه) ,

    “به عنوان نتیجه، این فراری 488 پیستا قادر است در عرض 2.7 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده”
    ” پس شتاب این خودرو نیم ثانیه و حداکثر سرعت نیز 5 کیلومتر در ساعت بهبود یافته است.”
    فکر نمیکنم شتاب پیستا 3.2 باشه!!!!!

    پاسخ
  5. Khosrow
    سوابق: (1192 دیدگاه) ,

    طرفداران C8 ؟ / چندروز پیش نبود اونو به این ترجیح میدادن؟ / ها شب جمعه ست ..

    پاسخ
    1. مسعود
      سوابق: (37 دیدگاه) ,

      طرفدار c8 یا ۴۸۸ تو ایران هیچ معنی نمیده، چون حتی نمیتونی تو خیابونا ببینیشون چه برسه برونی.
      از رو چهار تا عکس و مشخصات فنی رو کاغذ که نمیشه درباره ماشین نظر داد. تا از نزدیک حسش نکنی نمیفهمی چرا فراری فراری هست و کروت کروت .
      بقیشم فقط ژست ماشین باز بودن و اطلاعات ماشین داشتنه .

      پاسخ
      1. مهراد
        سوابق: (109 دیدگاه) ,

        او آقا مسعود شرمنده در حضور بزرگانی مثل شما و آقا خسرو ما عامه هم میایم نظر می‌دیم
        هر چی باشه شما مجری تاپ گیر هستی و همه ی ماشینارو دقیق تست میکنی و بعد منت می‌ذاری سر ما و میای نظر میدی

        پاسخ
    2. مهراد
      سوابق: (109 دیدگاه) ,

      شما جوری نظر میدی که انگار پدر محترمتون کل صنعت خودروسازی اروپا رو انداخته پشت قبالتون و هرکسی دیگه ای این صنعت رو دوست داره یعنی ارث خونوادگی شمارو دوس داره …
      من طرفدار تمام ماشینای خوبم ، از قبل و الان و در آینده . نظر شمام مال خودتون محترمه
      نکته : من هنوز یه خودرو جدید و صفر کیلومتر رو به نمونه قدیمی و دست چندم ترجیح میدم
      والسلام

      پاسخ
  6. مانی
    سوابق: (1303 دیدگاه) ,

    کاش فراری خودش اینو با این مشخصات تولید کرده بود به عنوان
    ماشین استاندارد رکورد نرنبرگ رینگ رو جوری میزد که……مممم…..همونجوری

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.