فراری

تیونینگ فراری پورتوفینو توسط لوما دیزاین

اگر پیگیر اخبار مربوط به تیونرها باشید حتماً با لوما دیزاین آشنایی دارید. این موسسه در موناکو حضور داشته و از سال ۲۰۰۹ تاکنون به ساخت رینگ‌های سفارشی مشغول است.


لوما اخیراً اقدام به عرضه کیت‌های بدنه هم کرده و جدیدترین پروژه‌ی آن بر پایه فراری پورتوفینو معرفی شده است. کیت بدنه LP-740 2.0 که توسط ماریوس دومیتراسکو طراحی شده روی شخصیت اسپورت پورتوفینو تمرکز داشته و البته به دنبال اغراق و زیاده‌روی هم نبوده است.

در نمای جلو شاهد آپرون جدید با ورودی‌های هوای گیراتر، قطعات کربنی ساخته شده توسط اتوکلیو، جلوپنجره اورجینال فراری و لبه جلوی کربنی با طرح مات یا براق هستیم.


اما با نگاه به پروفایل جانبی شاهد ظاهری عضلانی‌تر خواهیم بود که این امر به لطف رکاب‌های جانبی کربنی و رینگ‌های ۲۱ اینچی GTC-SL بسیار سبک‌وزن حاصل شده است. این رینگ‌ها که با دو طرح متفاوت در دسترس هستند با لاستیک‌های ۲۵۵/۳۰ ZR21 در جلو و ۳۰۵/۲۵ ZR21 در عقب همراه شده‌اند.

اگرچه رینگ‌های در نظر گرفته شده توسط لوما بزرگ‌تر هستند اما ۲۰ درصد سبک‌تر از نمونه‌های استاندارد می‌باشند. اگر رینگ‌های ۲۱ اینچی برای برخی افراد خیلی بزرگ نباشند می‌توان رینگ‌های ۲۲ اینچی را سفارش داد. کیت لوما همچنین شامل کاهش ارتفاع ۳۰ میلی‌متری سیستم تعلیق در جلو و ۲۵ میلی‌متر در عقب می‌باشد.


اما به بخش عقب می‌رسیم که دارای سپر عضلانی‌تر و دیفیوزر بازطراحی شده با لبه‌های چشمگیرتر می‌باشد. تریم کربنی اتصال یافته به چراغ‌های عقب و اسپویلر لبه‌ای صندوق هم از دیگر تغییرات پورتوفینو هستند.

نام LP-740 اشاره واضحی به لامبورگینی دارد چراکه پیشرانه پورتوفینو نیز ارتقا یافته تا پرفورمنسی در حد آونتادور داشته باشد. به لطف ارتقای نرم‌افزار پیشرانه و سیستم اگزوز اسپورت، پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربوی این خودروی ایتالیایی قدرت و گشتاور بیشتری دارد.

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت پورتوفینو لوما به ۳.۱ ثانیه رسیده و حداکثر سرعت آن نیز ۳۴۲ کیلومتر در ساعت است. لوما قبلاً پیش‌فروش این کیت را شروع کرده و انتظار می‌رود اولین نمونه‌ها در بهار سال آینده به دست مشتریان برسند.

قیمت کیت آئرودینامیک و رینگ‌های لوما در آلمان از ۱۷۴۹۰ یورو شروع می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۲۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    ارتفاع پایین تر رینگ های بزرگ تر = سواری خشک و سفت تر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۲۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    چقدر دیفیوزر توی نمای عقب خودرو موثره
    چیزی که خیلی از خودروسازان بهش کم توجه اند
    درواقع یه دیفیوزر عقب جذاب مثل جلو پنجره میتونه روی نمای عقبی خودرو تاثیر بزاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۲۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    فراری با تیونینگ و بدون تیونینگ قشنگه
    و همچنان منتظر ۴۸۸ پیستا ….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا