درگ مردانه فراری 458 اسپچیاله و مک‌لارن 675LT

زمانی که بحث مقایسه‌ی سوپرکارهای متمرکز روی پیست می‌شود کمپانی‌های معدودی وجود می‌توانند عملکردی بهتر از فراری و مک لارن ارائه کنند.

mclaren-675lt-spider-vs-ferrari-458-speciale-drag-race-is-a-hopeless-struggle_5
اما در مکان‌هایی چون هایلندر و در خلال یک مسابقه ی درگ تنها یک برنده می‌تواند سر خود را بالا بگیرد و این بار دو مدعی جدی ایتالیایی و بریتانیایی یعنی فراری 458 اسپچیاله و مک لارن 675LT را رو در روی یکدیگر قرار داده‌ایم.

mclaren-675lt-spider-vs-ferrari-458-speciale-drag-race-is-a-hopeless-struggle_4
این مسابقه‌ی درگ به همت کاربر یوتیوب Shmee150 برگزار شده و مک لارن بنفش متعلق به همین فرد است. پیش از اینکه درباره‌ی نتیجه‌ی این درگ صحبت کنیم بیایید نگاهی به اعداد بیندازیم تا ببینیم که هرکدام چه در چنته دارند.

mclaren-675lt-spider-vs-ferrari-458-speciale-drag-race-is-a-hopeless-struggle_1
به خاطر داشته باشید که این دو خودرو ظاهراً رقبای مستقیم همدیگر محسوب می‌شوند حتی با اینکه فراری نسخه‌ی مخصوص پیست یعنی 488 GTB را نیز عرضه کرده است.

mclaren-675lt-spider-vs-ferrari-458-speciale-drag-race-is-a-hopeless-struggle_3
به هر حال اینجا فراری 458 اسپچیاله را داریم که از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4.5 لیتری با قدرت 597 اسب بخار و گشتاور 540 نیوتون متر استفاده می‌کند. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت اسپچیاله در 3 ثانیه ثبت شده و حداکثر سرعت آن به 325 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

از طرف دیگر مک لارن 675LT را داریم که از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 3.8 لیتری توئین توربو سود برده و خروجی آن به 666 اسب بخار قدرت و 700 نیوتون متر گشتاور می‌رسد. این خودرو در بحث شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 0.1 ثانیه سریع‌تر از فراری بوده و سقف سرعت آن نیز 326 کیلومتر در ساعت است.

drag-race-ferrari-458-speciale-vs-mclaren-675lt
اگرچه با مقایسه‌ی اعداد بالا به یکسان بودن تقریبی آن‌ها پی می‌بریم اما مزیت 675LT نسبت به 458 اسپچیاله گشتاور بیشتر آن است و این موضوع خود را در مسابقه‌ای جانانه نشان می‌دهد.

mclaren-675lt-spider-vs-ferrari-458-speciale-drag-race-is-a-hopeless-struggle_2
باهم به تماشای این ویدئوی جذاب می‌نشینیم.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

29 دیدگاه

    1. farshid omidfar
      سوابق: (72 دیدگاه) ,

      درسته این مدل فراری با مک لارن mp4 رقیب مستقیم بود که یک چهارم مایل هردوشون 10/7 هستش
      فراری 488 هم با مکلارن 675 lt رقیب مستقیمه که تایم هردوشون 10/3 ثبت شده
      هنوزم موندم چلنجر دمون چطوری 9/65 رفته !!!!!! واقعا ترکونده

      پاسخ
      1. امیر
        سوابق: (42 دیدگاه) ,

        استفاده از سوپر شارژ بجا توربو و در نتیجه شتاب اولیه بالاتر دیمون رو انقدر شاخ کرده

        پاسخ
    2. reza
      سوابق: (196 دیدگاه) ,

      این مدل هم طراز اوانتادور sv و f12 tdf هست…و راستشو بخاین یه کم عجیبه برام که توی برنامه های انگلیسی و مجله های انگلیسی و پیست های انگلیسی مکلارن برنده شه

      پاسخ
    3. dice
      سوابق: (166 دیدگاه) ,

      توی درگ های قبلی هم مکلارن 675lt هم اونتادور سوپرولوچه رو برد هم فراری f12…
      حالا می دونید کجای این قسمت جالبه؟؟
      الان یه سریا واسه اینکه من نتیجه یکی از دراگ های که تو سایت هست و می گم دیس می دن 😀 😀

      پاسخ
      1. reza
        سوابق: (196 دیدگاه) ,

        درگ ها رو دیدم…تا به حال هیج جایی با f12tdf درگی نداشته…و یه بار با اوانتادور sv داشت که معلوم بود از لانچ کنترل اصلا استفاده نکرد وگرنه چطور ممکنه یه ماشین 4 چرخ محرک بکسواد کنه

        پاسخ
    4. مهرداد
      سوابق: (19 دیدگاه) ,

      ببخشید این اسپچاله یعنی چی ؟؟ منظور همون اسپیشیال خودمونه؟؟ ??

      پاسخ
  1. Ace
    سوابق: (11215 دیدگاه) ,

    .
    چه میکنه این مکلارن …
    البته اکر میخواستم یک کدوم رو بخرم 100 در 100 فراری رو انتخاب می کردم. بذار تو همه ی درگ ها ببازه…
    .
    فقط فراری میتونه مثل فراری باشه …
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    و البته فقط لامبورگینی میتونه بهتر از فراری باشه ????

    پاسخ
  2. mans
    سوابق: (50 دیدگاه) ,

    برندست چون توربو داره
    واسه این درگ 488GTB مناسبتر بود که توربو داره نه یه ماشین تنفس طبیعی که بخاطر فقدان سیستم پر خوران شتاب ثانوی مناسبی نداره البته نسبت به ماشینهای توربو یا سوپر شارژ

    پاسخ
  3. Saied
    سوابق: (1264 دیدگاه) ,

    مکلارن تو هشت سیلندر ها رقیب نداره. فراری از ۵٧٠s هم کم میاره.
    مهندسیه مکلارن خیلی قوی تر شده.
    فراری باید یه فکری به حال مهندسیش بکنه وگرنه مشتریاش تا یه جایی واسه دلیل هایی هم چون تنفس طبیعی بودن راضی خواهند بود.

    پاسخ
    1. Ahmad
      سوابق: (1054 دیدگاه) ,

      بابا تو دیگه کی هستی.
      مکلارن از فراری تو ساخت پیشرانه بهتره.؟؟؟
      مکلارن یه پیشرانه 8 سیلندر 3.8 داره به قدمت تاریخ که هی توربو شو قوی و ضعیف میکنه میذاره رو کل ماشیناش.فراری 12 سیلندر و 8 سیلندر ماشین موتور وسط و gt انواع و اقسام پیشرانه ها رو میسازه.
      خوبه خودت داری میبینی که فراری که اصلا سابقه ای در ساخت ماشین های توربو نداشت در طی سه سال خودشو به سطح اول جهان رسوند و الان تو فرمول وان در کنار مرسدس نشسته.
      مکلارن نتنها خودش نمیتونه پیشرانه خوبی واسه ماشینش بسازه بلکه با کمک هوندا هم نتونسته توفیقی حاصل کنه.و حتی موتورهاشون از موتور رنو هم نا کارآمد تر هست.وبه ندرت به آخر مسابقه میرسه و خراب نمیشه

      پاسخ
      1. Saied
        سوابق: (1264 دیدگاه) ,

        نتیجش کو این همه تلاش؟
        تکنولوژی که میگی پس کجا بدرد میخوره؟
        مگه مکلارن دستشو بسته که توربو نزاره؟

        پاسخ
        1. Ahmad
          سوابق: (1054 دیدگاه) ,

          خب الان که در قیاس با مکلارن در ساخت پیشرانه توربو تازه کار هستش کجا ازش کم آورده.
          همه میدونن 458 اسپشیال رقیب 12c هستش حتی با 14 اسب بخار کمتر.
          488 هم رقیب 650s.
          این 675lt همونطور که خودت هم میدونی یه نسخه ویژست که به لطف استفاده از فیبر کربن زیاد و البته قیمت گزاف بسیار سبک و چالاکه.
          در ضمن من منکر قابلیت مکلارن نیستم و به نظرم بهترین خودرو ساز بریتانیاست.

      2. الف.ی
        سوابق: (1478 دیدگاه) ,

        دوست عزیز بحث موتور فرمول یک کاملا جداست.
        تویه خیابونی ها :
        موتور بنزینی مکلارن پی 1 : 3.8 لیتری V8 تویین توربو : 727 اسب بخار
        موتور فراری 488 جی تی بی : 3.9 لیتری V8 تویین توربو : 661 اسب بخار : 11.2 لیتر
        این از این حالا بعضیا میگن پی 1 و 488 همکلاس نیستن تکنولوژیشون فرق داره و … باشه قبول
        مکلارن 650 اس : 8 سیلندر 3.8 لیتری تویین توربو : 641 اسب بخار : مصرف 9.7 لیتر ( برای یه سوپر اسپرت شهری مهمه)
        قبول دارم تنوع موتور فراری بیشتره ولی مکی تو موتور های 8 سیلندر تویین توربو بهتره.
        در ضمن مکلارن هی توربو کوچیک و بزرگ نمیکنه.برای هر مدلش موتور دوباره از نوع طراحی میشه و فقط در حجم 3.8 لیتری و V8 بودن باهم شباهت دارند.

        پاسخ
        1. Ahmad
          سوابق: (1054 دیدگاه) ,

          خب باید قبول کنی که تمام تمرکز مکلارن در 10 سال اخیر فقط متوجه همین موتور v8 توربو بوده و مهندساشون فقط درگیر همین یک انجین بودن.
          حالا فراری به غیر از پیشرانه فرمول یک انواع v8 های تنفس طبیعی و اخیرا توربو و v12 های بی نظیر بر روی انواع ماشین ها را امتحان کردند و خوبم نتیجه گرفتند.

  4. ارمان
    سوابق: (1301 دیدگاه) ,

    وقتی LT پشت اسم مکلارن میاد ، کنترل همهچی سخت میشه
    بعضی از دوستان میگن که باید با فراری f12 مقایسه بشه که البته ضعیفتره اما باز هم فکر نمیکنم توی یه پیست پر پیچو خم f12 بتونه زمان بهتری بزنه

    پاسخ
  5. Ahmad
    سوابق: (1054 دیدگاه) ,

    بابا این که نامردیه .
    حتما باز فردا 675 رو با 458 ایتالیا مقایسه میکنید پس فردا باf430 روز بعد با 360 مودنا

    پاسخ
  6. Ferrari
    سوابق: (1327 دیدگاه) ,

    458 رقیب مکلارن 12c بود که تو پیست راحت پیروز میشد حتی 458 اسپشیال هم از نظر قدرت ضعیفتر از 12c بود اما راحت حریف650s شد نمیدونم چرا 675 رو با 458 اسپشیال مقایسه کردن. هرکدوم از مدل های فراری نواوری و جوایز وافتخارات زیادی به ارمغان اوردن و الگوی کمپانی های معرفی بودن . فراری ها تو هرکلاسی که باشن بهترینن
    Forza Ferrari

    پاسخ
  7. Meysam..laferrari
    سوابق: (579 دیدگاه) ,

    دیگه اوج مهندسی مکلارن ، P1 بود که تو پیست از لافراری کم می آورد چند دهم ثانیه (هیچ ارزشی هم نداره)
    وقتی یه سوپر اسپرت معمولی تر مثل اوراکان سریع ترین ماشین تاریخ نوربرگ رینگه و از پرچمدار خودروهای لامبورگینی پیست رو سریع تر دور میزنه بیش از پیش به این نتیجه میرسم که این رقابت ها فقط جنبه ی فان دارن. ( هر چند 675LT نباید با 458 مقایسه بشه).

    پاسخ
    1. Monster_ALM
      سوابق: (684 دیدگاه) ,

      میثم جان دقیقا کدوم تست؟
      والا هر تستی بود بین 3 نماینده پورشه و مکلارن و فراری

      برندش یا پورشه بود یا مکلارن و همیشه رتبه سه مختص فراری بود.

      پاسخ
  8. Monster_ALM
    سوابق: (684 دیدگاه) ,

    این مکلارنه نه کشککک
    توی درگ های قبلی هم برنده شد ولی آخر سر یه 918 آوردن که نتیجش تابلو بود

    پاسخ
  9. حسن
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    فراری موتور هاش در عمل بسیار کندن شما ببین 458 با قدرت 570 و گیربکس فوق العاده سنگینش رقیب گالاردو 570 با همون قدرت اما با گیربکس تک کلاجه و بسیار سبکتر بود که خودش نشون دهنده عملکرد ضعیف پیشرانه فراری هس همینطور پورشه جی تی 3 با هفتاد اسب کمتر و گیربکس فوق العاده سبکش (ک با چهار دنده به سرعت 200 میرسه اما فراری 458 با پنج دنده و فراری 488 ک سر 200 تا به دنده 6 میره )صفر تا صدو بهتر میزنه دقت کنید مکلارن 570 میتونه در عرض 8.6 ثانیه به سرعت 200 برسه اما 458 در 10 ثانیه و اسپیشاله 9 ثانیه که فراری ها گیربکس هاشون بسیار سنگینه چه بسا اگر گیربکس مکلارن به سنگینی فراری باشه میتونه تایم های بسیار بهتری بزنه در کل فراری واقعا عملکردش ضعیفه نیسان جی تی ار با وزن بسیار سنگینش و گیربکس 6 سرعته میتونه با 458 رقابت کنه اتفاقا توی سایت fastlap نوشته بود سرعت پیشرانه های فراری مثل پیشرانه های دیزل میمونه ک با گیربکس سنگین جبران میشه.

    پاسخ
  10. حسن
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    اینکه مکلارن با یه پیشرانه تمام مدل هاشو تولید میکنه نشون دهنده سیاست و مدیریت بسیار بالاش هست البته درسته این پیشرانه از یک پیشرانه ژاپنی برای ساخت الگو گرفته و بسیار دقیق و عالی طراحی شده و پوز همه رقباشو به زمین کشید واقعا احسنت داره نیاز نیس ده تا پیشرانه یا چن صدتا پیشرانه مثل هیوندای تولید کنی ک هیچ کدوم عملکرد درست حسابی ندارن تازه با این کار کلی سود خالص تولید یه شرکت بالا میره واقعا این انگلیسی ها تو سیاست کاری نابغه اند و در اخرم مهم نتیجه هست که کی زود تر از خط رد میشه که مکلارن با یک پیشرانه 3.8 گوی سبقتو از 12 سیلندرها گرفت

    پاسخ
  11. In the memory of enzo
    سوابق: (32 دیدگاه) ,

    خیلی نا عادلانه بود همه میدونن این دوتا رقیب هم نیستن
    ۴۵٨ رقیب ١٢c هستش.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.