فراریمک لارن

درگ هیجان‌انگیز مک‌لارن 720S و فراری 488 GTB

در روی کاغذ، مک لارن 720S و فراری 488 GTB رقیب یکدیگر هستند. این دو خودرو قیمت، پرفورمنس و قوای محرکه مشابهی دارند. البته تنها با مقایسه اعداد و مشخصات روی کاغذ نمی‌توان نتیجه یک مسابقه درگ را پیش‌بینی کرد. به همین دلیل است که مسابقه درگ بین مک لارن 720S و فراری 488 GTB می‌تواند با یک سورپرایز همراه باشد.


هیولای بریتانیایی قصه ما از پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری بای توربو با قدرت 710 اسب بخاری استفاده کرده و وزن 1442 کیلوگرمی دارد. فراری سنگین‌تر بوده و 1475 کیلوگرم وزن داشته و قدرت کمتری هم تولید می‌کند. پیشرانه 8 سیلندر 3.9 لیتری بای توربوی این سوپرکار ایتالیایی 660 اسب را روانه میدان می‌کند که به‌طور قابل‌توجهی کمتر از مک لارن بوده و این موضوع در درگ مشهودتر است.


زمانی که سه چراغ درگ سبز می‌شود مک لارن تقریباً به اندازه طول یک خودرو از رقیب عقب می‌افتد که حدود نیم ثانیه است. فراری همچنان پیش می‌رود و به اندازه طول چند خودرو با مک لارن فاصله ایجاد می‌کند اما این مک لارن است که به سرعت فاصله را کم کرده و از فراری جلو می‌افتد.


اعداد ویدئو نشان می‌دهند که مک لارن 720S مسافت 400 متر را در 10.700 ثانیه و با سرعت 230.16 کیلومتر در ساعت طی می‌کند درحالی‌که این رکورد برای فراری برابر با 11.338 ثانیه و 204.66 کیلومتر در ساعت است. این یک تفاوت بزرگ است مخصوصاً اینکه بدانیم مک لارن در ابتدا استارت ایده آلی نداشته است.

درباره فراری تأسف نخورید. اوایل سال جاری فراری اقدام به معرفی 488 پیستا کرده است که پرفورمنس کاملاً نزدیکی به 720S دارد. پیستا همچنان از همان پیشرانه 3.9 لیتری استفاده می‌کند اما قدرت 710 اسبی داشته و تنها در 2.9 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. با این تفاسیر بسیار مشتاق دیدن مسابقه درگ نسخه قوی‌تر فراری 488 با هیولای توانای مک لارن هستیم…

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه

  1. shirko

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (488 ديدگاه)

    منتظر پیستا می مونیم .

    1. ژان وال ژان

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (166 ديدگاه)

      خودت رو آماده نکن که حتما پیستا قراره ۷۲۰ رو شکست بده

      شتاب اصلا اولویت اول فراری نیست
      فراری ماشین درگ نیست ، اون چلنجر دمونه که واسه قضاوت کردن در موردش ۴۰۰ متر مسافت و ۱۰-۱۱ ثانیه زمان کافیه

      فراری این که شما بیای یه گـوهر ناب مثل ۴۸۸ رو کنار یه ماشین دیگه بذاری ، تا جایی که زور داره بهش گاز بدی و بعد از ۴۰۰ متر و ۹ ثانیه در موردش صرفاً بر مبنای این که زودتر از اون ماشین دیگه یا دیر تر ازش به خط پایان رسید قضاوت کنی رو توهین به خودش و اصالتش و هدفش و تاریخ پرافتخارش میدونه
      هدف فراری والا تر از این حرفاست

      برای اینکه پی به هدف فراری ببری کافیه برگردی به ۲ سال قبل وقتی اوج رقابت لافراری ، ۹۱۸ و پی۱ بود
      در هر درگی که من دیدم اکثراً ۹۱۸ اول بود و گاهی هم پی۱ … من ندیدم لافراری اول بشه … (البته در پیست اوضاع فرق می‌کرد و لافراری اکثراً حرف اول رو‌ میزد)

      برام جالب بود راننده هایی که تو همون مدت کوتاه تجربه ی رانندگی با لافراری و ۹۱۸ و‌پی۱ رو داشتن با وجود اینکه شاهد شکست لافراری در مقابل رقبا بودند وقتی در پایان مسابقه ازشون می‌رسیدن حالا که ۹۱۸ یا پی۱ برنده شدن و‌ لافراری شکست خورده شما کدوم ماشین رو انتخاب میکنین به ندرت پیش می‌آمد که انتخابشون لافراری نباشه!

      1. ایلیا

        ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (700 ديدگاه)

        گذشته از بحث های دوستان که هرکسی بنا به علاقه ای که به خودذوساز محبوبش داره اظهار نظر میکنه و نتیجه میگیره، مساله ای که این روزا زیاد مطرح میشه و رو اعصابه اینه که واسه فلان شرکت چند دهم ثانیه زیاد مهم نیست یا اینکه کدوم ماشین چند دهم زودتر به نقطه ی پایان میرسه مهم نیست؟ اینو مخصوصا کسایی تکرار میکنه که خیلی ادعای بلدی دارن
        همین چند دهم ثانیه مهمترین نکته در دنیای خودروهای اسپرت و سوپر اسپرته ، تمام تکنولوژی ها در خدمت کم کردن همین دهم ثانیه هاست. اصلا شتاب صفر تا صد نماد این کلاسه، مثلا داریم در مورد خودروهای سوپر اسپرت حرف میزنیم حالا دیگه شتاب برای ی سوپراسپرت شد زود رسیدن به فلان نقطه؟

  2. حسین

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    وقتی تو متن نوشته مکلارن استارت خوبی نداشته، بازم ببینیم؟

  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2946 ديدگاه)

    مهم نیست مک‌لارن پیروز این رقابته، مهم اینه که هیچوقت حس و حال یه فراری رو نمیشه تو ماشین دیگه‌ای تجربه کرد.

    1. دانیال_Surrey،England

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (2304 ديدگاه)

      حالا اینجا یه سوال پیش میاد.
      دقیقا حس و حالی که تو فراری هست و مثلا تو مک لارن نیست چیه؟

      1. Meysam..LaFerrari

        ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (15 ديدگاه)

        “تجربه ی رانندگی” چیزیه که سال هاست اولویت اصلی این کمپانیه، لذت رانندگی چیزیه که باعث میشه 488 رتبه ی اول Driver’s Car موتور ترند رو بگیره و تو همون لیست مکلارن جزو سه تای برتر هم نباشه و پورشه ی باکستر که ارزون تر و کندتر از تقریبا تمام ماشین های لیسته با مهندسی خارق العاده ی پورشه و دینامیک بی نظیر بیاد رتبه ی دوم رو بگیره.

        این ها هیچ کدوم به این معنی نیست که مکلارن تو زمینه ی تجربه ی رانندگی ضعیفه، اتفاقا جزو تاپ‌هاست ولی فعلا یه مقدار راه داره تا به فراری و پورشه برسه

        این ها رو نگفتم که بگم پرفورمنس برای فراری اهمیت نداره اما تجربه ی رانندگی چیزیه که در صدر اولویت های این کمپانی قرار میگیره.

        حتی سال های قبل هم تو خط مستقیم فراری 458 معمولا از MP412C کندتر بود، ولی 12C حتی یه سوپراسپرت نسبتا کامل هم نبود در مقابل رقبای اصلیش!

        هیچکس هم نمیگه لزوما 488 ماشین بهتریه و دلیل برای برتری 720S نسبت به تمام رقباش هست، منتها همه چیز سرعت نیست.

        1. دانیال_Surrey،England

          ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (2304 ديدگاه)

          برادر داری اشتباه میری مسیر رو!!!!!!!
          چطورلذت رانندگی تو سال 2016 که مک لارن 570s بهترین خودروی راننده ی محور موتور ترند شد وجود نداشت ؟؟
          جایی که فراری اصلا حضور نداشت!!!!
          حالا سال پیش یهو ظهور کرد.
          ..
          ..
          ((ین ها هیچ کدوم به این معنی نیست که مکلارن تو زمینه ی تجربه ی رانندگی ضعیفه، اتفاقا جزو تاپ‌هاست ولی فعلا یه مقدار راه داره تا به فراری و پورشه برسه))
          باور کن تو لذت رانندگی همون یه مقدار راه هم نداره کاملا جلو و دوش به دوش رقبا داره میجنگه.
          مساله اینه که ماشینی مثل 720s بالاترین پرفورمنس رو با لذت رانندگی باور نکردنی ارائه میده.((که هیچ ماشینی در حال حاضر ارائه نمیده))
          اینو من نمیگم بالای 98 درصد مجلات میگن.
          ((خواستی بگو چند تا نقل قول بگم))
          درباره ی مهندسی خارق العاده پورشه هم اون زمان که به مشکل خورد چطور مهندسی خارق العاده نتونست نجاتش بده؟؟؟
          بله خب وقتی یه شرکت مولتی میلیاردر پشتت باشه بایدم هر سال جزء جایزه بگیران باشی جز این بود باید شک میکردیم.
          درباره ی 12c درست میگی نقص هایی داشت ولی نه اونقدرا که بگیم ناقص بود.

        2. Ferrari

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (1476 ديدگاه)

          پهلوان مکلارن
          اتفاقا مسیر رو درست رفته خودتم جواب خودتو دادی ۲۰۱۶ فراری نبود و مکلارن اول شد این یک دوما ۷۲۰ زمانی معرفی شد که رقباش اپدیت نشدن یعنی زمان اپدیت رقبا نبود این از زیرکی مکلارنه که اتومبیل جدیدش رو زمانی معرفی که که نه پورشه و نه فراری و لامبورگینی نسل جدید سوپر اسپرت های موتور وسطشون رو معرفی نکردن الان مکلارن تقریبا بی رقیبه ۴۸۸ متعلق به سه سال پیشه پورشه ۹۱۱ توربو اس هم با نسل جدیدش جایگذین نشده هوراکان هم هنوز رو خط تولیده حالا شما بگو رقیب ۷۲۰ کدوم ماشینه؟؟ ما ۴۸۸ رو با ۶۵۰ و ۶۷۵ مقایسه میکنیم چون هم دوره بودن مقایسه هم کاملا منطقیه شما هم منظقی فکر کن

    2. Ali Keyhani

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (462 ديدگاه)

      کاملا صحیح فرشاد جان زدی تو خال،یکی از معیارهایی که فراری رو از بقیه متمایز میکنه همینه??❤

  4. ایمان

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2029 ديدگاه)

    درسته که فراری باخت ولی پرستیژ و خاص بودن فراری رو نمیشه پنهان کرد ؛ پس انتخاب من ۱۰۰ در ۱۰۰ فراری هست
    ضمناً ۴۸۸ پیستا یک هیولای پیستِ و در مسیر مستقیم باید منتظر عملکردش باشیم ولی فکر کنم رقابت بسیار نزدیکی با مکلارن ۷۲۰s داشته باشه ????

  5. الف.ی

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1495 ديدگاه)

    مرسی مکلارن

  6. ashkan

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (48 ديدگاه)

    درسته که فراری باخت ولی چون پیچ کارتل فراری خیلی خاصه پس 100 درصد فراری بهتره
    بابا تعصب رو بزارید کنار تازه راننده مک لارن استارتشو به موقه نزد وگرنه اون موقه دیدن داشت.

    1. Ali Keyhani

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (462 ديدگاه)

      اولم که تعصب چیز بدی نیس،بعدشم که رقیب 720s،فراری 488 GTB نیس،جدید ترین هیولای فراری یعنی 488 پیستا وارد یک جنگ تمام عیار با مک لارن 720s خواهد شد پس باید صبر کنیم،هرچند که واسه کسی که عاشق فراریه همیشه انتخابش فراری هست،حتی اگه بدترین خودروی فراری باشه.

      1. دانیال_Surrey،England

        ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (2304 ديدگاه)

        مساله خیلی سادس پیستا یعنی همون پیست یا مسیر مسابقه ای.
        488 پیستا=خودرویی که برا پیست بالاترین بهینه سازی ها رو تو مدل 488 داشته.
        ..
        یه ماشینی مثل 720 رو که اولویت اولش برای جادس و برای سفرهای نسبتا طولانی تو این کلاس ساخته شده رو دارید با یه ماشین پیست محور مقایسه میکنید؟؟
        نگاه به مجلات نکنید،مجلات برای جذابیت آریل اتم هم میارن با نیسان جی تی آر مقایسه میکنن!!!!!
        امسال مک لارن 570lt هم احتمالا به جنگ gt3rs خواهد فرستاد.

        1. Ferrari

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (1476 ديدگاه)

          پهلوان مکلارن
          یعنی شما هنوزم میخوای ۷۲۰ رو با ۴۸۸ مقایسه کنی؟؟ ۴۸۸ پیستا همه چیزو فدای پیست نکرده سیستم تعلیق ماشین خیلی سفت نشده که عبور از جاده های شهری برای صاحبش عذاب اور باشه ضمنا فراری یه پکیج مع فی کرده که با سفارش اون پک وزن ماشین به ۱۲۸۰ کیلو میرسه یعنی مشتری میتونه اون پک رو سفارش نده اون پکیج یه سری امکانات اضافی بود مشتری میتونه اون امکانات رو داشته باشه خلاصه کلام ۴۸۸ پیستا با ۷۲۰ قابل مقایسست

  7. ashkan

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (48 ديدگاه)

    بله دیگه فقط فراری و پورشه ماشیناشون واسه لذت رانندگی ساختن،ماشینای مک لارن رو واسه لذت باربری ساختن .
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    چی میشه یه بار شجاعانه بگیم ماشین مورد علاقه مون در برابر رقیبش کم آورد همین، به خدا درد نداره حال ادمای دیگه رم بد نمیکنه

    1. Ferrari

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1476 ديدگاه)

      شما درکت از دنیای خودرو خیلی کمه هروقت به اون سطح از دانایی رسیدی بیا باهم بحث کنیم.
      اونجا که پورشه ۹۱۱gt3 از طرف اتوکار ماشین سال انگلیس شد شماها کجا بودین؟؟ سریعتر بودن همیشه معنی بهترین بودن نیست اینو یاد بگیرین ضمنا خیلی هم افتخاری نداره ۷۲۰ رو با ۴۸۸ مقایسه. کنیم و مکلارن برنده بشه هرچند برای طرفدارای مکلارن خیلی افتخاره بالاخره هر چی باشه دو مدل ۶۵۰ و ۶۷۵ رو مچاله کرده بود اما برای من قابل پیش بینی بود دیگه حریف ۷۲۰ نباشه

      1. الف.ی

        ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (1495 ديدگاه)

        خیلی بده که وقتی کسی نظری مخالف تو داره بهش بگی درکت خیلی پایینه
        هرچند که حرفت واقعیت باشه
        کاری به این مقایسه ندارم ولی حرف خیلی خوبی زدی اشکان جان
        ای کاش همه به اندازه تو منطقشون رو به کار میگرفتن
        البته نظر هرکس به جای خودش محترمه

        1. Ferrari

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (1476 ديدگاه)

          الف ی
          من منظورمو با مثال توضیح دادم شما هم اکه حرف درست حسابی داری بگو.اتفاقا کار درستی انجام دادم کسی که درمورد چیزی اطلاعی نداره نباید ادای متخصصین رو دربیاره کاری که شما خیلی انجام میدی
          ضمنا تو از منطق حرف نزن شما یه کامنت از خودت بیار که گفته باشی ۴۸۸ از مکلارن ۶۵۰ و ۶۷۵ بهتره.یه کامنت بیار طرفدارای مکلارن گفته باشن فراری ۴۸۸ از ۶۵۰ و ۶۷۵ بهتر بوده درحالی که با یه سرچ کوچک میشه فهمید کدوم بهتره با اختلاف.
          مگه شماها منطقی بودین که الان همچین انتظاری از بقیه دارین؟؟ هرچند اینجا کسی چیز گزافی درمورد فراری نگفته هرچی گفتن درست بوده شماهم جای جو سازی نشون بده کی حرف الکی زده

  8. Mopar Or No Car

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    1. فراری
    2.پورشه

  9. مهدی

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (679 ديدگاه)

    Gtb که هیچ پیستا هم خیلی راحت تو مسیر مستقیم از ۷۲۰ جا میمونه اما خب ماشین بهتر رو با شتاب مشخص نمیکنن. پرچمدار این کلاس همیشه فراری بود و بعد ۹۱۱ فکر میکنم مکلارن واسه اینکه ماشین بهتر از اینها بسازه به چیزایی غیر از موتور قویتر نیاز داشته باشه

    1. Ferrari

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1476 ديدگاه)

      فراری ۴۸۸GTB چهترصد متر رو ۱۰/۳ هم رفته و صفر تا ۲۰۰ هم ۸/۳ بوده پیستا صفر تا ۲۰۰ رو ۷/۶ پر میکنه یعنی حداقل تو ۴۰۰ متر باید۰/۴سریعتر باشه که میشه زیر ۱۰ ثانیه به راحتی از ۷۲۰ جا نمیمونه

  10. Alireza

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (537 ديدگاه)

    اونایی که میگن موتور ترند و ….بهتره برین تو سایت موتور ترند و در قسمت ignition که مکلارنو تست کرده ببینید سریع تر از 918 و p1 و رکورد رو زده اگرم کمی بهزبان انگلیسی مسلط باشید در مورد تجربه و لذت رانندگی جوابتونو میگیرین نه که بدید براتون ترجمه کنن? بابا خب خیلی شاخه از فراری بهتر بوده من خودم اگه اینقدر پول داشتم فراری میخریدم اما پورتوفینو چون هم سواریش بهتره هم خوشکل تر ولی دلیل نمیشه بهتر بودن مک لارن رو در نظر نگرفت

    1. Meysam..LaFerrari

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (15 ديدگاه)

      الآن مثلا اومدی به من طعنه بزنی؟
      پورتوفینو بدترین هندلینگ و بالانس و لذت رانندگی رو بین فراری ها داره شیرین عقلِ عزیز و اگه پورتوفینو رو صرفاً برای کیفیت سواریش میخوای بهتره بری همون مکلارن رو بخری.

      علاوه بر شیرین عقلی میشه به قوه ی بینایی و درک مطلب شما هم شک برد دوست گرامی، بیش از سه بار تو همین پست تکرار شده که مکلارن سریعتره و هیچ ننه قَمَری تو این سایت نیست که این رو ندونه، حالا شما اومدی میگی برو رکوردهای 720S رو ببین؟

      زمانی که شما به Ferrari میگفتید فَراری من تو موتورترند تست و مقایسه ی فورد GT و پورشه ی کررا GT و فراری انزو رو میخوندم دوست عزیز، نیاز نیست اینجا واسه ما داستان تعریف کنی که چی به چیه و کی به کیه.

  11. passionateAboutCars

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (23 ديدگاه)

    صدای فراری رو شنیدم خندم گرفت . خیلی شبیه صدای مک لارن بود ! یاد فراری های قبلی بخیر… یه زمانی عاشق فراری و صداش بودم.
    یادمه قدیما که بچه بودم یبار به مجله ماشین یه نامه فرستادم ، خواستم که تو یه شماره ای توضیح بدن چرا صدای فراری انقدر زیباست و صدای هیچ ماشین دیگه ای شبیهش نیست (512TR و f355 در اون زمان)
    فکر می کنم 488 واقعا محصول اصیلی نیست و ماشین متوسطیه ( از دید هیجان و لذت سوپرکار )
    درحال حاضر و در قیمت پایین تنها سوپرکار احساس برانگیز لامبورگینی ه . اصیل و هیجان انگیز و صاحب روح و کاراکتر… مخصولا aventador sv و performante

  12. ایمان

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (235 ديدگاه)

    کاری به نتیجه این ریس ندارم که معیار مقایسه بین دو سوپر اسپرت فقط نتیجه درگ نیست، درآینم که مکلارن نام بزرگ در صنعت خودرو و موتور اسپرت هست بحثی وجود نداره، ولی فراری برای بسیاری از خودروسازی فراتر از یه خودرو یه عشقه که فکر نمیکنم هیچ برند دیگه ای این احساس رو در مخاطب ایجاد کنه

  13. یاس ی

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (758 ديدگاه)

    فرراری عشقه همه ماشین بازهای واقعی هستش و خواهد بود، در این شکی نیست ولی این 720 مکلارن عجب چقر بد بدنیه، بد سریعه،

  14. Godfather

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (774 ديدگاه)

    یه سری دوستان جوری نظر میدن انگار مکلارن شرکت پشمک سازی حاج عبدالله هست…یکم منطق داشته باشین کاری ندارم پولشو دارین یا ندارین که چیو میخوایین بخرین…فقط هر ماشینی توانتون رسید بخرین رو ازش بت نسازین و بقیه برندها بکوبین…از نظر شما شاید فراری خاص تر باشه ولی از نظر خیلی هام اینه که فراری در حد مکلارن خاص نیست و به جرات میشه گفت مکلارن ازش جلو زده و این واسه طرفداران فراری ناخوشاینده خب تکنولوژی و علم و دانش اصیل و غیر اصیل نمیشناسه هر شرکتی دانشش بیشتر باشه طبیعتا جلوتر حرکت میکنه بیایین و این حقیقت رو قبول کنیم.

  15. ashkan

    ۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (48 ديدگاه)

    جناب Ferrari در اینکه بنده در صنعت خودرو سازی کاره ای نیستم هیچ شکی نیست اگر که بود الان نامی دست و پا کرده بودم (شاید شما طراح ارشد فراری باشی یا پورشه ،فضای مجازیه کی به کیه هرکی واسه خودش غوله) اما شهامت اینو دارم که اگر ماشین مورد علاقهام (که هیچ برند خاصی هم نیست) در مسابقه ای شکست بخوره بهانه جویی نکنم.
    ضمنا تعصب بد نیست اما تعصب بی حساب و کتاب خیلی بده که هیچ ویرانگرم هست

    1. Ferrari

      ۲ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1476 ديدگاه)

      دوست عزیز من هم کاره ای نیستم ولی متاسفم که همچنان داری اشتباه میزنی اقای محترم من برات مثال زدم شما اکه فکر میکنی اشتباه میکنم بگو کجاش اشتباهه نه اینگه بهونه بیاری اینجا مجازیه و همه غولن و فلان اگه شما عادت داری تو مجازی شاخ بازی دربیاری به خودت ربط داره ولی فکر نکن من مثل توام
      ۴۸۸ از ۶۷۵ هم کندتر بود اما کجا مکلارن تونست عنوان سوپراسپرت سال رو از چنگ فراری دربیاره؟؟ شما دو تا لینک از دوتا مجله معتبر بذار ببینیم
      تعبیر شما و امثال شما از باخت بچگانست وقتی میگم درکت به اون حد نرسیده برای همینه فراری جایی که باید سریعه باشه سریعه و اون خیابون نیست پیست مسابقست و اون ماشین ها هم ماشینهای مسابقن ضمنا ۴۸۸ سال ۲۰۱۵ ساخته شده

  16. joojoo

    ۲ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (138 ديدگاه)

    یکی از دلایلی که من هیچ وقت از مکلارن خوشم نیومد اینه که برای معرفی محصولاتش فقط از مقایسه استفاده میکنه…هیچ وقت پارامتر خاصی که نشون دهنده ی هویت مکلارن باشه تو هیچ کدوم از محصولاتش نبوده…
    هیچ وقت یه لامبورگینی یا فراری(حتی با وجود شکست در مقابل رقبا) محبوبیتش بین ماشین بازا کم نمیشه…
    اما مکلارن چطور؟؟؟ وقتی mp4 رو معرفی کرد، آیا با شکست جلوی آونتادور تونست چیزی از محبوبیتش رو نگهداره؟؟؟؟آونتادور اما همچنان که زمان میگذره، همون آونتادور افسانه ایه…
    همونطوری که مورسیه لاگو بود…..
    الان اگه آونتادور SVJ بیاد…اونوقت دیگه اسمی از 720S در اذهان باقی میمونه آیا؟؟؟
    مکلارن تا وقتی عملکردش از رقیباش بهتر باشه خوبه….بعدش از خاطرات محو میشه
    اما لامبو و فراری اصلا اینطوری نیستن….اسم آونتادور و لافراری تا مدت زیادی در ذهن ها میمونه چون نشون دهنده ی فلسفه ی خاص این شرکت هان….
    عملکرد وحشیانه ی لامبو……..پرستیژ و دینامیک رانندگی فراری
    آونتادور……لافراری
    این وسط ماشینی مثل 720S نشان دهنده ی چه فلسفه ای توی مکلارنه که هیچ کدوم از رقیباش ندارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن