درگ ابرخودروها! مک‌لارن 720S در برابر فراری 812 سوپرفست

آیا راهی بهتر برای شروع کردن آغاز هفته با تماشای درگ جذاب بین هایپرکارها وجود دارد؟ و البته درباره درگ بین هایپرکارهای قدیمی هم صحبت نمی‌کنیم. این بار قرعه به نام فراری 812 سوپرفست و همچنین مک لارن 720S غیرقابل توقف افتاده که در یک درگ حماسی به مصاف یکدیگر بروند. البته تا زمانی که ریماک C-Two وارد میدان نشده باشد این دو خودرو پادشاه بلامنازع میدان خواهند بود.


مک لارن را در درگ های بی‌شماری دیده‌ایم و اکثراً هم برنده‌ی میدان بوده است؛ اما 720S در برابر فراری پیشرانه جلویی قرار گرفته که از پیشرانه 12 سیلندر 6.5 لیتری 789 اسب بخاری استفاده می‌کند. اینجا شاهد فاصله‌ی قدرتی قابل‌توجهی بین دو خودرو هستیم به گونه‌ای که پیشرانه‌ی فراری بدون استفاده از توربو یا سوپرشارژر در برابر پیشرانه‌ی 8 سیلندر توئین توربوی مک لارن قد علم کرده است. در واقع 812 سوپرفست از قوی‌ترین پیشرانه‌ی تنفس طبیعی جاده‌ای در دنیا سود می‌برد.


با این وجود هم 720S خودروی بسیار سریعی بوده و اگرچه قدرت آن تنها 710 اسب بخار می‌باشد اما در کلاس خود سرآمد است. ما پیش از این دیده‌ایم که مک لارن توانسته خودروی مخصوص درگ یعنی داج چلنجر دیمن را شکست دهد.


ما جزئیات ویدئوی پیش رو را فاش نمی‌کنیم اما بدانید که شاهد رقابت بسیار نزدیکی در یکی از سه مسابقه‌ی تدارک دیده شده خواهید بود؛ اما در دو مسابقه‌ی دیگر همان‌گونه که حدس می‌زنید مک لارن خواهد درخشید. این خودرو مسافت 400 متر را در زمان حدود 10.3 تا 10.4 ثانیه طی می‌کند. فراری کمی کند بوده اما صدای تولیدی پیشرانه‌ی 12 سیلندر آن آرزوی هر ماشین باز است.


آیا فراری 812 می‌تواند مک لارن 720S را در آن مسابقه‌ی نزدیک شکست دهد؟ ویدئوی یاد شده را با صدای بلند ببینید و لذت ببرید!

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

48 دیدگاه

    1. یانکی
      سوابق: (344 دیدگاه) ,

      به خدا درگ تایمز فقط قصدش گنده کردن مکلارنه.برید یو تیوب دررگهایه دیمون لوگی رو ببینید با دیمونش و اینکه چجوری این مردک درگ تایمز رو به مسابقه دعوت میکنه.مگه تو همین برنامه اوراکان دیمون رو نبرد برید ببینید دیمون لوگی با لامبو چیکار میکنه.در ضمن ماشین موتور جلو باید لاستیک گرم کنه اینجا گرم نکردن برا فراریو

      پاسخ
      1. Abbas lsx/ltx
        سوابق: (112 دیدگاه) ,

        یانکی جان
        الان هم دیمنولوگی یه نظر سنجی گذاشته که درگ صورت بگیره بین درگ تایمز و دیمنولوگی.
        که اگه رای ها به تعداد کافی برسن درگ تایمز رو به چالش دعوت میکنه

        پاسخ
        1. (Ali (Chevy nova
          سوابق: (4876 دیدگاه) ,

          دىمون خىلى درگها رو برده ولى جالبه پدال فقط اونهاى رو که دىمون شکست خورده رو مىذاره
          من چند درگ دىمون رو دىدم که نفس رقىبش رو گرفته

        2. Arman
          سوابق: (277 دیدگاه) ,

          والا دیمن اکثر درگ هایی که برده با ماشین هایی بودن که از لحاط فنی اختلاف زیادی باهاش داشتن و عقب ترشدبودن! مثلا درگش با اونتادور مدل پایه یا فراری ۴۵٨ !! ولی وقتی کار به درگ با مدل های مخصوص میرسه شکست میخوره! مثل شکست بدش مقابل ام۵ کامپتیشن و مک لارن ٧٢٠ یا همون کوروت zr1 حتی !!
          امیدوارم این جرات رو پیدا کنن بندازنش جلو ۴٨٨ پیستا 🙂 یا سوپر ولوچه 🙂 یا gt2 rs
          اروپا واس ماشیناش ألکی بزرگ نمایی نمیکنه! ولی خب دیمن قرار بود بزنه لافراری و شیرون رو شکست بده ولی از سدان خورد :)))

      2. Mclaren 720s
        سوابق: (668 دیدگاه) ,

        دوست عزیز رسانه های خارجی ارادت خاصی به فراری دارن…خیالت راحت باشه که هیچوقت جرات نمیکنن همچین کاری بکنن…شما یه ابر خودرو رو میخوای رد کنی?اتفاقا برای امثال شما میاد 3 بار تکرار میکنه درگ رو….تو درگ اول مکلارن بعد 2 ثانیه بدون لانچ درست حرکت میکنه ولی باز هم شکست میده فراری رو…شرکت ایرانخودرو نیست توجه کن اسمش مکلارنه

        پاسخ
        1. Trx (taimaz)
          سوابق: (1 دیدگاه) ,

          همه ی انسان های دنیا یه دلبستگی دارند که روی نظرشون خواسته یا ناخواسته تاثیر میزاره ولی این تعصب بیش از حد فقط تو کشور ما هست که یه نفر با اسم کاربری مدل محبوبش تو نظر سنجی بین دو مدل دنیا رو محکوم به تعصب رو حریف میکنه خیالت راحت.

  1. Reza
    سوابق: (27 دیدگاه) ,

    پپپششششششمممممماممممم😲☠

    پاسخ
  2. Amir
    سوابق: (512 دیدگاه) ,

    خود سازندگان مکلارن فکرشو میکردن یه همچین هیولایی بسازن؟! جوری سوپر اسپرت قوی تر از خودشو شکست داد که انگار با یه SUV خانوادگی درگ ریس انجام داده.720S یک غول کش واقعیه.

    پاسخ
  3. Reza
    سوابق: (27 دیدگاه) ,

    فراری نابود شد بنده خدا😐
    ولی خداییش عجب صدایی داشت

    پاسخ
    1. نوید جهرمی
      سوابق: (2260 دیدگاه) ,

      نابود؟ با اختلاف کمی باخت.
      من ک هر دوتاش رو دوس دارم. صداشون روحمو جلا داد چه برسه به خودشون.
      چه رقابت زیبایی

      پاسخ
  4. mahdi
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    صدای مکلارن انصافا بهتره
    ولی درگ درست باید بین پیستا و مکلارن باشه اونجاست که امیدوارم پیستا برنده باشه

    پاسخ
    1. mahdy
      سوابق: (1555 دیدگاه) ,

      چییییییییییییییییییییییییییییییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      با تمام احترامی که برای اون 8 سیلندر توربو قائلم باید بگم در تاریخ خودرو سازی هیچ صدایی حتی نزدیک به صدای 12 سیلندرای تنفس طبیعی لامبو و فراری نیست
      میگن اینجور چیزا سلیقه ایه اما این احساسیه که تو منطق همه ماشین بازا جا خوش کرده
      دفعه دیگه خواهشمندم تکرار نکن دوست عزیز
      عاجزانه خواهش میکنم تکرار نکن

      پاسخ
      1. پیکان جوانان
        سوابق: (205 دیدگاه) ,

        خوش صدا تر از پیشرانه دوازده سیلندر فراری و لامبو مگه داریم.البته لکسوس LF-A با پیشرانه ۱۰ سیلندر در دنیای خودرو سازی یه استثنا هست

        پاسخ
    2. مرتضی مقدم
      سوابق: (84 دیدگاه) ,

      به نظر منم صدای مک لارن حجیم تر و جدی تر و بهتر بود.البته شاید از توی کابین این ماشین ها جور دیگه به نظر بیاد.ما که ندیدیم و نشنیدیم کسی تجربه داره بگه.مک لارن شگفت انگیز بود.انگار با ی کش بستنش به ته مسیر و با سبز شدن چراغ کش آزاد میشه و مک لارن رو میکشه ته مسیر.

      پاسخ
    3. Ali Keyhani
      سوابق: (386 دیدگاه) ,

      داداش چرا …،صدای موتور V8 توربو مک لارن از V12 تنفس طبیعی بی نظیر فراری بهتره؟؟؟

      پاسخ
  5. King918
    سوابق: (2373 دیدگاه) ,

    مکلارن منتظر درگ با gt2 rs باش اون درگ بزرگ یه شوخی بود وعده نبرد تن به تن رو الان از gt2 rs داشته باش .
    البته به مکلارن تبریک میگم بابت این پیروزی ….

    پاسخ
    1. s.h
      سوابق: (446 دیدگاه) ,

      اقا گفته بودم بهتون فکر کنم وقتی لینک این درگ رو گذاشتم گفتم که 720؛ gt2 rs هم برد ولی نمیدونم رسمی بود یانه یه درگ خیابونی هم با gt3 هست اونم میبره ولی با اختلاف خیلی کم نه مثل بقیه با اختلاف چند ماشین شاید بگم سپر به سپر میبره که ارگ گاف راننده و…. چیز دیگه نباشه میتونه 911 جای مک لارن ببره

      پاسخ
    2. mehran911
      سوابق: (1572 دیدگاه) ,

      محمد رضا جان خیلی مخلصیم
      می خواهم ی خبر خوب بهت بدم
      اگه یادت بیاد پورشه سال ۲۰۱۲ استارت توسعه پیشرانه جدید ۸ سیلندر کواد توربو با ضریب تراکم متغیر رو زد
      سال ۲۰۱۴ پورشه پتنت پیشرانه با ضریب تراکم متغیرش رو ثبت کرد که قابلیت کارکرد در انواع پیشرانه ها و در دور موتور های بالا رو داشت …
      به هر حال نمونه های آزمایشی این پیشرانه روی کیمن در پیست وایساخ و همینطور در مرکز توسعه تحقیقات ناردو ایتالیا تست شد و قرار شده بود بصورت موازی با پلتفرم سوپر اسپرت جدید پورشه توسعه داده بشه و روی ۹۶۰ سوار بشه
      خب بخاطر دیزل گیت پروژه سال ۲۰۱۶ تعطیل شد و…
      اما جدیدا خبر رسیده پروژه دوباره در وایساخ کلید خورده و احتمالا تا ۲۰۲۱ بتونیم ببینیمش
      این ماشین رقیب بسیار قدرتمندی برای رقبا خواهد بود و از پلتفرم سبک وزن جدید موتور وسط پورشه استفاده خواهد کرد نسل بعدی اونتادور هم از این پلتفرم استفاده میکنه
      .
      از این موارد که بگذریم پورشه این چند ماهه داره چندین خودروی مختلف در کلاس Gt توسعه میده و حدود ۷ خودروی متفاوت در کلاس Gt رو اخیرا در پیست مونزا تست کرده من کلیپش رو در آپارات گذاشتم و زیر این کامنت هم لینکش رو قرار میدم همه ببینید همه این خودروها با تمرکز ویژه ای برای پیست توسعه داده شدن که فوق العاده است
      .
      کلا این چند وقت اتفاقات جالبی در وایساخ رخ داده جوری که در تاریخ پورشه بی سابقه بوده

      پاسخ
      1. King918
        سوابق: (2373 دیدگاه) ,

        به داش مهران گل اقا اتفاقا من گفتم دیگه کنسل شده پروژه ۹۶۰ دمت دمادم داش
        ارادت مندیم مهران جان ….
        ریزتم

        پاسخ
  6. ایمان
    سوابق: (784 دیدگاه) ,

    ۱. وزن و سرعت مکلارن
    ۲. قدرت و صدای اگزوز فراری
    ۳. عظمت و ابهت کلاس کار فراری
    ۴. موتور V12 و خاص بودن فراری
    ….
    ….
    ولی چیزی که برای همه ثابت شده هست لذت رانندگی با فراری هست که تو کمتر ماشینی مشاهده میشه
    جنگ اسب بخار رو فدای جنگ وزن کردن و خیلی هم جواب داده برای مکلارن مگرنه مقاومت جلوی فراری خیلی سخته
    تبریک به هر دو برند بزرگ ، دوست داشتنی و پر طرفدار دنیای سوپر اسپرت ها 😍😍😍😍

    پاسخ
    1. mehran911
      سوابق: (1572 دیدگاه) ,

      آقا ایمان گل نظراتت رو خیلی دوست دارم جدی میگم همیشه لذت بردم

      پاسخ
      1. ایمان
        سوابق: (784 دیدگاه) ,

        آقا مهران عزیز شما لطف دارین نسبت به بنده
        منم از نظرات شما لذت میبرم و یاد میگیرم

        پاسخ
  7. بهنام
    سوابق: (76 دیدگاه) ,

    تقریبا در همه ی درگها، مک لارن در ابتدای حرکت جا میمونه، ولی بعد از اون جوری از بقیه سبقت میگیره انگار خودروی مقابل داره ترمز میگیره و این داره گاز میده. آیرودینامیک پیشرفته و وزن عالی باعث عملکرد فوق العاده ی این ماشینه. ولی سوپر فست عجب چیزیه. چه صدایی. به به

    پاسخ
  8. Abbas lsx/ltx
    سوابق: (112 دیدگاه) ,

    دوتاشون فوق العادن
    البته چون 812 موتور جلو هست نمیتونه همراه مک لارن بیاد

    پاسخ
  9. Sam
    سوابق: (93 دیدگاه) ,

    تا اینجای کار که مکلارن از نظر سرعت پیروز میدانه
    اما نباید فراموش کرد که رقیب اصلی 720s پیستا هست…
    و به نظرم نتیجه اون درگ مشخص میکنه مهندسی کدوم شرکت دسته برترو داره ن این درگ.

    پاسخ
  10. Mclaren 720s
    سوابق: (668 دیدگاه) ,

    فعلا شرکت ها مشغول تولید محصولی برای شکست محصول یک سال و نیم پیش مکلارن هستن…مکلارن داره نسخه بعدی رو میده بیرون…
    تو این کلاس پدر همه رو دراورد با اسپید تیل سراغ بزرگانی چون کوئینگزگ و بوگاتی و هنسی میره پدر اونام در میاره✌😂

    پاسخ
    1. mg
      سوابق: (108 دیدگاه) ,

      حالا دیگه نه انقدرم
      فکر نکنم به فکر تاپ اسپید باشه منظورم اصلا این نیست که نمیتونه البته نشون داده که اگر بخواد میتونه این کاری رو که گفتی کنه منظورم رقابت با بزرگانه ولی اصلا نمیشه نابغه سوئدی رو کم گرفت یا بوگاتی که بچه ها بهش میگند گنده الکی که مرموزانه دنبال برتریه فقط میمونه مدعی فعلا پوچ که البته دنبال یه باد موافق دیگه هست واسه یه رکورد غیر رسمی دیگه اما دور از شوخی اصلا بوگاتی و کونیک زگ کم نیستند

      پاسخ
      1. Mclaren 720s
        سوابق: (668 دیدگاه) ,

        دقیقا درست میگی دوست عزیز…ولی شیرون با دو برابر قدرت 720 به زور تونست 720 رو با 710 اسب شکست بده حالا شما فک کن اسپید تیل محصول جدید هست فک میکنم بالای 1100 اسب قدرت داره و از همه مهم تر چهار چرخ متحرک هست و وزن کم موفقیتش دور از انتظار نیست…

        پاسخ
  11. Divergence
    سوابق: (62 دیدگاه) ,

    فراری در بین ماشین ها همون نقشی رو داره که گوشی های اپل در بین موبایل ها دارن. اگر هزار تا موبایل پیشرفته و اندرویدی بیان تو بازار ، باز هم کشش و تمایل درصد زیادی از افراد به طرف گوشی های آیفون است ، زیرا برند اپل در ذهن مردم خیلی جا گرفته است. البته دلیلش هم این است که اپل در تولید گوشی های لمسی پیشگام بوده ، همون طور که فراری یکی از پیشگامان تولید سوپرکارها و هایپرکارها است.
    دلیل برد مکلارن با اسب بخار کمتر دو چیز است :
    1 . تورک زیادتر نسبت به فراری
    2 . وزن کم

    پاسخ
    1. Mclaren 720s
      سوابق: (668 دیدگاه) ,

      دوست عزیز وزن مکلارن 720 بیشتر از وزن فراری سوپر فست هستش.

      پاسخ
      1. Arman
        سوابق: (277 دیدگاه) ,

        اینو جدی گفتی یا شوخی کردی؟
        فراری وزنش ١۶٣٠ هست
        مک لارن ١٢۴۵

        پاسخ
        1. Mclaren 720s
          سوابق: (668 دیدگاه) ,

          بله ارمان جان اشتباه دیدم متاسفانه…چون پست قبلی مکلارن یکی از دوستان اشاره کرد فراری با قدرت و وزن کمتر منم چشمم به اطلاعات بالا خورد جا به جا دیدم😁

      2. Mclaren 720s
        سوابق: (668 دیدگاه) ,

        تصحیح میکنم وزن فراری بیشتر👍

        پاسخ
  12. mahdy
    سوابق: (1555 دیدگاه) ,

    از بهانه آوردن بعد از شکست متنفرم ولی با تبریک از ته دل به 720 :
    1 فراری به خاطر موتور جلو بودن لاستیک گرم میکرد
    2 فراری گرند توره و 720 یه سوپر اسپرت رقیبش 488 هست
    3 همونطور که گفتم فراری یه گرند توره و به خاطر همین ویژگی کلی آپشن و دردسر بهش اضافه میشه که وزن ماشینو (که اتفاقا مک لارن یکی از قویترین نقاط قوتشه ) خیلی زیاد میکنه

    پاسخ
  13. sina7
    سوابق: (71 دیدگاه) ,

    حتی بعد از دیدن این کلیپ هم مطمئنم اگه جفت ماشینارو بذارن جلوی مردم و بگن یکیشو بردار واسه خودت 90 درصد فراریو انتخاب میکنن
    هنر ایتالیایی قابل مقایسه نیس…

    پاسخ
  14. Arman
    سوابق: (277 دیدگاه) ,

    منتظر درگش با پیستا هستیم
    اونجاس که باز ثابت میشه فراری سلطان و قهرمان سوپر اسپرت ها هست

    پاسخ
  15. mahdy
    سوابق: (1555 دیدگاه) ,

    آفرین به مکلارن و فدای سر فراری
    بازم انتخاب من فراری چون فراری دلبریای خاص خودشو داره نسبت به یه گرند تور رقبای خودشو نابود کرده که دارن با سوپر اسپرتا مقایسش میکنن (دقیقا مثل M5 )
    درگ با کانتیننتال یا ونتیج یا سوپرلگرا و LC500 واسه فراری مثه یه شوخی بی مزه میمونه
    البته که خودم از ارادتمندای سوپرلگرا و کانتیننتالم

    پاسخ
  16. یاس ی
    سوابق: (583 دیدگاه) ,

    با احترام تمام برای فرراری ولی واقعا ساخته های مکلارن خودروهایی غول کشی هستند. فرراری نیازی به تعریف و تمجید نداره ولی واقعا تواناییهای مکلارن خیلی بیشتر از اون چیزی هستش که توی مشخصاتش اعلامی کارخونه میبینیم. دمش گرم.

    پاسخ
  17. مرتضی مقدم
    سوابق: (84 دیدگاه) ,

    همه جوانب رو هم در نظر بگیری بازم یکم غیر منتظره بود.ابر هیولای خوشفرم فراری با اون نعره های بی نظیرش و قدرت موتور خرد کنندش در تمام مدت فقط به چراغ های عقب مک لارن خیره مونده بود.چه ابهتی برا خودش دست و پا کرده این مک لارن.با اینکه هم فراری رو دوس دارم هم براش عمیقا احترام قایلم اما منصفانه باید در برابر پادشاه جدید سوپر اسپرت ها تعظیم کرد.درود بر مک لارن بزرگ.

    پاسخ
  18. ایمان
    سوابق: (181 دیدگاه) ,

    به اعتقاد من رقیب اصلی مکلارن پیستا هست، سوپر فست ساخته نشده برای رکورد زدن و اصولا یه جی تی که بیشتر پرستیژ بالا و صدای زیبا تر و لذت رانندگی پرداخته و نباید انتظار داشت که ماشینی رو که بیشتر برای مسابقات درگ و خط مستقیم توسعه پیدا کرده رو شکست بده

    پاسخ
  19. فرید
    سوابق: (20 دیدگاه) ,

    خیلی وقت پیش تو پدال یه مطلبی منتشر شد که نشون میداد که قدرت بعضی خودروها از طرف شرکت سازنده به عمد کمتر گفته میشه. یکیش ام 5 نسل قبل بود که مطمئنم این نسل هم همین کارو کرده. خواستم بگم همین درگ تایمز خودش صاحب 720s هست که برد روی داینو و قدرتش 691 اسب روی چرخ بود. حالا خودتون حساب کنید قدرت واقعیه موتور رو. با اینحال به عنوان طرفدار لامبورگینی، احترام زیادی براش قائلم

    پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (68 دیدگاه) ,

      خدا نکنه یه چیزی رو قرار بدن ملت تا 129 سال اینده شکست برندهای محبوبشون رو بهونه میکنن.
      اقا مکلارن 720 بالای 1800 اسب بخار قدرت داره خوبه?
      چه 1 اسب بخار چه 100000 اسب بخار قدرت این هیولاییه که میبینی…شرکت های دیگه هم میتونن میسازن

      پاسخ
      1. فرید
        سوابق: (20 دیدگاه) ,

        بهانه نیست. واقعیته. شکست لامبو از مک‌لارن و قدرت بیشتر مک‌لارن هر دو واقعیته نیازی به بهانه نیست. شما هم بهتره زود از کوره در نرید ☺️

        پاسخ
        1. رضا
          سوابق: (68 دیدگاه) ,

          اونطور حساب کنین لامبو چهار چرخ متحرکه… که خیلی توی شتاب و لانچ کمکش میکنه…اگر مکلارن هم چهار چرخ متحرک بود فجیح تر لامبو در هم میکوبید.
          بهونه تراشی بذارین کنار میتونه بیاد رقابت کنه

  20. شاهین
    سوابق: (542 دیدگاه) ,

    دیده بودمش و قبلا هم راجبش گفتم. برام چیز شگفت انگیزی نبود چون معتقدم تنفس طبیعی و مصنوعی دنیای جداگانه دارن. راستی اینجا فراری حتی اگه لاستیک هم گرم میکرد نمیتونست کاری کنه چون فراری مثل دیمن یا ماسل امریکایی نیست که گشتاور زیادش آزاد باشه چون با کلی سیستم کامپیوتری کنترل میشه که مثلا لانچ خوبی داشته باشه! رفقایی هم که درگ ام۵ و دیمن رو سوژه کردن خوب میدونیم که دیمن اگه لاستیک گرم کنه نتیجه متفاوت میشد پس رو مخ بچها بریک نزنید منطقی نظر بدین که موقع خوندنشون حال کنیم. ماسل امریکایی فازش چیز دیگس ولی حالا داج اومده خودی نشون بده دیگه تقصیر خودشه چون دنیای حقیقی دیگه فیلم هالیوودی نیست. اینجوری کل شجره ماسل هارو برده زیر سوال

    پاسخ
  21. اشکان
    سوابق: (32 دیدگاه) ,

    با سلام در تایید نظر دوستمون آقا ایمان حق با ایشونه بنده یه مکلارن 720 دارم لذت رانندگیش در حد تراکتور پرکنزه خیلی مزخرفه.
    برو عامو یه جوری میگی لذت رانندگی فراری انگار کلکسیون خودروهای سوپرلوکس داری.

    پاسخ
  22. fara2001
    سوابق: (160 دیدگاه) ,

    به نظرم مهم تر از شکست ، شهامت پذیرفتن شکسته.
    فعلا تو این تست که مربوط به درگ بین دوماشین بود مک لارن مقتدرانه پیروز شد

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.