فراری

اعتراف فراری به سختی زیاد تولید اولین شاسی‌بلند تاریخ خود!

پورسانگ اولین شاسی‌بلند تاریخ فراری خواهد بود و بنابراین یکی از مهم‌ترین محصولات این شرکت محسوب می‌شود. این خودرو که در سال ۲۰۲۲ و به منظور رقابت با خودروهایی همچون لامبورگینی اوروس وارد میدان خواهد شد همه‌چیز را به سطح جدیدی خواهد رساند و حتی خود فراری نیز اذعان داشته توسعه‌ی این خودرو یک چالش تمام‌عیار است.


این شاسی‌بلند که فعلاً با کد ۱۷۵ شناخته می‌شود یکی از ۱۵ فراری جدیدی است که از آغاز امسال تا سال ۲۰۲۳ تولید خواهند شد. مایکل لیترز مدیر فنی ارشد فراری که اخیراً با اتوکار درباره‌ی این شاسی‌بلند گفت‌وگو کرده به تعدادی از جزئیات آن اشاره داشته است.
او گفته است:

چالش ما باز کردن کلاس خودرویی جدید برای فراری بوده است. ما همیشه جایگاه بسیار بسیار تیزی داشته‌ایم. این امر به ما کمک کرده خودروهایی را به‌صورت متمرکز و معین تولید کنیم و به آسانی برخی مصالحه‌ها را در نظر بگیریم؛ اما این بار موضوع کاملاً فرق می‌کند. ما چالش‌های مهندسی کاملاً جدیدی داریم.

پلتفرم بکار رفته در پورسانگ معماری پیشرانه جلو/وسطی خواهد بود که می‌تواند از پیشرانه‌ی ۶، ۸ و ۱۲ سیلندری دارای سیستم هیبریدی یا بدون آن حمایت کند. این پلتفرم همچنین می‌تواند به‌صورت دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک باشد و کابین هم آرایش دو یا چهار نفره را به خود گیرد. گفته شده شاسی‌بلند این خودروساز ایتالیایی از نوع چهارنفره خواهد بود و از سیستم تعلیق قابل تنظیم و سیستم ضد لغزش پیشرفته به منظور بهبود حرکت این خودرو در جاده و آفرود سود خواهد برد. احتمال تولید نسخه‌ی پلاگین هیبریدی پورسانگ نیز وجود دارد.


لیترز گفته یکی از چندین چالش سخت فراری تولید بهترین کابین برای این خودرو بوده است. او خاطرنشان ساخته است:

ما چگونه می‌توانیم مطمئن شویم که راحتی و ارگونومی درستی در کابین وجود دارد؟ چگونه باید طراحی اسپورت را با طراحی راحت‌تر ترکیب کنیم؟ با اینترفیس انسان ماشین چه کنیم؟ اینترفیس ما بیشتر روی راننده تمرکز دارد اما چگونه می‌توانیم آن را به سمت سرنشین هم هدایت نماییم؟ ویژگی‌های راحتی این خودرو چه خواهند بود؟ DNA ناب فراری در خودرویی راحت چگونه دیده خواهد شد؟

Ferrari Purosangue rendering
این مدیر ارشد حرف‌های خود را این‌گونه ادامه می‌دهد:

این یک چالش، فرصت و هیجان است. من آن را بسیار دوست دارم. برخی از کانسپت ها نزدیک به هم هستند اما درباره‌ی خودروهایی همچون ۱۷۵ یک‌چیز را می‌خواهیم و آن‌هم ارائه‌ی ساختاری برای تولید محصولی متفاوت است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. سیاوش

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (12 ديدگاه)

    تو این تصاویر واقعا عقبش زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. porschesport

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    از سیاست فراری خوشم میاد ، تنوع بالا و تیراژ کم یا متوسط اگر دقت کنیم تنوع محصولات این خودروساز روز به روز در حال افزایشه سری ۸۱۲ ، f8 tributto ، پورتوفینو ، gtc4 lusso ، مدل عملکردی پیستا و هایپر کار sf 90 . این طور که مشخصه نمونه ی v6 هم به زودی به سبد محصولات این خودروساز اضافه خواهد شد و احتمالا از نمونه ی ۸ سیلندر فعلی قویتر خواهد بود(۷۲۳ hp ) , در مورد پورسانگ هم قطعا فراری با چالش کاملا جدیدی روبرو شده که مطمعنم به خوبی از پسش بر خواهد اومد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    تفاوت ” فراری ” با سایر برندها مثل تفاوت رئال و بارسا با استقلال و پرسپولیسه
    طرفدار فراری بودن بهت اعتماد به نفس میده
    طرفدار فراری بودن باعث میشه همیشه سرت بالا باشه
    طرفدار فراری بودن عشق میخواهد و عشق میخواهد ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alireza

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (631 ديدگاه)

      دیگه ببخشید ما ک طرفدار فراری نیستیم سرمون پایینه و عشق سرمون نمیشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ایمان

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (3894 ديدگاه)

        جسارت نشه دوست عزیز
        اولاً منظورم عشق به ماشین بود
        ثانیاً سرم همیشه بالاست یعنی پیروزی ها
        و موفقیت های پی در پی این برند بزرگ هست
        در آخر هم باید گفت بیاییم برداشت های مثبتی
        از حرف های همدیگه داشته باشیم
        بیاییم حسادت ها به برندهای بزرگ تر و پر افتخارتر رو کنار بزاریم ؛ اینجوری خیلی بهتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Archi KHAN

        ۷ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (2167 ديدگاه)

        نفرمایید علیرضا خان

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Abbas

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (875 ديدگاه)

      ینی عرض میکنین لامبورگینی و پورشه و مک لارن و…در حد استقلال و پرسپولیسن دیگه؟!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ایمان

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (3894 ديدگاه)

        من نمیدونم چرا وقتی طرفداران سایر برندها میخوان از خودشون دفاع کنن یا خودی نشون بدن سریع پای پورشه افسانه ای رو میکشن وسط ؟؟؟؟
        فراری و پورشه سطح کاریشون از بقیه بالاتره
        این حرف رو فقط من نمی زنم ، عالم و آدم میدونن
        اگه خواستی یک فهرست بلند بالا از سایت ها و کارشناسان معتبر خودرویی که درباره فراری صحبت کردن برات بنویسم شما هم از لامبورگینی برام بنویس
        مقایسه رو بسپاریم به دوستان عزیز سایت

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Abbas

          ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (875 ديدگاه)

          دوست عزیز فک نکنم نیاز باشه یه طرفدار لامبو به بقیه بچسبه واسه اثبات حرفش،شما گفتی بقیه منم از بقیه نام بردم،اتفاقا از پورشه هم بخاطر عظمتش نام بردم،حالا شما با حرفم مشکل داری یا اینکه میخوای طرفدارای بقیه ی برندا نریزن سرت گفتی بیام یه طرفداریم از پورشه بکنم به من مربوط نی

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ایمان

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (3894 ديدگاه)

        اتفاقاً بنده یکی از طرفداران دوآتشه پورشه هستم
        نه از کسی میترسم و نه نیاز به خودشیرینی دارم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. MehdiTurbo

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1950 ديدگاه)

      همیشه بدون وقتی برای حس خوب به وصل شدن به یک نفر دیگه به یک شی دیگه نیاز داری به یه اکیپ و … مربوط به اعتماد به نفس و نداشتن حسیه که توت ارضا نمیشه.
      تو سیاستم همینه خیلی ادمایی که هیچی ندارند به کسی متصل میشند که غلط
      تو ایرانیا زیاد هست،مخصوصن وقتی میری تو اینستاشون.
      این حس صاحب فراری میتونه داشته باشه و فراری سوارا تا حد کم.
      بعضیا که نسبت به پرشیا و ۲۰۶ این حس دارند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. مسعود

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (53 ديدگاه)

      منم سوار پرایدمم و با غرور توش سرمو بالا میگیرم که طرفدار فراری هستم !! حتی آرم سایپارو کندم جاش آرم فراری چسبوندم …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad

        ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (1170 ديدگاه)

        آقا مسعود منم مثل شما هستم ولی اینکه آرم و لوگوی فراری رو رو پراید و سایر خودروهای داخلی نصب کنی فکر کنم توهین به فراری باشه?

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. Saeed

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    شاسی بلند ساختن که کار هرکسی که نیست…اصن به فیس محصولات فراری نمیتونی شاسی بلند تصورشون کنی چون زشت میشه…مگر اینکه شوتینگ‌بریک مثل مدل ff بسازه…رندر هاشو که میبینم خوشم نمیاد…حالا شاید طرفدارای فراری خوششون بیاد….ولی نظر شخصی بنده اینه که شاسی بلند ساختن کار هر برندی نیست …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (552 ديدگاه)

    بابا کاری نداره با این همه تجربه اونم تو ایتالیا نمیشه !!
    تو چین هر هفته یه شاسی میزنن خفن یه دو سه هزارتایی تولید میکنن ، بعد هفته بعد ناپدید میشه . خخخخخخخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ارشیا

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    فراری از بقیه بالاتر نیست چون هر شرکتی یه سیستم داره مثلا فراری شاسی بلند نداره لامبورگینی سواری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. AMG63

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    هر موقع اسمشو میشنوم احساس میکنم دارن فامیل یه شخصى رو صدا میزنن ?
    پورسانگ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Khosrow

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    الان خیلی از ماشین بازا لامبو اوروس رو یادشون رفته / خب تولید نکن فراری / همین مونده تو کوه و بیابون هم فراری دیده بشه / فراری سالی یک بار اونم 10 ثانیه ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حسین

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (259 ديدگاه)

    چرا تو عکس اول یه طوریه که انگار باد لاستیکها خالی شدن؟؟!! |:

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Farzad

    ۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (163 ديدگاه)

    فراری شاسی بلند میخواد چیکاد آخه….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا