فراری

احتمال معرفی فراری آیکونا در ماه نوامبر و با استایل رترو

فروم فراری چت به شدت پیگیر محصولات جدید فراری بوده و اخیراً نیز اطلاعاتی را درباره مدل جدید آیکونا منتشر کرده است. هم‌اکنون گفته می‌شود بدنه این خودرو در طراحی خود وام‌دار مدل مسابقه‌ای ۳۳۰ P4 سال ۱۹۶۷ است. ظاهراً قرار است این محصول جدید در نوامبر سال ۲۰۲۱ و در فینالی موندیالی معرفی شود.

فراری آیکونا ظاهراً از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی ۸۱۲ کامپتیوزیونه با قدرت ۸۳۰ اسب بخار و گشتاور ۶۹۲ نیوتون متر استفاده کرده است. این خودرو کاملاً تنفس طبیعی بوده و بنابراین خبری از دستیار هیبریدی نخواهد بود.

رئیس فنی فراری در می ۲۰۲۱ گفته بود که تولید نسخه قوی‌تر پیشرانه ۱۲ سیلندر فراری در دستور کار قرار دارد و اگر همین نیروگاه آهنین در آیکونا بکار رود تعجب نخواهیم کرد.

ظاهراً این خودرو بر پایه لافراری آپرتا شکل گرفته و بنابراین احتمال دارد همانند مدل P4 اسپایدر از طراحی سقف باز استفاده کند.

یکی از کاربران فروم فراری چت می‌گوید فراری قبلاً این خودرو را به برخی از مشتریان خاص خود نشان داده است. ایتالیایی‌ها همین کار را درباره مونزا SP1 و SP2 نیز انجام داده و ابتدا آن را به برخی مشتریان ویژه نشان داده و سپس به‌صورت عمومی معرفی کردند.

فراری کمتر از ۵۰۰ دستگاه از SP1 و SP2 را تولید کرده است. کاربران فروم فراری چت معتقدند این برند شاید سقف تولید کمتری را برای آیکونا در نظر بگیرد تا انحصاری بودن این خودرو بیشتر باشد. این افراد به سقف تولید حدود ۳۰۰ دستگاهی اشاره داشته‌اند.

طبیعتاً این خودرو به عنوان یک فراری بسیار منحصربه‌فرد قیمت بالایی خواهد داشت و شایعاتی درباره بهای ۲.۵ تا ۳ میلیون دلاری منتشر شده است.

فراری تاکنون نسخه‌های پیش‌تولیدی این خودرو با بدنه‌های متفاوت را تست کرده است.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. HamiD

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1697 ديدگاه)

    به به!
    بشدت منتظریم!
    فراری داره نهایت استفاده رو از دنیای بنزینی ها توی این وضعیت مزخرف انجام میده و هیولا خلق میکنه …
    امیدوارم هر چه زودتر معرفی بشه …
    البته آقا ایمان هم دیروز بود فکر کنم اطلاعاتی در مورد محصولات آتی فراری با ما اشتراک گذاشتن که ازشون ممنونیم!

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
    1. محمد امین

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1210 ديدگاه)

      https://www.instagram.com/tv/CUDmQNWLWZI/?utm_medium=copy_link
      اقا حمید ، این رو حتما ببینید ، خیلی حس خوبی داره

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
      1. HamiD

        ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1697 ديدگاه)

        ممنون داداش
        عالی بود!
        نکته قابل توجه این بود که تعویض دنده ها به تناسب اون زمان هم واقعا قابل قبول بود … تعویض سریعی داشت …
        هر چند اون چنتا دوست جلوییمون نزدیک بود ماشین ها رو به فنا بدن و دقیق نمیدونستن که چه زمانی باید ترمز بگیرن!
        اگه دقت کرده باشی اونجا که اون دوتا ماشین جلویی از مسیر خارج شدن راننده همین ماشین که دوربین داخلش بود زودتر ترمز گرفت ولی اون دوتا با سرعت بیشتری وارد پیچ شدن و …
        لذت بردم …
        حیفه همچین ماشین هایی نیس الکتریکی و ساکت بشن؟!

        در جواب آقا ایمان هم بگم والا ما خیلی خوشمون میاد که همچین مطالبی کار بشه … باشد که چیزی به علم من حقیر اضافه بشه …
        در کل پوشش های استتاری محصولات فراری بسیار بسیار سنگین هستن و به ندرت میشه تشخیص داد ماشین ها رو …

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. محمد امین

          ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1210 ديدگاه)

          من خیلی دلم برای اون جگوار e type سوخت که ران اف شد، فکر کنم آسیب دید ..
          کسایی که با این ماشین ها رانندکی میکنن ، خیلی باید مواظب باشن ، حرفت ملیون ها دلار پول هست 🤯

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. Reza Waffen SS

        ۱ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2896 ديدگاه)

        عالی بود

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    2. SF90 STRADALE

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (3327 ديدگاه)

      خیلی ممنون لطف داری
      فراری برای هرکدام از ماشین های تست خودش یک کد مشخص کرده و اون LaFerrari Aperta در اصل نباید پروتوتایپ سری Icona باشه
      چون سری Icona با پوشش های استتاری سنگین تر و ظاهر عجیب تری داره تست میشه که آینه ها روی گلگیر جلو قرار گرفتن
      همین LaFerrari Aperta هم تغییرات زیادی داره اگه دقت کرده باشین که یکی از مهم ترین تغییرات اگزوز مرکزی مثل ۲۹۶GTB هست و اون ۴ اگزوز نمایشی هستن !!!!
      درباره محصولات سری P فراری هم باید یک مطلب جداگانه کار بشه چون تاریخچه جالبی دارن و کارشون پیست مسابقه هست ….

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  2. Karl Benz

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1764 ديدگاه)

    این همون لافراریه ؟

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  3. مازیار

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (652 ديدگاه)

    فشارها برای تغییر نیروی محرکه باعث شده که کمپانی های ریشه دار در پی ایجاد توازن ، نیم نگاهی هم به گذشته خودشون بندازن مثل همین فراری و یا پیش فرض داج الکتریکی
    و این خوبه . اصلا فراری با استایل رترو هرچی که باشه خوبه

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  4. Porsche 911

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (374 ديدگاه)

    این که خیلی شبیه لافراریه
    چجوریاس؟؟؟🤔🤔

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. محمد امین

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1210 ديدگاه)

      عکس ها اشتباهیی هستن
      سرچ کنید در گوگل
      Ferrari next icona car

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
      1. AMG GT R

        ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (445 ديدگاه)

        آقا محمد امین یه سوال داشتم
        احتمالا جانشین لافراری با کد f150 رونمایی میشه دیگه ؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. محمد امین

          ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1210 ديدگاه)

          اطلاعات خیلی محدود هست در مورد جانشین لافراری ، مثلا بعضی ها میان با اسناد میگن که فراری در ساخت جانشین لافراری، اصلا لافراری رو مد نظر قرار نداده و بر طبق سنت از فراری انزو برگفته شده و هیبرید نیست ، و بعضی ها هم دقیقا مخالف این حرف رو میزنن
          به هر حال ، من سعی میکنم نه تایید کنم و نه تکذیب، ولی فکر می‌کنم با همین کد رونمایی بشه

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
  5. AMG GT R

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (445 ديدگاه)

    جانم فراری

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  6. [email protected]!n

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1428 ديدگاه)

    حالا که ایتالیایی ها رفتن سراغ طرحای رترو امیدوارم مثله کانتاش صرفا یه ماشین با بدنه جدید نباشه.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. محمد امین

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1210 ديدگاه)

      رامین جان ، درکل لامبورگینی هر ماشینی v12 بعد از اونتادور ساخت ، یه اونتادور روکش شده بود , منظورم این هست که از نظر فنی هیچفرقی نداشت ، و حتی ایرودینامیک ها شون هم نظیر هم بود و هیچ تکنولوژی‌ جدیدی پشتش نبود
      در اصل ، وننو ، چنتاریو، که کلا اونتادور بودن ، و سیان و کانتاش هم فقط یه هیبرید ضعیف و در کل اونادور بودن
      اما فراری فرق داره، مخصوصآ سری آیکونا، مثلا مونزا sp1 و sp2 که معرفی شدن ، به علاوه ی اینکه موتورشون ارتقای قدرت و گشتاور تجربه کرده بود ، نرم افزار گیربکس و کالیپر ترمز ها و سیستم خننک کننده ارتقا یافته بودن نسبت به ۸۱۲
      و روی یه شاسی کاملا جدید توسعه داده شده بود ، و حتی سیستم تعلیقش هم با یه فناوری جدید معرفی شد
      و ……
      اما خب بالاخره ، اشتراک فنی هم دارن با همدیگه
      در کل قضیه فراری با لامبو فرق داره

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  7. Muty

    ۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    این فروم های فراری چت
    رو ماها می تونیم عضوش بشیم ؟ چطوریه دوستانی که اطالاع دارن راهنمایی کنن لطفا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا