فراری از جدیدترین خودروی تک ساخت خود با نام اومولوگاتا (Omologata) پردهبرداری کرده است. این ماشین دهمین محصول تک ساخت فراری از سال ۲۰۰۹ محسوب میشود که روی پلتفرم V12 موتور جلوی این شرکت ساخته شده است. هرچند این خودرو بر اساس مدل ۸۱۲ سوپرفست ساخته شده اما شیشهٔ جلو و چراغهای جلو تنها قطعاتی در بدنهٔ آن هستند که تغییر نکردهاند. اومولوگاتا به یک کیت بدنهٔ جدید مجهز شده که شامل جلوپنجرهٔ بیضیشکل، گلگیرهای عقب عضلانیتر، کرکرهٔ سهبخشی بجای شیشهٔ عقب و چراغهای عقب تکی میشود.
ازجملهٔ دیگر عناصر بیرونی متمایز این فراری تک ساخت هم میتوان به اسپویلر برجستهٔ عقب و دیفیوزر بزرگ اشاره کرد. همچنین بدنهٔ منحصربهفرد اومولوگاتا با رنگ قرمز روسو ماگما رنگآمیزی و طرح مسابقهای سفارشی هم روی آن کار شده است.
اومولوگاتا در داخل نیز بهاندازهٔ بیرون منحصربهفرد به نظر میرسد و میراث مسابقهای غنی فراری را از طریق بسیاری از جزئیات تداعی میکند. یکی از این ویژگیها صندلیهایی با تریم آبیرنگ است که با ترکیبی از چرم و پارچهٔ جین پوشیده شده و به کمربندهای ایمنی مسابقهای چهار نقطهای مجهز هستند و کنتراست جالبی را با کابین تماماً مشکی خودرو ایجاد کردهاند. همچنین قسمت دستگیرهٔ درها و پُل روی کنسول مرکزی هم رنگ نقرهای چکشی خاصی کار شده که یادآور مدلهای ۲۵۰ LM و ۲۵۰ GTO است.
اومولوگاتا توسط یک خریدار اروپایی بینام سفارش داده شده که خواستار یک طراحی آیندهنگرانه با عناصری متمایز بوده است که به روشی تازه تفسیر شوند تا اثری بدون زمان و ماندگار ایجاد گردد. نام اومولوگاتا نیز نشان میدهد که این خودرو باید در جاده هم به همان اندازهٔ پیست راحت باشد. انجام این پروژه کمی بیش از دو سال طول کشیده و انواع مختلفی از الهامات از میراث مسابقهای گرفته تا ارجاعات به معماری مدرن در آن بکار رفته است.
فراری نگفته است که آیا در قدرت پیشرانهٔ اومولوگاتا هم تغییری صورت گرفته یا نه اما انصافاً نیازی به تغییر نیست زیرا ۸۱۲ استاندارد بهخودیخود سریعترین و قویترین محصول موتور جلوی تاریخ فراری محسوب میشود. در سینهٔ این خودرو یک نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی قرار گرفته که ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۱۸ نیوتن متر گشتاور دارد. یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه هم این نیرو را به چرخهای عقب تحویل میدهد تا خودرو ظرف ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.
زیزیگولو
۵ مهر ۱۳۹۹???
nikzad
۵ مهر ۱۳۹۹طراحی مخوفی داره و واقعا زیباست البته فکر کنم اگر به قدرت دست نزنند حداقل توی صفر تا صد یه تغییراتی انجام دادند چون به نظر من از ۸۰۰اسب میشه شتاب بهتری هم دراورد.
ممد ژانگولر
۵ مهر ۱۳۹۹داداش مخوف دیگه زیاده رویه
به نظرم طراحی زیبا و سیالی داره به همراه چاشنی اسپورت
حتی معنی اسمش امولوگاتو در یونان باستان یعنی قلب روان ?
nikzad
۵ مهر ۱۳۹۹ممد جان بیشتر منظورم عقب ماشین بود?
ممد ژانگولر
۵ مهر ۱۳۹۹???
Mahdi
۵ مهر ۱۳۹۹میشه شتاب بهتری داشته باشه ولی هم موتور جلو هم دیفرانسیل عقب بخاطر همین شتاب نسبت به اسب بخار کمه وگرنه فراری با 800اسب به راحتی شتاب دو شیش دهم ثانیه رو به دست می اورد
سورنا
۵ مهر ۱۳۹۹شتاب واقعا انقدر مهمه که مثلا نیم صدم ثانیه بالا پایین باشه ؟
خدایی توی لامبو و فراری و استون و مک لارن و … از خود ماشین و زیباییش باید لذت برد حالا یه ثانیه بالا پایین فک نکنم زیاد مهم باشه
Ragera.Loeded
۵ مهر ۱۳۹۹کاملا ترجیحش میدم به سوپر فست
بهنام
۵ مهر ۱۳۹۹طراحی زیبا و مخوف با ریشه در گذشته ای غرورآفرین. خیلی خاصی آقای فراری.
مسعود
۵ مهر ۱۳۹۹شاهکار طراحی ?
SF90 STRADALE
۵ مهر ۱۳۹۹فراری ، آقای خاص دنیای خودرو
❤❤ Ferrari ❤❤
حسین دهمرد
۵ مهر ۱۳۹۹آقای سردبیر اون عکس تیتر رو هم بزارین تو مقاله تا بشه دانلودش کرد
امین
۵ مهر ۱۳۹۹حیف حیف حیف و هزاران حیف که سلاطینی با ابهت مثل این قراره برن و جارو برقی ها رکوردشونو بزنن ?♂️
خوشنام
۵ مهر ۱۳۹۹فراری فقط داره پول از جیب پولدارا میچاپه
وگرنه ماشیناش به نصف قیمت فروش بیشتر نمی ارزه
Malt hill
۵ مهر ۱۳۹۹با چند سال سابقه کار در بازار خودرو اروپا و آمریکا این حرف رو میزنی متخصص؟ :/
Ali Keyhani
۵ مهر ۱۳۹۹پولت رو بزار جیبت نیاز نیست با خریدن فراری پولتو هدر بدی
Hadi
۵ مهر ۱۳۹۹در یک کلام…
محشره ?
بهنام
۵ مهر ۱۳۹۹چند نمونه از خودروهای پیشنهادی خودتونو اینجا معرفی کنین دوستان دقت کنن تا کلاه سرشون نره.
بهنام
۵ مهر ۱۳۹۹نظری که ما اینجا میزاریم بعده چند ساعت تایید میشه ولی میبینیم دوستان مثل گروه تلگرام با هم جوابیه رد و بدل میکنن. چجوریاست؟
Maserati
۵ مهر ۱۳۹۹بعد از چند تا طرح چرت از فراری تو 2020 این حالم رو خوب کرد
امیر
۵ مهر ۱۳۹۹فراری و دیگر هیچ! ???
ارشیاSVJ
۵ مهر ۱۳۹۹نگاهاتون رو به این اسب زیبا بکنید چون تا چندی دیگه باید مطالب سشوار چرخ دار رو نگاه کنین!!!یا
چرخ گوشت متحرک!!!????