فراری

پرچم‌دار جدید مارانللو، آماده برای تاخت‌وتاز

در آستانه آغاز فصل ۲۰۱۵ مسابقات فرمول ۱، کمپانی فراری هفته گذشته خودروی مسابقه‌ای جدید خود را معرفی کرد؛ هم‌اکنون نیز در حال انجام آزمایشات مختلف و بررسی پرچم‌دار جدید خود است.

F1 Testing Jerez de la Frontera, Spain 1 - 4 February 2015
F1 Testing Jerez de la Frontera, Spain 1 – 4 February 2015
در مدل جدید که به نام SF15-T مزین گشته، تغییراتی نسبت به قبل صورت گرفته تا بتواند با قوانین تازه فصل جدید مسابقات نیز مطابقت کامل داشته باشد.

F1 Testing Jerez de la Frontera, Spain 1 - 4 February 2015
F1 Testing Jerez de la Frontera, Spain 1 – 4 February 2015
آزمون‌های مورد نظر در پیست Jerez (به طول ۴.۴۲۸ کیلومتر) در نزدیکی شهر Jerez de la Frontera واقع در جنوب کشور اسپانیا انجام شده و یک سِری تست‌ها و آزمون‌های پایانی هم قرار است در شهر بارسلونا انجام گیرد.

2015 Ferrari Formula one scuderia SF15-T
۲۰۱۵ Ferrari Formula one scuderia SF15-T
فراری در ۴ فوریه اخبار و شاید بتوان گفت نتایجی کلّی از روزهای سپری شده در Jerez منتشر کرد که حاوی دیدگاه‌های راننده و مدیر فنی تیم است.
خودروی مورد استفاده در Jerez دارای شماره شاسی ۳۰۹ و رانندگی نیز بر عهده “کیمی رایکونن” بوده است. آزمون‌ها در آب و هوای صاف انجام شده و خودروی مورد آزمایش در مجموع ۱۰۵ دور پیست و ۴۶۴ کیلومتر را پیموده است. سریع‌ترین زمان ثبت شده ۱ دقیقه و ۲۰ ثانیه و ۸۴۱ هزارم ثانیه می‌باشد؛ لازم به ذکر است که این زمان با لاستیک‌های soft ساخت پیرِلی به ثبت رسیده است.

2015 Ferrari Formula one scuderia SF15-T
۲۰۱۵ Ferrari Formula one scuderia SF15-T
“کیمی رایکونن” می‌گوید:

در طول زمستان ما قدم‌های موفقیت‌آمیز و راضی‌کننده ای برداشتیم و خودروی جدید قطعاً نسبت به مدل مورد استفاده در فصل گذشته به میزان قابل‌توجهی بهبود یافته است. با این که تمام مجموعه روبه‌جلو حرکت کرده اما بازهم کارهای زیادی برای انجام دادن داریم. هرگز خود را با دیگر شرکت‌کنندگان مقایسه نمی‌کنیم و بدون این‌که چشم به آن‌ها داشته باشیم توجهمان معطوف به کار خودمان است. زمان را که به دست میاوریم با دقت بررسی می‌کنیم؛ نکته مهم این است که تعدادی زیادی از دورهای پیست را به‌خوبی و بدون داشتن مشکل خاصی طی کردیم.

2015 Ferrari Formula one scuderia SF15-T
۲۰۱۵ Ferrari Formula one scuderia SF15-T
همچنین “جیمز آلیسون” مدیر فنی تیم در نظرات خود اظهار می‌دارد که وقتی یک ماشین جدید را به پیست میاورید دچار هیجان و نگرانی می‌شوید و از طرفی امید زیادی دارید که تمام سخت‌کوشی‌های دست‌اندرکاران با کارایی بالا و مورد انتظار به ثمر بنشیند. همیشه دوست داریم سریع‌تر باشیم و همچنین مایل بودیم که به قول معروف مایل‌های بیشتری را در پیست طی کنیم، از این رو می‌توان گفت که بدون دستیابی کامل به انتظاراتمان Jerez را ترک خواهیم کرد! اما در مجموع با توجه به چند روز اخیر می‌توانیم خوشوقت باشیم چون شروع محکم و مستحکمی داشتیم. همه‌مان حساسیم که پافشاری بر کار در مسیر بهتر شدن و پیشرفت را در بارسلونا هم ادامه دهیم تا برای مسابقه ی اول در ملبورن آمادگی کافی داشته باشیم.

2015 Ferrari Formula one scuderia SF15-T
۲۰۱۵ Ferrari Formula one scuderia SF15-T
“ماریزیو آریوابنه” از اعضای تیم فرمول ۱ فــــــراری نیز در اظهارنظری جالب بیان داشته که به نسبت سال قبل در چند روز اخیر نتایج بسیار قابل‌قبول و دلگرم‌کننده ای حاصل شده و تمامی تیم هم در کارخانه هم در پیست به‌خوبی عمل کرده‌اند؛ البته همه‌چیز به‌طور قطعی در تست آخر در بارسلونا مشخص خواهد شد.
مترجم: امین قوام صفری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. خودروي ملي ,انحصار ملي

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (166 ديدگاه)

    دوستان از اینکه این خبر بى ربط رو اینجا انتشار میدم از همگى شما عذر میخوام گفتم شاید خیلى از هموطنان رو که قصد خرید سمند ef7 دارن رو آگاه کنم.امروز با یکى از نمایندگى هاى معروف و بزرگ شهر اهواز تماس گرفتم براى خرید خودروى سمند ef7 و از اونجایى سرپرست گارگاهشون دوست صمیمى بنده هست با تاکید فراوان گفتند به هیچ وجه سمت سمند ef7 نرو زیرا هنوز 72 مورد اشکال این خودرو برطرف نشده است بنده رو قسم داد که اسمى از ایشون و نمایندگیشون نبرم به علت تعهد کارى که به شرکت داره نباید چنین چیزایى رو بگه به منم که گفت چون رفیق چندیدن چند سالش هستم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی آهنگر

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (375 ديدگاه)

      دمت گرم که اطلاع رسانی کردی دوست عزیز اما واقعا به نظرت تنها ماشین مشکل دار توی ایران سمند هستش ؟؟
      یعنی واقعا به نظرت پراید و انواع پژوهای 30 سال پیش هیچ مشکلی ندارن ؟؟
      مثلا سمند سوگولی ایرانخودرو بود اگه اون 72 تا مشکل داشته باشه انواع پژو 172 تا و پراید هم 720 تا مشکل داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی آهنگر

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (375 ديدگاه)

      درضمن اصلا بزار ببینم مگه موتور EF7 کلا چندتا قطعه داره که 72 تاش عیب داره ؟؟؟ :|
      اینم واسه خودش خیلی هنره ها موتوری بسازی که عیب هاش از تعداد قطعاتش بیشتر باشه :D
      وطنم پاره ی تنم :|

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. E 36

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (918 ديدگاه)

      من دو ساله ef7 دارم ، این حرفارو به منم میزدن ! الان 30000 کیلومتر راه رفتم باهاش تو همه جور شرایط آب و هوایی جاده ها و راه های جور واجور تاحالا هیچ مشکلی نداشتم حتی یه ریب نزده ماشین ! روغنشم هر 10000 تا عوض میکنم
      البته این تجربه منه در مورد سایر ای اف سون ها نمیدونم !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. الوند

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (18 ديدگاه)

        با سلام
        اتفاقا منم ef7 دارم دو ساله دستمه باهاشم زیاد رانندگی میکنم طوری که تا حالا 80 تا کار کرده و فقطم یک بار باطریش خوابید فقط،دیگه هیچ مشکلیم ندیدم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Ahmad..F12

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    جــــــــــــــانم فراری

    کیمی رایکونن، همۀ امید ها به سمت توست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      فتل هم که هویج است… :-D

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad..F12

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        نه خب اینجا از برادرمون کیمی یاد شده بود برا این گفتم :D

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Mostafa&S

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (318 ديدگاه)

    درود
    به امید قهرمانی فراری…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فرید

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (179 ديدگاه)

    پژو پارسtu5 لایک+++++. سمندef7—- لطفا دلایل خودتونم بگید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی آهنگر

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (375 ديدگاه)

      نه لایک نه دیسلایک
      چون جفتش از یه کلاس با یه قدرت موتور و با یه پلتفرم و امکانات مساوی هست فقط اسم خودشون موتورشون با هم فرق داره .
      از لحاظ ظاهر هم نمیگم زشت که به کسی بر نخوره هرکدوم قشنگی خودشو داره.
      اما من هنوز واقعا نفهمیدم هدف ایرانخودرو از تولید این دو ماشین به دو شکل مختلف چی بوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Muhammad

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (134 ديدگاه)

        از دوستان خوبم تقاضا دارم که از انتشار مطالب بی ربط به موضوع خودداری کنن.اگه نظره خاصی ندارین فقط لایک تونو کنین.
        باتشکر.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. amir

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      ما پارس ۹۲ tu5 داشتیم هر روز روغن ریزی میکرد این سوراشو میگرفتیم اونورش روغن مداد که میگفتن به خواطر اینه که وزنش زیاد موتور کشش و نداره بعدشم با ۶ تومن ضرر فروختیمش، اگه خواستی بگیری یا elx بگیر یا ۱۸۰۰

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Mostafa&S

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (318 ديدگاه)

      خودروسازای ایران اسمم بلد نیستن بذارن
      واقعا خودروسازای ایران به چه سمتی داره میره…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. hero

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      هر دو شون جیزززززن!!!!
      ما داریم دعا میکنیم کارخونش نابود شه!
      اونوقت شما چه سوالی میپرسی!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        شما هردوشو دارین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. خودروي ملي ,انحصار ملي

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (166 ديدگاه)

    والا دوستان نمیدونم من خودم سمند ال ایکس موتور پژو دارم زنگ زدم به این دوستم سرپرست کارگاهشونه اسم نمایندگیشونم بگم همتون میشناسید یکى از بزرگترین نمایندگى هاى ایرانخودر هستش قسمم داد گفت جایى مطرح نکنم عین جمله اى که گفت بهم که هنوز 72 مورد اشکالش پابرجا هستن میخاى بخرى سمند tu5 بگیر پول توى جیب ایشون که نمیره که منو از خرید ef7 منصرف کنه نهایتش من میرم یه ماشین دیگه بر میدارم والا چى بگم یجور دل آدمو خالى میکنن جرات ندارى سمت ef7 برى

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سجاد

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (203 ديدگاه)

    آخ آخ !! فرمول وان!!! I LOVE F1 // البته نمی دونم رقابتش با تیم مرسدس و مکلارن چطور میشه ولی عاشق دوتا چیز تو این ماشینام : آیرودینامیک در حد نوک نیزه !! و دیگری هم سرعت تعویض چرخ ها و سرویس ماشین در مسابقه هستش که مو به تن آدم سیخ می کنه
    البته یه سوالی الان برام مطرح شد : دوستان این ماشینا چطور میشه که جلوش به پرواز در نمیاد ؟؟ از نظر علم فیزیک برام توضیح بدید.

    مرسی عزیز

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (179 ديدگاه)

      چرا در بیاد فاصلش با زمین اندازه خودکار هم نیست بعدشم دقت کنی جریان هوا از زیرش خیلی کم رد میشه و بیشتر از روی ماشین میرهک باعث ایجاد فشار ب پایین میشه البته فک کنمawdهم باشه ک خودش خیلی کمک میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Lion26

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (257 ديدگاه)

      فکر کنم به خاطر باله های عقب و جلو خودرو هستش.

      Just France.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Lion26

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (257 ديدگاه)

      فکر کنم به خاطر باله های عقب و جلو خودرو هستش.با حرکت خودرو،بادی که از روی این باله ها عبور می کنه،نیرویی به سمت پایین، به خودرو وارد می کنه.

      Just France.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      درود
      دوست عزیز فرم کلی بدنه در نگاه اول شبیه یک بال همواپیماست که ضمن کاهش مقاومت هوا به صورت ناخودآگاه یک نیروی رو به بالا تولید می کنه
      برای از بین بردن اثر این نیرو باله های جلو و عقب طراحی میشن تا هم نیروی مذکور خنثی بشه و هم چسبندگی ماشین به زمین افزایش پیدا کنه که این باعث میشه ماشین موقع شتاب گیری و وارد شدن گشتاور به زمین دچار هرزگرد نشه و اصطکاک بین لاستیک و آسفالت افزایش پیدا کنه
      نکته دیگه هم اینه که از پدیده کم فرمانی جلو گیری می کنه…به همون صورتی که توضیح دادم ولی این بار برای چرخ های جلو…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. حسین

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود. به این جمله کیمی رایکونن توجه کنید: هرگز خود را با دیگر شرکت‌کنندگان مقایسه نمی‌کنیم

    فراری با اون همه سابقه و عظمت الان میگه خودمونو با دیگران مقایسه نمیکنیم!!! به این طریق میخوان سطح انتظارات رو پایین بیارن. فقط امیدوارم فراری هرچه زودتر به دوران اوج خودش در مسابقات برگرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Lion26

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (257 ديدگاه)

    فقط ردبول.

    Just France.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. فرهاد تبریزی

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (90 ديدگاه)

    فقط فرمول وان فقط ایران فرغون
    با پلت فرم سمند
    تو هر شرایط اب و هوا صاف وبارانی و برفی هم آزمایش شده که تو هر نصف دور پیست 4بار ماشینو عوض کردن!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. godfather

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (196 ديدگاه)

    به عنوان یه متعصب فراری از اینکه امسال برای فراری خوب نبود داغونم
    امیدوارم این خودرو بال پرواز فراری باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. صادق

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      داش godfather راستش این ماشین نمیتونه بال پرواز فراری بشه، چون فراری دیگه مث قبل توی اوج نیست ولی میتونم بگم برای تیمی که یه فصل روی ویلچر بود، میتونه عصای دست بشه (که واقعا امیدوارم بشه و فراری یکمی از این فشار راحت بشه)

      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. godfather

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (196 ديدگاه)

        داش صادق درود
        از اینکه با انسانهای مثل شما که ذهن پویایی دارن بحث میکنم خوشحالم
        منم امیدوارم که نسبت به سال قبل جایگاه بهتری بدست بیاره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. صادق

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          درود godfather جان

          منم از هم صحبتی با شما خیلی خوشحال

          ان شالله که فراری هم بتونه به جایگاه خودش برسه

          ارادت

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1170 ديدگاه)

        صادق من خیلی وقته ماشینای خیابونی فراری رو میشناسم و دوستشون دارم .ولی فقط دو ساله اخبار فرمول 1 رو دنبال میکنم
        اگه اطلاعاتی درباره اینکه چی شد که فراری یه باره ضعف کرد یا چطور مرسدس اینقدر قدرتمند داره ظاهر میشه داری بگو تا ما هم بدونیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. صادق

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          درود احمد جان

          راستش من هم در مقابل بعضی بچه ها اطلاعاتم خیلی کمه ولی تا اونجا که اطلاعاتم قد میده درخدمتت هستم

          راستش احمد درسته که فراری ضعیف شدنش یکم ناگهانی بود ولی قدرت گرفتن مرسدس ناگهانی نبود
          مرسدس قبل از ورود دوباره به فرمول روی فرمول کار میکرد، مدتی توی فرمول حضور داشت و بعد تونست به عنوان قهرمانی برسه و این نشون از برنامه ریزی بلند مدت داره

          در مورد فراری باید بگم احمد فراری در مقابل سایر تیمهای تولید کننده ی موتور از همه تجربش توی تولید موتورای توربو کمتر بود، در واقع فراری نتونست موتور خوبی رو در سال قبل ارائه بده، از اون طرف مونتزمولو هم هنوز میخواست با شرایط قبل فراری رو به قهرمانی برسونه ولی نکته اش اینجا بود که دیگه مسابقات مث قبل نبودن (بحث همون کم تجربی تیم)

          ولی درکل فراری به فصلی که گذشت خیلی نیاز داشت، درسته خیلی فصل بدی بود ولی بهش نیاز داشت تا تجربه بیشتری به دست بیاره

          ارادت داداش

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    ممنون از توضیحات کاملت داش صادق
    صادق جان شکسته نفسی میکنی شما اگه اطلاعاتت کم بود طرفدار فراری نبودی.
    خب اگه علت اصلی ضعف فراری کم تجربه بودن در ساخت موتور توربو باشه پس باید هر فصل شاهد پیشرفت فراری باشیم و شاید تا 3یا 4سال آینده به روزای اوجش برگرده.ولی من که خیلی امیدوارم این فصل حداقل 4تا قهرمانی بدست بیاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. صادق

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      قربونت داش احمد، لطف داری داداش

      راستش خود مارکیونه گفته که ما توی این فصل یک یا دو قهرمانی هم به دست بیاریم خوبه! ولی کلا مسئولین و راننده های تیم میخوان که انتظارات هوادارا زیاد نشه (بیشتر برای برداشتن فشار از روی تیم) که البته انتظار زیاد خوبی هم نباید داشته باشیم، امسالم مکلارن حرفای زیادی برا گفتن داره و قطعا بیشتر از فصل قبل فراری رو اذیت میکنه، ولی امیدوارم که همه چیز همونجور که برنامه ریزی شده پیش بره

      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا