معرفی رسمی فراری 488 Pista، قدرتمندتر و سبک‌تر

سرانجام فراری به‌طور رسمی نسخهٔ اسپرت و جذاب 488 Pista را به‌صورت آنلاین معرفی کرده است. این خودرو که پیش‌تر با نام 488 GTO شناخته می‌شد، دنبال کنندهٔ راه مدل‌های 360 چلنج استرادال، 430 اسکودریا و 458 اسپشیاله است. فراری وعده داده است که 488 Pista بهترین خودرو در کلاس خود خواهد بود و تاج پادشاهی عملکرد را از مک‌لارن 720S خواهد گرفت. در سینهٔ این تمساح ایتالیایی نسخهٔ اصلاح‌شدهٔ همان موتور 3.9 لیتری V8 توئین توربو قرار دارد که حالا قدرتش به 711 اسب بخار رسیده و آن‌را به قوی‌ترین پیشرانهٔ هشت سیلندر تاریخ فراری تبدیل کرده است. این موتور همچنین 770 نیوتن متر هم گشتاور تولید می‌کند که حدود 10 نیوتن متر بیشتر از 488 استاندارد است.

نتیجهٔ این افزایش نیرو، ارائهٔ اعداد عملکردی بسیار هیجان‌انگیزی است به‌نحوی‌که 488 پیستا می‌تواند ظرف تنها 2.85 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که رسیدن به سرعت 200 کیلومتر در ساعت با آن فقط 7.6 ثانیه طول می‌کشد که دومی دقیقاً 0.2 ثانیه سریع‌تر از مک‌لارن 720S است. حداکثر سرعت 488 پیستا نیز به بیش از 340 کیلومتر در ساعت می‌رسد درحالی‌که وزن آن‌هم با 90 کیلوگرم کاهش به 1280 کیلوگرم رسیده است.

فراری ادعا کرده است که از دانش بالای خود که از مسابقات قهرمان استقامت جهان فیا به دست آمده است و همین‌طور ویژگی‌های سری فراری چلنج در 488 پیستا استفاده کرده است. به‌عنوان‌مثال، در این ماشین تغییراتی آئرودینامیکی صورت گرفته که داون‌فورس آن‌را 20 درصد نسبت به 488 استاندارد افزایش داده است. ازجمله اجزای آئرودینامیکی کلیدی 488 پیستا می‌توان به اسپویلر بزرگ عقب، دماغهٔ الهام گرفته از خودروهای فرمول یک، ورودی‌های هوای جلوی اصلاح‌شده و دیفیوزر جسورانهٔ عقب اشاره کرد. این قطعات همچنین به 488 پیستا ظاهری منحصربه‌فرد و شیطانی بخشیده‌اند.

در زیر بدنهٔ 488 پیستا نیز جدیدترین و برترین تکنولوژی‌های فراری بکار رفته است. به‌عنوان‌مثال، این سوپراسپرت فوق‌العادهٔ ایتالیایی هم‌اکنون به‌صورت استاندارد به سیستم کنترل زاویهٔ لغزش جانبی مجهز شده و در کنار آن از تکنولوژی‌های دیگری چون تعلیق مگنتورلوجیکال و سیستم تقویت‌کنندهٔ پویایی فراری نیز برخوردار شده است. سیستم تقویت پویایی فراری که به‌صورت مخفف FDE نامیده می‌شود، برای اولین بار در 488 پیستا ارائه شده و به‌طور خودکار فشار ترمز روی کالیپرها را تنظیم می‌کند. فراری 488 پیستا رسماً و برای اولین بار در نمایشگاه ژنو به نمایش عمومی درخواهد آمد.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

54 دیدگاه

    1. mokhtar
      سوابق: (75 دیدگاه) ,

      منتظرم جهنم سبز رو به خون بکشه و رقیب هاش رو تا مدت ها ساکت بکنه

      پاسخ
  1. آرمان
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    یعنی من تو کف طراحی این خودروهای فراری موندم ؛محشره محشر.

    پاسخ
  2. Khosrow
    سوابق: (1313 دیدگاه) ,

    یا خداااا / به این میگن فراری / خیلی وقت بود یه ماشین ضربان قلب نداده بود به من / بیرون شاهکار — کابین وحشتناک زیبا / قشنگ مرزهای طراحی و کیفیت رو جابجا کرد ..

    پاسخ
  3. Fericuda
    سوابق: (108 دیدگاه) ,

    واقعا پادشاه این کلاس همیشه فراری بوده
    موتور این ماشین خدااااست بازم جایزه بهترین انجین رو میبره
    لذت بردیم خدایی دست خوش

    پاسخ
  4. Amirferrari
    سوابق: (352 دیدگاه) ,

    یک کلمه در وصفش بگم: بی نظیر. رقیباش هوراکان پرفورمانته و مکلارن ۷۲۰s و پورشه ۹۱۱Gt2rs ، هر کدوم واسه خودشون یه پا غولن!

    پاسخ
  5. مهدی
    سوابق: (639 دیدگاه) ,

    حالا کلیت ماشین به کنار که باید مجلات تستش کنن تا معلوم بشه اما با دیدن کابین ناخداگاه این موضوع میاد به ذهنم که چرا این کابین از سال ۲۰۰۹ تا حالا چرا کسل کننده به نظر نمیرسه لامصب! ۹ سال پیش چه طرحی زد که هنوز هم با تغییرات جزئی به نظرم گیراترین و هماهنگ ترین کابین رو نسبت به رقبای به روزش داره

    پاسخ
  6. Meysam..LaFerrari
    سوابق: (581 دیدگاه) ,

    یکی از بزرگ ترین هنرهای فراری اینه که با یه خودروی Turbo charged حس و حال یه سوپراسپرت تنفس طبیعی رو بهتون منتقل کنه!

    انقدر واکنش انجین 3.9 لیتری V8 فراری سریعه و انقدر Throttle Response بی نظیری داره که هیچ خبری از توربو لگ نخواهد بود!
    البته نمیخوام اغراق کنم و بگم در سطح انجین های تنفس طبیعی سرعت پاسخدهیش بالاست اما بسیار بسیار نزدیکه…

    علاوه بر این فراری حتی المقدور سعی کرده نویز انجین 488 رو به خودروهای تنفس طبیعی نزدیک نگه داره و وعده داده که نویز انجین مدل Pista حتی از 488 هم بسیار بهتر خواهد بود.

    از این ها که بگذریم فراری “استاد” بهینه کردن شرایط ایرودینامیکی خودروهاش و تولید حداکثر دون فورس ممکنه بدون هیچ گونه Rear Wing بزرگی هست!

    نویسنده ی Top Gear موقع نوشتن خبر پیستا به 911GT3 تیکه انداخته بود بخاطر اون بال عقب بزرگش و فراری رو تحسین کرده بود. (که البته من هیچ قضاوتی ندارم)

    این علم ایرودینامیک بالای فراری به کمک تونل باد F1 فراری محقق شده که البته، میلیون ها دلار و بیش از اون چیزی که شاید خیلی ها فکر کنن هزینه داره.

    تا اونجایی که امکان داشته فراری سعی کرده از تکنولوژی موتوراسپرت و مخصوصا سری مسابقات GT استقامت جهانی استفاده کنه تا باز هم مثل همیشه سوپراسپرت مید انجین فراری موقع ریلیز در کلاس خودش بهترین باشه و شک نکنید خواهد بود.

    پاسخ
  7. دانیال_Surrey،England
    سوابق: (2270 دیدگاه) ,

    ((فراری وعده داده است که 488 Pista بهترین خودرو در کلاس خود خواهد بود و تاج پادشاهی عملکرد را از مک‌لارن 720S خواهد گرفت.))
    البته این مدل فراری بیشتر پیست محوره تا جاده ای.
    نمیدونم چه اصراری وجود داره که اینو رقیب 720s بدونن،رقیب این نسخه lt مک لارن 720 خواهد بود.
    این خودرو رقبای مستقیمش در حال حاضر gt2rs ، فورد جی تی و پرفورمانته هستش.
    اینکه 488 رو آپگرید کنید و از یک خودروی جایگزین بهتر باشید کار بزرگی نیست.
    هر چقدر هم از 720s بهتر باشه بازم جایگاه 720s تو کلاس خودش تثبیت شدس.
    حالا اینا رو گفتم فکر نکنید بدم اومده ازشا،نه اصلا اینطور نیست.
    از لحاظ طراحی و فنی جای هیچ بحث و انتقادی نذاشته.
    تبریک میگم به فراری به خاطر ساخت این اعجوبه.

    پاسخ
    1. Meysam..LaFerrari
      سوابق: (581 دیدگاه) ,

      جایگاه 720S دقیقا همونجاست که مکلارن قبلا بود، زیر فراری و پورشه.

      مجله ی “بریتانیائی” اتوکار بخوبی نشون داد که برای بهترین بودن سریعترین بودن کافی نیست و 911GT3 تونست 720S رو شکست بده، همونطور که 675LT سریعتر از رقباش بود اما بهترین نبود 🙂

      اینم تیتر اتوکار :
      The best supercar in the world just got lighter, punchier and even more focused; it’s the most powerful V8 Ferrari yet produced

      البته از دیدگاه شما که بسیار هم محترمه بهتر کردن بهترین سوپراسپرت دنیا هنر نیست و ما بهش احترام میذاریم.

      مکلارن 720S فقط یکی دو تا جایزه از Road & Track برای خودروی پرفورمنس سال گرفت و فکر میکنم چندتا جایزه دیگه تو رقابتی که پرچمدارهای فراری و پورشه حضور نداشتن.

      پاسخ
      1. دانیال_Surrey،England
        سوابق: (2270 دیدگاه) ,

        میثم جان نظره من کاملا درسته.
        حالا شما و دوستان خوشتون نمیاد من کاری از دستم برنمیاد.
        کامنتتون با ارفاق صفر درصد درسته!!!!!!!!!((دلیل داره))
        ……….
        1-اولا که رفیق من، معتبرترین جایزه ی سایت اتوکار جایزه ی 5 ستارشون هست((five star Autocar award)) نه اونی که مد نظر شما هست.
        این جایزه ی 5 ستاره ی اتوکار از سال 1928 برگزار میشه و آزمایشات ((به شدت دقیق و سختگیرانه ای رو باید خودورها در تست های جاده ای پاس کنن)).هر سال تعداد بسیار محدودی از خودروها میتونن این جایزه رو بگیرن.که مک لارن 720s و 570s تونستن این جایزه رو تصاحب کنن.
        ..
        2-شما زیاد به تیتر مجلات توجه نکن چون بخوام درباره ی 720s بگم خیلی زیاده!!!!!!!
        نمونش مجله ی evo که 720s رو یک بنچمارک برای سوپرکارها دونسته.
        ..
        3-تعداد جوایزی که مک لارن گرفته رو من کاملا میدونم و این رو هم میدونم چه رنکینگی در چه سایت هایی داره و تعداده سایت هایی که تحسینش کردن رو هم میدونم((که تقریبا تمام مجلات تحسین کردن))
        و بعدا مفصل خواهم گفت.
        ..
        4-این که شما میگید مک لارن زیر فراری و پورشه قرار داره،من جوابی ندارم،فقط میتونم بهتون بگم آینده همه چیز رو مشخص میکنه.

        پاسخ
        1. دانیال_Surrey،England
          سوابق: (2270 دیدگاه) ,

          البته گفتن این هم خالی از لطف نیست که، همون اتوکاری که میگید به ((فراری پورتوفینو)) 3/5 ستاره از 5 ستاره ی ممکن رو در تست اولیه داده!!!
          البته این رو هم بگم که، کمتر خودرویی هست که از این سایت بتونه حتی در تست اولیه 5 ستاره ی کامل رو بگیره!!!
          #بریتانیائی!!!

        2. Meysam..LaFerrari
          سوابق: (581 دیدگاه) ,

          حرف از ستاره زدی! هم فراری 488 ، هم فراری 458 ، هم فراری 812 از این مجله “5” ستاره ی کامل گرفتن پس خواهشا صحبت ستاره هارو به میون نکش چون فراری “یه کهکشان” ستاره داره.

          (پورتوفینو اصلا چنین ماشینی نیست و فلسفه ش زمین تا آسمون با 488 و 720S فرق میکنه و کسی هم انتظار نداره پورتوفینو 5 ستاره بگیره)

          محض اطلاعتون دوست عزیز پورشه 911GT3 هم دقیقا 5 ستاره داره از همین مجله!!!

          پس اینجا تنها چیزی که اهمیت پیدا میکنه مقایسه ی مستقیم هست که مکلارن “شکست خورد” به پورشه.

          از همین اتوکار بگیر، تا موتور ترند و Car Magazine و حتی اتواکسپرس 80% مواقع که مکلارن روبروی فراری یا پورشه قرار گرفته شکست خورده 🙂

          مقایسه ی 570S ، Audi R8 و فراری 488 رو حتما از مجله ی Car Magazine ملاحظه بفرما.

        3. دانیال_Surrey،England
          سوابق: (2270 دیدگاه) ,

          الان فراری 812 جایزه ی five star Autocar award گرفته؟؟؟!!!!
          بازم نخوندی چی گفتم میثم جان اول کامل بخونید بعد جواب بدید.
          ..
          بله مک لارن 540c هم به ظاهر خودرویی 5 ستاره نیست ولی از اتوکار 5 ستاره گرفته!!!!((تست اولیه))
          ماشینی که دوسال پیاپی به عنوان بهترین خودروی اسپرت با قیمت بیش تر از 100 هزار پوند توسط what car انتخاب شده.
          ..
          شما هم یه برید رنک کار اند درایور رو ملاحظه بفرمایید.
          یه نگاهی هم به رنک اتوکار بندازید بد نیست.
          تست موتور ترند 720s هم بخونید ضرر نمیکنید((تو همین پدال چند روز پیش ترجمه شد))
          ..
          کامنتتون بازهم ((صفر درصد)) درسته!!!!
          همه تعداد جوایزی و پیروزی های که ماشین های مک لارن داشتن رو میدونن.
          ..
          بر خلاف تصور شما آرزوی موفقیت برای فراری دارم چون به عنوان یک رقیب دوست دارم حریف مقابلم با تمام توان به رینگ مبارزه بیاد.
          بر خلاف بعضی ها که نشستن رقباشون ضعیف بشن یا ورشکست بشن یا….
          موفق باشی……..

        4. Meysam..LaFerrari
          سوابق: (581 دیدگاه) ,

          انقدر با کلمات بازی نکن دانیال عزیز.

          فراری 488 و 458 اسپشاله هم دقیقا مثل 720S هم همین جایزه رو گرفتن!!!

          میدونم خودت میدونیا بازی هی میخوای اصرار کنی رو حرفت که مثلا مکلارن جایزه ای گرفته که بقیه نگرفتن!!!!!!

          حرف من 100% درسته، بجای این همه مغلطه واقعیت رو ببین!!!

          شما هم موفق باشی دوست عزیزم.

        5. دانیال_Surrey،England
          سوابق: (2270 دیدگاه) ,

          البته فکر کنم شما 5 ستاره ی ابتدایی اتوکار رو با اون 5 ستاره ای که گفتم اشتباه گرفتینا😉
          با کلمات بازی نکردم.شما بحث رتبه بندی و جایزه و…رو پیش کشیدین منم گفتم.
          من نگفتم فرای جایزه نگرفته،فقط تعدادی از جوایز مک لارن رو گفتم.
          بگذریم……….
          ..
          راستی چرا دیگه رنکینگ کار اند درایور نیست؟؟؟!!!

      2. ماتئوس
        سوابق: (300 دیدگاه) ,

        جواب دندان شکن دادی میثم جان ???
        لایک?

        پاسخ
      3. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
        سوابق: (1626 دیدگاه) ,

        میثم جان مکلارن720اس کلی جایزه گرفته،حتی از همین اتوکار،این خودرو هم توی درگ عملکرد خیلی خوبی داشته هم توی پیست،این مدل فراری هم فوق العاده هس ولی بهتره برا مقایسه این دوتا منتظر بررسی مجلات معتبر باشیم.

        پاسخ
    2. Ferrari
      سوابق: (1428 دیدگاه) ,

      دوست عزیز چطور وقتی باهوراکان پرفورمانته مقایسه شد و پیروز هم شد شما این حرفهارو نزدی یادت رفته شما خودت هم یکی دوبار پرفورمانته رو با 720مقایسه کردی اونجاهایی که مکلارن سریعتر بود پس بهونه ای وجود نداره .فراری ۴۸۸ هم با ۶۵۰ و ۶۷۵ مقایسه شد

      پاسخ
      1. دانیال_Surrey،England
        سوابق: (2270 دیدگاه) ,

        اولا اینکه جواب شما رو بدم فراری جان، اینو بگم که میثم جان از اون خط کامنت من بد برداشت که گفتم هنر نکرده منظور چیزه دیگه ای بود.
        به قول یکی از فراری بازها که میگفت هیچوقت من فن بیانم خوب نبوده،که تقریبا درست گفته!!!!
        بگذریم……….
        ..
        فراری جان اگه من مقایسه ای کردم بیشتر تو بحث شتاب و از این دست بود با پرفورمانته که برمیگرده به چند ماه پیش.
        این کاریه که مجلات میکنن و خیلی از خودروها که خیلی هم بهم ربط ندارن با هم مقایسه میکنن.((البته جذاب هم هست!!!))
        مجلات به خاطر ما نمیشنن که مثلا سال بعد lt بیاد بعد با پیستا مقایسش کنن.
        ولی به طور واضح این دوتا رقیب نیستن.
        این فراری مثل 720 یک خودروی کاملا جدید نیست فقط تا جای ممکن تو بحث ایروداینامیکی کار کردن.در واقع نسل بعدی 488 رقیب 720 به شمار میاد.
        فقط وجه مشترکشون اینه که هردو سوپر اسپرتن مثل فورد جی تی و gt2rs و…
        بیشتر هم اون مقایسه رود اند ترک که شما میگید برای من جالب بود که یک خودروی شهری اینقدر فاصلش با خودروی پیست محوری مثل پرفورمانته نزدیکه.
        و گرنه که حرف شما صد در صد درسته و لایک داره((دیسلایک مال من نیست!!))
        ببخشید طولانی شد.
        ((فکر کنم بازم خوب نتونستم منظورمو برسونم😂))

        بنتلی جان لطف داری من فقط یه چیز ساده رو گفتم.

        پاسخ
        1. Ali
          سوابق: (82 دیدگاه) ,

          پهلوان مکلارن
          من نمیدونم شما که عاشق ۷۲۰s هستی میدونی که این ماشین بالای ۸۰۰ اسبه
          چطور میگی باید با lt مقایسه بشه…
          شاید بخواهید قیمت رو ملاک قرار بدید ولی به نظرم مکلارن قدرت خودرو رو خیلی برده بالا حتی فک میکنم مکلارن سنا هم ۹۰۰ اسبه و احتملا p1 هم میتونه شکست بده

    3. حسن
      سوابق: (280 دیدگاه) ,

      بهترین خودروی اسپورت سال 2017 بریتانیا
      تاریخ: 12 دی 1396 پدال
      منظور دوستمون این مطلب که پدال هم کارش کرده هر کسی استنباط خودش را داره بیشتر نظر شخصیه تا امار ی. از ماشینی که دوس داری لذت ببر .
      https://www.pedal.ir/magazine/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%AA-2017-%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%A7/

      پاسخ
      1. مانی
        سوابق: (1439 دیدگاه) ,

        تو این تست هیوندا I30N با ب‌ام‌و مM4CS مساوی کرده
        خنده دار نیست؟؟؟؟؟؟؟

        پاسخ
    4. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
      سوابق: (1626 دیدگاه) ,

      دانیال جان خدا خیرت بده ک درمورد مکلارن 720اس خیلی کامل توضیح دادی،دیگه لازم نیس بنویسم.

      پاسخ
    1. مانی
      سوابق: (1439 دیدگاه) ,

      چرا همینجوری لایک می‌کنین؟
      اف۵۰،اف۴۰،انزو،تستارسا و… همه از این قشنگترن

      پاسخ
      1. M3csl
        سوابق: (126 دیدگاه) ,

        عالی مانی،،،
        و البته 288 GTO،،
        بنظر منم تستا روسا زیباترین فراری تاریخه.
        و صد البته F 355 برلینتا.

        پاسخ
        1. مانی
          سوابق: (1439 دیدگاه) ,

          البته اونGTO که میگی‌ مثل گنج میمونه
          قیمتش نجومی سال به سال میره بالا

  8. Saied
    سوابق: (1265 دیدگاه) ,

    الان شد ماشینی که از یک فراری انتظار میره.
    جایه ۹۱۱ تو این کلاس بدجوری احساس میشه.

    پاسخ
  9. Ali
    سوابق: (82 دیدگاه) ,

    طراحیش خیلی ایتالیاییه
    ازش خوشم میاد ولی فک نمی کنم بتونه با ۷۲۰ توی سرعت رقابت کنه که اصلا مهم نیست چون ماشین پیسته به هرحال تست داینو مکلارن نشون داد بالای ۸۰۰ اسب (و فراری احتمالا نمیخواد این از ۸۱۲ سریع تر باشه )و با این کاپوت جلو نشون میده چه داون فورسی داره پس بهتره رقیب gt2 rs بدونیم چون ۷۲۰ هدفش چه چیز دیگس

    پاسخ
    1. Meysam..LaFerrari
      سوابق: (581 دیدگاه) ,

      فراری 488 پیستا از 812 بسیار سریعتر خواهد بود دوست عزیز.

      پاسخ
  10. Monster
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    لعنتی با این چیکار کردی آخه…
    چطور تونستی این قدر روح و حس بهش ببخشی…❤️❤️❤️
    چرا حسم به تو عوض نمیشه.
    Forza ferrari❤️❤️❤️❤️

    پاسخ
  11. Ali keyhani
    سوابق: (457 دیدگاه) ,

    وقتی برای اولین بار توی اینستا عکسا و مشخصاتشو دیدم تموم تنم لرزید،محشره این ماشین،یک شاهکار دیگه از پادشاه مارانلو،بازم فراری نشون داد که بهترین سوپرخودرو ساز دنیاست،چقدر بدرخشه توی ژنو امسال♥???

    پاسخ
  12. ساسان
    سوابق: (859 دیدگاه) ,

    به طرفداران فراری تبریک میگم…منتظر تستش در گرند تور هستیم.قطعا” رکورد فوقلاده ایو میزنه.

    پاسخ
  13. ایمان
    سوابق: (1780 دیدگاه) ,

    فقط میتونم سکوت کنم جلوی این شاهکار فوق العاده فراری
    سلطه مکلارن تو این کلاس خیلی زود به پایان رسید
    جایگاه اصلی به صاحبش برگشت
    ???? Ferrari 488 Pista ????

    پاسخ
  14. مهدی
    سوابق: (639 دیدگاه) ,

    البته باید بگم مطمئنا تو مسیر مستقیم شتابش به ۷۲۰ نمیرسه چون اساسا اون مدل مکلارن در واقع قدرت بالاتری داره با توجه به تست های داینو و رکوردهای ثبت شده و متن اشتباها گفته ۴۸۸ پیستا ۲ صدم سریعتر به ۲۰۰ کیلومتر میرسه. منتها مشخصا با توجه به سابقه فراری در کل ماشین بهتری خواهد بود

    پاسخ
    1. Ali
      سوابق: (82 دیدگاه) ,

      البته اون آمار بر اساس سایت مکلارن نوشته شده
      اگه دقت کنید هم فراری ۰-۱۰۰ رو ۲.۸۵ زده نه 2.9 نه 2.8 چون توی همین سایت رسمی مکلارن ۰-۱۰۰ ۷۲۰s رو 2.9 زدن که ینی فراری میخواسته بگه یه کوچولو این خودرو سریع تره وامیدوارم همینطور هم باشه(هرچند مکلارن بالای ۸۰۰ اسبه و جایی که فراری میبره تو پیسته)

      پاسخ
    2. Ali keyhani
      سوابق: (457 دیدگاه) ,

      باید منتظر تست این ماشین باشیم،توی پیست معلوم میشه که کدوم سریع تره،این ها فقط یه اعداد و رقم هستن،ولی به نظرم این خودرو میتونه مک لارن و بقیه رو شکست بده و فکر میکنم فراری واسه همین کار پیستا رو تولید کرده که پادشاهی کنه.

      پاسخ
  15. شاهین
    سوابق: (686 دیدگاه) ,

    واقعا عالیه
    دوست دارم درگشو با مکلارن 675 و پورشه 911 جی تی 2 ببینم
    بنظرم توی درگ به مکلارن 720 نمیرسه. شک دارم
    درگش با لامبورگینی هوراکان هم بجا نیست چون قطعا میبره
    لپ تایمش توی نوربگ هم جالبه. ببینیم به هوراکان میرسه

    پاسخ
  16. amirali
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    شاهکار فراری واقعا هیجان انگیزه ولی باید منتظر مدل لگرای هوراکان باشیم دوباره رقابت جالب این دو رو ببینیم

    پاسخ
  17. R
    سوابق: (175 دیدگاه) ,

    یه تغییری هم تو طراحی بدن بدک نیست همشون شبیه همن

    پاسخ
    1. Ali keyhani
      سوابق: (457 دیدگاه) ,

      الان کدوم مدل های فراری شبی همن دقیقا؟

      پاسخ
      1. R
        سوابق: (175 دیدگاه) ,

        458 و اسپشاله و 488 و اینو ازجلو نگا کنی میتونی تشخیص بدی کدومه؟ مگه بیای عقب اونم از جای اگزوز

        پاسخ
        1. حمیدرضا
          سوابق: (12 دیدگاه) ,

          به راحتی قابل تشخیصن.بیشتر دقت کنید.

  18. MOBINPOURMAMD
    سوابق: (94 دیدگاه) ,

    موتور v8 hemi 426 کرایسلر رو با این مقایسه کنید عظمت دیمون دستتون بیاد

    پاسخ
    1. حمیدرضا
      سوابق: (12 دیدگاه) ,

      پیستا:3.9لیتر v8
      دیمون:6.2لیتر v8
      پیستا:182.3 اسب بر هر لیتر
      دیمون:135.48 اسب بر هر لیتر
      راجب کدوم عظمت صحبت میکنین؟

      پاسخ
  19. Love Cars
    سوابق: (165 دیدگاه) ,

    تا وقتی نسخه LT مکلارن 720 نیاد نمیشه به برتری 488 pista رای داد.

    پاسخ
  20. مهدی
    سوابق: (639 دیدگاه) ,

    دوستان به صورت صفر و یک به ماشینها نگاه نکنن این ماشین خوبیای خودشو داره مکلارن و لامبو هم همینطور… همه چیز هم واسه یه سوپراسپرت سریعتر رفتن نیست حتی توی پیست. لذت رانندگی و کیفیت سواری ملاک اول یه سوپراسپرت هست چیزی که این ماشین واسش ساخته شده… شما اگه به طرح دیفیزر جلو و کاپوت نگاه کنید میبینید همه چیز برای دانفورس و چسبندگی تو سرعت بالا طراحی شده که باعث افزایش ضریب درگ و طبیعتا پایین اومدن و افت شتاب تو سرعت های بالا میشه پس همه چیز رو توی عدد و رقم نبینید

    پاسخ
  21. ایمان
    سوابق: (231 دیدگاه) ,

    تاج پادشاهی فقط برازنده پادشاه مارانللو هست و بس

    پاسخ
  22. مهدی
    سوابق: (2205 دیدگاه) ,

    خداحافظ زیبای انگلیسی سلام سلطان ایتالیایی

    پاسخ
  23. مهدی
    سوابق: (2205 دیدگاه) ,

    این ماشین بی نظیره ولی شدیدا منتظر نسل جدید یا جایگزین آونتادور هستم که همشونو بخوره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.