فراری

فراری SF90 با جادوی زیبای ویلز اند مور

قطعاً خرید فراری SF90 استراداله جزو آرزوهای هر ماشین بازی است؛ و اگرچه بسیاری از خریداران این خودرو علاقه‌ای به تیونینگ خودروی خود نخواهند داشت اما برخی تیونرها همواره روی این خودروها کار می‌کنند و یکی از جدیدترین آن‌ها ویلز اند مور است که دست روی SF90 گذاشته است.

این تیونرها آلمانی همیشه به دنبال ایجاد کمترین تغییرات در خودروها بوده و همین فرمول را روی سوپرکار پلاگین هیبریدی ایتالیایی‌ها نیز پیاده کرده است. به همین خاطر SF90 از نظر ظاهری با رینگ‌های جدید خود خودنمایی می‌کند. البته اگر به دنبال کیت افزایش قدرت باشید خبرهای خوبی نیز برای شما داریم.

با استفاده از کیت تیونینگ تک ترونیک، قدرت کل این خودرو به ۱۱۱۸ اسب بخار رسیده است. ظاهراً افزایش قدرت پیشرانه برای ویلز اند مور سختی چندانی نداشته هرچند باید در نظر داشت ما درباره یک هایپرکار انحصاری از ایتالیا صحبت می‌کنیم که در نسخه استاندارد نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. این تیونر مدعی است قدرت بیشتر پیشرانه تنها زمانی به دست می‌آید که دمای بهینه ایجاد شده باشد و این امر روی استهلاک قطعات داخلی تأثیر مثبت دارد.

حداکثر سرعت SF90 استراداله نیز از ۳۴۰ به ۳۵۰ کیلومتر در ساعت افزایش یافته است. البته این تیونر اشاره‌ای به شتاب جدید خودرو نکرده اما نسخه استاندارد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۵ ثانیه‌ای دارد. در حالت استاندارد، پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توربوی SF90 به همراه سه واحد الکتریکی قدرت ترکیبی ۱۰۰۰ اسبی تولید می‌کند.

رینگ‌های سبک‌وزن در دسترس برای این خودرو نیز از سیستم قفل مرکزی سود برده و لوگوی ویلز اند مور نیز در مرکز آن‌ها خودنمایی می‌کند. این رینگ‌ها با ابعاد و الگوهای مختلف از ۲۰ تا ۲۲ اینچی در دسترس می‌باشند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه

  1. محمد امین

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (650 ديدگاه)

    فقط رینگ
    حتما عکس های sf90 رو ببینید با رنگ بندی مختلف منکه عاشقش شدم ،یکیش هم توی پیج موتورترند هست که خیلی جذاب هست ،اونم اگر وقت داشتید ببینیدhttps://www.instagram.com/reel/CPBuFftnpID/?utm_medium=copy_link

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. A.....She only reminds Me of love.....A

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1069 ديدگاه)

    من SVJ رو ترجیح میدم .
    درسته SF90 سریع است.
    ولی سنگین است .
    وزن زیاد!!!!

    موافقم ۱
    مخالفم ۶
    1. Hamidreza

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1471 ديدگاه)

      خب ربطی نداره
      اس اف نود سریع تره
      به وزن چیکار داری برادر من ! مگه رو دوشته !!!
      تفاوت تکنولوژی ۱۰ ساله پسر

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
      1. علی turbo s

        ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (279 ديدگاه)

        منم svjو ۴۸۸پیستا‌روبیشتر از sf90دوست دارم.بااین که sf90پرفورمنس بهتری از پیستا وsvjداره ولی اون دوتا یه شخصیت خاصی دارن.

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
        1. Ninja

          ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (758 ديدگاه)

          آره با شخصیت ترین جذاب ترین ها اونتادور و لافراری و سستو المنتو با موچیه لاگو ۴۵۸ هستن

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. Farzad

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2262 ديدگاه)

      بی خیال ، باور کن ما همه فهمیدیم که از فراری خوشت نمیاد و لامبورگینی رو ترجیح میدی .
      دیگه نیازی به ۵۰ بار گفتنش نیست .

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
      1. HamiD

        ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1471 ديدگاه)

        راستش فرزاد جان نمیشه یکی رو دوست داشت و یکی رو دوست نداشت!!! اصلا بعیده از یه ماشین باز همچین حرکتی … البته ممکنه مثلا توی انتخاب ها به سمت علایق خودت متمایل شی!
        واقعا کسی هست F12 رو دوست نداشته باشه؟! ۴۵۸ رو! F40 رو! لافراری رو!!! نمیشه واقعا! حالا ی سری ماشین باحال دیگه هم هستن که حضور ذهن ندارم …
        این قضیع در مورد لامبو و هر شرکت دیگه ای هم صادقه!

        موافقم ۵
        مخالفم ۰
        1. Farzad

          ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2262 ديدگاه)

          دقیقا حمیدجان .
          آقای جهرمی حرف قشنگی زدن گفتن : عشق ماشین کسیه که ماشینی که فوق العاده باشه رو دوست داشته باشه فارغ از برند و کشور سازنده .

          موافقم ۴
          مخالفم ۰
    3. RezaRs

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1415 ديدگاه)

      فراری دوس ندارید فکر کنم زیاد مطالعه راجعش نداشتید ولی اگر مطالعه کنین اونم خیلی دوستداشتنیه شما فراری enzo
      F40
      F50
      ۲۸۸gto
      ۲۵۰ gto
      همینا تحقیق کن اگر نکردی شک ندارم نظرتون عوض میشه عاشقشم نشید درک تون وسیع تر میشه

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
    4. Reza Waffen SS

      ۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2333 ديدگاه)

      اون تنفس طبیعیه این یکی تویین توربو هایبرید. صد در صد SF90 سرتره ولی لامبورگینی هم لامبورگینیه و نمیشه ازش گذشت.

      این کامنت شما منو یاد درگ ۲۰۱۲ بوگاتی ویرون گرنداسپرت و لامبورگینی مورسیه لاگو SV تو قطر انداخت که مجریه بعد درگ گفتش اگه حتی سوار بر یک بوگاتی باشید زیبایی لامبورگینی شمارا مجذوب خودش خواهد کرد

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. RezaRs

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1415 ديدگاه)

    فراری راحت میتونه پس یه دستی به sf90 خودش بکشه اسمشو بذار f40 ادیشن بره برا تاپ اسپید تیز کنه

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
    1. محمد امین

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (650 ديدگاه)

      https://www.instagram.com/reel/CO_2vOhpmOT/?utm_medium=copy_link
      این رو ببینید ،استوک دنده ۷ تا ۳۴۰ تا میره و ۸ دنده هست
      نمیدونم فراری چرا مشخصاتش عددی رو کم میگه همیشه

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. Ninja

        ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (758 ديدگاه)

        درباره لافراری هم همین بود

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. GT

          ۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (439 ديدگاه)

          بله، فراری سرعت لافراری را ٣۵٠ تا اعلام کرد، ولی من یه ویدئو دیدم که در اتوبان تا سرعت ٣٧٠ کیلومتر بر ساعت پیش می‌رفت!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. Reza Waffen SS

        ۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2333 ديدگاه)

        فقط فراری نیست همه شرکت ها همینطوری اعداد و ارقام رو کم اعلام میکنن از پورش ۹۱۸ و مکلارن P1 و نسخه های لامبورگینی و هوایرا بگیر تا الاماشاالله

        دلیلش هم اینه که نمیخوان تمامی تیرهاشونو یکباره شلیک کنن، و جارو واسه نسخه هایی که می خوان تو آینده رونمایی کنن باز کنن . و یجورایی بازار رو تو دستشون بگیرن

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  4. زیزیگولو

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2276 ديدگاه)

    یکی از رازای موفقیت کمپانیایی مثل فراری این هستش که هرگز کیفیت رو فدای هیچ فاکتور دیگه ای نکردن چون کیفیت همیشه یه برگ برنده و وجه تمایز هستش

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  5. SRT

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (381 ديدگاه)

    اینو با طلا الماسم تزئین کنی خوشکل نمیشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۴
    1. محمد امین

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (650 ديدگاه)

      لینکی که در کامنت اول گزاشتم ببینید، نطرتون شاید عوض بشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. سهند

      ۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (479 ديدگاه)

      باشه فراری زشته فقط ماشین های آمریکایی زیباست.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. SRT

        ۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (381 ديدگاه)

        درباره کمپانی فراری حرف نزدم،درباره sf90 حرف زدم.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  6. Zakaria

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (278 ديدگاه)

    یاد رینگایی افتادم که بچه بودم تو NFS underground و midnightclub3 رو ماشینا نصب میکردم. کلا کارهای ویلز اند مور رو نمی‌پسندم اما نوویتک واقعا محشره

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  7. Lamborghini

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام دوستان سوالم یکم بی‌ربطه به این موضوع ولی میپرسم من یکی دوسال دیگه کنکور دارم و بخاطر علاقم به خودرو دوست دارم توی این صنعت باشم با توجه به اوضاع فعلی صنعت خودرو جهان که داره به سمت الکتریکی پیش میره ایا برای مهندسان مکانیک در این صنعت جایی خواهد بود(در ماشین های الکتریکی)یا حتما باید از راه مهندس خودرو وارد شد؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Zakaria

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (278 ديدگاه)

      صنعت خودرو شاخه های زیادی داره، و رشته دانشگاهی شما به علاقه شما مربوط میشه. شما میتونید رشته های برق، مکانیک، صنایع و … رو بخونید.مثلا صنایع بخونید و در زمینه مدیرت تولید فعالیت کنید و حتی گرایش automotive رو خارج از کشور ادامه بدید من درباره صنایع زیاد اطلاع ندارم اما رشته خودم مکانیک هست و اطلاعاتی که دارم رو خدمتتون عرض میکنم.
      ۱- مستقیم ترین راه رشته “تکنولوژی مکانیک گرایش خودرو” هستش که تا جایی که اطلاع دارم فقط دانشگاه علمی کاربردی اون رو ارائه میده. برای ادامه تحصیل هم دانشگاه های صنعتی سهند تبریز و علم و صنعت گرایشهای مختلف رو ارائه میدن
      ۲- از طریق رشته “مهندسی مکانیک” که ابتدا کارشناسی که به صورت مستقیم با خودرو کار نداره رو میخونید و در نهایت ارشد گرایش خودرو رو توی علم و صنعت یا صنعتی سهند تبریز ادامه میدید یا حتی برای خارج از کشور اقدام کنید. اما بسته به گرایش ارشد باید توی دوره کارشناسی یکی از گرایش های جامدات، سیالات و ساخت و تولید رو انتخاب کنید. برای مثال اگر قصد دارید در زمینه “سیستم محرکه” کار کنید بهتر هست که دوره کارشناسی گرایش سیالات بخونید یا اگر “سازه بدنه” یا “تعلیق و سیستم فرمان” رو بخونید باید جامدات بخونید.
      *در نهایت بهد از ارشد در هردو راه درسهای مشترکی رو میخونید اما این درسها ممکن هست که توی ارشد و کارشناسی دو رشته جابجا بشن( دیر یا زود داره اما سوخت و سوز نداره)
      اگر قصد ادامه تحصیل توی خارج رو داشته باشید حتمن حتمن حتمن روی زبانتون کار کنید و سعی کنید ایلتس حداقل۷ بگیرید؛ نمره های پایین تر هم برای ادامه تحصیل مثلا ۶ کافیه اما شانس زیادی نخواهید داشت(دوره کارشناسی زمان کافی برای این کار رو دارید)

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. A.....She only reminds Me of love.....A

        ۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1069 ديدگاه)

        از توضیحاتتون ممنون. ????.

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
      2. Lamborghini

        ۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (7 ديدگاه)

        ممنون از توضیحات کامل

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  8. Farzad

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2262 ديدگاه)

    فراری یک اثر هنری است و دست بردن در اثر هنری کاریه که هیچ آدم عاقلی انجام نمیده چون قطعا به فاجعه ختم میشه ، این رینگ ها هرچقدر هم که خوب باشن ، رینگ های نقره ای فراری با آرم اسب سرکش چیز دیگریست .

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  9. SF90 STRADALE

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3207 ديدگاه)

    به نظرم SF90 استراداله از نظر پرفورمنس چیزی کم نداره و تیون این ماشین زیاد به چشم نمیاد
    فراری هم قرار هست در آینده نزدیک نسخه قوی تر این ماشین رو ارائه بده که خیلی شاهکار میشه
    درباره تاپ اسپید این ماشین هم باید گفت که خیلی راحت به ۳۵۰km میرسه با توجه به کلیپ کوتاهی که در اینستاگرام دیدم
    دنده ۷ به ۳۴۰ رسید و دنده ۸ جا داشت به سرعت های بالاتری برسه
    نکته جالب شتابگیری در سرعت های بالا بود

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
    1. RezaRs

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1415 ديدگاه)

      نه ایمان دا دقت کن فراری توانایی زدنرکورد تاپ اسپیدو به نظرم داره خوبه تا ثانیه های اخر درون سوزه یه دستی به اونم بزنه به یاد f40

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    2. ایران

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (262 ديدگاه)

      شتابش با این تیون احتمالا ۲.۲ یا ۲.۳ شده باشه یا حتی کمتر خیلی خوبه ❤

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  10. محمد امین

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (650 ديدگاه)

    سلام مهندسی خودرو یکی از شاخه های مهندسی مکانیک هست ، و خود مهندسی مکانیک زیر شاخه های دیگه ای مثل گرایش طراحی کاربردی ، گرایش تبدیل انرژی ،گرایش تولید و ساخت گرایش بیومکانیک ،گرایش مکاترونیک و سیستم محرکه ی خودرو و …. رو شامل میشه
    و اگر شما بخواین وارد بحث خورد و بشید اول باید رشته ی مهندسی مکانیک برید اونم دانشگاه خوب ،چون بازار کارش در گرو دانشگاه هست و باید ریاضیات و فیزیک قوی داشته باشید و مهم تر از همه هندسه و تحلیل سه بعدی که در طراحی های پیشرانه مهم تر از هرچیزی هست ،بعدش گرایش خودرو و در اخر تخصص بگیرید ،مثلا تخصص در سیستم سوخت رسانی یا طراحی سیستم انتقال قدرت یا ecu

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Lamborghini

      ۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (7 ديدگاه)

      ممنون دوست عزیز

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  11. מקסימיליאן، רק מקלארן?ماکسیمیلیان، فقط مکلارن

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (106 ديدگاه)

    یک لحظه احساس کردم که انگار کوروت ایتالیایی تماشا می‌کنم ، چقدر تیز و زیبا☺?

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. مهدی

    ۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (910 ديدگاه)

    ای وای
    ای وای
    ای وای
    ای وای
    رینگارو ببین اه اه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا