نگاهی به فرایند تعویض روغن فراری 488 اسپایدر

در دوران درس و دانشگاه با هزار زحمت و مشقت اقدام به خرید یک پراید مدل 89 کردیم! آن زمان ادعای زیادی درباره خودرو داشتیم و طبیعتاً این کار را به همه‌ی بخش‌ها مخصوصاً بخش فنی تعمیم می‌دادیم! یک‌بار برای اینکه پیش دوستان کم نیاوریم خودمان تصمیم به تعویض روغن پیشرانه گرفتیم که در نهایت تبدیل به یک کابوس شبانه و همچنین تمسخر توسط دوستان شد! البته که تعویض روغن پراید برای ما کاملاً سخت بود اما خب این فرایند به اندازه‌ی تعویض روغن فراری 488 اسپایدر پیچیده نیست! این فراری یک هیولای کاملاً متفاوت است.


ویدئویی که مشاهده خواهید کرد مراحل ضروری برای تعویض روغن این سوپرکار ایتالیایی را نشان می‌دهد اما خب این کار را نمی‌توان در خانه انجام داد. خودروی مورد بحث نیازمند تمامی ابزارآلات و مکان لازم برای انجام کار است. فیلتر در بخش بالای پیشرانه و درست زیر پانل بدنه قرار داشته و دسترسی به آن آسان است اما خروج روغن از پیشرانه یک چالش واقعی محسوب می‌شود.

Ferrari 488 Spider
قطعات پیشرانه‌ی فراری در پانل‌های پلاستیکی آئرودینامیکی پنهان شده و همین امر باعث شده دسترسی به بخش پایینی پیشرانه سخت باشد؛ اما همه‌ی موضوع این نیست. اگر شما از لیفت هیدرولیک برای بالا بردن فراری استفاده کنید تا دسترسی آسان‌تری به زیر خودرو داشته باشید شاید دیگر نتوانید پوشش پانل پایینی را جدا کنید زیرا محل‌های بالا بردن خودرو بین جک و شاسی قرار می‌گیرد.

Ferrari 488 Spider 2016
به منظور جدا کردن پانل ابتدا باید دیفیوزر عقب را باز کنید و سپس بخش عقب خودرو را بالا ببرید. پس از این مرحله باید پانل زیر بدنه را جدا کرده و سپس لیفت های هیدرولیکی را در بخش عقب جا داده و خودرو را بالا ببرید. در این بخش به کف پیشرانه رسیده و سپس با باز کردن 4 پیچ روغن پیشرانه تخلیه خواهد شد.

این ویدئو به خوبی نشان می‌دهد که در صورت استفاده از ابزار صحیح خواهید توانست روغن فراری 488 اسپایدر را به آسانی تعویض کنید. این موضوع نه تنها باعث سهل‌تر شدن کار می‌شود بلکه ایمنی را نیز بالا می‌برد. شک داریم که مالکان فراری خود اقدام به تعویض روغن خودروی گران‌بهایشان کنند اما خب دیدن فرایند تعویض روغن این خودرو جالب است.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

10 دیدگاه

  1. hami
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    لامصب چقدر شبیه 405 عوض میشه روغنش
    راستی اینا هم ایرانول میریزن دیگه؟؟؟!!!

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1371 دیدگاه) ,

      بالاخره اسب اونا با اسب ما باید یه فرقی داشته باشه!!!!
      .
      البته اون تیکه های پلاستیکی یه جور زیر موتور سینی موتور و آیرودینامیک بهتر ماشینه از جنس پلاستیک و یه تکه واسه وزن کمتره
      که تعویض روغنش رو سخت میکنه
      .
      .
      فقط چندتا سوال:
      ۱) این و امثالهم که سینی زیر موتورش یه تیکه است و کلا فضای زیر رو پوشش میده،
      اگه به هر دلیلی ماشین روغن ریزی داشته باشه، از زیر موتور بدون باز کردن، چطور معلوم میشه؟؟؟
      ۲) امکان کشیدن روغن با دستگاههای ساکشن نیست مگه؟؟؟
      ۳) بطور کلی عزیزانی که اطلاع بیشتری دارن،
      تعویض روغن واسه هر ماشینی رو با ساکشن مناسب میدونید؟؟؟
      چه ماشینهای داخلی چه ماشینهای خارجی یا حتی مدلهای حساس و تکنولوژیکی مثل همین فراری؟؟؟
      یا صحبتهایی که میشه مثل اینکه بهتره ماشین مقداری گرم باشه واسه ساکشن و… واقعا تاثیر داره؟؟؟ یا شگرد تعویض روغنی ها یا شایعه است؟؟؟

      پاسخ
  2. محمد مهدی
    سوابق: (84 دیدگاه) ,

    سایت پدال چرا تعویض روغن پراید رو نمی زاره تا با این تعویض روغن ها مقایسه کنیم و کلی بخندیم

    پاسخ
    1. امیر
      سوابق: (10 دیدگاه) ,

      بله کلی بخندیم بعد زمان ثبت نام میلیونی حمله کنیم به سایت سایپا برای ثبت نام
      و اگه تونستیم بخریم فیلم درگش رو با ساینا یا تیبا تو آپارت به اشتراک بزاریم و کلی هم کل کل کنیم سرش

      پاسخ
  3. real
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    کسی بتونه روغن خودروشو خودش عوض کنه خودش روغن تهیه کنه خیلی بهتر ازین تعویض روغنیاس من همیشه خودم (ef7) تعویض میکنم یه چندساعت وایمیسم روغن کامل تخلیه شه یه بار تعویض روغنیه داشت تعویض میکرد منم نگاه میکردم روغن داشت هنوز میومد پایین شروع کرد به بستن پیچ کارتل گفتم چیکارمیکنی بذار بیاد تهش اصل کاریه گفت این همینجوری میاد!انگار به چاه نفت وصله😀😀

    پاسخ
  4. mahdy
    سوابق: (2194 دیدگاه) ,

    آقا بوگاتی یه غلطی کرد تعویض رو غت ویرون رو گذاشت دیگه شورشو در آوردن همه تعویض رو غن میزارن

    پاسخ
  5. Khosrow
    سوابق: (1183 دیدگاه) ,

    هروقت کسی میره زیر این جک ها استرس میگیرم ..

    پاسخ
  6. ahmad
    سوابق: (1073 دیدگاه) ,

    ممنون .جالب بود.فکر کنم مدل اسپایدر در 458 و 488 این مشکل رو داشته باشن.در مدل سقف ثابت دسترسی بیشتری به موتور از بالا وجود داره.

    پاسخ
  7. محمد مهدی
    سوابق: (84 دیدگاه) ,

    ببخشید اقای مهدی خان من مگه دروغ گفتم که شما هر چی خواستید به من گفتید
    من موندم چرا سایت پدال هرف شما را سانسور نکرد
    لااقل خدتون احترام خدتون رو حفظ کنید

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.