فراریهفته نامه

معرفی رسمی فِراری پورتوفینو!

مارانللو، ۲۳ آگوست ۲۰۱۷؛
پورتوفینو (Portofino)، کوپه هشت سیلندر و ارزان قیمت جدید فِراری و جایگزین مدل موفق کالیفرنیا رسماً پا به دنیای خودرو می‌گذارد!


این نام درواقع متعلق به یکی از زیباترین شهرهای ایتالیا است که با طبیعت فوق‌العاده زیبا، بندرهای ماهیگیری توریستی و فضای لوکس و دلنشینَش شناخته می‌شود. البته قضیه به اینجا ختم نمی‌گردد، چراکه رنگ بدنه نمونه موجود در تصاویرِ معرفی رسمی نیز به افتخار این شهر بنام قرمز پورتوفینو (Rosso Portofino) نام‌گذاری شده است.

زیر پوست

پورتوفینو جوان از یک شاسی کاملاً جدید استفاده می‌کند که بسیار سبک‌تر از نمونه موجود در کالیفرنیا T بوده و در برابر پیچش‌ها بسیار مقاوم‌تر است. به‌طور خلاصه می‌توان گفت این مزایا دستاورد تحقیقات و تلاش‌های مسئولان فنی کمپانی بوده و با بهره‌گیری گسترده از فناوری‌های نوینِ تولید حاصل گردیده است.

طراحی و اِیروداینامیک

چهره خارجی و داخلی پورتوفینو تماماً در مرکز طراحی فِراری و با تلفیق هنرمندانه عناصر کلیدی موجود در ۸۱۲ سوپرفَست و کالیفرنیا شکل گرفته است. همچنین سبک طراحی فست‌بَک آن میان تمامی رودسترهای دو درب سقف فلزی دنیا بی‌مثال بوده و نه تنها زیبایی و یکدستی فوق‌العاده‌ای به نیمرُخَش می‌بخشد بلکه نمایی ظریف و زیبا و درعین‌حال اسپرت‌ و قدرتمند را به دنبال دارد.
به‌منظور دستیابی به شاکله و بدنه‌ای با هواسُری بیشینه، دپارتمان‌های اِیروداینامیک و طراحی طی مراحل شکل‌گیری بدنه همکاری تنگاتنگی با یکدیگر داشته‌اند. در سپر جلو شکاف سرتاسری بزرگی (با پره‌های افقی و عمودی) تعبیه شده تا هوای کافی به رادیاتور برسد. دو ورودی هوای کوچک در طرفین شکاف مرکزی جای گرفته‌اند. همزمان، هوا از طریق ورودی‌های باریک موجود در لبه خارجی چراغ‌های عمودی و تمام LED جدید وارد محفظه گلگیر شده و از آبشش پشتی آن بیرون می‌رود تا مقاوت در برابر هوا و ضریب درگ کاهش یابد.
بخش عقب شباهت زیادی به ۴۸۸ دارد. چراغ‌های دایره‌ای منفرد همیشگی در فاصله بیشتری از هم ایستاده‌اند تا خوی بی‌سروپای اسب جوان نمود فزونی پیدا کند. این فاصله همچنین در کنار سبک طراحی فست‌بَک باعث شده تا حجم اشغال‌شده برای قرارگیری سقف تاشو (ساخته شده با مواد سبک‌وزن جدید) اصلا به چشم نیاید!

پیشرانه

زیر کاپوت پورتوفینو نسخه به‌روزرسانی شده بلوک ۳.۹ لیتری هشت سیلندر V شکل توربو (با زاویه ۹۰ درجه) موجود در کالیفرنیا T انجام وظیفه می‌کند. این پیشرانه که در دو سال اخیر (۲۰۱۶ و ۲۰۱۷) نیز جایزه موتور برتر سال (International Engine of the Year) را از آن خود کرده، به لطف بهره‌گیری از قطعات جدید و تنظیمات اختصاصی برنامه مدیریت پیشرانه، حدوداً ۴۰ اسب بخار توان بیشتری تحویل می‌دهد. از طرفی، صدای خروجی از آن نیز گوش‌نوازتر از قبل بوده و به خصوص هنگام معکوس کشیدن هوش را از سر راننده می‌پراند.
از دیگر تغییرات صورت گرفته در بلوک مذکور می‌توان تعبیه پیستون‌ها و کان‌رادهای (میله‌های متصل کننده پیستون به میل‌لنگ) جدید و طراحی تازه مجموعه ورودی هوا را نام برد که در بحث بازدهی فنی نیز بی‌تأثیر نبوده‌اند. محاسبات مربوط به سامانه اگزوز به‌طور کامل تغییر کرده است. سَری اگزوز یک تکه از هدررفت انرژی جلوگیری نموده و نقش بسزایی در پاسخ‌های آنی پدال گاز و عدم هرگونه تأخیر توربو ایفا می‌کند. تمامی این به‌سازی‌ها در کنار سامانه مدیریت متغیر فشار (Boost) توربو که هماهنگی تحویل گشتاور با دنده انتخابی توسط راننده را بر عهده دارد، موجب می‌شوند که پورتوفینو (نسبت به مدل پیش از خود) علاوه بر مصرف سوخت کمتر، در تمامی دنده‌ها شتاب‌گیری‌های سریع‌تر و اغواکننده‌تری نیز داشته باشد.
این مجموعه به‌طور کلی قادر است جایگزین کالیفرنیا T را طی تنها ۳.۵ ثانیه از حالت ایست کامل به تُندی یکصد کیلومتر بر ساعت رسانده و تا بیش از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت پیش ببرد!

پویاییِ حرکت

مهندسین فِراری تمامی مسائل مربوط به دینامیک خودرو را مورد بازبینی گسترده قرار داده و فناوری‌های تازه‌ای را برای بهبود هرچه بیشتر این مسأله به کار بسته‌اند. در محور عقب برای نخستین بار (در مدل‌های رده پایین کمپانی) از نسل سوم دیفرانسیل الکترونیکی (E-Diff3) استفاده شده که با همکاری سامانه موسوم به F1-Trac موجب افزایش چسبندگی به سطح مسیر حرکت و تسهیل کنترل خودرو در شرایط مختلف می‌گردد. پورتوفینو همچنین اولین فرزند GT صاحب مارانللو است که از فرمان برقی (EPS) سود می‌برد. مهندسان کمپانی به لطف این سامانه توانسته‌اند نسبت‌ فرمان را هفت درصد کاهش داده و حساسیت و دقت آن را بدون هرگونه تأثیر منفی روی پایداری کلّی خودرو، بهبود بخشند. مورد دیگر هم تجهیز تعدیل‌های جریان مغناطیسی یا همان Magnetorheological (به اختصار SCM-E) به فناوری فنرهای دوگانه است که کاهش چرخش بدنه و جذب هرچه بهتر ناهمواری‌های سطح مسیر را به دنبال خواهد داشت.
همه این‌ها دست به دست هم می‌دهند تا کره جوان مارانللو در کنار عملکرد پویاتر و تیزتر، راحتیِ سواری فوق‌العاده‌ای را نیز پیشکش راننده و سرنشینان کند.

داخل کابین

پس از ورود به داخل اتاق با چیدمانی مشابه GTC4 لوسو و ۸۱۲ سوپرفَست روبرو خواهید شد. از ویژگی‌های اصلی این قسمت می‌توان سامانه اطلاعات و سرگرمی جدید با صفحه‌نمایش ۱۰.۲ اینچی لمسی، سامانه تهویه هوای جدید برای راحتی هرچه فزون‌تر سرنشینان هنگام باز یا بسته بودن سقف، غربیلک فرمان باز طراحی شده، تنظیم برقی صندلی‌ها در ۱۸ جهت، طراحی نوین تکیه‌گاه صندلی‌های جلو به‌منظور افزایش فضای پای ردیف عقب و نمایشگر دوم مخصوص سرنشین کناری راننده را نام برد که هرکدام به نوبه خود نقش بسزایی در لذت سواری و خلق تجربه‌ای فراموش نشدنی برای راننده و سرنشین ایفا می‌کنند. البته همه چیز به این‌ها ختم نمی‌گردد. فِراری برای اتاق فرزند نوپای خود یک بادشکن جدید هم تدارک دیده که هنگام باز بودن سقف فلزی، جریان هوای داخل کابین را ۳۰ درصد کم کرده و موجب کاهش صدای باد در اطراف گوش سرنشینان می‌شود.


گفتنی است فِراری پورتوفینو سپتامبر سال جاری میلادی (شهریور ۹۶) در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷ در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

مشخصات فنی فِراری پورتوفینو

  • طول (میلی‌متر): ۴۵۸۶
  • عرض (میلی‌متر): ۱۹۳۸
  • ارتفاع (میلی‌متر): ۱۳۱۸
  • تقسیم وزن جلو/عقب (درصد): ۴۶ / ۵۴
  • پیشرانه: هشت سیلندر V شکل با زاویه ۹۰ درجه
  • حجم دقیق: ۳۸۵۵ سی‌سی (سانتی‌متر مکعب)
  • بیشینه قدرت: ۵۹۱.۳ اسب بخار در ۷۵۰۰ دور بر دقیقه
  • بیشینه گشتاور: ۷۶۰ نیوتن‌متر در ۳۰۰۰ تا ۵۲۵۰ دور بر دقیقه
  • شتاب صفر تا یکصد کیلومتر بر ساعت: ۳.۵ ثانیه
  • سقف سرعت: بیش از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت
  • مصرف سوخت در یکصد کیلومتر ترکیبی: ۱۰.۵ لیتر
  • آلایندگی کربن دی‌اُکسید: ۲۴۵ گرم در هر کیلومتر

منبع: ferrari

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    عالیه ? خیلی جذاب و گیراست ? فقط کاش شتاب اولیش نیم ثانیه‌ای بهتر بود.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. فرشاد

      ۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      شاید همتون با نظرم مخالف باشین اما هر چی دقت میکنم، این ماشین ظاهر هماهنگ‌تر و فراری‌وارتری نسبت به پرچمدار۸۱۲ سوپر فست داره.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. ferrari

        ۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        اتفاقا 812 از هرنظر یکی از زیباترین ساخته های فراریه عکس های 812 رو با کیفیت بهتر در سایت اتواکسپرس ببینید من که دیدم هوش از سرم پرید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. الف.ی

          ۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1632 ديدگاه)

          کاملا درسته
          طراحی 812 به نظر من نسبت به اف 12 خیلی نا امید کننده بود
          قبلا گفتم دو مدل فراری هست که من به شخصه هیچ ایرادی نمیتونم بگیرم ازشون
          1_ fxx k
          2- f12

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Amir_R18

        ۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        من خودم جزو اولین کسانی بودم که از طراحی ۸۱۲ انتقاد کردم .
        باز هم شدیداً باهات موافقم !!!

        در نمای جلو و به ویژه چراغ جلو ۸۱۲ اصلا در حد و اندازه ی طراحی ناب ایتالیایی نیست ، فکر می‌کنی طراح از عقب شروع کرده رسیده به جلو ، موقع ترسیم چراغ ها خوابش برده و دستش بی‌اختیار روی کاغذ رفته!!!

        به زور میشه گفت ۸۱۲ زیباست.

        در مقالات مرتبط قبلی هم انتقادات فراوانی به طراحی جلوی ۸۱۲ داشتم و حتی از نمای بغل هم چندان زیبا نیست.
        جای تاسفه که طراحی اونتادور بعد از ۶ سال زیباتر از ۸۱۲ ( محصول ۲۰۱۷ ) باشه.

        اکثراً اف۱۲ تی‌دی‌اف رو بسیار زیباتر از ۸۱۲ میدونن.

        در محصولات فعلی فراری طراحی ۴۸۸ رو بیشتر از همه دوست دارم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Meysam..Laferrari

          ۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          اتفاقا برعکس ، 812 از پورتوفینو خوشگل تره بنظر من ، باید ماشین رو تو یه ویدیوی بسیار با کیفیت ببینی تا بتونی در مورد ظاهرش درست تر قضاوت کنی.
          دوست داشتم نمای جلو رو یه مقداری ساده تر طراحی میکردن ، یه نمه استایل آمریکایی هم توش دیده میشه ولی باز هم خیلی خوشگله.
          کلا من همیشه علاقم به خودروهای اسپرتی تر فراری مثل 488 ، 458 و البته خب لافراری بوده و بنظرم اون ها استایل اصیل تر و جذاب تری دارن ، اما GTهای فراری همیشه جزو بهترین GTهای دنیا بودن ، مخصوصا F12 که همرو شیفته ی خودش کرد ، مردم زیاد به قیافه ی 812 عادت ندارن بخاطر همون F12 رو خیلی خوشگلتر میبینن. به مروز زمان این داستان شاید یه مقدار تغییر کنه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ferrari

          ۳ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          812 درحدو اندازه ی طراحی ناب ایتالیایی نیست؟؟ دوست عزیز فراری بنیان گذار روشی نوین در طراحیه. به لطف شبیه سازی های پیشرفته دینامیک حرکت در سیال و داده های دقیق حاصل شذه از تونل باد طراحان میتونن با استفاده ی هوشمندانه از حجم ها و شکاف های ایجاد شده در بدنه اتومبیل به بازی با جریان هوای اطراف بدنه ی ماشین میپردازن نتیجش اینه که میتونن از نیروی روبه پایین و قدرت خنک کنندگی هوا بدون خراب کردن ظاهر و یکپارچگی اتومبیل استفاده ی بهینه ببرن. این نوع طراحی نهایت نواوریه فراری ها به این دلیله که جوایز بهترین طراحی رو میگیرن

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. aston martin

      ۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      یروز یه کار کردشو میخرم تو آلمان

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. بنزما

      ۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      فرشاد جان نیم ثانیه رو خوب اومدی چون دیگه این شتاب ها برای سوپر اسپرت اونم فراری برازنده نیست بی ام و m5 جدید نیم دهم ثانیه شتابش از این بهتره و قدرتش هم حدود ده اسب بخار بیشتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Meysam..LaFerrari

        ۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (581 ديدگاه)

        0-100 شاید M5 سریع تر باشه ولی مطمئن نیستم تو سرعت های بالاتر بتونه پا به پای این بیاد.
        ضمنا M5 فک کنم تو حالت 4WD بتونه اون رکوردو بزنه ، این یه ماشین 2WD هست.
        هر چند پورتوفینو برای چابکی و سرعت ساخته نشده و اینکه پایین رده ترین خودروی فراریه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ایمان

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (258 ديدگاه)

    عالی و زیبا مثل همیشه.به نظر میاد در این مدل زیاد روی شتاب اولیه تاکید نشده و بیشتر به کارایی و استفاده روزمره پرداخته شده چون این ماشین در رده سوپر اسپورت نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir

      ۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (174 ديدگاه)

      ببخشید اسم ماشینتون چیه؟
      پورتو فینو
      جان؟
      پورتورفورنو
      متوجه نشدم
      پورتو فرونینو?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Archi KHAN

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    این یه فرزندِ خلفه
    اما
    ” کالیفرنیا تیِ سفید با سقف مشکی ” برای همیشه عشق خودرویی من خواهد موند …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فقط انگلستان

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    همیشه آدم حسرت اون چیزایی که بهش نمی رسه رو داره مثلا تو ایران چون دستمون به ماشین های خوب نمی رسه همیشه تو فکر ماشین خوب هستیم
    توی کشورهای فقیر آفریقایی هم اینجوریه ولی اونا بیشتر حسرت غذا و خوردنی دارن چون دستشون به خوراکی های خوب نمی رسه و این حسرت توی زندگی عادیشون تاثیر گذاشته مثلا چند نفر از جلوی یه مواذ غذایی فروشی رد میشن و با هم بحث می کنن مثل بحث های خودرویی در ایران
    یکیشون میگه مرغ 560 کالری انرژی تولید میکنه که این خیلی عالیه کمتر غذایی اینقدر انرژی تولید میکنه یکی دیگشون می گه آب میوه شتاب خیلی بالایی داره و با سرعت سرسام آوری از گلوی آدم میره پایین آب میوه سوپر اسپورت دنیای خوردنی هاست یکی دیگشون می گه جویدن بادام هندی صدای زیبایی تولید میکنه و بهترین صدا رو داره امیدوارم بادام هندی های آینده برقی نشن و همیشه صدای زیبای جویده شدن بادام هندی رو توی فیلما بشنویم و …

    به قول سعدی
    فراری پورتوفینو هم آرزوست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. OMID-LAMBO

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (409 ديدگاه)

    زیبایی فدای آیرودینامیک نشده و طراحیش باور پذیر تر از 812 هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    طراحی زیبا،شاسی جدید ، کابین لوکس و شیک،موتور فوق العاده ،صدای گوش نواز، قیمت مناسب…عجب ترکیب شگفت انگیزی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. MAHDI . TUNING

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    چقد جالب و جذابه
    وجود مانیتور تو فراری خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. فرشاد

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    عاشق مانیتور باریک سرنشین محصولات فراری هستم، واقعا به جذاب‌تر شدن کابین می‌کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. الف.ی

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1632 ديدگاه)

    بسیار زیباست
    یه نظر سنجی کوچولو بین دو نورسیده فراری
    812 سوپر فست لایک
    پورتوفینو دیسلایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Meysam..Laferrari

      ۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (581 ديدگاه)

      از نظر فنی که 812 یه سر و گردن بالاتره ، فقط مبحث زیبایی میمونه که شاید یه مقدار پورتوفینو عامه پسندتر باشه ، اما یادمون نره یه انجین 6.5 لیتری V12 زیر کاپوت 812ه با یه صدای شگفت انگیز که توی دنیای خودروسازی غیر چند مورد انگشت شمار تقریبا رقیبی نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. الف.ی

        ۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1632 ديدگاه)

        حرفت درسته میثم جان
        ولی نمیدونم چرا اصلا از 812 خوشم نمیاد شاید چون حس میکنم جانشین برازنده ای برای اف 12 نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرشاد

          ۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (3019 ديدگاه)

          الف‌.ی عزیز به نظر من هم فراری F12 و به خصوص نسخه TDF، خیلی چهره اصیل‌تر و بهتری نسبت به ۸۱۲ داره. هنوز انزو و F430 اسکودریا برام جذاب‌تر از لافراری، ۴۵۸ و ۴۸۸ هستن و اگر بخوام صرفا یه انتخاب از این برند داشته باشم، بدون شک انتخابم 599GTO برای خیابون یا 599XX برای پیسته.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. الف.ی

          ۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1632 ديدگاه)

          با احترام به طرفدارای فراری و البته طراحان فراری
          من حس میکنم 812 طراحیش ناموزونه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. ایمان

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (258 ديدگاه)

    قبل از رونمایی پورتفینو داشتم یه مقدار از طراحیهای اخیر فراری نا امید میشدم اما این مدل واقعا زیباست.یادم میاد وقتی اولین بار 458 رو از نزدیک دیدم واقعا مبهوت زیباییش شدم و هنوز بعد از مدتها زیبایی این مدل خیره کنندست ولی 488 یه قدم رو به عقب بود و 812 که واقعا نسبت به f12 برلینتا پسرفت کرده.ولی در کل عشق است فراری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ساسان

    ۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1038 ديدگاه)

    من هم طراحی این مدل رو هم نسبت به کالیفرنیا(که متنفر بودم ازش) هم نسبت به سوپر فست هماهنگ تر و زیبا تر میدونم…بیشتر به دلم نشست…درضمن تو پست سوپرفست از طراحی خسته کننده ی داخل فراریها انقاد کردم وگفتم یکمقدار باید لوکستر طراحی بشن…و تو این مدل دیزاین داخلی لوکستر شده ..درکل خودرو کاربردی هست..دوسش دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Ali keyhani

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (657 ديدگاه)

    من همیشه فراری کالیفرنیا رو دوست داشتم از ساخت پورتوفینو بسیار خوشحالم روح فراری کالیفرنیا رو توش میبینم به نظرم بهترین فراری برای تردد در خیابون های درون شهریه در کل هیچ نقصی نمیتونم از این ماشین بگیرم،زنده باد فراری پادشاه سوپراسپرت ساز ها.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مهدی

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    به نظر من نمای عقب ۸۱۲ بینظیره و نمای جلو tdf فوق العاده. یادم میاد روزی که اف۱۲ رونمایی شد همه با تعجب گفتم این چرا اینقدر زشته! ولی لامصب فراری ها انگار هربار بشون نگاه میکنیدحس میکنی قشنگتر میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. امید

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    عالی ..بی نقص..واقعا خوشگل..یعنی میشه یه روز سوارش شم! در ضمن دوستی که در مورد شتاب گفته بود،نظرش محترم، اما این یه فراریه اصلا نیاز نداره توی خیابون برای یک دهم ثانیه و این حرفا بیاد با یک بی ام دبلیو که اصلا در حد و اندازه این حرفا نیست کوورس بزاره.فراریه باباجان…فراریه..عشقه عشق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. الله وردی خان

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اقا من قیمت رو نمی بینم چقدر زده قیمتشو؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali keyhani

      ۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (657 ديدگاه)

      فکر میکنم بین 200 تا 300 هزار دلار باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. Gelare

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (47 ديدگاه)

    نمیدونم چرا ولی ازش خوشم نمیاد یجوریه ظاهرش تکراریه پشتش خیلی شبیه 488 و من از پشت از شکلش خوشم نیومد البته این نظر منه ممکنه خیلیا دوس داشته باشن به هر حال ماشین جدید فراریه دیگه چی میشه گفت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Omid622

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    عاشق فرم بدنه همین ماشین و ۸۱۲ و TDF هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Reza

    ۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    از نظر من که فراری یه طرحو خراب نمیکنه و هر طرحی زیبایی خودشو داره ولی طرحای جدید مثلا ۸۱۲ سوپر فاست یا کالیفرنیا که از نظر طراحی شبیه به همن متوراهای اونها جلو نصب شده و این چالش جدیدی و تعجب اوری در ماشینای فراری داره کلا عاشق این کلاس خودرو هستم ولی به f12 یا لافراری که موتور اونا عقب هست طراحی زیباتری نسبت به این دو موردند ولی از نظر شتاب یا سرعت فقط ۸۱۲

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali keyhani

      ۸ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (657 ديدگاه)

      سلام آقا رضا f12 هم مثل سوپرفست و کالیفرنیا موتور جلو هست نه عقب،اما لافراری و 458 و 488 موتور وسط هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا