فورد

احتمال ساخت فورد F-150 الکتریکی

فورد ساخت نسخه‌ی الکتریکی پیکاپ F-150 را تأیید نکرده اما از طرفی احتمال ساخت آن را نیز به کلی رد نکرده است.

Ford F150 Atlas 2015
مدیر تکنولوژی فورد راج نیر به بیزنس اینسایدر گفت:

در یک خودروی CUV شما درباره‌ی ظرفیت محفظه بار یا یدک کشی نگرانی ندارید اما این یک موضوع بسیار سخت برای یک پیکاپ است؛ و زمانی که شما تعدادی از سلول‌ها و وزن زیاد را روی یک پیکاپ قرار می‌دهید، ظرفیت محفظه بار و یدک کشی کاهش می‌یابد.

Ford F150 Atlas concept interior
به همین دلیل است که فورد می‌گوید در آینده‌ای نزدیک نسخه هیبریدی F-150 را عرضه خواهد کرد. نیر می‌گوید:

ما می‌خواهیم الکتریکی کردن خودرو یک امتیاز باشد. موضوعی که در خودروهای هیبریدی یک مزیت محسوب می‌شود منبع تولید قدرت خود مجموعه است.

Ford F150 Atlas concept
اگرچه این دلایل کافی و موجه هستند اما تسلا در سال‌های آینده تراک کاملاً الکتریکی تولید خواهد کرد و به نظر می‌رسد شاید فورد نیز به فکر رقابت بیفتد. نیر با اشاره به F-150 الکتریکی می‌گوید:

من هرگز احتمال ساخت این خودرو را رد نمی‌کنم؛ اما هم‌اکنون نسخه‌ی هیبریدی توجیه بیشتری دارد.

Ford F150 Atlas interior
هم‌اکنون شاید تصمیم فورد این باشد اما اگر تسلا موفق شود شما بهتر متقاعد خواهید شد که خودروسازان بزرگ نیز سهمی از بازار را خواهند خواست.

توضیح: تصاویر متعلق به فورد F-150 اطلس کانسپت می‌باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. حسین روح زنده

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    مبحثی که در تراک قابل اهمیته گشتاور بالا هست و مزیت بالای موتور های الکتریکی وجود گشتاور بالا از زمان راه اندازی موتور هست و ترکیب یک سیستم مکانیکی با برقی خیلی عالی میشه
    و یک تکنولوژی خیلی خوبی که به شخصه خوشم اومد سیستم چهار چرخ متحرک در پژو ۳۰۰۸ بود.
    تو این سیستم موتور بنزینی برای محور جلو بود و موتور و سیستم هیبریدی روی محور عقب
    زمانی که شما تو جاده با سرعت رانندگی میکنید فقط محور جلو تحرک داره ( به عبارتی دیفرانسیل جلو ) و زمانی که در شهر و جاهای شلوغ و کم سرعت هستین محور عقب در حال چرخیدن هست ( خوبی موتور های برقی اینکه بدون گیربکس و با تنظیم ضریب قدرت پیشفاز یا پس فاز دور موتور اونو تنظیم کرد )
    و در حالت آفرود یا زمانی که به قدرت بیشتر نیاز دارید از دو محور استفاده کنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ROHAM

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (731 ديدگاه)

      دوستان این اشتباه لفظی رو تو مجله ماشین هم همیشه میبینم!
      چرخ خودروی غیر متحرک نداریم و اینکه میگیم چهار چرخ متحرک درست نیست
      فقط تریلر هایی که کشنده ها یدکشون می کشن تمام چرخهاشون متحرک هستند.
      چرخی که نیروی تولیدی بهش وارد میشه و موجب حرکت میشه محرکه و نه فقط متحرک
      دقت کنید به جای چهار چرخ متحرک باید از چهار چرخ محرک استفاده کنید
      هدفم خدا نکرده جسارت به شخص خاصی نیست
      و راجع به نظر شما دوست عزیز…
      منم اولین بار که راجع به 3008 خوندم از این خلاقیت خیلی خوشم اومد.
      به نظر منم این ترکیب هیبرید موتور درون سوز و الکتریکی تحسین برانگیزه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا