فورد

بازسازی دقیق و خیره‌کنندهٔ یک فورد F100 مدل 1953

این یک فورد F100 مدل ۱۹۵۳ است که به شکل کاملاً دقیقی بازسازی شده است. این یکی از چشمگیرترین نمونه‌های F100 محسوب می‌شود و خبر خوب برای علاقه‌مندان اینکه این پیکاپ کلاسیک فورد برای فروش گذاشته شده است. این فورد F100 که زندگی خوبی در کالیفرنیا داشته، حالا با این بازسازی حرفه‌ای گویا دوباره متولد شده است.

این پیکاپ در بیرون به شکلی دقیق و بی‌نقص با همان رنگ قرمز مرجان شعله‌ای سال ۱۹۵۳ رنگ‌آمیزی شده که با تودوزی تمام وینیلی آن هماهنگی کاملی دارد. علاوه بر این، رعایت تمام جزئیات در بازسازی، این پیکاپ کلاسیک فورد را با دقت به روز اولش بازگردانده‌اند. تمام پانل‌های بدنهٔ خودروی نیز عاری از هرگونه خط و خش بوده و این F100 قدیمی را به خودروی چشمگیری تبدیل کرده‌اند.

پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری شش سیلندر خطی این F100 کاملاً نرم و روان کار می‌کند. این موتور در کنار یک گیربکس سه سرعتهٔ اتوماتیک و اکسل عقب با ضریب ۳.۹۲ قرار گرفته که ترکیب ایده‌آلی برای تردد در خیابان‌های شهری یا جاده‌های برون‌شهری محسوب می‌شود. از سوی دیگر، به این پیکاپ کلاسیک آپشن‌های رادیو و بخاری هم اضافه شده که از کارخانه گرفته شده و هردو کار می‌کنند؛ بنابراین این F100 نه‌تنها دقیقاً بازسازی شده بلکه یکی از بهترین نمونه‌های موجود حال حاضر از این پیکاپ دوست‌داشتنی محسوب می‌شود.

پیکاپ‌های سری F فورد به معنای واقعی کلمه به ساخت آمریکا کمک کردند. پیکاپ جدید F1 که برای اولین بار در سال ۱۹۴۸ به بازار آمد، خودروی مهمی برای فورد محسوب می‌شد. این نه‌تنها اولین محصول جدید فورد بعد از جنگ جهانی دوم بود بلکه اولین وانتی محسوب می‌شد که با در نظر گرفتن هردو شاخصهٔ کارایی و زیبایی طراحی شده بود.

بااین‌حال هرچند F1 برای دوران بعد از جنگ آمریکایی‌ها خودرویی مهمی بود اما نسل کاملاً جدید پیکاپ‌های فورد که با نام F100 در سال ۱۹۵۳ راهی بازار شد مسلماً از اهمیت بیشتری برخوردار بود. این وانت درعین‌حالی که خودرویی خشن، زمخت و آماده برای انجام کارهای سخت بود، از امکانات و تجهیزات کافی برای مسافرت‌های خارج از شهر در آخر هفته‌ها هم برخوردار بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Malt hill

    ۱۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (514 ديدگاه)

    عالی ?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. مهدی

    ۱۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    این ماشین نزدیک هفتاد سال عمر داره و این کیفیت هستش نه این قوطی های ایرانی چینی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۱۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    خوب میبینید که اصالت خریدنی نیست ، ساختنیه ، یعنی وقتی یک شرکتی مثل ایرانخودرو و سایپا میاد پراید و پژو ها را حدود ۳۰سال تولید میکنه بدون جانشینی اَرزنده ، چه انتظاری پیشرفتی شما دارید که محصولاتشون را میخرید ، من که به شخصه حدود ۱۰ساله از ایرانیها خرید نکردم و با این وضعی هم که میبینم خرید نمیکنم مگر خارجی کارکرده .
    به خدا ما داریم در حق سایپا و ایرانخودرو ظلم میکنیم با خرید کردنامون ، چون اونها باید مجبور شوند مثل همین فورد f نسل به نسل پیشرفت کنند و این ساخته نیست مگر با اتحاد نخریدن ، اما میبینید که مردم اینقدر در فکر نون شب فرو رفته اند که کار از این حرفها گذشته و مطمئناً وضع کشور دیگه خوب بشو نیست و آینده ایران از هرجایی روی کره زمین بدتر میشه ، ببینید کِی گفتم .

    قبلنا میگفتم اُمیدواری خوبه ، ولی اُمید هم از رو رفته اما اینها نرفته اند و نمیروند ، تمام .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۱۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    طبق تجربم که تو زمینه امریکایی های کلاسیک کم نیست دوران بلوغ خودروهای امریکایی دهه شصت میلادی بود بعد از اون انگار مست و کودن شدن تو تک تک قطعات خودروهای دهه هفتاد امریکا پس رفت رو میشه دید نسبت به دهه شصت نه فقط تو موتور و طراحی ظاهری بلکه حتی تو مهندسی طراحی قطعات اما واقعا دوست دارم یه دهه پنجاه رو هم داشته باشم

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا