فورد

بررسی فورد اکسپدیشن اکوبوست 4WD مدل ۲۰۱۵

با وجود مدل‌های پر و سر صدایی مانند موستانگ و F-150 برای ۲۰۱۵، فرصت چندانی برای عرض‌اندام مدل فیس‌لیفت فورد اکسپدیشن فراهم نیامده است. ولی در همین حال، بنزین ارزان‌تر و بازگشت شرایط اقتصادی بر فروش شاسی‌بلندهای بزرگ نیز تأثیر گذاشته و بنابراین، زمان مناسبی است تا بزرگ‌ترین مدل اسپرت با نشان «بیضی آبی‌رنگ» مشتریان بیشتری را برای حداکثر ظرفیت سرنشین و ظرفیت یدک‌کشی به خود جذب کند.

2015 Ford Expedition king ranch
۲۰۱۵ Ford Expedition king ranch
تغییرات ظاهری در مدل ۲۰۱۵ از اکسپدیشن شامل یک جلوبندی زیباتر با طراحی چراغ‌های جدید و استفاده کمتر از کروم است. درب عقب نیز برای مدل سال جدید تغییر کرده است.

2015 Ford Expedition king ranch
۲۰۱۵ Ford Expedition king ranch
تغییرات مهم‌تر در زیر کاپوت صورت گرفته‌اند. فورد با تأکید بر تکنولوژی اکوبوست، موتور V8 قبلی در اکسپدیشن را کنار گذاشته و آن را با یک موتور ۳/۵ لیتری DOHC V-6 با توربوهای دوقلو و انژکتور مستقیم جایگزین کرده است. این موتور V6 جدید به میزان ۳۶۵ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند که ۵۵ اسب‌بخار نسبت به مدل سال گذشته با موتور ۵/۴ لیتری V8 بیشتر است. همچنین گشتاور خروجی این موتور ۵۶۹/۴ نیوتن‌متر است که باز هم نسبت به موتور قبلی افزایش نشان می‌دهد (۷۴/۵ نیوتن‌متر). با توجه به اینکه پیک گشتاور به ۲۵۰۰ دور بر دقیقه کاهش یافته، هر فشار هرچند آرام بر پدال گاز می‌تواند پیشرانه خوبی ایجاد کرده و به‌ندرت نیازی به همکاری گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته برای رفتن به دنده پایین‌تر پیش می‌آید. با توجه به گشتاوری که در دسترس شما قرار می‌گیرد، عملاً حرکت در دنده بالاتر موجب کاهش مصرف سوخت و همین‌طور کاهش نویز حرکت خودرو می‌شود. تخمین‌های سازمان حفاظت محیط زیست امریکا برای مصرف سوخت این خودرو در مدل جدید به اندازه ۲/۴ لیتر در شهر و ۱/۳ لیتر در جاده کاهش یافته و برای مدل دو دیفرانسیل به ۱۵/۷ لیتر در شهر و ۱۱/۸ لیتر در جاده در هر ۱۰۰ کیلومتر رسیده‌اند. یکی از عوامل این موضوع، در هر حال، استفاده از سیستم فرمان الکتریکی جدید است. بدیهی است که در این حالت، حس چندانی از جاده به فرمان منتقل نمی‌شود. در همین حال، برای راحتی بیشتر، فورد از مواردی مانند شیشه‌های آکوستیک، ساخت بهتر درها و عایق‌بندی اضافه نویزها استفاده کرده است.

2015 Ford Expedition Platinum
۲۰۱۵ Ford Expedition Platinum
برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت در اکسپدیشن زمان ۶/۴ ثانیه لازم است؛ زمانی که نشان از اشتیاق و هیجان این خودرو برای گذشتن از خط پایان دارد. اکسپدیشن همچنین کشش مناسبی برای یدک‌کشی دارد و در تست، هنگام حمل یک قایق اسکی بر روی یک تریلر را به وزن ۳۱۷۵ کیلوگرم، بدون هیچ مشکلی به وظیفه خود عمل کرده است. در همین حال، طبق گفته فورد تا ۴۱۷۳ کیلوگرم می‌توان با اکسپدیشن کشید که این رقم چندان با رقبایی که استانداردهای یدک‌کشی SAE را امضا کرده‌اند، قابل‌قیاس نیست.

2015 Ford Expedition Platinum
۲۰۱۵ Ford Expedition Platinum
ویژگی خاصی که مدت‌هاست اکسپدیشن را از رقبای امریکایی است که در کلاس خودروهای خانوادگی بزرگ متمایز می‌کند، سیستم مستقل تعلیق آن در عقب است. قرار دادن دیفرانسیل عقب بر روی فریم به جای اجازه دادن به آن برای حرکت همراه با چرخ‌ها، البته موجب افزایش وزن و هزینه می‌شود، ولی در همین حال، برخی مزیّت‌های کلیدی نیز دارد. سواری بر مسیرهای ناهموار راحت‌تر از قبل شده است و پایداری بیشتری را از اکسپدیشن در پیچ‌ها شاهد هستیم. مهم‌تر از همه فضای بزرگ داخلی اکسپدیشن است. در مقایسه با مدل‌هایی مانند شورولت تاهو یا جی‌ام‌سی یوکون، اکسپدیشن با فاصله محوری استاندارد شرایط به‌مراتب راحت‌تری را در ردیف سوم صندلی‌ها ایجاد کرده است و در حالتی که تمام صندلی‌ها در جای خود قرار گرفته‌اند، ظرفیت حمل وسایلی برابر ۵۳۸ لیتر دارد.

2015 Ford Expedition Platinum
۲۰۱۵ Ford Expedition Platinum
اکسپدیشن‌ها در دو فرم معمولی با فاصله محوری ۳۰۲۳ میلی‌متری و اکسترا لانگ با فاصله محوری ۳۳۲۷ میلی‌متری عرضه می‌شوند که هر دو ورژن آن عرضی به اندازه ۲۳۲۲ میلی‌متر از ترافیک را اشغال می‌کنند (شامل آینه‌های بغل) و ارتفاع آن‌ها نیز ۱۹۶۱ میلی‌متر است.

2015 Ford Expedition Platinum
۲۰۱۵ Ford Expedition Platinum
تعداد تریم‌های این خودرو در مدل امسال افزایش یافته و مدل پلاتینیوم تست شده در اینجا به بالای تریم‌های XLT، لیمیتد و کینگ رانچ اضافه شده است. طراحی و ساخت فرانسوی چرم داخلی بخش از پکیج پلاتینیوم است که برای آن می‌توان دو رنگ را انتخاب کرد؛ یکی برونلو (نوعی قرمز) و دیگری ابونی (مشکی تیره). در هر دو حالات از طرح‌های خاکستری در کنار آن‌ها استفاده می‌شوند. در حالی که این صندلی‌ها برای مدت زیادی می‌توانند اسباب راحتی شما را فراهم کنند، برخی مواد پلاستیکی سخت بر روی داشبورد، کنسول و پنل درها در ذوق صاحب خودرو می‌زنند؛‌ خودرویی که قیمتش از حدود ۶۰ هزار دلار آغاز می‌شود و نقیصه‌ای که معمولاً در شاسی‌بلندهای غیر امریکایی مانند اینفینیتی QX80، لکسس LX570، مرسدس‌بنز GL و تویوتا سکویا دیده نمی‌شود.

2015 Ford Expedition Platinum
۲۰۱۵ Ford Expedition Platinum
یکی از جاهایی که اکسپدیشن از رقیب‌های سنتی‌اش جلو می‌زند، در تکنولوژی‌های الکترونیکی است. یک جفت نمایشگر ۴/۲ اینچی مجموعه ابزارها را تشکیل می‌دهد که دامنه اطلاعات قابل‌دسترس در آن فراتر از مواردی مانند سرعت موتور و موارد مرتبط با مصرف سوخت است. همچنین صفحه‌نمایش ۸ اینچی که در مرکز داشبورد در بالای کنسول قرار گرفته با یک نسخه بهینه از Sync همراه با MyFord Touch برنامه‌ریزی شده است. در همین حال، ابزارهای ساده تنظیمات و صدا نیز فراهم شده‌اند و کارایی ابزارها به مراتب بهتر از نسخه‌ای است که فورد چهار سال قبل برای مشتریانش پیچیده بود. البته یکی از نکاتی که باقی مانده، نقاط روی صفحه لمسی است که هنوز هم بسیار کوچک و انتخاب دقیق آن‌ها در حالت حرکت با اکسپدیشن اندکی مشکل خواهد بود. در همین حال، این امیدواری وجود دارد که با عرضه Sync 3 در آینده‌ای نزدیک توسط فورد، مشکل سیستم اطلاعات و سرگرمی کاهش یابد.
از دیگر تجهیزات جدید مدل سال جدید نیز به سیستم آپشن تشخیص نقطه کور اشاره کرد که با هشدار ترافیک پشت‌سر همراه است. این سیستم با توجه به تکیه‌گاه‌های سر متعددی که بر سر راه دید راننده قرار گرفته‌اند، بسیار مفید خواهد بود. حسگرهای عقب و جلو در پارکینگ، با اینکه در اکسپدیشن جدید نیستند، با این حال، گزینه بسیار مناسبی برای رانندگی راحت‌تر با این خودرو هستند. یکی دیگر از لوازم ضروری، دوربین نمای عقب است که اطمینان و آرامش خوبی برای راننده فراهم می‌کند.
اکسپدیشن تست‌شده در اینجا از یک پکیج آپشن جدید ۲۱۸۰ دلاری استفاده کرده که در آن تجهیزاتی مانند چرخ‌های پولیش آلومینیومی ۲۲ اینچی و یک سیستم دامپینگ سه‌حالته به چشم می‌خورد. در این سیستم، یک گروه از حسگرها شاسی به تنظیم کنترل شوک در هر میلی‌ثانیه کمک می‌کنند؛ سیستمی که اولین بار است که برای محصولات برند فورد استفاده می‌شود و سواری رضایت‌بخشی را فراهم می‌کند. حالت‌های این سیستم با عناوین کامفورت، نرمال و اسپرت از منوی ابزارها قابل‌دسترسی هستند.
مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل، ۸ سرنشین، ۴ در هاچ‌بک.
  • قیمت مدل تست: ۶۴۳۶۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۴۷۹۶۵ دلار).
  • نوع موتور: DOHC ۲۴ سوپاپ V6، با توربوشارژر دوقلو و خنک‌کننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۳۴۹۶ سی‌سی.
  • قدرت: ۳۶۵ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۵۶۹/۴۴ نیوتن‌متر در ۲۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.
2015 Ford Expedition Platinum
۲۰۱۵ Ford Expedition Platinum
ابعاد:

  • فاصله محوری: ۳/۰۲۳ متر.
  • طول ماشین: ۵/۲۳۲ متر.
  • عرض: ۲/۰۰۲ متر.
  • ارتفاع: ۱/۹۶۱ متر.
  • وزن کلی: ۲۷۹۲ کیلوگرم.
تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۴ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۸/۲ ثانیه.
  • صفر تا ۱۷۷/۰۳ کیلومتر بر ساعت: ۲۴/۳ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۲ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۵ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۸/۰۶ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (محدودیت قانونی): ۱۸۱/۸۵ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۱/۸۱۶ متر.
  • چسبندگی در پیچ به قطر ۳۰۰ فوت: ۷۸g.
2015 Ford Expedition Platinum
۲۰۱۵ Ford Expedition Platinum
مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۵/۷ لیتر در شهر و ۱۱/۸ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۴/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. فورد

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (856 ديدگاه)

    طراحی بدنه اش بنظر قدیمی می اد ولی فنیش عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AliZeus

      ۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (420 ديدگاه)

      آره قبول دارم…ولی طراحی داخلییش قشنگه و ضمنا کیفیت مواد بکار رفته واقعا بالا عالی بنظر میرسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. MAFIA

      ۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      تو این رنج قیمت خرید پت فایندر رو به این ترجیح میدم.
      لوکس تر زیباتر کم استهلاک و شرقی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. 4MATIC

        ۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1054 ديدگاه)

        الان کادیلاک اسکالید رقیب اینه یا نه؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ارمان

          ۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1307 ديدگاه)

          هردوشون لارج اس یو وی هستن اما کادیلاک لوکس و این کاربردیتر یعنی از نظر اپشن و امکانات و فضای داخلی قابل قیاس نستن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. جواد

          ۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (79 ديدگاه)

          رقیبش نیست شکارچیشه هم قیافه داره هم قدرت هم لوکسه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ارمان

        ۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1307 ديدگاه)

        مقایسه غلط است پت فایندر MID SIZE SUV هست و این LARGE SIZE نه تنها از نظر بدنه یکی نیست بلکه از نظر موتوری قدرتی قیمتی و کاربردی هم متفاوتند
        اما خوب به نظر شما پت فایندر بهتره دیگه ما نمیتونیم کاریش کنیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. باربد★فقط GM★فقط کامارو★

        ۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (810 ديدگاه)

        مافیا جان در مقایسه با پت فایندر از نظر طراحی خارجی قدیمی تر و از لحاظ طراحی داخلی تقریباً در یک سطح اند هرچند رقیب محسوب نمیشن و پت فایندر گاهی مونیتور صندلی عقب هم داره.
        اگر هم بحث اسکالید بیاد وسط که اون موقع باید گفت اسکالید سرآمد شاسی بلند های هم کلاس خودشه و به مراتب جایگاه بالاتری داره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. جواد

      ۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (79 ديدگاه)

      اره ولی یه سوال چرا زمان 0 تا 96 از 8 تا 96 کمتره؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فریا

        ۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (684 ديدگاه)

        خب معلومه شما وقتی از 0 لانچ میکنی اول دور موتور رو بسته به ترکشن ماشین روی مقداری بیش از 2000 تا تنظیم میکنید بعد دستی رو میخوابونید ( توی ماشینای دف عقب اتومات) . ولی وقتی سرعت ماشین روی 8 تاس باید مستقیما پاتون رو روی گاز فشار بدید ؛ دور موتور هنگام شروع شتابگیری در این حالت از حالت 0 تا 96 پایینتره و همین از شروع انفجاری شتابگیری جلوگیری میکنه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. امیر

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (92 ديدگاه)

    روند فروشش که خیلی خوبه فوردولی خیلی ساده کار کرده رواین ماشین چرا ولی باوقاروزیباست خدا تو هرکلاسی کلی خودروس واسه انتخاب بعد توسایتای ایرانی زدن پرفروش ترینومحبوب ترین خودروها درایران اینواونن خب پدر صلواتیا تا100 میلیون یا باید ایرانی بخریم یا چینی حق انتخاب نداریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. 4MATIC

      ۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1054 ديدگاه)

      از اینفینیتیQX80بیشتر خوشم اومد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. یه پسر

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    طراحی جلوش خیلی شبیه ماشین های دهه 90 میلادی
    و به نظر من زیباست و حس ارامش به آدم می ده
    یه آمریکایی و همین برا توصیفش کافیه
    یعنی

    یه ماشین با قدرت فوق العاده
    طراحی مردونه
    و امکانات و راحتی بالا و خاص بدون زینگیل پینگیل الکی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. E 36

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    واقعا شاسی بلند های آمریکایی یه دنیای دیگه برای راننده هاشون میسازن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید

      ۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      دنیای مرده
      البته …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Mostafa&S

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (318 ديدگاه)

    تو این کلاس مدلهای بهتری هم هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علی

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (210 ديدگاه)

    بسیار عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mahyar

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    فورد یعنی اصاااالت …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. TerraByte

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (116 ديدگاه)

    ماشین نسبتا خوبیه ولی حیف که هیچ وقت به ایران نمیاد.

    نویسنده های پدال لطفا بیشتر مطالبی درباره خودروهای داخلی و وارداتی و بازار داخلی بذارید. البته اینطور مطالب هم خوبه که باشه ولی نه اینطوری که کلا مطالب مربوط به خودروهای واردشده به ایران رو به حاشیه برونه و اکثر مطالب درباره ماشینهایی باشه که به ایران نمیاد و زیر هر مطلب یه عده فقط بیان و بنویسن یه ماشین به ماشیهایی که نمیتونم بخرم اضافه شد! :|

    حالا درسته خیلی از ماشینهای وارداتی رو هم نمیشه خرید ولی لااقل میشه از نزدیک دیدشون و تا این حد رو هوا درباره ماشینه نظر نداد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عارف

      ۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (75 ديدگاه)

      بنده هم با نظر شما موافقم،به‌نظر من‌هم تهیه ی گزارش از ماشین های به روز وارداتی در شهر های مختلف کشور و به خصوص مناطق آزاد که تنوع ماشین ها بالاتره میتونه سایت پدال رو هر چه بیشتر جذاب و پر مخاطب کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. کافر مقدس

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    اصالت نهایت جذابیت است .

    بَلــــــــــــــــــــــــــــه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. شلبى

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (685 ديدگاه)

    طراحیه خارجیه این ماشین سنگین و با ابهت و در عین حال سادست

    از نتاط قوت این ماشین مشخصات فنیشه که خیاى خوبه ، هم از نظر سیستم تعلیق و فرمان و مشخصات مربوط به موتور و قدرت موتور

    جالبه که ماشینى با این ابعاد و اندازه و وزن شتاب صفر تا صد کیلومترش از در حد ماشیناى سوارى چابک و با شتاب خوب!!!

    طراحیه داخلیه خوبى داره ولى میتونس کیفیت مواد داخلیش بهتر از این باشه و این میتونه یه نقطه ضعف براى این ماشین باشه ولى من با یه جاى این

    متن مشکل دارم اونم اینکه اومده کیفیت مواد داخلیه این مدل از فورد رو به عنوان یک خودرو غیر لوکس با مدلایى از اینفینیتى و لکسس و بنز مقایسه

    کرده که لوکس سازن و مسلما در طراحیه داخل خودرو معیار هاى متفاوتى دارن و اصلا نباید اینا با هم مقایسه شن(من خودم قبول دارم که کیفیتش

    مواد داخلیش میتونس بهتر باش ولى کلى دارم میگم) از نظر کیفیت مواد داخلى باید با تاهو و سابربن و یوکون و سکویا و نیسان ارمادا مقایسه بشه

    که محصولات جنرال موتورز نیسان از نظر کیفیت داخلى خبلى بهترن و در مقایسه با تویوتا اختلاف زیادى با هم ندارن کیفیت داخل تویوتا یه خرده بهتر

    از اینه ولى طراحیه این بروز تره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احسان(احسان سابق)

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    ظاهر جذابی نداره و خوراک خانوادس.اما مشخصات فنی خوبی داره و با همچین جثه و وزنی شتاب واقعا خوبی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. میثم

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خیلی بی ریخته،خود فورد هم زیاد بهش امیدی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. شلبى

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (685 ديدگاه)

    طراحیه خارجى این ماشین ساده و بسیار با اصالت

    نقطه قوت این ماشین مشخصات فنیشه که خیلى خوب،مشخصات مربوط به سیستم تعلیق و فرمان و همچنین قدرت موتور و مشخصات مربوط به موتور واقعا عالین،جالبه که ماشینى با این اندازه و وزن شتابش مثل خودروهاى سواریه چابک و با شتاب خوب!!!

    طراحیه داخلى خودرو در عین حال بروز هستش ولى میتونست کیفیت بهترى داشته باشه و شاید نقطه ضعف این خودرو حساب بشه، ولى من با این قسمت این متن مشکل دارم که اومده این مدل از فورد رو به عنوان یه ماشین غیر لوکس با مدل هایى از لکسس و بنز و اینفینیتى که لوکس ساز هستندمقایسه کرده که معیارهاى متفاوتى براى طراحى داخلى دارن، این ماشین باید با تاهو و سابربن و یوکان و تویوتا سکویا و نیسان ارمادا مقایسه بشه که کیفیت داخلیه محصولات جنرال موتورز بهترن و تویوتا هم کیفیتش کمى بهتر از اینه ولى طراحى داخلیه این بروزتر و زیباتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سجاد

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    ظاهرش تکراری است تنوع ظاهر داخل شاسی بلندهای آمریکایی کم است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ماهان گاز

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (80 ديدگاه)

    با موتور واصالتش حال کردم رادست آفروده بندازی توباتلاق با یه نیش گاز بیاد بیرون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید

      ۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      اینو گفتی یادم افتاد به 1-2 سال پیش
      تو شیراز برای لوله کشی فاضلاب کنده بودندت و بعد پرش کرده بودند و مرتب آب فراوون بهش میدادند تا بره پایین و …
      خلاصه تو خیلی از کوچه های نزدیک ما باتلاق درست شده بود بدون محافظ
      خیلی ماشین ها هم میفتادن توش
      البته 1 چرخ یا فوقش 2 چرخ
      ولی خب با همون هم گیر میکردن و باید با یه چیز دیگه میکشیدیشون بیرون
      خلاصه هیچ ماشینی نبود که بتونه در بیاد
      از رنو و پیکان و پراید تا بنز و بی ام و
      از کوپه تا مینی بوس و کامیون
      خلاصه
      سرتون رو درد نیارم
      تنها ماشینی که خودش تونست راحت در بیاد لند کروز بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. Archi khan

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    SUV فول سایز
    فقططططططططططططططط آمریکایی ی ی ی ی

    ( بحث هم نکنین ، تمووووم )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. حمید

    ۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (81 ديدگاه)

    آقا یه سوال انژکتور مستقیم منظور انژکتور تک نقطه ایه یا چی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا