بررسی فورد اکسپدیشن 2018
بررسی فورد اکسپدیشن 2018

بررسی فورد اکسپدیشن 2018

با وجود آن که بدنه این خودرو از آلومینیوم ساخته شده اما شرکت سازنده لقب پلاتینیوم را برایش انتخاب نموده است؛ ماکس صدایش می‌زنند چرا که دیگر بزرگتر از این نمی‌تواند باشد. در واقع اینجا با یک شاسی بلند فول سایز 2743 کیلوگرمی طرف هستیم که بیشتر به یک پدیده روانشناختی نادر شباهت دارد.

فورد اکسپدیشن 2018
در مقایسه با فورد اکسپدیشن استاندارد، مدل ماکس با برخورداری از فاصله محوری 3.343 متری و طول کلی5.82 متر،با افزایش حدودا 23سانتی در فاصله محوری و 30 سانتی‌متر در طول کلی روبرو شده است.

فورد اکسپدیشن 2018
البته این زیادت طول، فضای جادار و راحت صندلی ها را تغییر نداده اما درازای درب عقب به منظور دستیابی راحت‌ به ردیف سوم صندلی‌ها افزایش یافته و در حدود 425 لیتر به حجم فضای محفظه بار اضافه شده است. در مقام مقایسه، شورولت suburban دارای فاصله بین محوری 3.3متر و طول کلی 5.7 متر است.

فورد اکسپدیشن 2018
بسیاری از اجزای بدنه اکسپدیشن با برادر ناتنی‌اش یعنی لینکلن نویگیتور مشترک است. همچنین طراحی سیستم تعلیق و فریم نردبانی فولادی شاسی، تنها اندکی نسبت به مدل سال ۲۰۰۳ این خودرو که از یک تعلیق عقب مستقل استفاده می‌نمود، تغییر کرده است.

فورد اکسپدیشن 2018
تنها پیشرانه در نظر گرفته شده برای این خودرو یک نمونه تویین توربو شارژ V-6 به حجم 3.5 لیتر بوده که قادر به تولید نیرویی معادل 375 اسب بخار در تریم‌های معمولی و 400 اسب بخار در نسخه پلاتینیوم است.

فورد اکسپدیشن 2018
گیربکس ده سرعته اتوماتیک جدید که در بسیاری از محصولات فورد و جنرال موتورز مانند F-150 به کار گرفته شده، کاملاً دقیق و هوشمند عمل می‌نماید و در هر زمان که لازم بداند یک دنده خاص را انتخاب کرده و تا حد لزوم در آن باقی خواهد ماند؛ در تغییر وضعیت به دنده‌های دیگر نیز به هیچ وجه آشفته و پریشان احوال نخواهد بود.

فورد اکسپدیشن 2018
رفتار جعبه‌دنده به ویژه در هنگام یدک‌کشی کاملاً شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد به طوری که در مواقع مورد نیاز، دنده معکوس‌هایش سریع و به موقع بوده و هرگز موجب تکان شدید در تریلر نخواهد شد.

فورد اکسپدیشن 2018
اگر فکر میکنید به دلیل ابعاد بزرگ اکسپدیشن با یک خودروی کند و تنبل مواجه هستید، باید بگوییم که سخت در اشتباهید. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت این خودرو تنها برابر ۵.۹ ثانیه بوده و نتایج آن در تست یک چهارم مایل، معادل ۱۴.۶ ثانیه با سرعت 151.3 کیلومتربرساعت است.

فورد اکسپدیشن 2018
حداکثر گشتاور حاصل از پیشرانه پلاتینیوم مساوی با 651 نیوتن‌متر است که در دور موتور 3250rpm در اختیار راننده قرار خواهد گرفت. میزان مصرف سوخت رسمی این خودرو معادل 13.1 لیتربرصد کیلومتر است که در صورت اعمال فشار بر پیشرانه، این میزان تا 16.8 واحد افزایش خواهد یافت.


سامانه چهار چرخ محرک از طریق فشردن یک دکمه فشاری فعال خواهد شد. در صورت سفارش پکیج سنگین یدک‌کشی، قابلیت یدک‌کشی خودرو تا 4082 کیلوگرم افزایش خواهد یافت که بیش از نیاز معمول شما خواهد بود.

فورد اکسپدیشن 2018
در داخل کابین با یک شیفتر تعویض دنده چرخان مواجه هستیم که بر روی کنسول میانی بزرگ و حجیم تعبیه شده است. در مقایسه با نویگیتور، طراحی فضای داخلی این خودرو به دلیل بهره‌گیری از کنترلرهای معمولی و یک صفحه نمایشگر کوچکتر، کاملاً محافظه‌کارانه به نظر می‌رسد. در ضمن برخی قطعات پلاستیکی موجود در کابین اکسپدیشن برازنده چنین خودرویی نیستند و چرم صندلی‌ها نیز از کیفیت مناسب برخوردار نشده است.
در واقع می‌شود اینطور بیان نمود، در حالی که طراحی فضای داخلی اکسپدیشن قدیمی و مربوط به اواخر قرن گذشته احساس می‌شود، لینکلن نویگیتور کابین خودش را به طراحی مدرن قرن ۲۱ مزین نموده است.

فورد اکسپدیشن 2018
همچنین نکته قابل ذکری در رابطه با شاخصه‌های دینامیکی این خودرو وجود ندارد. کیفیت سواری ماکس تقریباً همانند محصولات مشابه‌اش در جنرال موتورز بوده و فرمان‌پذیری خودرو نیز تا حدودی ابهام دارد. همچنین اکسپدیشن در عبور از پیچ‌ها آنچنان که انتظار می‌رود تند و چابک عمل نمی‌کند.
بهای فورد اکسپدیشن پلاتینیوم ماکس معادل 84 هزار دلار است که در حدود 13,500 دلار بیشتر از مرسدس بنز GLS450 آب می‌خورد.


از منظر شاخصه‌های زیبایی‌شناختی و جلوه‌های بصری، اکسپدیشن ماکس به طور ویژه یک خودروی آمریکایی است. او در میان خیل عظیم کراس‌اوورهای جذاب، حکم یک تِراک ارجاعی از گذشته را دارد. البته لازم به ذکر است که اگر به توانایی‌های این خودرو احتیاج دارید، مطمئن باشید که او به خوبی از عهده احتیاجات شما بر خواهد آمد.

منبع: caranddriver

درباره نویسنده

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مرتبط

25 دیدگاه

  1. Sina
    سوابق: (373 دیدگاه) ,

    دوستش دارم لامذهب مدل مکسش انقدر گندست که میشه یه ردیف صندلی دیگه بهش اضاف کرد ۱۱ نفری بری شمال با یه عالمه کباب و یع سری چیزا ?
    ۱۱نفری با رفقا یا خانواده باهم بزنی به دل کوه و جنگل و آفرود و همه جا

    پاسخ
    1. Maximus
      سوابق: (325 دیدگاه) ,

      ببخشید رپتورجان در مورد عکس پروفایلتون کنجکاو شدم میشه بگین ایشون کی هستن؟ من به جا نیاوردمشون با شما نسبتی دارن؟

      پاسخ
  2. امیر
    سوابق: (308 دیدگاه) ,

    نسبت به مدل قبلش یعنی عجیب زیباترومدرن تر وجذاب تر شده مدل قبلیش واقعا بد قواره بود وظاهرش ازرده خارج

    پاسخ
  3. hamid
    سوابق: (162 دیدگاه) ,

    چقد شتابش خوبه با این وزنش.
    فک نکنم لندکروز با موتور هشت سیلندرشم حریف این بشه.

    پاسخ
      1. MAHDI CHEVROLET
        سوابق: (1431 دیدگاه) ,

        داتسون جان
        پاترول عشقه عشق
        من که با هیچی مقایسش نمیکنم

        پاسخ
  4. ایمان
    سوابق: (493 دیدگاه) ,

    در واقع اینجا با یک شاسی بلند فول سایز 2743 کیلوگرمی طرف هستیم که بیشتر به یک ( پدیده روانشناختی نادر ) شباهت دارد ؛ مگه میشه فورد باشه اکسپدیشن باشه همه رو میخکوب خودش نکنه ؟؟؟؟ غول که میگن یعنی همین
    عشق است فورد ????

    پاسخ
  5. me84
    سوابق: (991 دیدگاه) ,

    .
    بدرد خانواده میخوره. از نوع پرجمعیت. وگرنه با وجود اینکه خیلی با ابهته، اما این بزرگ بودنش خیلی محدودیتها هم داره. ماشینی به این بزرگی همونطور که تو متن هم گفته، هندلینگ مناسبی نداره و فکر نکنم خیلی لذت بالایی داشته باشه. بنظرم اکسپلورر بهتر باشه.

    پاسخ
    1. حسن
      سوابق: (163 دیدگاه) ,

      سانتافه- سورنتو -لندکروز -لکسوس570- ولوو XC90-بلیزر- پاجرو-اوتلندر-موهاوی- وووووووونِ سایپا

      رو هیوندای وراکروز هم میتونی حساب کنی.

      پاسخ
  6. حسن
    سوابق: (163 دیدگاه) ,

    خیلی با شمال موافقم مخصوصا با 11 نفر و یه سری چیزا ایولا .
    خدایی الان باید تو ایران سایت تولیدی داشته باشه جلوی درب ویلا ی شمالت یکی پارک باشه یه قایق پشتش بسته باشی و خدمت کنه به ملت اما حیف .

    یه تانک پر قدرت باشتاب6 ثانیه چی میشه گفت.

    پاسخ
      1. حسن
        سوابق: (163 دیدگاه) ,

        بالا کامنت اول Sina را بخون با ایشون موافقم .
        حالا شمام یه کم اوانس به ما بده با این غول 11 نفری بریم شمال.
        پاینده باشی و امیدوار.

        پاسخ
  7. HAMID.HEMI
    سوابق: (885 دیدگاه) ,

    ابهت خالص
    اگه به لندکروزر بگیم حضرت به این باید گفت :
    ««« اعلی حضرت »»»

    پاسخ
  8. Mohamad
    سوابق: (618 دیدگاه) ,

    قیمتش تقریبا با لندکروزر یکیه
    فقط یه کوچولو لندکروزر گرونتره
    اما خب در هرحال ارزششو داره و بسیار خوش قیافست. داخلشم زیباست در کل خوشمان آمد

    پاسخ
  9. A.B
    سوابق: (191 دیدگاه) ,

    عجب گنده لات با کلاسیه از اونایی هست که اگه بشه خرید (تو ایران) شک نباید کنی هر روز تو پارکینگ ببینیش بهت انرژی مثبت میده پیر نمیشی

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.