فورد

اولین تجربه رانندگی با پیکاپ فورد رنجر 2019

متمدن و اسپورت در جاده، خشن و توانا در آفرود…

فورد رنجر ۲۰۱۹ ثابت کرده پیکاپ های میان سایز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. نسل پیشین این خودرو را به یاد دارید؟ این خودرو تعریفی از یک پیکاپ کاری بود. خشن و سرسخت که فاقد استایل زیبا در جاده بود؛ اما آن اسب کاری قدیمی به یک محصولی مدرن تبدیل شده است. کابین خودرو هم‌اکنون پر از تکنولوژی بوده و پیشرانه‌ی ۶ سیلندر تنفس طبیعی آن نیز جای خود را به پیشرانه‌ی ۴ سیلندر توربوی کم‌مصرف‌تر داده است. ظاهر رنجر جدید نیز بسیار مدرن شده است.

فورد رنجر 2019
از نظر بصری، فورد رنجر جدید استایل جعبه‌ای شکل را بکار نگرفته است. جلوپنجره‌ی چندضلعی این خودرو به همراه چراغ‌های جلوی نازک ظاهری تیز را ایجاد کرده‌اند. این موارد به همراه عناصر خاکستری اسپورت یا کروم کلاسیک هماهنگی ویژه‌ای پیدا می‌کنند. رینگ‌ها نیز از ۱۶ اینچ تا ۱۸ اینچ هستند. البته رینگ‌های ۱۸ اینچی یک آپشن برای آفرود بوده و تقریباً مشابه F-150 رپتور است که ارزش اضافه پرداخت را دارد.

فورد رنجر 2019
اما رنجر جدید خیلی چشمگیر و سر بر گردان نیست زیرا خطوط بکار رفته در بدنه نسبتاً سرراست هستند. تنها چیزی که بیننده را تحت تأثیر قرار می‌دهد رنگ‌های بدنه هستند. این پیکاپ با رنگ‌های آبی روشن، زرد و قرمز متالیک در دسترس است. این سه رنگ جزو جذاب‌ترین رنگ‌های رنجر بوده که باعث جلب‌توجه بیشتر می‌شود.

فورد رنجر 2019
اما حتی بدون وجود این رنگ‌های چشمگیر هم ابعاد و تناسبات بدنه باعث شده‌اند پیکاپ از نظر ظاهری جذاب باشد. با ارتفاع ۱۸۱.۶ سانتی‌متری، رنجر در حد و اندازه‌های استانداردهای این کلاس می‌باشد. شیشه جلو خیلی سرراست نیست ولی خب کاملاً به خط سقف تیز خودرو پیوند خورده و بدنه نیز چند میلی‌متری کوتاه‌تر از تویوتا تاکوما و شورولت کلرادو می‌باشد. با طول ۵۳۵.۴ سانتی‌متری، سرانجام می‌توان یک پیکاپ میان سایز را جدی گرفت.

فورد رنجر 2019
ابعاد جمع‌وجور رنجر باعث شده‌اند این پیکاپ در زمان حرکت هم دوست‌داشتنی به نظر برسد. خودرو همانند محصولات شورولت یا تویوتا تلوتلو نخورده و آن‌گونه که انتظار دارید نمی‌لغزد. سواری این خودرو شبیه محصولات کوچک‌تر است. فرمان خودرو تیز و پاسخگو بوده و سیستم تعلیق اسپورت نیز باعث می‌شود سواری خودرو به خوبی سفت شود.

فورد رنجر 2019
بخشی از ماهیت سواری هیجان‌انگیز رنجر به پیشرانه‌ی ۲.۳ لیتری توربو مربوط می‌شود. این پیشرانه واقعاً خوب بوده و بی‌شک بهتر از هر پیشرانه‌ی ۶ سیلندر این کلاس می‌باشد. شاید قدرت ۲۷۰ اسبی رنجر جدید بهترین کلاس خود نباشد اما گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری آن بهترین است. با فشردن پدال گاز این گشتاور عظیم به سینه‌ی شما فشار وارد می‌کند و گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک برگرفته از F-150 نیز به سرعت دنده‌ها را تعویض می‌کند. این گیربکس واقعاً خیال‌انگیز بوده و عملکرد خوبی دارد.

فورد رنجر 2019
اما صدای بد و زیادی وارد کابین می‌شود که چیزی بین صدای یک چمن‌زن و سشوار می‌باشد. فورد می‌گوید صدای پیشرانه به خاطر تقاضای مشتری و به‌صورت مصنوعی در کابین افزایش یافته که احتمالاً نباید این‌گونه باشد.

فورد رنجر 2019
زمانی اوضاع سخت‌تر شود بجای پکیج اسپورت باید پکیج سفارشی FX4 را انتخاب کرد. با وجود جعبه انتقال، دیفرانسیل عقب قفل شونده، چهار حالت رانندگی گوناگون و سیستم تعلیق کاراتر، این پیکاپ واکنش متفاوتی در جاده‌های گلی دارد. رنجر جدید می‌تواند تا ۲۲ درجه زاویه جانبی را طی کند. یکی از مهندسان فورد گفته تا زاویه جانبی ۲۷ درجه را نیز به چشم دیده است. فورد همچنین ادعا می‌کند رپتور می‌تواند از مسیرهایی با شیب جانبی ۳۰ درجه هم عبور کند. متأسفانه فورد به‌صورت رسمی این اعداد را منتشر نکرده است.

فورد رنجر 2019
رنجر FX4 همچنین دارای تریل کنترل است که از برادر بزرگ‌تر F-150 رپتور گرفته شده و اساساً کروز کنترلی برای آفرود محسوب می‌شود. این سیستم باعث می‌شود سرعت خودرو در سربالایی یا سرپایینی تنظیم شود و راننده تنها روی فرمان تمرکز نماید. این سیستم فوق‌العاده بوده و بسیار مفید است. شاید تویوتا یکی از اولین خودروسازانی باشد که چنین سیستم را ارائه می‌کند اما مقایسه‌ی آن با رنجر نشان می‌دهد که پیکاپ آمریکایی بهتر است.

فورد رنجر 2019
کابین رنجر نیز کاملاً مشابه دیگر پیکاپ های میان سایز است. داشبورد و پانل‌های درب این خودرو از پلاستیک‌های سخت پوشانده شده و هر تکه‌ای از کابین احساس ارزان‌قیمت بودن دارد. در مدل XLT اسپورت تنها بخش کوچکی از چرم روی پانل درب‌ها و فرمان بکار رفته و بخش بالایی داشبورد نیز دارای پلاستیک‌های بهتر می‌باشد. تریم های فول تر همچون لاریات از پوشش بهتر صندلی‌ها و پانل درب‌ها سود می‌برند اما شما هنوز هم شاهد داشبوردی با پلاستیک زیاد خواهید بود.

فورد رنجر 2019
اگر صندلی‌های چرمی و برقی با تنظیم در ۸ جهت را سفارش ندهید شاهد وضعیت خوبی نخواهید بود. پوشش بژ و ارزان‌قیمت صندلی‌ها در مدل XLT اسپورت حمایت چندانی از بدن به عمل نمی‌آورند. پشتی صندلی‌ها نیز تخت و سفت بوده و اگر پاهای درازی داشته باشید اذیت خواهید شد. شاید ذکر چنین مواردی بی‌اهمیت جلوه کند اما واقعاً راننده را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

فورد رنجر 2019
البته فضای خوبی در کابین وجود داشته و حس فراخ بودن آن از پشت فرمان باعث می‌شود آنچه زیر نشیمنگاه شما می‌گذرد را فراموش کنید. با اینکه رنجر میدان دید مناسبی دارد اما فضای داخلی آن غار گونه است که باعث می‌شود فضای سر و پای آن بهتر از تویوتا تاکوما باشد. صندلی‌های عقب رنجر نیز بزرگ‌تر از تویوتا می‌باشند؛ اما این شورولت کلرادوست که بهتر از هر دو خودرو می‌باشد.

فورد رنجر 2019
می‌دانیم که حتی خریداران در این کلاس نیز تشنه‌ی تکنولوژی‌های جدید هستند بنابراین ما از سیستم اطلاعات سرگرمی سفارشی با صفحه‌نمایش ۸ اینچی استقبال می‌کنیم. اپل کارپلی و اندروید اتو نیز به‌صورت استاندارد وجود داشته و سیستم sync 3 فورد به خوبی کار می‌کند و طراحی تر و تمیزی هم دارد. سیستم ناوبری رنجر هم ویژه و خوب بوده و تصمیمات سریعی را بر مبنای ترافیک اتخاذ می‌کند.

فورد رنجر 2019
اگر به دنبال ایمنی باشید رنجر را خودرویی کامل خواهید یافت. تریم های XL و بالاتر دارای سیستم کو پایلوت ۳۶۰ سفارشی هستند. این سیستم پاسخی به سیستم Safety Sense تویوتا بوده و به‌صورت استاندارد با ویژگی‌هایی همچون پایش نقاط کور با هشدار ترافیک عقب، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، ترمز اضطراری خودکار و نوربالای خودکار عرضه می‌شود.

فورد رنجر 2019
با قیمت پایه‌ی ۲۴۳۰۰ دلاری، رنجر ارزان‌تر از تویوتا تاکومای ۲۵۵۵۰ دلاری است. آپشن ها و پکیج‌های ارائه شده باعث می‌شود قیمت این پیکاپ به سرعت بالا رود و اگرچه فورد قیمت وسایل جانبی نصب شده توسط نمایندگی‌ها را اعلام نکرده اما خب نمی‌توانیم انتظار بهای کم را داشته باشیم. بسته به مدل انتخابی، نسخه‌ی لاریات می‌تواند از مرز قیمت ۴۷ هزار دلاری هم رد شود که آن را وارد قلمروی F-150 می‌کند.

فورد رنجر 2019
اما فورد درباره‌ی ورود رنجر به قلمروی برادر بزرگ‌تر نگران نیست زیرا این خودرو مشتریان کاملاً جدیدی را به خود جذب خواهد کرد. رنجر خودرویی جذاب، پیشرفته و تواناست که در کلاس خود آفرود مناسبی دارد. به یاد داشته باشید که فورد رنجر رپتور وارد آمریکا نخواهد شد.

مشخصات فورد رنجر XLT اسپورت ۲۰۱۹

  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربو
  • قدرت/گشتاور: ۲۷۰ اسب بخار/۴۲۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۱۰ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۱۱.۲/۹/۱۰.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
  • قیمت پایه: ۲۴۳۰۰ دلار
  • قیمت مدل تست شده: ۳۶۱۹۰ دلار

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. net

    ۱۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    طول و عرض فورد رنجر چقدر از فورد اف ۱۵۰ لیمیتد ۲۰۱۹ کمتره که بهش میگن میان سایز؟مقایسه بین طول و عرض وانت میان سایزفورد رنجر و وانت فول سایزفورد اف ۱۵۰ لیمیتد ۲۰۱۹ انجام دهید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. s.h

      ۱۶ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      https://www.youtube.com/watch?v=-hFoIHNK9Ls
      اینم درگ 720 با یه 800 اسبی اونم gtrs اصلاح شده!!!!
      اگر نمیتونید درگ رو ببینید ریس اول مک لارن دیر لانچ میکنه ولی ته خط با اختلاف یه ماشین میبره
      ریس دوم و سوم با پورشه راه می افته و با اختلاف چند ماشین میبره
      قبلانم یه درگ غیر رسمی بود بازم مک لارن میزد جی یت رو
      تا همین لحظه شک داشتم که از پس اینم بتونه بر بیاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یانکی

        ۱۶ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (2354 ديدگاه)

        باز هم نمیخواید قبول کنید مکلارن درگ تایمز تقویت شدست.جی تی 2 با 800 اسب و کلی کاهش وزن و این که حتی اسپویلرش رو هم برداشتن با اون اختلاف میبازه.بلاخرهیه جا یه سوتی تپل میده که داستان چیه.تا اینجا فقط گفته اگزوز لاستیک و صندلی غیر فابریکه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. s.h

          ۱۶ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (712 ديدگاه)

          این کانالا و نمیدونم برگزار کنند های درگ هم مثل خودرو سازا باهم رقیبند و منتظر یه گاف هستند تا مثل بنز هم دیگه رو رسوا کنند و اگرم دیده باشی یه بار از مک لارن باز شدش فیلم برداری میکنه
          خلاصه میخوام بگم این اگرچیزی بوده 100 % بازنده ها تو بوق و کرنا میکردند یعنی این همه ادم درگ باز که جلو ش باختند با این همه تجربشون انقدر یابو هستند که نفهمند این دست کاری شدس ؟؟ بعد چیزی نگند
          اونوقت شما حدس میزنید که دست کاری شدس ؟؟؟؟؟ رو چه حساب میگید اونم درگ تامیز که نقش به این پر رنگی تو معروفیت 720 داشته و هیچ کسی هیچ چیز نفهمیده ؟؟ اون ماشینبازا و درگ کارا اکثرا مکانیک های خیلی خوبی هم هستند ومتوجه چیزی نشدند ؟؟؟ حتی تست داینو همون مک لارنم موجوده قدرت استاندارد داره ( فقط یه مک لارن بود رو داینو 900 اسب بود ) و فکر کنم 730-740 اسب نشون میداد که همه هم میدونند مک لارن قوی تر از 710 اسب اعلامی هست بعد رو چه حسابی میگید که دست کاری شده ؟؟
          و اینم بدون دوست عزیز این موتور بیشتر از اینی که هست بخواد تیون شه کاملا نشون میده و اونی که دستش تو کاره میفهمه ولی با اگزوز و مثلا 4 تا وایر و شمع و اینا چیزی به اون صورت که این نشون میده اونم تو این سطح از قدرت نشون نمیده

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. net

      ۱۶ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      فکر کنم فورد رنجر خیلی طول و عرض کمتری نسبت فورد اف ۱۵۰ لیمیتد ۲۰۱۹ نداشته باشه و فکر کنم فورد رنجرطول و عرض بیشتری نسبت به هایلوکس داشته باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. net

    ۱۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    طراحی داخلی یکپارچه مشکی و صندلی چرمی مشکی قشنگی داره ،اگر از دوخت مشکی در طراحی داخلی استفاده کرده بود قشنگتر میشد و اگر مثل فورد اف ۱۵۰ لیمیتدمدل ۲۰۱۹ سقف سانروف بزرگ داشت قشنگتر میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۱۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3895 ديدگاه)

    عالی و بی نظیر مثل فورد رنجر رپتور اونم آبی رنگش
    ولی رده بندی پیکاپ های میان سایز مورد علاقه ام
    ۱. جیپ گلادیاتور که هنوز نیومده ولی میدونم که عالیه
    ۲. فورد رنجر رپتور
    ۳. تویوتا تاکوما
    ۴. شورولت کُلُرادو
    ۵. نیسان ناوارا
    البته بزرگان دیگری هم در این کلاس هستن مثل هایلوکس ولی این پنج مدل واقعاً خوبن غیر از جیپ که هنوز تستی ازش ندیدم ولی اسمش با آفرود گره خورده ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mahdi

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (24 ديدگاه)

      مقام اول که صد در صد فورد رنجر واقعا خداییش از همه نظر هم بهتر از هایلوکسه.
      فقط بین دوم و سوم شورلت کلرادو دومه چون اونم بهتر از تویوتا هایلوکسه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. مزدا

    ۱۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2034 ديدگاه)

    بسی خوشمان امد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Car Lover

    ۱۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (688 ديدگاه)

    هایلوکس کلرادو رنجر
    کی بهتره؟
    امریکاییاش لایک
    ژاپنیا دیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mahdi

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (24 ديدگاه)

      از بهتر بودن که پرسیدن نداره معلومه دیگه کاملا مشخصه فورد رنجر از همه نظر بهتر از تویوتا هایلوکسه.
      پیکاپ تراک های امریکایی کلا برتری مطلق رو دارن از همه نظر‌

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Mahdi

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (24 ديدگاه)

      از بهتر بودن که پرسیدن نداره معلومه دیگه کاملا مشخصه فورد رنجر از همه نظر بهتر از تویوتا هایلوکسه.
      پیکاپ تراک های امریکایی کلا برتری مطلق رو دارن از همه نظر‌.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. F22 RAPTOR

    ۱۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    خیلی خیلی عالیه و بی نظیر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حمیدرضا

    ۱۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    اندازه این ماشین به اندازه امیکو اینا هست که وارد ایران شده بااین که مدل لانگ بد نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. net

      ۱۶ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      حمید رضا وانت میان سایز اندازه هایلوکس خوبه ولی این رنجر فکر کنم از هایلوکس یه کم طول و عرضش بزرگتر باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا