فورد

بازیافت بطری پلاستیکی و تولید کف‌پوش برای محصولات فورد

زباله‌های پلاستیکی مشکل بسیار بزرگ عصر کنونی هستند اما فورد می‌خواهد تا حدی با این مشکل مبارزه کند.


تمامی شاسی بلندهای جدید اکواسپورت از کف‌پوش‌هایی استفاده می‌کنند که در فرایند ساختشان از بطری‌های پلاستیکی بازیافت‌شده استفاده شده است. از آنجایی که اکواسپورت در سال ۲۰۱۲ معرفی شده بنابراین فورد از بیش از ۶۵۰ میلیون بطری ۵۰۰ میلی‌لیتری در این خودرو استفاده کرده است. وزن ترکیبی این بطری‌ها طبق گفته‌های فورد حدود ۸۲۶۲ تن می‌باشد و اگر آن‌ها را پشت سر هم بچینیم بیش از دو بار کره‌ی زمین را دور خواهند زد.


فورد بیش از دو دهه است که از بطری‌های بازیافتی در محصولات خود استفاده می‌کند و اولین بار در خودروی موندئو بود که از این بطری‌ها استفاده شد. در طول بیش از ۲۰ سال گذشته، فورد بیش از ۱.۲ میلیارد بطری را در سال بازیافت کرده است.


مهندس متریال کمپانی فورد می‌گوید:

مشتریان روز به روز از آسیب‌هایی که پلاستیک می‌تواند به محیط‌زیست برساند آگاه می‌شوند اما مأموریت طولانی‌مدت ما افزایش سهم استفاده از متریال بازیافت شدنی در خودروهای جدیدمان است.

به منظور تبدیل پلاستیک به کف‌پوش خودروها، این بطری‌های پلاستیکی باید به تکه‌های کوچکی خرد شوند. سپس این خرده مواد به دمای ۲۶۰ درجه سانتی گراد رسیده و ذوب می‌شوند و سپس به فیبرهایی تبدیل می‌شوند که پهنای آن‌ها به ضخامت موی انسان است. این فیبرها سپس طی فرایندهای گوناگون به یکدیگر چسبیده و در نهایت کف‌پوش‌ها را می‌سازند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. احمدرضا

    ۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (227 ديدگاه)

    به نظرم تا امسال میلادی انتظار میرفت صنعت بیشتر به این سمتا برن چون این مسئله خیلی جدیه کم کم
    تا سال های آینده اگر فکری نشه باید از اقیانوس پلاستیکی حفاظت کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M

      ۳ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      صد درصد موافقم امیدوارم این قدم فورد باعث تشویق بقیه و شاید حتی یه سری قانون و اجبار جهانی در پی داشته باشه
      آفرین فورد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. هادی نجفی

    ۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (168 ديدگاه)

    چقدر ایده ای خوبی ایران هم اگر استفاده بشه برای کف پوش خوبه، ولی با این مدیران فکر کنم برای که سود بیشتری داشته باشن میگن داشبورد و رو دری ها رو هم از مواد بازیافتی بزنن?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ارش

    ۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    بهترین ایده .کم کم خودروسازی دیگه هم به این سمت گرایش پیدا میکنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (10174 ديدگاه)

      اصلاً چه بخواهیم و چه نخواهیم ، برای تولید بیشتر اجناس صنعتی باید روی بازیافت و کارخانه های بازیافتی ، حساب ویژه ای باز کنیم .
      چرا ؟
      چون به غیر از اینکه خیلی از هزینه های تولید مواد اولیه را کم میکنه و محیط زیست را تمیز تر میکنه و بیشتر نهادهای دولتی و مردمی هم طرفدار این قضیه هستند ، . باید این را در نظر بگیریم که دیگه اینقدر دنیا پُر شده و اِشباء شده از مواد پلاستیکی که دیگه بازیافت پلاستیک سودمندتر از تولید پلایتیک هست و این یعنی مصرف کمتر مواد نفتی و این یعنی ضرر به کشورهای تولیدکننده نفت اما اما اما از همه مهتر باید این را در نظر بگیریم که زمین نیاز به نفس کشیدن داره و سود بازیافت بسیار بیشتر از ضررهای اونه (( ضرر را بیشتر کشورهای تولیدکننده نفتی میکنند که از درآمدشون کم میشه و آن دلالان بین المللی که این وسط نون میخوردند ، البته هنوز هم میخورند و تا جا اُفتادن بازیافت در تمام دنیا راه زیادی در پیش هست )) .

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا