فورد

بیش از بیست محصول جدید فورد و لینکلن در راه‌اند

فورد در کنفرانس جهانی صنعت خودروسازی دویچه بانک اعلام کرده است که طی دو سال آینده بیش از بیست محصول جدید فورد و لینکلن در آمریکای شمالی عرضه خواهند شد. بخشی از این برنامه شامل تازه‌سازی ۷۰ درصد از سبد محصولات کنونی این دو برند در آمریکای شمالی می‌شود. سازندهٔ آمریکایی فعلاً جزئیات این طرح را بیان نکرده اما گفته است که قصد تقویت خانوادهٔ پیکاپ‌ها و همین‌طور نوسازی و گسترش طیف شاسی‌بلندهای خود را دارد.

در این برنامه فورد در نظر دارد هفت شاسی‌بلند کاملاً جدید یا با به‌روزرسانی کلی را به بازار عرضه کند. در بین این هفت خودرو، نسل جدید اکسپلورر که به‌تازگی معرفی شده و نسل جدید اسکیپ که اواخر امسال معرفی خواهد شد حضور دارند. مدل‌های کاملاً جدید نیز شامل برانکو، کراس‌اووری الکتریکی با الهام از موستانگ و یک شاسی‌بلند آفرود کوچک می‌شود که فعلاً بچه برانکو نام دارد.

در همین حال، لینکلن هم دو کراس‌اوور کاملاً جدید را راهی بازار خواهد کرد. مدل اول اویاتور جدید است که چندی پیش با پلت‌فرم دیفرانسیل عقب و پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی ۴۰۰ اسب بخاری در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۸ رونمایی شد. این خودرو همچنین در نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم ارائه خواهد شد که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۱۲ نیوتن متر گشتاور دارد.

در همین حال، لینکلن عرضهٔ کراس‌اوور کاملاً جدید دیگری را هم در برنامهٔ خود دارد. برند لوکس فورد فعلاً اطلاعاتی از این خودرو منتشر نکرده اما تصویر تیزر نشان می‌دهد که کراس‌اوور جدید لینکلن اندازه‌ای مشابه نسل آیندهٔ فورد اسکیپ خواهد داشت. با توجه به اینکه این دو کراس‌اوور در یک زمان معرفی خواهند شد، احتمالاً روی یک پلت‌فرم ساخته می‌شوند. همچنین احتمالاً این کراس‌اوور جدید جایگزین مدل MKC کنونی خواهد شد. البته هنوز این احتمالات تأیید نشده‌اند اما طی ماه‌های آینده جزئیات بیشتری در این رابطه منتشر خواهد شد.

فورد همچنین برای بازار چین هم برنامه‌هایی دارد. اولین حرکت فورد برای این بازار بزرگ، ارائهٔ کراس‌اوور جدید تریتوری است که به‌تازگی معرفی شده و بر اساس کراس‌اوور چینی یوشنگ S330 محصول گروه خودروسازی JMC چین ساخته شده است. در همین حال، نسل جدید اسکیپ با نام کوگا به همراه کراس‌اوور جدید لینکلن و یک کراس‌اوور جدید دیگر نیز در چین عرضه خواهد شد. علاوه بر این، به گفتهٔ فورد خریداران چینی می‌توانند انتظار عرضهٔ سه کراس‌اوور یا شاسی‌بلند دیگر را هم داشته باشند که یا کاملاً جدید خواهند بود و یا تازه‌سازی و بازطراحی عمده را تجربه خواهند کرد.

یکی دیگر از برنامه‌های قابل‌توجه فورد که در این کنفرانس اعلام شد این است که خانوادهٔ تراک‌ها و کراس‌اوورهای خود را با استفاده از نیروی الکتریسیته، افزایش قابلیت اتصال و همکاری‌های مشترک جدید تقویت خواهد کرد؛ بنابراین شاسی‌بلندهای آیندهٔ فورد از تکنولوژی‌های کمک‌رانندهٔ بیشتری برخوردار خواهند بود. این سازندهٔ آمریکایی در مورد برنامه‌های خود برای پیکاپ‌هایش حرفی نزده و صرفاً تأکید کرده است که روی سری F سوپر دیوتی جدیدی کار می‌کند. علاوه بر این، به‌زودی مدل رنجر راهی نمایندگی‌های فروش ایالات‌متحده می‌رسد درحالی‌که فورد برنامهٔ توسعهٔ پیکاپ‌های جدیدی را نیز با همکاری فولکس‌واگن دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (392 ديدگاه)

    خاک بر سر فیات کرایسلر
    که ده سال گذشته هنوز مدل جدیدی برای کرایسلر۳۰۰ دوج جورنی دورانگو گرند کاروان حتی چلنجروچارجرارائه نداده جیپ گرندچروکیم نیاز داره
    نمیدونم این کمپانی چرا بروزرسانی نمیکنه واقعا خیلی ازقافله طراحی عقبه
    دم فورد گرم فقط اون فورد فلکس جعبه ایو شوتش کنید بیرون دیگه البته کاش فود تاروس رو دوسال پیش نسل جدید میدادین بعد بازنشستش میکردین ظاهر ش خیلی قدیمی میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. fakhteh

      ۲ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بقیه مدلا رو نمیدونم ولی کرایسر ۳۰۰ به علت ظاهر خاصش تنها تو بعضی کشورا خوب جا افتاد. حتی تو همون امریکا تنها دلیل خریدش به علت طراحی بیرونیش بود. تازه خریدارا بعد اینکه ماشینو میخریدن اکثرشون روش دست میبردن. تا یکی دو سال طول میکشه بقیه شرکتا یه مدل همرده اونو تولید کنن ولی بعدش دیگه برا رقابت سخت میشه. بعد اینکه بقیه شرکتا یه همرده مثل کرایسلر ۳۰۰ بیرون دادن و بهترشو بیرون دادن اوضاع کرایسلر ۳۰۰ خراب شد. چون کرایسلر تنها رو طراحی بیرونی این مدل کار کرده بود که به نظر خیلیا حتی از همون اول ارزش خریدن نداشت.
      اما دوج چارجر با بالا بردن متریال تونست مدل سن چهاردر قابل رقابت رو بسازه که به نظر من و خیلیا جانشین کرایسلر ۳۰۰ شده. و عملا کرایسلر ۳۰۰ عمرش تموم شده برا کنسرسیوم. ولی خود من کرایسلر ۳۰۰ رو چون یکم ظاهر فاخر داشت و تو ایرانم یکی وارد شد و تو عروسی ازش استفاده میکردن اشنا شدم وگرنه مدل چندان شاخی نبود از همون اولم نبود. مثل همون قضیه ی کیا اپیروس که کیا برا تقلید از بنز ساخت و تنها تو کشورای جهان سومی برا کیا اپیروس صف میبندن چون طراحیش شبیه بنز بود.
      ولی برا بقیه کشورا که اتفاقا مهمترین بازارها رو دارن هم کرایسلر ۳۰۰ هم اپیروس طرحهای شکست خورده بودن. درسته ضرر نکردن ولی اگه بودجه رو صرف یه مدل دیگه میکردن پنج برابر بیشتر سود میکردن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reza

        ۳ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (5340 ديدگاه)

        بهتره بگین به علت کاهش تقاضا نه به علت ظاهر خاصش

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. mohammad

    ۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (421 ديدگاه)

    فورد عالیه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مزدا

    ۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2034 ديدگاه)

    خدا بده برکت تا اینجا همش شاسی بلند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    اومدن که بترکونن رقیبارو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Ford taurus

    ۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (329 ديدگاه)

    فورد کارش عالیه❤️
    فقط کاش یکم رو سدان هاش بیشتر وقت میذاشت?☹️
    واقعا جای یه سدان دف عقب در فورد خالیه?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا