فورد

آغاز تحویل فورد برانکو به مشتریان

سرانجام فورد اولین مدل‌های تولیدی از برانکوی جدید را به نمایندگی‌های سراسر ایالات‌متحده ارسال کرده و تحویل آن به مشتریان را آغاز نموده است.

مدل‌های کاملاً جدید دو و چهار درب فورد برانکو مدل ۲۰۲۱ در کارخانه مونتاژ میشیگان ساخته می‌شوند که اخیراً با سرمایه ۷۵۰ میلیون دلاری توسعه یافته و ۲۷۰۰ شغل جدید در آن اضافه شده‌اند.

مشتریان می‌توانند از بین طیف وسیعی از لوازم جانبی مانند راک سقف، نوار سافاری سپر جلو و بسته‌های گرافیکی بدنه نیز برای خودروی خود دست به انتخاب بزنند که این لوازم در یک مرکز دیگر در کنار کارخانه مونتاژ میشیگان نصب می‌شوند.

طبق گفته فورد بیش از ۱۲۵ هزار مشتری قبلاً، برانکو را سفارش داده‌اند و کل رزروها در ایالات‌متحده و کانادا هم از ۱۹۰ هزار دستگاه فراتر رفته است.

نسل ششم برانکو که تابستان سال گذشته رونمایی شد در حالی به دست مشتریان می‌رسد که نسخه اسپرت آن که پلتفرمی متفاوت دارد، پیش‌تر وارد بازار شده است. فورد امیدوار است با این خودرو بتواند خاطرات شیرین برانکو را دوباره زنده نماید.

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه

  1. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    به سلطان اومد .

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  2. مازیار

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (458 ديدگاه)

    ( فورد امیدوار است با این خودرو بتواند خاطرات شیرین برانکو را دوباره زنده نماید. )

    در روزگاری که طراحی های جدید چنگی به دل نمی زند و اغلب توجهات به روزهای خوب گذشته جلب شده قطعا همین اتفاق رخ خواهد داد

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2800 ديدگاه)

      دقیقا همینطوره 👌

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  3. GT

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    عجب ماشین دوست داشتنی ای هست این برانکو مخصوصا با اون رنگ زرد جذاب ❤️

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (6032 ديدگاه)

      همه رنگش جذابه
      من که خیلی خوشم اومده

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. Farzad

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2262 ديدگاه)

    برانکو یکی از مشهور ترین نام ها در تاریخ خودروسازی آمریکاست و دم فورد گرم که دوباره این اسم رو زنده کرد .

    این برانکو با ۲۹۴ میلی‌متر فاصله از سطح زمین از این لحاظ در کلاس خود بهترینه و همچنین از لحاظ توانایی حرکت در آب نیز بهترینه ( تا عمق ۸۵۱ میلی‌متری آب میتونه حرکت کنه )

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
    1. مازیار

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (458 ديدگاه)

      بدون تردید با ورود برونکو جدید به بازار شاهد رقابت هیجان انگیزی در دنیای آف رود خواهیم بود

      البته فرزادجان میزان عمق غوطه وری کلیه محصولات لندروور رنجروور از اتوبیوگرافی تا دیفندر ۹۰۰ میلیمتر هست

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. Farzad

        ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2262 ديدگاه)

        بله مازیار جان درسته ، من هم این متن رو در خود پدال خوندم و نوشتم .

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (6032 ديدگاه)

          اما فرزاد جان
          تو ویکی پیدیا هم همین را نوشته !

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2800 ديدگاه)

          تو که ویکیپدیا رو قبول نداشتی؟🤣

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
    2. mopar

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (74 ديدگاه)

      این فورد برونکو عالیه هرچی ادم بگه کم گفته…

      ولی اون زمان ها که جیپ های سی جی شورلت بلیزر فورد برونکو رم چارجر سابربن و… تولید میشدن الان فقط چنتاشون احیا شدن رم چارجر که نیست اصلا …
      دم فورد گرم که عالی زنده کرده برونکو رو
      بلیزر از اون غول بیابونی شده یه کراس اور که کلی به اصالت خودش ضربه زده…
      سابربن که هنوزم عالیه و بینهایت با اصالت و زیبا…
      جیپ هم که اصالت ازش میچکه با اون رانگلر جذاب که الحق موتورای متنوعی رو داره …
      اها راستی گلادیاتورم هست که هم دهه هفتاد و هم الان یه پیکاپ افرودی جذابه

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2800 ديدگاه)

        ایکاش مثل قبل اون ماشین های عالی با طراحی های ساده و با ابهت هم برمیگشتن،مثل برانکوی جدید،حیف نباشه بلیزر افسانه ای بشه یه کراس‌اوور مسخره!

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2800 ديدگاه)

      ممنون آقا فرزاد👌

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  5. محمد مختاری آذر

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (660 ديدگاه)

    دوستان من همان محمد مختاری آذر هستم فقط پروفایلم را تغییر داده ام
    به نظر فورد برونکو واقعا عالی هستش بی نظیره
    حتما هم فروش زیادی خواهد داشت

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    بچه ها یه چند سوال داشتم این اولیش یکم خنده داره :
    ۱. پراید و ژیان آهن بکار رفته توشون به چه ضخامتی بوده و واقعا آهن بوده یا قوطی حلبی ؟
    ۲. به نظر شما ۱۰ تا از برترین خودروهای جهان در تاریخ کدامند و کشور های برتر تولید کننده خودرو رو از نظر خودتون رده بندی کنید .
    از نظر من ۱۰ خودروی برتر تاریخ
    ۱.بنز موتور واگن _ پتنت
    ۲.مکلارن F1
    ۳.بنز SL300
    ۴.فراری ۲۵۰ GTO
    ۵.لامبورگینی میورا _ بوگاتی ویرون
    ۶.فراری F40 _ انزو _ لافراری _ بنز SLR _ مکلارن P1
    ۷.فورد موستانگ _ پورشه ۹۱۱
    ۸.کونیگزگ آگرا _جمرا _ جسکو
    ۹.دوج وایپر _ چلنجر _ چارجر _ آونتادور فراری ۴۵۸ _ تویوتا سوپرا _ نیسان GTR _بنز SLS وGT بلک سریز
    ۱۰_بنتلی و رولز رویس و میباخ

    کشور های برتر از نظر من
    ۱. آلمان _ آمریکا
    ۲. ایتالیا _ انگلیس
    ۳. ژاپن
    ۴.کره
    ۵. چین
    ۶. فرانسه
    ۷. و…
    راستی پدال درباره پونتیاک مطلب نذاشتی لطفا بزار و کامنتو زود تایید کن .

    موافقم ۰
    مخالفم ۲
    1. محمد مختاری آذر

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (660 ديدگاه)

      یک سوال داشتم آیه به نظر شما چی بهتر از فرانسه هستش؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!! چی میگی فرانسه هزار برابر بهتر از چین هستش
      و یک چیز دیگر آیا آمریکا بهتر از ایتالیا و ژاپن هستش؟؟؟!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۴
      1. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

        ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1485 ديدگاه)

        من از لحاظ تولید گفتم اگه تولیدشون کم بود بله یا حتی ۵ سال قبل فرانسه ازش بهتر بود ولی بخاطر تولید زیاد و اون ۵ خودروساز برتر چین باعث شده چین از فرانسه جلو بزنه من فکر کنم در آینده فوقش از کره بزنه بالا به ژاپن نمیرسه شاید فرانسه ازش زد جلو .
        آمریکا بهتر از ژاپن و ایتالیا هست چرا درسته این دو کشور جفتشون خوبن ولی آمریکا خودرو سازی رو تقریبا با آلمان شروع کرد خیلی از آپشن ها و فناوری ها رو آمریکا اختراع کرد درسته ایتالیا خوبه ولی به برند ها و تاریخشون دقت کن
        آمریکا : کادیلاک فورد شورولت لینکلن دوج پلیموت رم کرایسلر و….
        ایتالیا : فراری لامبورگینی لانچیا آلفا رومئو فیات و….
        ژاپن : تویوتا لکسس نیسان اینفینیتی سوبارو داستون میتسوبیشی مزدا دایهاتسو هوندا سوزوکی و…. .
        من آمریکایی فن نیستم داری این حرفا رو از یه آلمانی فن میشنوی .

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

          ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1485 ديدگاه)

          چین رو فقط بخاطر تولید زیاد اونجا قرار دادم با ۵ خودرو ساز تولید انبوه ولی در کل مقایسم بر اساس فناوری مدل ها تاریخ و… بود و تولید انبوه رو چین به طور قابل توجهی از فرانسه جلو بود .

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. علی turbo s

        ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (278 ديدگاه)

        بله ٬این امریکا که لامبو و فراری و پاگانی ومکلارن و رولز وبنتلی تولید میکنه.
        ایتالیا هم فیات ۵۰۰.وانگلیس هم وانت!!!!!!!!!
        .——————————————————————————————————————————-
        من به این دسته بندی ها کارندارم.
        رقبای سوپراسپرت سازی:
        پورشه -فراری-لامبو-مکلارن-پاگانی-amg (البته جاداره از mپاور که بااین که سوپراسپرت نداره اما مرز بقیه کلاس هارو جابه کرده)
        +بوگاتی و کونیگزک.
        دسته بندی مورد علاقه من اینه.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

          ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1485 ديدگاه)

          داداش من منظورم فقط به یه برند نبود کل برند ها رو در نظر گرفتم وگرنه خودم بعد بنز و پورشه فراری و لامبو رو به طور مشترک دوست دارم بعد بی ام و و مکلارن از رولز رویس و بنتلی (خصوصا بنتلی ) رو بد جور قبول دارم و هیچ برندی رو مسخره نکردم . اینم نوعی دست بندی بود که بر اساس علاقه شخصی هست و کمی منطق .

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

          ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1485 ديدگاه)

          و همینطور بر اساس تحقیقات .

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      3. A only She reminds Me of love A

        ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1039 ديدگاه)

        بله محمد جان!
        آمریکا بهتر از ایتالیا و ژاپن هست.
        بین آلمان و آمریکا هم بحث زیاده!!!!

        موافقم ۰
        مخالفم ۲
        1. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

          ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1485 ديدگاه)

          نه دیگه حرف تعصبی نزن !

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. HamiD

          ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1458 ديدگاه)

          اوف بسه اینقدر مقایسه های غلط نکنید
          یعنی چی آمریکا بهتر از ژاپن هست؟
          ایتالیا تو مقایستون چیکار میکنه؟ ایتالیا یعنی فیات؟ والا ایتالیا لامبورگینی و فراری رو هم داره که .
          اصلا ملاک مقایستون توی چه کلاسی هست؟ چه ماشین هایی رو مقایسه کردید که به این نتیجه رسیدید؟؟؟
          پرفروش ترین خودروی تاریخ رو ژاپنی ها میسازن؛ پس چطوری چنین مقایسه هایی رو انجام میدید؟؟؟
          بابا ی ملاک خیلی خوبه اینهمه تو سایت فعالید ی نحوه مقایسه یادنگرفتید از بقیه بچه ها
          منظورم صرفا شما نیستی ولی خب به هر حال شما هم از این مقایسه ها انجام دادید.
          در ضمن مقایسه کشور های برتر هم باید توی کلاس خاصی انجام بشه . و در نهایت با در نظر گرفتن کلیه کلاس ها ی میانگین عددی گرفت و مقایسه انجام داد. در ضمن دیگه دوران اینکه بگی من طرفدار فلان کشورم گذشته … راستش مسخرست.

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        3. Amirreza

          ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1460 ديدگاه)

          آره والا آقا حمید ، مثلا شما لند کروزو با فراری لافراری مقایسه کردی ؟ ولی من خودم آلمان ورو بیشتر از بقیه قبول دارم

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        4. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

          ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1485 ديدگاه)

          داداش مگه من گفتم ایتالیا فقط فیاته ؟! مگه من گفتم فقط آلمان بقیه آشغال ؟ من کشور ها رو تو ذهنم بر اساس فناوری تاریخ مدل ها تولید و اینکه تو کدوم کلاس کدوما موفق ترن این جوری رتبه بندی کردم همش بر اساس تجربیات خودمه و با کمی چاشنی علاقه ولی من بر اساس تحقیقات خودم و نظر خودم انجام دادم و درصد کمی علاقه بود لطفا زود قضاوت نکنید.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      4. new RAMIN

        ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1731 ديدگاه)

        چی میگی فرانسه هزار برابر بهتر از چین هستش

        صنعت خودرو فراسنه میشه. رنو پژو سیتروئن. دی اس.

        یه غیر از دی اس بقیه بنجل ساز هستن. الان مثلا پژو ۵۰۰۸ دک دفرانسیل بدون سقف پانورما با اون موتور خنده داره میخواد حریف تیگو ۷ پلاس بشه ؟؟
        الان مثلا سیتروئن c3 جدید میخواد رقیب جیلی کولوری بشه ؟؟؟ 🤣

        فرانسه از چین خیلی عقب افتاده در این ۳ یا ۴ سال اخیر.
        ماشین چینی که فقط تیگو ۷ و آریزو ۶ نیست… شما ۲ تا سرچ بزن… چین از کره و ژاپن هم زده جلو… میگی نه !! خب ۲ تا سرچ بزن.

        موافقم ۰
        مخالفم ۲
        1. HamiD

          ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1458 ديدگاه)

          عقب افتاده ؟
          مثل اینکه شما چیزی از صنعت خودروسازی فرانسه نمیدونید .
          ملاکت شده سقف پانورما؟! پس قهرمانی رالی چی؟! اونجا حرفی دارید؟! لمانز چی؟! اونجا چطور؟! ها؟!
          من ادعایی ندارم که چیزی میدونم
          اما حداقل میدونم
          که رکورد های جالبی دارن و بسیار خلاق بودن … حتی این ژیان هم ویژگی های خیلی خیلی جالبی داره که حتما خودت میدونی!
          حتی زانتیا رکورد دار تست موس هست ! بعدش پورشه و بعدش مک لارن!!!!
          چینی ها اینجا کجان؟! ها؟! بهترین چینی Nio الکتریکی هست و گرنه بقیه آشغالن …
          همین پژو ۲۰۶ نمیدونی چقدر فروش داشته؟! خیلی محبوبه و هنوز توی اروپا تردد میکنه ، اما چینی ها چطور؟!
          داچیا هم ماشینای ارزون و کاربردی میده دست ملت و آشغال ساز نیست … همین ال ۹۰ رو ببین چقدر میگن نسبت به بقیه ماشینا بیشتر عمر میکنه … چینی ها اینجور جاها کجان؟!
          ی متن رو هم دوست عزیزم حسین از روی یک مجله گرفت و تایپ کرد تا خدمتت نشون بدم:

          آشنایی با سیتروئن SM بعنوان یکی از تاریخ ساز ترین محصولات سیتروئن فرانسه.
          دهه ۶۰میلادی را باید روزهای قدرت نمایی صنعتی دوسوی اقیانوس اطلس دانست. از یک سو آمریکا قرار داشت که بعد از جنگ جهانی دوم، که تقریبا بدون آسیب از آن جان سالم به در برد، توانسته بود به اروپای جنگ زده مسلط شود و در عرصه صنعت وبطور ویژه صنعت خودروسازی با عرضه مدل های لوکس، بزرگ وقدرتمند اروپا را مقهور قدرت خود کند. از سوی دیگر اروپایی ها قرار داشتند که دوران بازسازی پس از جنگ جهانی را پشت سرگذاشته بودند وتمام تلاش خود را می‌کردند تا در عرصه صنعت وبطور ویژه خودروسازی، خود را از زیر سایه سنگین محصولات آمریکایی خارج کنند.
          در میان اروپایی ها فرانسوی های مغرور و پر تلاش، جزو پیشقراولان این نبرد بودند ودر دهه ۶۰میلادی ابتدا کار بر روی کنکورد بی بدیل، بعنوان هواپیمای مسافربری که می‌توانست فراتر از سرعت صوت حرکت کند را آغاز کردند. اما صنعت خودروسازی فرانسه هم بدنبال ارائه توانمندی های خود بود و از اینجاست که معجزه صنعتی به نام سیتروئن SM خلق می‌شود.
          سیتروئن با بررسی بازار به این نتیجه رسیده بود که در عرصه ساخت خودروهای لوکس بزرگ، چندان توان رقابت با آمریکایی ها را ندارد. هرچند این شرکت دردهه ۵۰ مدل جاودانه و بی همتای DS را بعنوان خودرویی لوکس دراستاندارد اروپایی عرضه کرده بود که از لحاظ اختراعات و تولید انبوه فناوری ها در قرن بیستم همتا نداشت، اما این خودرو هم با تمام موفقیت هایش با طول کمتر از ۵متر هم نمی‌توانست با غول های ۶متری آمریکایی رقابت کند. به همین دلیل به حوزه خودروهای اسپرت وارد شد.
          پروژه در اوایل دهه۶۰ میلادی و بعنوان پروژه s با هدف تولید خودرویی اسپرت در کلاس۲+۲ آغاز شد. از ابتدا هدف پروژه تولید خودرویی بود که بتواند با حفظ آرامش و راحتی سرنشینان به سرعت بالاتر از ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
          پروژه s به پیش می رفت تا اینکه در ۱۹۶۸،سیتروئن مالکیت شرکت ایتالیایی مازراتی را بدست آورد و پس از آن و به جهت نشان دادن حضور خودروسازی قدرتمند چون مازراتی در پروژه، حرفm، از نام مازراتی به نام پروژه اضافه شد و از آن پس پروژه با نام SM کلید خورد.
          هرچند در مورد نام این خودرو هنوز هم بحث هایی وجود دارد و برخی آنرا مخفف sport maserati، برخی super Machine وبرخی نیز آنرا مخفف دو واژه فرانسوی می‌دانند.
          نکته جاب توجه آنکه سیتروئن نیز در کتابچه رسمی خود هم این شبهه را برطرف نکرده و به همین روایت ها اشاره کرده است. در نهایت این خودرو پس از نزدیک به ۹سال تلاش، در یازدهم مارس۱۹۷۰ در نمایشگاه خودرویی ژنو به نمایش درآمد. خودرویی با پیشرانه ۲.۷لیتری V6 با سه کاربراتور دو دهنه، (که بعدها مدل انژکتوری آن نیز به بازار عرضه شد) با قدرت ۱۷۰ اسب بخار و حداکثر سرعتی معادل ۲۲۰ کیلومتر(!) که در زمان خود به سریعترین خودروی دیفرانسیل جلوی جهان تبدیل شده بود!
          این خودرو به خوبی توانست با خودروهای اسپرت اروپایی از جمله جاگوار و حتی پورشه رقابت کند ضمن اینکه با برخورداری از تکنولوژی مازراتی در پیشرانه، حتی به راحتی برای فراری نیز خط و نشان می‌کشید.
          طراحی این خودرو بیش از اینکه زیبا باشد، مرموز و یک سیتروئن واقعی است.
          طراحان این خودرو “رابرت اپرون و ژان گیرت” در طراحی این اتومبیل فرا زمان، با بهره گیری از المان های عمومی مدل های سیتروئن، به خلق خودرویی پرداخته بودند که کاملا با مدل های دیگر خودروسازان متفاوت بود.
          این رویه طراحی به نوعی سنت سیتروئن است و این شرکت بیش از آنکه به روند بازار و مدهای زودگذر رایج توجه کند، راه مخصوص خود را در طراحی طی میکرده، هرچند این روزها تا حدودی این روال کمرنگ شده و سیتروئن بیش از گذشته به بازار توجه دارد. طراحی این مدل بیشتر دربردارنده جنبه های فنی بود و اپرون، طراح ارشد سیتروئن بدلیل سابقه کار در صنعت هواپیما سازی آمریکا بعنوان طراح، به شدت بر روی جنبه های آیرودینامیک این اتومبیل تاکید کرده بود به گونه ای که حتی آینه های جانبی این خودرو هم به شکل ویژه ای طراحی شده بودند تا کمترین مقاومت را در برابر فشار هوا داشته باشند.
          اما آنچه که این مدل را در مقابل سایر اسپرت های بازار که در آن دوران تعدادشان کم هم نبود به مدلی شاخص بدل می‌کرد نه طراحی خاص خودرو، بلکه نوآوری های فنی آن بود، امری که سیتروئن در آن دستی بر آتش داشت. سیستم تعلیق این خودرو از نوع انقلابی هیدروپنوماتیک بود که می‌توانست ارتفاع خودرو را تغییر دهد. این سیستم که پیش از این در مدلds نیز دیده شده بود، در دنیای خودروهای اسپرت، شبیه یک رؤیای باورنکردنی بود. اما سیتروئن برای حفظ آرامش سرنشینان از این سیستم در فنربندی ها بهره می‌گرفت.
          بد نیست بدانید سیتروئن در ساخت این سیستم تعلیق به آنجا رسیده بود که رولزرویس بعنوان لوکس ترین برند انگلیسی برای بعضی مدل‌هایش از سیستم تعلیق ساخت سیتروئن بهره می‌برد. چراغهای جلوی این خودرو هم به گونه ای طراحی شده بودند که با چرخش فرمان به حرکت در می آمدند تا همواره مسیر حرکت را برای راننده روشن کنند(احتمالا به یاد خودروهای قرن ۲۱ افتادید اما این سیتروئن این تکنولوژی را نیم قرن پیش عمومی کرده بود).
          فرمان هیدرولیک SM نیز از دیگر عجایبش بود چرا که فرمان آن برخلاف سایر خودروها بصورت تمام هیدرولیک بود و از نیروی هیدرولیک بعنوان یک نیروی کمکی استفاده نمی‌کرد با توجه به سرعت خودرو میزان فشار هیدرولیک و در نتیجه نرمی و سفتی را تنظیم می‌کرد تا در زمان پارک خودرو، با کمترین نیرو فرمان بچرخد و در حال حرکت با سرعت بالا، خودرو همچنان در اختیار راننده باشد. هرچند عده ای معتقدند این سیستم در ابتدای رانندگی اندکی عجیب است اما در آن زمان به شدت مورد استقبال قرار گرفت و سیتروئن از آن در سایر مدل‌هایش هم استفاده کرد. بعلاوه سیستم فرمان به گونه ای تنظیم شده بود که با افزایش سرعت و کاهش فشار سیستم هیدرولیک فرمان، چرخ ها بصورت مستقیم قرار می‌گرفتند تا خودرو از مسیر مستقیم منحرف نشود ضمن آنکه در زمان چرخش زاویه فرمان نسبت به خط قائم تقریبا بدون تغییر می ماند تا ایستایی خودرو افزایش یابد. علاوه بر اینها، سیستم ترمز این خودرو نیز بسیار معروف و پر قدرت بوده بطوری که مجله معتبر popular science این خودرو را دارای کمترین طول خط ترمز درمیان تمامی خودروهای تست شده عنوان کرده بود. علاوه بر این، این سیستم به گونه ای طراحی شده بود که با توجه به وزن خودرو می‌تواند فشار ترمز را بر روی دیسک های ترمز چهارچرخ تنظیم کند(به یاد ebd در خودروهای مدرن امروزی افتادید؟ هنوز درباره خودرویی در دهه ۷۰صحبت میکنیم!)
          💥 پیش به سوی سرزمین فرصتها:
          سیتروئن یکسال پس از عرضه این مدل تصمیم گرفت حضور دربازار آمریکا را نیز بیازماید. برای ورود به بازار آمریکا، سیتروئن ناچار شد مطابق با قوانین آمریکا چراغ های تطبیق شونده با مسیر را با چهارچراغ گرد ثابت تعویض کند. این خودرو بسیار مورد استقبال قرار گرفت و در سال ۱۹۷۲ بعنوان اولین خودروی غیر آمریکایی، عنوان خودروی سال مجله معتبر موتور ترند را از آن خود کرد. این خودرو به چند دلیل هیچ گاه نتوانست به آمارفروشی که شایسته اش بود دست پیدا کند. نخست بحران نفتی دهه ۷۰میلادی بود که عرصه را بر همگان تنگ کرده بود. به دنبال افزایش بهای سوخت این مدل که مصرف سوختی معادل ۱۲.۵ لیتر در صدکیلومتر داشت در فروش دچار مشکل شد. علاوه بر این، قیمت بالا و پیچیدگی های فنی که تعمیر موتور آنرا بسیار دشوار می‌کرد باعث شد این خودرو درسال ۱۹۷۵ از بازار خارج شود اما یاد آن بعنوان یک پیشرو در دنیای خودرو باقی ماند، نامی که هنوز سیتروئن به آن افتخار می‌کند و صنعت خودرو سهم بزرگی از پیشرفت هایش را مدیون SM است.
          *شرکت میشلن فرانسه در سال ۱۹۷۲ برای تست تایرهای خود مدلی ویژه از این خودرو با موتور ۳۴۰ اسب بخاری و سرعتی دیوانه وار معادل ۲۹۰کیلومتر بر ساعت را بکار میگرفت.
          *هنری شاپرون، اتاق ساز مشهور فرانسوی چندین مدل خودرو را بصورت سفارشی بر روی این مدل ساخت که یکی از آنها بصورت کروکی و با طول ۵.۶ متر در سال ۱۹۷۲ در مراسم استقبال از ملکه الیزابت دوم توسط رئیس جمهور فرانسه به کار گرفته شد.
          *فرمان این خودرو برای هماهنگی با طرح نشان دهنده های داشبورد به صورت بیضی شکل طراحی شده بود.

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
      5. مازیار

        ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (458 ديدگاه)

        محمد جان دوست عزیز
        من برای فراری و لامبورگینی احترام فوق العاده ای قائل هستم چون از هر جهت شایسته احترام هستن و انکارشون یعنی عدم سواد خودرویی
        اما وقتی پای مقایسه صنعت خودرو دو کشور به میون میاد نمیشه صرفا به گروه خودرویی اسپرت و سوپراسپرت نگاه کرد و ایتالیا بجز این گروه در زمینه های دیگه حرف خاصی برای گفتن نداره و در مقابل آمریکا طیف وسیعتری از انواع کلاسهای خودرویی رو ارائه میده که در مجموع خوب بالاتر از ایتالیا قرار میگیره

        درمورد ژاپن اما نظری ندارم چون هیچ حسی – مثبت یا منفی – به خودروهای آسیایی ندارم

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
        1. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

          ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1485 ديدگاه)

          دقیقا حرفایی که میخواستم بزنم.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. new RAMIN

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1731 ديدگاه)

      اقای مرسدس بنز

      برترین خودرو تاریخ نظر من.
      ۱ = پونتیاک ترانس ام ۱۹۷۸
      ۲ = پونتیاک GTO کوپه ۱۹۶۸
      ۳ = ماستانگ باس ۴۲۹
      ۴ = داج چارجر ۱۹۷۹
      ۵ = لامبورگینی میورا
      ۶ = اولدز موبیل ۴۴۲
      ۷ = مکلارن اسپید تیل
      ۸ = پورشه ۹۱۱ توربو اس
      ۹ = کونیگزگ جمرا
      ۱۰ = فراری gtc4 loso
      البته این لیست خیلی بلنده در حق خیلی ها ظلم کردم ولی به نظرم اینا برترین هستن

      کشور های برتر خودرو سازی.
      ۱= آمریکا_ آلمان
      ۲ = ایتالیا_انگلیس
      ۳ = کره
      ۴ = چین
      ۵= ژاپن
      ۶= فرانسه
      و…

      البته چین اونم ۴ غول خودرو سازی از کره جلو زده ولی اگه جابجا مینوشتمشون برخی
      **** شون سوزش پیدا میکرد و واقیعت رو انکار میکردن و اینجارو به رگبار میگرفتن.
      اما با ۲ تا سرچ زدن میفهید راست میگویم

      موافقم ۰
      مخالفم ۳
      1. Amirreza

        ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1460 ديدگاه)

        بهترین خودروی تاریخ به نظر من اولین سوپر ماشین تاریخ ، بنیان گذار گالوینگ ، نماد مرسدس sl300 هست بعد از اون میورا بعدش مکی اف ۱ بعدش بوگاتی ویرون ، بعدشم لندولت

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    3. porsche

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (505 ديدگاه)

      خودرو
      ۱=کررا جیتی
      ۲=فراری ۲۵۰ تستا روزا
      ۳=۹۱۸ اسپایدر
      ۴=۹۱۱ gt1
      ۵=لافراری
      ۶=مکلارن f1
      ۷=هونگچی L5-مکلارن p1(مشترک)
      ۸=gt500
      ۹=پژو۳۰۸
      ۱۰= آلفارومئو جولیا GTA
      کشور
      ۱=آلمان
      ۲=انگلیس
      ۳=ایتالیا
      ۴=آمریکا
      ۵=ژاپن
      ۶=چین

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. R@m!n

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    عقبه ذهنی و اعتماد به برند بزرگی به نام فورد میشه ۱۲۵ هزار پیش فروش برای ماشینی که حتی یه بررسی رسمی هم نداره !!!

    عقبه ذهنی و اعتماد به برند از هر چیزی مهم تره تو این صنعت.

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  8. Sajjad

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1818 ديدگاه)

    صنعت خودرو به این ماشین و دیفندر نیاز داشت

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. Reza Waffen SS

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2300 ديدگاه)

    اژدها وارد میشود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2800 ديدگاه)

      این اژدها نیست یه اسب وحشیه….

      موافقم ۰
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا