فورد

تست داینوی فورد رپتور مدل 2019

حالا که فورد رپتور ۲۰۱۹ وارد بازار شده دست‌اندرکاران شرکت هنسی پرفورمنس بدون تلف کردن وقت یکی از این خودروها را در تست داینو شرکت داده‌اند. رپتور که نسبت به مدل سال ۲۰۱۸ تغییری نداشته از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو با قدرت ۴۵۰ اسب بخار و گشتاور ۶۹۱ نیوتون متر استفاده می‌کند. این هیولا تنها در حدود ۶ ثانیه از سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد.


پس از حضور در تست داینو می‌بینیم که رپتور ۳۵۳ اسب بخار قدرت و ۵۳۸ نیوتون متر گشتاور را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. برای مالکانی که به دنبال استخراج قدرت بیشتر از خودروی خود هستند هنسی پکیج ارتقای پیشرانه را در نظر گرفته که باعث تولد خودروی ولوسی رپتور ۶۰۰ توئین توربو می‌شود.


با این پکیج رپتور به سیستم القا با جریان بالا، اینترکولر ارتقا یافته، سیستم اگزوز فولادی ضد زنگ، بهبود ECU و نشان هنسی ولوسی رپتور ۶۰۰ توئین توربو مجهز می‌شود. هر پکیج در نظر گرفته شده با گارانتی ۳ ساله‌ی هنسی عرضه می‌شود. هنوز قیمت این پکیج تیونینگ اعلام نشده است.

با این پکیج ولوسی رپتور ۶۰۰ توئین توربو شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۲ ثانیه‌ای خواهد داشت و مسافت ۴۰۰ متر را در زمان ۱۲.۹ ثانیه و با سرعت ۱۷۷ کیلومتر در ساعت طی می‌کند. قطعاً با این خودرو در جاده و آفرود هیجان بیشتری خواهید داشت.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۲۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    کاملا درست و عادی تلف شدن قدرت تا رسیدن به چرخ ها در هر ماشینی هستش قبل ها یه سری ها شاید به خاطر آگاهی کم میگفتن این کم فروشی و دروغ ولی خب الان فکر کنم همه میدونن این یه روند عادی هست
    و اگه در هر ماشینی این روند نبود یعنی قبلا و عمدا قدرت رو پایین گفتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Mohammad

    ۲۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    یه چیز دیگه بگم خدمت آمریکا دوستان
    یه دستگاه کوروت GTP در سایت hemmings برا فروش گذاشتن با قیمت ۸۰ هزار دلاری
    این ماشین مال سال ۱۹۸۵ هست اگه اشتباه نکنم
    با موتور ۸ سیلندر ۵.۶ لیتری
    این ماشین بر اساس کوروت نسل چهار ساخته شده و یه جورایی کوروت انجین وسط هم به حساب میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۲۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    جانم سلطان تمام پیکاپ ها ????
    هنسی باید برای این غول دوست داشتنی بهترین پکیج خودشو ارائه کنه با قدرت ویرانگر ۱۰۰۰ اسب بخاری و افزایش ارتفاع که آفرود خوراکش باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فورد

    ۲۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (856 ديدگاه)

    وای صدا رو دوانه کرد منو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۲۵ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      این که میبینید قدرت با اعلامیه کارخونه 100 اسب فرق داره نشانه چاخان کمپانی نیست.اولا نوع تستها فرق داره.مثال بعضی فقط نیرویه موتور رو اعلام میکنن.بعضی موتور رو بدونه دینام پمپ هیدرولیک اگر باشه کمپرسور کولر تست میکنن.و گرنه اگر له این شکل بخاد انجام بشه مثلا موتور 200 اسبی فورد 100 اسب نیرو داره که اشتباه.در اصل مدرک کمپانی برایه قدرت اعلامی عملکرد ماشینه همین رپتور 0 تا 100 6 ثانیه و 250 سرعت داره پس نیرویه عظیمی اون زیر هست که باعث این کار میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. mg

    ۲۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (111 ديدگاه)

    یه چیزی بگم اینکه میگه انقدر میفرسته به چرخ های عقب
    اصلا به این معنی نیست که وقتی دف جلو کار نمیکنه بقیشو نگه میداره حالا چه رو دو دف باشه چه نباشه
    کلا همه ماشینا اتلاف انرژی دارند اصلا هر سیستمی اتلاف داره ولی نمیدونم چرا ماشینای امریکایی از بقیه خیلی اتلافشون بیشتره
    یعنی اینکه وقتی با تمام توان میگازه تو جاده انقدر کف خیابون زور داره که میتونه یا از هرز روزی انرژی باشه یا بع خاطر گریبکس این ماشین که قدرتی طراحی شده ولی یادتون نره که گریبکس های قدرتی میتونند دور موتور و سرعتو و قدرتو همه رو کنند گشتاور مثل لند کروز سنگین وزن که عین گنجشک افرود میکنه البته اگر قراره بگیم خوب پس نباید از این سریع تر باشه پس چرا هست به این خاطره که دنده هاش تو نسبت بالا شبیه یه سواری میشه که تو جاده سریع باشه ولی تو این پیکاپ این کا رو اصلا نمیکنند چون نه دیگه زوری میمونه نه گریبکس خرابی نا پذیر
    اما قطع به یقیین این کم بود سر قدرت جعبه دندش نیست چون هیچ ماشین افرودی یا حتی پیکاپ انقدر کم نشون نمیده این خیلی کم شده 100 اسب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. شاهین

    ۲۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1166 ديدگاه)

    رپتور رو دیگه به چشم فورد جی تی نمیبینم
    چون رپتور ثابت شدس قدرت موتوریش هرچقدر باشه فراتر ظاهر شده
    مخصوصا از لحاظ قیمتی، فورد جی تی با اون قیمتش بعید بود ازش این همه افت و هدر رفتگی قدرت و عملکرد ضعیف در درگ و پیست و …
    اما رپتور با در نظر گرفتن امکانات و قیمتش و … اتلاف قدرتش اصلا به چشم نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا