فورد

عواقب برگزیت: تعطیلی کارخانه‌ی فورد در بریتانیا

در حرکتی که میخ دیگری بر تابوت صنعت خودروسازی بریتانیا می‌کوبد فورد کارخانه‌ی تولید خود در این کشور را به خاطر نگرانی‌های برگزیت تعطیل خواهد کرد.


این خودروساز آمریکایی اعلام کرده تا اواخر سال ۲۰۲۰ کارخانه‌ی تولد پیشرانه‌ی خود در جنوب ولز را تعطیل خواهد کرد.


اگرچه فورد ادعا می‌کند این کار بخشی از استراتژی جدید خود برای ایجاد تجارتی بهتر و متمرکزتر در اروپاست اما شک نداریم که یکی از فاکتورهای دخیل در تصمیم فورد به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون دست‌یابی به توافقی جامع مربوط بوده است.

مدیر فورد اروپا می‌گوید:

ما به حضور در بریتانیا متعهد هستیم اما تغییر تقاضای مصرف‌کنندگان و هزینه‌های تولید بالا به همراه برخی فاکتورهای دیگر باعث می‌شوند تولید پیشرانه در این کارخانه از نظر اقتصادی پایدار نباشد.

این مدیر ارشد اضافه کرده فورد نیازمند بازنگری در تأسیسات ساخت پیشرانه‌ی خود است تا بهترین سبد محصولات را در آینده داشته باشد.

دلیل اصلی تعطیلی کارخانه‌ی تولید پیشرانه‌ی بریجند ظرفیت تولید بسیار پایین است که دلیل آن‌هم خاتمه‌ی تولید پیشرانه برای محصولات جگوار لندروور می‌باشد. از دیگر عوامل این تصمیم می‌توان به خاتمه‌ی تولید نسل قبلی پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری دیزلی GTDi و کاهش تقاضا برای نسل جدید پیشرانه‌های GTDi و Pfi اشاره کرد.

فورد همچنین خاطرنشان ساخته تلاش‌های زیادی برای کشف فرصت‌های جدید این کارخانه انجام داده اما هیچ‌کدام موفقیت‌آمیز نبوده مخصوصاً اینکه این کارخانه هزینه‌های زیادی بیشتری در مقایسه با دیگر کارخانه‌های تولیدکننده‌ی این پیشرانه‌ها دارد.


به همین خاطر تولید نسل جدید پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری اکوبوست در این کارخانه فوریه‌ی سال ۲۰۲۰ متوقف خواهد شد و در سپتامبر سال ۲۰۲۰ نیز کار خود برای تولید پیشرانه‌های جگوار لندروور را به پایان خواهد رساند که این به معنی پایان راه کارکنان این کارخانه می‌باشد.

کارخانه‌ی بریجند در سال ۱۹۷۷ افتتاح شد و هم‌اکنون حدود ۱۷۰۰ نفر در آن مشغول بکار هستند. فورد می‌گوید برنامه‌ای گسترده‌ای برای کارکنان تحت تأثیر این قضیه داشته که کمک به یافتن شغل جدید در دیگر کارخانه‌های فورد و… بخشی از برنامه‌ها می‌باشد.

این خودروساز می‌گوید همچنان در بریتانیا نقش مهمی خواهد داشت چراکه به تولید پیشرانه‌های دیزلی در تأسیسات داگنهام شرق لندن و تولید گیربکس در تأسیسات هیل وود گترگ ادامه خواهد داد. مرکزی فنی فورد در دانتون و دفتر تحقیقات لندن نیز همچنان به کار خود ادامه خواهند داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. مزدا

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2033 ديدگاه)

    راه نجات بخش خودروی که تو انگلیس هستند اینه ک بعد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ،انگلیس و امریکا یک توافق تجاری ایجاد کنند .
    ترامپ هم به یک توافق تجاری با انگلیس اشاره ‌کرده بود که تو انگلیس موافقان و مخالفانی دارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کوروش

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      هیچ فایده ای نداره حتی اگر تمام خودرو های ساخت انگلیس با معافیت کامل هم به امریکا صادر شوند و تخفیف ترانزیت (که نمی دهند) به محصولات صادراتی بدهند بازم قیمت خودرو ها از حالت عادی بیشتر خواهند و توجیه اقتصادی نخواهد داشت انگلیس اگر زمینه سازی کرده بود شاید با برکزیت می توانست نجات پیدا کند ولی در حال حاضر و این تصمیم عجولانه حتی قرارداد های میلیاد دلاری فقط باعث افزایش بدهی خارجی می شه نه کمک به اقتصاد و توسعه ان
      خود امریکا داره به خودرو های دیگر تعرفه می بندد که همین باعث نابودی بازار بزرگ امریکا و خودروسازان داخلی اش می شود چه برند های بومی چه شرکت هایی که سرمایگذاری زیادی در امریکا کردند

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا