تمرکز عمده فورد بر روی شاسی‌بلندها و پیکاپ‌ها

مدیرعامل فورد آقای جیم هکت استراتژی به‌روز شده خود را تقدیم سرمایه‌گذاران کرد.


این به‌روزرسانی پیروی بررسی‌های صورت گرفته در عملیات تجاری کمپانی اعمال شده و نتیجه آن رسیدن به سوددهی خطی و پایدار است.


با برنامه جدید هکت، هر خودروی تولیدی در آمریکا تا سال 2019 با نوعی از ارتباط پذیری عرضه خواهد شد. این کمپانی برنامه‌های مشابهی برای بازارهای چین و سایر نقاط جهان دارد به گونه‌ای که 90 درصد خودروهای جهانی جدید فورد تا سال 2020 دارای سیستم‌های ارتباطی خواهند بود.


هکت تلاش دارد به‌طور قابل‌توجهی از هزینه‌های کمپانی بکاهد که شامل کاهش 10 میلیارد دلاری هزینه متریال است. مدیرعامل جدید کمپانی همچنین می‌خواهد تا هزینه‌های مهندسی شرکت را در 5 سال آینده تا 4 میلیارد دلار کاهش دهد و این کار با استفاده از قطعات مشترک، ساخت نمونه‌های پیش‌تولیدی کمتر و کاهش پیچیدگی خودروها صورت خواهد گرفت.


شاید بزرگ‌ترین تغییر تصمیم فورد برای تمرکز روی بخش‌هایی باشد که می‌تواند در آینده پیروز شود. به عنوان بخشی از این تغییر، فورد تغییر جهت 7 میلیارد دلاری از سوی خودروهای سواری به‌سوی شاسی بلندها و پیکاپ تراک ها خواهد داشت. به عنوان نتیجه فورد مدل‌های سواری کمتری تولید خواهد کرد اما شاسی بلندها و تراک های جدیدی از جمله مدل‌های برانکو و رنجر جدید ارائه خواهند شد.


فورد از همکاری با دیگر شرکت‌ها و گسترش تعهد خود به مدل‌های هیبریدی، پلاگین هیبریدی و الکتریکی استقبال می‌کند. به عنوان بخشی از این تصمیم کمپانی سرمایه‌گذاری روی پیشرانه‌های احتراق داخلی را کاهش خواهد داد.


فورد اطلاعات زیادی درباره محصولات آینده منتشر نکرده اما گفته 90 درصد تجهیزات ساخت استفاده شده در F-150 می‌تواند در نسل بعدی این خودرو نیز استفاده شود. این خودروساز همچنین برنامه‌هایی برای کاهش شدید تعداد مدل‌های ارائه شده در نسل آینده اسکیپ و فیوژن دارد.


فورد می‌خواهد در 5 سال آینده زمان توسعه یک خودرو را تا 20 درصد کاهش دهد. باید دید برنامه‌های جدید فورد چه تأثیری روی سوددهی این شرکت خواهد داشت.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

6 دیدگاه

  1. Hemichan
    سوابق: (563 دیدگاه) ,

    اصلا به شکل واضحی سرمایه گذاریشو تو بخش ماشینای سواری کم کرده

    پاسخ
  2. (ali(chevy nova
    سوابق: (4875 دیدگاه) ,

    فورد اگه فقط وانت هم بسازه سوده هستش

    پاسخ
  3. حمیدرضا
    سوابق: (1861 دیدگاه) ,

    فورد کمپانی قدرتمندی هست پرفروش ترین در قاره امریکا پنجمین برند پرفروش در اروپا یکی از بهترینها در هند و چین استراتژیشم به موقع تغییر داد به سمت شاسی بلندا و همین طور جهانی کردن موستانگ فورد بازم رشد میکنه

    پاسخ
    1. نوید جهرمی
      سوابق: (2268 دیدگاه) ,

      اتفاقا یکی از اشکالاتی ک ب نظرم ب خودروسازای امریکایی وارده اینه که ب دنبال افزایش ضریب نفوذشون در بازارهای رو به رشد نیستن. جنرال موتورز زودتر از بقیه این رویه رو اصلاح کرد.
      امریکایی ها نباید فقط ب بازارهایی ک داشتن اکتفاکنن. اگه بتونن مثل دهه 60 و 70 حرف اول رو بزنن درسته.

      پاسخ
  4. یانکی
    سوابق: (186 دیدگاه) ,

    فورد دیگه داره اعصابه ما عشق آمریکایی رو خورد میکنه حتی 1 پلت فرم دف عقب نداره کانتیننتال شده دف جلو رپتور شده 6 سیلندر gt شده 6 سیلندر اگر روش بشه 8 موستانگ رو هم حذف میکنه دف جلو میگه سدان کم بشه کلن یه تاروس و فیوژن داره.

    پاسخ
  5. ونوم اف ۵
    سوابق: (1276 دیدگاه) ,

    فورد باید به مدلهای سدان و هاچ بک هم حواسش باشه درسته الان قیمت بنزین تقریبا پایینه ولی یادمون نره از ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ چطور قیمت نفت رفت بالا و تقریبا شاسی بلندها داشتن نابود میشدن و باعث زیان ده شدن کمپانی های امریکایی شد که بیشتر ماشین های بزرگ و شاسی بلند تولید میکردن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.