بازگشت پرقدرت فورد موستانگ Boss به خط تولید

یافتن یک فورد موستانگ Boss 429 تمیز و کم کارکرد در بازار سخت است زیرا این خودروی عضلانی تنها به عنوان دو مدل 1969 و 1970 تولید شد؛ اما در نمایشگاه SEMA امسال شاهد بازگشت رسمی این خودرو به خط تولید خواهیم بود.


شرکت Classic Recreations اولین Boss 429 جدید را در رویداد یاد شده معرفی خواهد کرد. این خودرو همانند مدل‌های کلاسیک پیشین از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 7 لیتری برگرفته از موتور اسپورت استفاده نخواهد کرد بلکه قلب تپنده‌ی آن پیشرانه‌ی 8 سیلندر 8.4 لیتری انژکتوری با قدرت 815 اسب بخار خواهد بود. این پیشرانه به کلاچ و فلایویل DYAD متصل شده است.

پیشرانه‌ی موستانگ Boss 429 کلاسیک در مسابقات نسکار مورد استفاده قرار گرفته بود. قوانین آن زمان به گونه‌ای بود که خودروسازان برای استفاده از پیشرانه‌ی یاد شده در رقابت‌ها باید حداقل 500 نمونه از آن را به مشتریان تحویل می‌دادند. این پیشرانه همچنین به اندازه‌ای بزرگ بود که فورد را مجبور کرد تا موستانگ ها را از خط تولید بیرون بکشد و محفظه پیشرانه را اصلاح نماید. این پیشرانه در کارخانه قدرت 375 اسب بخاری داشت هرچند ظاهراً قدرت واقعی موستانگ Boss 429 بیشتر از این ارقام بوده است.

Mustang Boss 429 1969

شرکت Classic Recreations در ماه آوریل اعلام کرد که لیسانس ادامه تولید خودروهای موستانگ Boss 302 مدل 1969-1970، موستانگ Boss 429 مدل 1969-1970 و موستانگ ماک 1 مدل 1969-1970 را از فورد دریافت کرده است.


مالک این کمپانی می‌گوید:

Boss 429 یکی از جذاب‌ترین و کمیاب‌ترین مدل‌های تاریخ موستانگ است اما به اندازه‌ای ارزش پیدا کرده که اکثر مالکان آن‌ها را نمی‌رانند؛ اما خودروی ما به مردم این شانس را می‌دهد که صاحب یک خودروی نادری شوند که قابل راندن بوده و دارای شاسی و پیشرانه‌ای مدرن می‌باشد که باعث می‌شود راندن آن آسان‌تر از نسخه‌ی کلاسیک باشد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

32 دیدگاه

  1. Salfa22xxx
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    الله اکبر
    یکی از بهترین کارهایی که بشر میتونه انجام بده بنظرم تولید دوباره این محصول افسانه اییت

    پاسخ
    1. یانکی
      سوابق: (234 دیدگاه) ,

      من اگر پول و امکانات اونایی که لامبو پلاستیکی درست کرده بودن رو داشتم کاری میکردم عده زیادی بتونن لذت سوار شدن وسایلی رو ببرن که دیگه دیده نمیشن یا به ندرت.از جوانان میشه شروع کرد و پیکانهایه حاضر رو با یه کار علمی و تمیز به جوانان هایی تبدیل کرد که دل از همه ببرن.من کلاً ماشین با گنجایش بالا رو دوست دارم که چند نفر دیگه کنارم لذت ببرن.وقتی با شورلت داداشم بیرون میرم همیشه چند نفر علاقه مند رو هم میبرم .به خاطر همیم بین موستانگ.کامارو.کوروت.وایپر.جی تی.فقط چلنجر چون 5 نفر توش جا میشن.

      پاسخ
        1. (Ali (Chevy nova
          سوابق: (4760 دیدگاه) ,

          باز که تو رضا
          اىن سرى چه بهونه اى دارى که اومدى تو پست موستانگ تا جو رو خراب کنى ؟
          منظور ىانکى اون لامبو پلاستىکى ساخته شده تو تبرىز هستش

        2. Reza
          سوابق: (589 دیدگاه) ,

          ببین علی دیگه شورشو دراووردی .
          چند تا مهندس 4 سال تلاش کردن یه افسانه رو ساختن چطور میتونی بهش بگی پلاستیک .
          مگه صداشو نمیشنیدی ، تو که میگی من از موتور ها سر در میارم. خبرش مثل یه بمب منفجر شد حتی رسانه های خارجی هم بهش افتخار کردن حالا تو میگی پلاستیکه.
          واقعا که

          یانکی جون از شما هم انتظار نداشتم ، جرو بحث ها به کنار کجای اون پلاستیک بود؟

        3. (Ali (Chevy nova
          سوابق: (4760 دیدگاه) ,

          اتفاقا
          تو چون اومدى اىنجا با هرکى که طرفدار ماشىن امرىکاى کار دارى مثل همىشه
          اونقدر که تو شوق دارى برا کامنت گذاشتن تو پست ماشىنهاى امرىکاى خىلى بالاتره برات تا کامنت بذارى تو پست ماشىنهاى مورده علاقت

        4. Reza
          سوابق: (589 دیدگاه) ,

          اون یه خودرو ملی بود همه باید بهش افتخار کنیم

        5. Mohammad
          سوابق: (559 دیدگاه) ,

          رضا ساختن کپی یه ماشین با قطعات ماشین های مختلف اونم فقط یه نمونه
          اونم تو چهار سال کار چندان سختی نیست فقط باید پولش باشه خیلی از این موارد دیده میشه این نه افتخار محسوب میشه نه اشتباه
          تو چهار سال میتونستن روی صمند کار کنن بهتر شه

        6. Reza
          سوابق: (589 دیدگاه) ,

          محمد یه طوری میگی قطعات اصلی ماشین های دیگه آدم فکر میکنه پازل درست کردن.
          قطعات اصلی فقط چراغ ها و شیشه ها هستن که امکان کپی ندارن.

          شماها چشم دیدن این افتخار رو نداری.

    2. مزدا
      سوابق: (786 دیدگاه) ,

      واقعا یکی از زیباترین موستانگ های تاریخ هس. خیلی دوسش دارم

      پاسخ
      1. mahdy
        سوابق: (1295 دیدگاه) ,

        علی این چه منطق مسخره و بچه گانه ایه هرکی طرفداره آلمانیاس حق نداره پست آمریکایی بخونه یا برعکس؟ تو کدوم پست آلمانی تو گند نزدی به جو ؟

        پاسخ
  2. (Ali (Chevy nova
    سوابق: (4760 دیدگاه) ,

    الله و اکبر
    خبر خوش تر از اىن نبود برام
    برگرد boss که طرفدارهات منتظرتن

    پاسخ
    1. (Ali (Chevy nova
      سوابق: (4760 دیدگاه) ,

      بخاطر خبر خوش بازگشت سلطان قدرت و گشتاور مشخصات موتور بىگ بلاگ 413 دوج رو مىذارم که سال 1963((55 سال پىش)) قدرتش 420 اسب بخار و گشتاورش حدود 600 نىوتن بوده
      The 413 cu in (6.8 L) RB was used from 1959 to 1965 in cars. It was also used in medium and heavy trucks including truck-tractors such as the C-1000, up until 1979. It has a bore of 4.1875 inches. During that period, it powered almost all Chrysler New Yorker and all Imperial models, and was also available on the lesser Chryslers, Dodge Polara, Dodge Monaco, and Plymouth Fury as an alternative to the B-block 383 and/or the A-block 318. It was also fitted to some European cars such as the later Facel Vega Facel II.

      In the 1959 Chrysler 300E the 413 wedge was fitted with inline dual 4-barrel carburetors; it was factory-rated at 380 brake horsepower (283 kW) at 5000 rpm and 525 lb⋅ft (712 N⋅m) at 3600 rpm.[5] In 1960, a long-tube ram induction system was made standard on the Chrysler 300. It continued as standard on the 1961 300-G, and remained on the option sheets for Chrysler 300s through 1964. In 1962, a special version known as the “Max Wedge” was made available for drag racing and street use; this version produced 420 bhp (313 kW) at 5000 rpm.

      پاسخ
      1. (Ali (Chevy nova
        سوابق: (4760 دیدگاه) ,

        البته موتور 413 نسخه Max wedge هم داشته که گشتاورش بىش از 600 نىوتن بوده و مخصوص درگسترها بود
        موتورهاى 413 نسخه Max wedge با 2 عدد کاربراتور 4 دهنه هولى که جمعا 8 دهنه کاربرات بود به حدى درخشان ظاهر شد که بعد از گذشت 57 سال هنوزم بصورت افتر مارکت تمام لوازمش رو شرکت MOPAR تولىد مىکنه و همچنان در درگ مورده استفاده هست
        نمونه هاى ساده تر موتور 413 هم در ضعىف ترىن حد 340 اسب قدرت داشتن
        رقىب موتور 413 دوج موتور بىگ بلاگ 409 شوى بود که 425 اسب در سال 63 تولىد مىکرد

        پاسخ
    2. Trx (taimaz)
      سوابق: (275 دیدگاه) ,

      تبریک میگم علی آقا خیلی خبر خوبیه موستانگ boss بهترین موستانگ ساخته شده در تمام تاریخ هست .

      پاسخ
  3. Ali.usa
    سوابق: (244 دیدگاه) ,

    دیعنی واقعا میشه 😍😍
    خداااایا چه شود
    افسانه ای دوباره

    پاسخ
    1. (Ali (Chevy nova
      سوابق: (4760 دیدگاه) ,

      دقىقا داش على
      امسال با برگشتن boss به خط تولىد فروش موستانگ از چىزى که هست بازم بىشتر مىشه و رقابتهاش هم خواستنى تر

      پاسخ
  4. Mohammad
    سوابق: (559 دیدگاه) ,

    ای خدا فورد داره اشک شوق طرف دار هاش رو درمیاره 😭💪

    پاسخ
    1. (Ali (Chevy nova
      سوابق: (4760 دیدگاه) ,

      فورد خىلى باعث شوق طرفدارهاش شد
      مهم ترىنش هم فروش 10/000/000 موستانگ بود و رتبه اول فروش ماشىن در سطح دنىا در 6 ماه نخست سال 2018 توسط سرى اف و همىنطور کسب مقام دومىن ماشىن پرفروش دنىا در سال 2017 توسط سرى اف بود

      پاسخ
      1. Mohammad
        سوابق: (559 دیدگاه) ,

        برای همینه گفتم نیازی نیست یه ماشین از چند تا مجله الکی خوش جایزه بگیره یا نه تقدیر بشه یا نه برای کی مهمه اخه ؟ بزرگترین جایزه برای یه ماشین فروش خوبش به خاطر استقبال مردم هست موستانگ ۱۰ میلیون نسخه سری اف سالی نزذیک به یک میلیون نسخه این یعنی افتخار نه تقدیر شدن توسط چند تا مجله

        پاسخ
    2. Reza
      سوابق: (589 دیدگاه) ,

      محمد ول کن توروخدا ، سمند ماله یه شرکت دولتیه ولی اینا فقط چند تا مهندس هستن فقط.

      پاسخ
      1. Mohammad
        سوابق: (559 دیدگاه) ,

        خب مشکلش چیه باشه میتونستن روش کار کنن سعی کنن صرفه اقتصادی ایجاد کنن طرحشون رو به شرکت بدن یا به قطعه سازان یکم اپدیت کنن ماشین رو

        پاسخ
  5. F22RAPTOR
    سوابق: (1331 دیدگاه) ,

    موتورش فوق‌العاده بازدهیش نسبت به حجمش خوبه
    اونم بدون سوپر شارژر

    پاسخ
    1. (Ali (Chevy nova
      سوابق: (4760 دیدگاه) ,

      درسته f22
      البته موتور 350 اسمال بلاگ شوى که جزوه 10 موتور برتر قرن 20 با فروش 100/000/000 نسخه در طول 36 سال که در خط تولىد کارخونه بود هم اضافه کن(( منبع ساىت hot rod و super Chevy))
      موتور 350 تواناى داره با کاربراتور و لوازم افتر مارکت بدون هىچ سوپر شارجر و توربو شارجرى تا 600 اسب رو به راحتى تولىد کنه

      پاسخ
  6. amir
    سوابق: (387 دیدگاه) ,

    عکس اول را هر چی نگاه میکنم سیر نمیشم.

    پاسخ
  7. Amir
    سوابق: (390 دیدگاه) ,

    بدون شک یکی از جذاب ترین ساخته های دست بشره،حتی با تصور اینکه داخلش نشسته باشم و صدای بی نظیر موتورش بشنوم قلبم به تپش می افته.موستانگ افسانه ای❤

    پاسخ
  8. بهراد
    سوابق: (429 دیدگاه) ,

    ماشین شاهکاریه،اینو باید همینطوری که هست قبول داشت،خوش نمیاد زیاد شارجر ماجر بزاری انگولکش کنی

    البته به نظر من کمپانی ها کار عالی انجام نمیدن،چون همیشه عالی ترینش بیشتر تولید نمیشه.مثلا E200 بیشتر از E63s هست .و دلیلش تفاوت قیمت خیلی زیاده اما مثلا 4 سیلندر بیشتر داره به نسبت خیلی گرونتره.

    اگر قانون فروش 500 موتور نبود این شاهکار اصیل با این قدرت به دست مردم نمی رسید و فقط به چن نمونه ی مسابقه ای محدود میشد و عاشقانهم از این نعمت فورد دادی محروم میشدن.کاش تو شهر ما هم بجای این همه پراید و پژو و سمندیجات ، به تعداد یک دهم اینها بنز و فورد و بی ام و و پورشه بود

    پاسخ
  9. emad1990
    سوابق: (498 دیدگاه) ,

    دوستان امریکایی باز فقط یه درگ رو لینکشو بذارید که دیمون نزدیک 9.65(نهایتا9.8) تموم کرده باشه و شتاب0تا 96 هم نمیگم 2.1ولی 2.3 باشه دیگه نهایتا.(درگ شرکت داج هم قبول نیست)
    اگه لینکشو محبت کنید ممنون میشم.منتظر لینک هستم البته اگه باشه یه چنین کلیپی(فقط مدل استاندارد دیمون نه مدل های تقویت شده هنسی)

    پاسخ
    1. Mohammad
      سوابق: (559 دیدگاه) ,

      داداش دیمن چیز جدیدی برای امریکا دوستان نیست این سال ها پیش هم امتحان خودشو پس داده با وایپر acr که در سال های نه چندان دور با موتور تنفس طبیعی وی ده ۸/۴ لیتر تونست رکورد نوربررینگ رو بشکنه اخه ما چی رو به شما ها ثابت کنیم والا 😎💪😎💪 این موتور رکورد دار ۱۴ تا پیست در دنیاست در حالی که فقط ۱۲۰ هزار تا قیمت داشت این موتور دیمن چیز جدیدی نیست همیشه عالی بوده

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.