فورد

نسل جدید فورد برانکو در سال 2020 به بازار می‌آید

در نمایشگاه خودروی دیترویت امسال علاوه بر رونمایی‌های فراوانی که صورت گرفت، خبرهای جالبی هم اعلام شد. یکی از این خبرها اعلام رسمی بازگشت فورد برانکو در سال ۲۰۲۰ بود. مدت‌ها بود که شایعاتی مبنی بر احتمال بازگشت این خودرو منتشر می‌شد اما سرانجام فورد رسماً تأیید کرد که این خودرو در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد شد. علاوه بر این، فورد گفته است که پیک‌آپ رنجر نیز به شمال آمریکا بازخواهد گشت.

bronco-logo

رنجر به‌عنوان یک وانت متوسط از سال ۱۹۸۲ به بازار عرضه شد اما فورد عرضهٔ آن‌را در بازار ایالات‌متحده در سال ۲۰۱۱ متوقف کرد و نسل جدید رنجر که در همین سال معرفی شد را تنها در بازارهای دیگری چون آمریکای جنوبی، اروپا و آسیا عرضه کرد تا فورد در بخش وانت‌های متوسط در برابر جنرال موتورز و خودروهای جی‌ام‌سی کانیون و شورلت کلرادو نماینده‌ای نداشته باشد؛ اما حالا بیضی آبی تصمیم گرفته رنجر را در سال ۲۰۱۹ دوباره در ایالات‌متحده عرضه کند و یک سال بعد نیز نسل جدید SUV محبوب برانکو را عرضه نماید.

ranger-logo

رئیس فورد آمریکا «Joe Hinrichs» در این رابطه در نمایشگاه دیترویت گفته است:

«ما صدای بلند و واضح مصرف‌کنندگان را شنیده‌ایم. آن‌ها نسل جدیدی از وسایل بسیار توانا و درعین‌حال سرگرم‌کننده را می‌خواهند. رنجر برای کسانی عرضه خواهد شد که یک وانت مقرون‌به‌صرفه، کاربردی و با قابلیت‌های آفرود بالا می‌خواهند. برانکو نیز یک ۴×۴ متوسط کاربردی خواهد بود برای کسانی که به دنبال هیجان و رانندگی خارج از شهرها هستند».

نسل کنونی وانت رنجر که در بازارهایی چون آسیا، اروپا و استرالیا عرضه می‌شود
نسل کنونی وانت رنجر که در بازارهایی چون آسیا، اروپا و استرالیا عرضه می‌شود

بنابراین هر دو خودروی رنجر و برانکو پس از وقفه‌ای طولانی در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به ایالات‌متحده بازخواهند گشت و هر دو در کارخانهٔ فورد در میشیگان تولید خواهند شد؛ اما فورد برانکو جدید چه خودروی خواهد بود و چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟ در ادامهٔ این مطلب قصد داریم به بیان آن چیزهایی بپردازیم که در حال حاضر از برانکو می‌دانیم.

آخرین نسل فورد برانکو که تولیدش در سال 1966 خاتمه یافت
آخرین نسل فورد برانکو که تولیدش در سال ۱۹۹۶ خاتمه یافت

تولید فورد برانکو در سال ۱۹۶۶ به‌عنوان یک SUV کامپکت آغاز شد و در سال ۱۹۹۶ از خط تولید کنار رفت؛ اما برانکو هیچ‌گاه از قلب طرفداران بیرون نرفت و همواره در انتظار بازگشت آن بودند. حال تا سه سال دیگر این انتظار به سر آمده و نسل جدید برانکو راهی بازار خواهد شد. به گفتهٔ فورد، برانکو جدید یک ۴×۴ واقعی با ساختار بدنه روی شاسی خواهد بود و مانند جیپ رانگلر یک آفرودر حرفه‌ای و جان‌سخت است. این خودرو اشتراکات زیادی با نسل جدید وانت رنجر خواهد داشت که همان‌طور که در بالا گفته شد یک سال قبل از برانکو معرفی می‌شود. همچنین با توجه به اینکه در نسل جدید جیپ رانگلر برای کاهش وزن از آلومینیوم استفاده شده است، به‌احتمال‌زیاد فورد نیز همین کار را با برانکو انجام خواهد داد. (مانند F150).

2018-ford-bronco-rendering

هنوز در مورد طراحی برانکو جدید مطمئن نیستیم و رندرهایی هم که تاکنون از این خودرو طراحی شده‌اند به‌صورت فرضی ظاهری شبیه به رپتور را برای آن در نظر گرفته‌اند. بااین‌حال یکی از طراحان فورد گفته است که برانکو جدید بسیار شبیه به نسل کنونی فورد اورست خواهد بود. اورست یک SUV پنج‌در است که روی پلت‌فرم نسل فعلی رنجر ساخته شده و صرفاً در بازارهایی خارج از ایالات‌متحده عرضه می‌شود. این خودرو در استرالیا طراحی شده و در تایلند به تولید می‌رسد. فورد اورست هم‌اکنون با پیشرانه‌های دیزل در بازارهایی چون استرالیا، آسیا و آفریقای جنوبی عرضه می‌شود.

فورد اورست
فورد اورست

با توجه به اینکه در حال حاضر فورد برای محصولات موستانگ، رپتور و GT خود از پیشرانه‌های اکوبوست استفاده کرده است، احتمالاً برانکو هم مجهز پیشرانهٔ اکوبوست خواهد بود که بیش از ۳۰۰ اسب بخار قدرت و مقدار زیادی گشتاور خواهد داشت. همچنین با توجه به اینکه فورد به‌تازگی یک پیشرانهٔ دیزل برای نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ پیک‌آپ F150 ارائه کرده است، احتمال عرضهٔ برانکو با موتور دیزل نیز وجود دارد.

2014-ford-bronco-4-door-wal

در مورد قیمت برانکو جدید نیز با توجه به مدل‌های موجود می‌توان پیش‌بینی‌هایی کرد. به‌عنوان‌مثال فورد اورست هم‌اکنون در بازار استرالیا معادل ۴۰ هزار دلار آمریکا قیمت دارد اما با توجه به اینکه تولید برانکو در میشیگان صورت خواهد گرفت و رقبای کنونی او یعنی جیپ رانگلر و تویوتا ۴Runner به‌طور میانگین ۳۵ هزار دلار قیمت دارند، می‌توان حدس زد که برانکو هم با همین حدود قیمت عرضه گردد. انتظار می‌رود نسل جدید فورد برانکو در سال ۲۰۱۹ معرفی شده و با مدل ۲۰۲۰ به بازار عرضه گردد. همچنین اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود احتمالاً رونمایی از این خودرو در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۹ صورت خواهد گرفت.

133f2554c93543680895228c0a3

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. اشكان

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (106 ديدگاه)

    از فورد خوشم میاد…زیر سلطه جنرال موتورز نیست…خودش تنهایی داره میکوبه بازارو…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (37 ديدگاه)

      فورد از شاخ های اتومبیل سازی دنیاست و صاحب سبک و تکنولوژی ربطی به جنرال موتورز نداره
      خط تولید فعلی اتومبیل سازی حال حاضر دنیا ابتکار فورد هستش و با این ابتکار هم هزینه ساخت و تولید کمتر شد و هم نولید تعدادش بالاتر رفت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Archi KHAN

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    چه غولی …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ASA

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    ماشین رویاهامه
    دو در باشه
    وانت نباشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Continental

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (185 ديدگاه)

    چه طراحی خاص و قشنگی خدا کنه همین جوری باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Omid622

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (744 ديدگاه)

    دو عکس آخری محشره منتظرش میمونیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علي

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (848 ديدگاه)

    این بیاد بقیه باید جمع کنن. فقط ای کاش (((چهار درش )))تایید بشه.بسیار زیبا و با و ابهته.من شخصا میونه خوبی با ماشینای دو در برای استفاده شخصیم ندارم.
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حسين

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (134 ديدگاه)

    چرا ماشینهای آمریکایی اینقدر خوبن !؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیر.عارف

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (876 ديدگاه)

    غولیه واسه خودش. قراره مثل جیپ آفرودر خوبی باشه؟ عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ASTON

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (213 ديدگاه)

    خیلی آمریکاییه

    چه هیبتی داره واقا چطور میشه آمریکایی باز نبود؟
    به نظر من اول ماشین آمریکای رو دوست داشته باش بعدش دیگه اختیار با خودت ولی قبلش دست خودت نیست باید ماشین آمریکایی رو دوست داشته باشی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Mori Ca.

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (68 ديدگاه)

    امیدوارم شبیه اورست نباشه…!!!! بعد از این همه سال.. رندرهایی که بر اساس ١۵٠ رپتور هستن خیلی خواستنین … این چیزیه که طرفدار ها منتظرش هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محمد جواد

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مثل همیشه فورد به طرفداراش کلی شوق و ذوق داده تا منتظر معرفی و رونمایی محصولاتش باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمد

    ۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به همین دلیل ماشینها ی آمریکایی خوبن که ما ایرانیها لیاقت سوار شدنشون رو از خودمون گرفتیم و دادیم به اعراب و….سهام بهترین ماشینهای دنیا رو داشتیم والان پراید همزادو قاتلمون شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا