فورد

جریمه فورد در چین به خاطر قیمت‌گذاری پایین!

جوینت ونچر اصلی فورد در چین با جریمه‌ای حدود ۲۵ میلیون دلاری مواجه شده است.


فورد و چانگان که سهامی برابر در جوینت ونچر چانگان-فورد دارند به خاطر اینکه پایین‌ترین قیمت محصولات را به نمایندگی‌هایشان اعلام کرده‌اند با جریمه‌ای ۲۵ میلیون دلاری روبرو هستند.


اداره‌ی دولتی تنظیم بازار که وظیفه‌ی ضد انحصاری کردن بازار چین را بر عهده دارد اعلام کرده تصمیم چانگان فورد برای اعلام چنین قیمت‌هایی استقلال نمایندگی‌ها در اعلام قیمت‌های خود را خدشه‌دار نموده است.


قبلاً هم چندین خودروساز به خاطر چنین عملی با جریمه مواجه شده‌اند. نیویورک‌تایمز گزارش داده چین به دنبال شکل‌دهی به چگونگی قیمت‌گذاری خودروسازان روی محصولات خود بوده تا مصرف‌کنندگان محلی با اعتمادبه‌نفس بیشتری اقدام به خرید کنند. گروه‌های تجاری می‌گویند دولت چین به دنبال تصویب قوانین خاص در زمان کشش‌های اقتصادی و ژئوپولیتیکالی است که یک نمونه‌ی آن اخیراً بین این کشور و آمریکا مشاهده شده است.


دولت ترامپ در بحبوحه‌ی جنگ تجاری آمریکا با چین اخیراً شرکت‌های تکنولوژی آمریکایی را از فروش قطعات خود به غول اقتصادی چینی یعنی هواوی منع کرده است. در مقابل چینی‌ها هم اعلام کرده‌اند لیستی سیاه از شرکت‌های خارجی غیرقابل‌اعتماد که به سود شرکت‌های داخلی چینی آسیب می‌زنند تهیه می‌کند.


سخنگوی فورد می‌گوید:

چانگان-فورد به تصمیم گرفته شده توسط اداره تنظیم بازار احترام می‌گذارد. ما در حال کار با مدیریت فروش محلی خود برای اصلاح قیمت‌های خود هستیم.

فروش محصولات فورد در چین امسال افت قابل‌توجهی داشته و در سه‌ماهه اول سال جاری کاهش ۳۵.۸ درصدی در مقایسه با بازه زمانی سال پیش را بر جای گذاشته است. همچنین برای اولین بار پس از رشد پایدار و دامنه‌دار از دهه ۹۰ میلادی تاکنون شاهد افت فروش خودرو در بزرگ‌ترین بازار خودرویی دنیا بوده‌ایم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. حسن

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (112 ديدگاه)

    این دیگه خیلی خنده دار بود بخاطر قیمت پایین جریمه شدن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. احسان

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    در واقع چین یک کشور کمونیستی هست که ثروتمند شده یا به قول خودشون کمونیست های سرمایه دار

    موافقم 0
    مخالفم 2
  3. حمید

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    خوش بحال چینی ها
    چینی هم نشدیم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. پیکان جوانان گوجه ای

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (990 ديدگاه)

    خوبه خود چین با دامپینگ و حمایت دولتی تو صادرات صنایع خیلی کشورها از جمله کشور خودمون ایران نابود کرد ولی این اجازه را به کسب و کارهای داخلی خودش نمیده اشغال های عوضی

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. فسیل

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دقیقا…
      کمونیست های عوضی کثافت خیلی ضرر زدن بهمون تو همه چی

      موافقم 0
      مخالفم 2
  5. حمیدرضا

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    جالب بود یعنی شرکت ها حق ندارن قیمت پایین رو به نمایندگی تحمیل کنن تا هر نمایندگی خودش قیمت گذاری کنه این کاملا به نفع نماینده های فروشه و از همه مهم تر اینکه دولتشون اجازه باندبازی رو نمیده حتی تو ارزون فروشی
    دولت با شرف یعنی این

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. me84

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    اونا آشغال نیستن. اونا یک میلیارد و سیصد میلیون شکم گرسنه رو باید بدون نفت و گاز و منابع زیرزمینی سیر کنند. اونا برای نفوذ تو بازارهای مختلف دامپینگ میکنن و نمیشه به این کارشون ایراد گرفت. ایراد از ماست که براحتی اجازه سواستفاده به هر کس و ناکسی (داخلی و خارجی) از خودمون میدیم. اسلحه نذاشتن رو سرمون که اگه نخرین شلیک میکنیم. ما هم میتونستیم مثل خودشون قوانین ضد دامپینگ اجرا کنیم. ولی از اونجایی که مسئولین دلسوز برای بقاء به چین نیاز دارن و اوضاع مردم براشون کوچکترین اهمیتی نداره، این خود مردم هستن که باید عاقل باشن.
    برای مثال حدود دو سه سال پیش اتحادیه کیف و کفش تبریز برای مبارزه با سیل کفشهای ارزون قیمت چینی بصورت خودجوش تصمیم گرفتن دیگه کفش چینی نفروشن و مردم تبریز هم با شنیدن این خبر تصمیم گرفتن که نخرن. خیلی زود بساط کفش چینی از بازار تبریز برچیده شد. البته نمیدونم الانم هنوز پابرجاست یا نه اما این یه مثالی بود از صدها مثال که قدرت اتحاد مردم رو نشون میده.
    قرار نیست زور بزنیم کسی رو تغییر بدیم. اول باید از خودمون شروع کنیم. وقتی خودمون تغییرات بنیادین فکری کردیم و این تغییرات در رفتارهامون نمود پیدا کرد مطمئن باشین کسانی میان پیش شما و ازتون راهنمایی و همفکری میخوان. این یعنی طرف آماده دریافت یه خط فکری جدید و درسته و این رویه همینطور ادامه پیدا میکنه تا جایی که جمعیت روشنفکر واقعی (نه روشنفکر نماهای کنونی) تعدادشون از بقیه بیشتر میشه و تو همچین جامعه ای دیکتاتوری و ظلم و زورگویی جایی برای جولان نداره و ناگزیر باید بره اونم بدون اینکه یه قطره خون ریخته بشه.
    فقط باید رو خودمون کار کنیم و بجای توجیه بقیه و سعی در متوجه کردن اونها، اول خودمون تغییر کنیم و اجازه بدیم اونا هم راهشونو برن تا روزگار بهشون بفهمونه که مسیرشون اشتباهه

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. هادی

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (168 ديدگاه)

      نظر واقعا خوب و عمیقی بود، کاملا موافقم

      موافقم 2
      مخالفم 0
  7. Genius

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    جون به جون این مغول های زردپوست کنن باز از نوادگان چنگیزخان با گرایشات شدید کمونیستی هستن؛حالا دیگه تصور کن ترکیب چنگیزمغول و استالین چه چیز مخوفی میشه!!

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. ببعی

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خودت نواده ی کدوم مردمی؟
      همونایی که سی درصد مردم هند رو قتل عام کردن و ده هزار دختر و بانوهای خوش چهره ی ارمنستانی و گرجی رو اوردن تو حرمسراهاشون و هر حاجی بازاری و شیخ و اخوند دو سه تا از این کنیزها داشت؟ نواده ی همونایی که باعث بدبختی هند شدن؟ هند ثروتمندترین و پویاترین اقتصاد دنیا رو داشت. یکی از قطبهای تولید علم دنیا بود. اجداد من و شما رفتن هند رو به بدبختی کشوندن. اسمشم کذاشتن کشورگشایی نادرشاه و هر روز ده بیست تا پست تو تلگرام میزارن که یه نادرشاه دیگه بیاد بریم غارت کنیم کشورا رو
      جون به جونمون کنن همینیم نه بیشتر.
      حالا بیا علمی و منطقی و عقلانی نگاه کنیم به قضیه. خودم انتروپولوجیستم. مردم شناس دانشگاه تهران
      مردم چین مغول نیستن. مردم کره و ژاپن مغول نیستن. مردم افغانستان مغول نیستن. مردم اسیای میانه مغول نیستن.
      اینو برا این میگم چون داشتن هاپلوگروپهای مغول تو ژن های شما بیشتر از وجود هاپلوگروپ مغولی تو خون چینیها هستن. چینیها یه منطقه شون مغول هستن که به اسم مغولستان داخلی شناخته میشه و یه منطقه خودمختاره
      حرف شما مثل اینه که ما بگیم اروپاییها همه یک قوم هستن چون همشون تو اروپا زندگی میکنن و چشمهاشون گشاده.
      یا اینکه بگیم همه ی ماهایی که تو ایران زندگی میکنیم یه قوم هستیم چون چشمامون گشاده
      اخه این شد حرف؟
      خب این از نظر نژادی و چنگیز و مغول
      حالا میرسیم به استالین. کی گفته این سیاست کمونیستی چین همون سیاست کمونیستی استالینه؟
      قبلا بود اما بعدش یه شیف خیلی بزرگ و یه تغییر خیلی بزرگ توش ایجاد شد. این تغییر اونقدر زیاد و گسترده بود که باعث فروپاشی شوروی و در این طرف باعث شکوفایی چین شد.
      حالا این هیچی. اما چین و شوروی حتی تا نزدیکی جنگ باهم پیش رفتن. این نشون از تفاوت فاحش کمونیسم تو چین و شوروی میده. این حرف شمام مثل اینه بگیم شمای مسلمون با داعش یکی هستی چون هردو تاتون مسلمونین. اما تو و داعش یکی هستین؟

      میگن اگه سواد نداری سکوت کن. با این حرفتون کل علم تاریخ و انسان شناسی و علوم سیاسی جابجا شد به خدا. خودم که خوندم ده دقیقه فقط میخندیدم

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. ونوم اف ۵

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (89 ديدگاه)

        نظرات شما تقریبا درست بود به جز اونجایی که میگی تا نزدیکی جنگ بیش رفتن . در واقع با هم جنگ کردن و چین تونست چند تا جزیره رو هم تصرف کنه . فقط نمیفهمم چرا اینقدر از چین طرفداری کردی ؟؟؟

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. مهدی خدامی

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (27 ديدگاه)

          اینکه چین و شوروی تا مرز جنگ پیش رفتند چندان اشتباه نیست. حرف دوستمون هم صد درصد درست نیست مثل اینکه سی درصد مردم هند زمان نادر قتل عام شدن. البته هدف ایشون تقبیح خونریزی و نژاد پرستی بود.
          من متخصص تاریخم اما اینجای جای تز دادن امثال بنده نیست. مهم اینه که چینی ها هر راهی رفتن نتیجه داده و الان مردمشون درحال تجربه کردن تدریجی توسعه یافتگی هستن. مهم اینه اونا الان خودروهای خوب سوار میشن و به این هم اکتفا نکردن و هر روز سعی می کنن خودروهای بهتری بسازن. اگه امروز نیستن آینده خواهند بود. حالا ما متوهمانه چینی ها رو مسخره کنیم برایمان سودی ندارد

          موافقم 2
          مخالفم 0
      2. کارلوس کاستاندا

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (97 ديدگاه)

        نادر:
        ایران بیست سال زیر چکمه ی مجمود افغان لگد مال شد زنانش کالای مورد معامله از هرات تا کابل و دهلی اموالش در پشت زین افغانها و مردانی بودند و هیچ نکردند. نه از خلفای عباسی و نه ازمحمود غزنوی که به نام خدا مال و ناموس ایرانی را به یغما بردند نه محمو افغان و به نام قلدری ..
        هند پناهگاه دزدان و غارتگران شد و به هدایا و سفرا و فرستادگان نادر برای استرداد خزاین مالی و افغانهای غارتگر بی اعتنایی کرد و به روایتی گفتند حاضرند بیایید و ببرید منتها اون دوره هم نادر بود هم مرد تو کشور بود رفتن اوردن الان امثال شما مدرس و نظریه پردازن دست پرورده هاتونم مثل خودتون میشن.
        ***

        موافقم 2
        مخالفم 0
  8. Alireza

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (752 ديدگاه)

    آقا یعنی چی مغولن ،خب باشن هر ملتی تو تاریخ خودش هم نقاط سیاه داشته هم روشن مهم اینه که از اونا درس بگیریم حالا که ما زنده ایم خوب باشیم از صبح تا شب بشین بگو من آریایی ام من ترکم اون عربه اون مغوله اون اروپاییه من فلانم اون فلانه نتیجش اینه تو احمق ترین آدم رو کره زمینی از همه ملت های دنیا آدم خوب بوده بد هم بوده خوب و بد بودن مهمه نه اهل کجا بودن

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا