فورد

حذف پیشرانهٔ دیزلی فورد F150 به خاطر تقاضای پایین

هرچند معمولاً پیشرانه‌های دیزلی برای پیکاپ‌ها مناسب‌تر هستند اما به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها علاقهٔ چندانی به این موتورها ندارند زیرا فورد اعلام کرده است که پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 دیزلی F150 را حذف خواهد کرد. دلیل این تصمیم، تقاضای پایین اعلام شده است. البته این موضوع چندان عجیب نیست زیرا این موتور دیزلی با خروجی نه‌چندان چشمگیر ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور، آپشن گران‌قیمتی بود و در برخی مدل‌ها سفارش آن تا ۵ هزار دلار هزینه داشت.

خروجی این موتور دیزلی فورد به میزان قابل‌توجهی از ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۶۲۳ نیوتن متر گشتاور موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل شورلت سیلورادو کمتر است و از موتور ۳ لیتری V6 توربودیزل رم با ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور هم ضعیف‌تر است. مصرف سوخت F150 دیزلی هم خیلی چشمگیر نیست زیرا در نسخهٔ چهارچرخ محرک در هر صد کیلومتر در شهر ۱۱.۷ لیتر، در بزرگراه ۸.۷ لیتر و به‌صورت ترکیبی ۱۰.۲ لیتر گازوئیل مصرف می‌کند.

این در حالی است که برای مقایسه، قوای محرکهٔ ۳.۵ لیتری V6 هیبریدی F150 با ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۳ نیوتن متر گشتاور، در هر صد کیلومتر در شهر، بزرگراه و ترکیبی به ۹.۸ لیتر بنزین نیاز دارد. هرچند رقبای فورد یعنی جنرال موتورز و دوج همچنان برای پیکاپ‌های خود موتور دیزلی ارائه می‌کنند اما فورد تنها شرکتی نیست که اخیراً این نوع موتور را کنار گذاشته زیرا نیسان هم به‌تازگی پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توربودیزل را از پیکاپ تایتان XD حذف کرد.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. porsche

    ۲۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (740 ديدگاه)

    چه بد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Ninja

      ۲۳ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1049 ديدگاه)

      بیشتر لندکروز ها دیزل هستند بعد این دیزل رو حذف کرده

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
      1. [email protected]!n

        ۲۳ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1600 ديدگاه)

        وقتی گزینه هیبریدی وسطه دیگه دیزل کم کم میره کنار. البته که برای پیکاپ تراک دیزل بهترین گزینس اما موتورای هیبریدی هم کارایی لازمو ارائه میدن.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. احمدعلی کمالی

    ۲۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (21 ديدگاه)

    تو آمریکا بنزین گرونتره یا گازوئیل؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. امیرحسین

    ۲۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (411 ديدگاه)

    سلام.
    تشکر از جناب دهقان.
    هم پیشرانه ۸ سیلندرو حذف کردند بخاطر این مسئله هم اینو.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. زیزیگولو

    ۲۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2457 ديدگاه)

    فورد F150 یه غول باری همه چیز تمام ❤

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  5. Mad.z.Max

    ۲۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1474 ديدگاه)

    مصرف سوخت رو دیدین؟
    میدونم انجین گازوییلی مصرفش پایینتره، ولی اینا رسما مصرفشون از ۴۰۵ و پارس و سمند (هر سه یکی هستن) کمتره!
    البته طرفدارای EF7 الان میگن ماشینشون بنزینو بو میکشه و راه میره.. 😂😂 بخدا این جمله رو شنیدما!!

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  6. امیر.عارف

    ۲۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (860 ديدگاه)

    میشه احتمال داد که بخاطر قدرت کمتر که در تضاد با ذات موتورهای دیزلی هست کمتر مورد اقبال واقع شده . چرا که متورهای دیزلی در آمریکا و اروپا طرفدارهای سنتی و وفاداری داره

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  7. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4312 ديدگاه)

    حیف….

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا