فورد

تست خودروهای ضدگلوله پلیس فورد

فورد ادعا می‌کند اولین خودروساز ایالات‌متحده است که سطح حفاظت بالستیک نوع چهار را بر روی سدان ها و شاسی‌بلند های کارخانه‌ای خود ارائه می‌دهد.

Ford Police Interceptor
Ford Police Interceptor
نوع چهار به این معنی است که خودروهای فورد با استانداردهای وزارت دادگستری مطابقت می‌کنند. این استانداردها این‌چنین بیان می‌شوند:

زره‌های سخت نوع ۴ باید در شرایط مشروط با گلوله‌های سوراخ کننده‌ی کالیبر ۳۰. با جرم مشخص‌شده‌ی ۱۰.۸ گرم و سرعت ۸۷۸ متر بر ثانیه آزمایش شوند.

درحالی‌که تعداد شلیک‌ها بین مجرم‌های استفاده‌کننده از سلاح‌هایی با مهمات سوراخ کننده و پلیس پایین است، اما متأسفانه استفاده از این سلاح‌ها و مهمات رایج شده است: “افسران پلیس به‌طور گسترده‌ای به ما می‌گویند که حفاظت بیشتری در برابر مهمات پر سروصدای امروزی نیاز دارند و ما حفاظت بالستیک را به حفاظت‌های فوق‌العاده‌ی قبلی‌مان اضافه کردیم.” این‌ها گفته‌های مهندس ارشد بخش خودروهای پلیس فورد آقای Arie Groeneveld بود.

Bulletproof Police Cars
Bulletproof Police Cars
سازنده همچنین پانل‌های نوع چهار را به‌عنوان گزینه‌ی اضافی علاوه بر حفاظت بالستیک موجود پیشنهاد می‌کند. پانل‌های حفاظت بالستیک نوع سه قبلاً برای سازمان‌های ایالات‌متحده در دسترس بودند و آن‌ها می‌توانند در برابر همه‌ی سلاح‌های کمری و گلوله‌های غیر سوراخ کننده تا کالیبر ۳۰. مقاومت کنند.

Ford Police Interceptor
Ford Police Interceptor
علاوه بر پانل‌ها لیست طویلی از ویژگی‌ها به‌منظور حفاظت افسران وجود دارد که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به ساختارهای سلولی ایمن که در تصادفات باعث جذب انرژی و هدایت اثر برخورد به ناحیه‌ی دور از سرنشینان می‌شود اشاره کرد. همچنین برای استحکام بیشتر خودروها از مواد ویژه‌ای مثل بور، پلاستیک پیشرفته و آلومینیوم استفاده می‌شود.

Bulletproof Police Cars
Bulletproof Police Cars
Bulletproof Police Cars
Bulletproof Police Cars
این خودروهای پلیس از ویژگی‌های دیگری نظیر سیستم تعلیق و ترمزهای مخصوص پلیس، چرخ‌های استیل، نمای داخلی منحصربه‌فرد و… بهره می‌برند. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بهتره بگیم زره پوش فورد

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. moein

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    بی راه نمی گن که امن ترین کشور جهان آمریکاس

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. bardia

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (181 ديدگاه)

      مطمئنا” امن ترین کشوره جهان آمریکا نیست
      وگرنه این ماشینارو اصلا” نیازی نبود که بسازن اگه انقدر امن بود

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. mohsen

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      مطمئن باش بی راه میگن
      اگه تونیستی که خیلی سخته برو سوئیس اتریش در درجه بعدی نروژ و سوئد معنی کامل امنیت رو بدونی که سالی یه بار میرن دادگاهارو یه دستمال میکشن میان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. sz.hybrid power

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    نه داداش امن ترین کشور جهان نیست این همه هزینه ، واسه امنیت پلیساشونه نه مردمشون!!!

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. moein

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (856 ديدگاه)

      آخه این نظرو کجای دلم بزارم پس یعنی فلان کشور موشک و تانک درست می کنه برای چیه ها حتما برا بازی درست می کنه نه عزیز من برای حراست از تمامیت عرضی کشورشه افتاد
      وقتی این ماشین دست پلیس باشه می تونه راحت تر از مردم حفاظت کنه اگه یادتون باشه ایرانم برا پلیساش از بنز استفاده می کرد تاوقتی که تحریم شدیم و اکپر ماشینامون شد سمند که هیچ ماشینی رو نمی تونست بگیره
      نظرت خیلی برام جالب بود

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. عباس

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (154 ديدگاه)

        دوست عزیز این همه تانک و موشک میسازه که چندتا کشور رو به جوون هم بندازه این وسط سلاح هاشو بفروشه به کشورهای که درگیر جنگ هستن از دو سر سود میکنه!الان کشورهای منطقه رو به جوون هم انداخته و کشورهای از ترس هم سلاح از آمریکا میخرنن نمونه اش همین عربستان که این همه هواپیما و موشک و تانک از کشورهای اروپایی و آمریکا خریده فقط بخاطر ایران هراسی که راه انداختن اونام مثل ابلهه ها زمان صدام که پول جنگ صدام رو دادن الانم دارن بخاطر جاه طلبی شون این همه خرج جنگ میکنن از اونطرفم کشورهای فروشنده سلاح به ریششون میخندن!بعدشم با توجه به هزینه بالای نگهداری و قیمت بالای بنز ها افسرها جرات نمیکنن زیاد با ماشین مانور بدن که اگه تصادف کنن باید 10 تا سمند خرج کنن تا دوباره سر و پا بشه!همین سمندم کم از بنز نداره توی تعقیب و گریز های شهری ریسک تصادف و هزینه هاشم کمتره و افسر با استرس کمتر تعقیب میکنن,تازه شم مجرم ها که سوپر کار سوار نمیشن اکثرشون همین پژو و پراید سمند دارن!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. moein

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (856 ديدگاه)

        عباس جان اینجا نمیشه بحث سیاسی انجام داد جاشم نیست
        ولی در مورد ماشین های پلیس ایران
        پلیس باید بدون هیچ مشغله فکری وظیفشو انجام بده و نکته دیگه این که اوایل که بنز به ناوگان پلیس اضافه شده بود که همین ماشین هام نبود ولی اون موقع از بنز استفاده می کردن چرا
        درضم من نباید اصلا باشما بحث می کردم که سمند رو با بنز مقایسه می کنید

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. عباس

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (154 ديدگاه)

          بحث سیاسی نیست عزیزم!بعدشم سمند 30 میلیونه بنز کم کمش 100 میلیونه!بعد شما انتظار داری اندازه بنز راه بره!مشکل سمند تنها مشکل موتور ضعیفه که اونم کم کم با یک موتور قوی میتونن حل کنن!وقتی به جای 1 دونه بنز میشه 3 تا سمند داشت که کار بنز رو میکنن,بیکارن خرج الکی کنن,الان شما میدونی هزینه نهگهداری همین بنز ها چقدره؟همین سمند اکثر خودروهای دیگه رو لوله میکنه!شما در بعد تعقیب و گریز شهری نگاه کن که قابلیت هندلینگ خوبی داره با توجه به قیمتش!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. محمد

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (70 ديدگاه)

        این همه موشک تانک سلاح برای حفاظت از تمامیت عرضی خودش نیست اینا برای استعمار برای حمله به کشور هایی مثل عراق افغانستان ویتنام و کشور هایی که در اینده به اون حمله میکنه وگرنه وگرنه دوست عزیر اگه یه کم دقت کنید امریکا کلا دوتا همسایه زمینی داره و هیچ کشوری تمامیت عرضی اون رو تحدید نمیکنه ساخت این جور ماشینا هم برای کشوری مثل امریکا که استفاده از سلاح توش ازاده چیز عجیبی نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. (*مهرداد*)

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    تخصص فورد ساخت ماشینهای محکم و دارای ایمنی بالا هست …و همون شعار همیشگی فورد یعنی built ford Tough

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    سالها تجربه رو میزاره کنار هم و چنین چیزی در میاد که هم قیمتش مناسب باشه و هم آسیب پذیر نباشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. erfan

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (237 ديدگاه)

    انگار نون خامه ای میخوره به ماشین خخخخ خیلی جالب بود آفرین فورد❤️

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا