فورد

درگ فورد موستانگ با سدان‌های هوندا، سوبارو و فولکس‌واگن

فورد موستانگ یک خودروی اسپرت است و به همین دلیل عمدتاً در مسابقات درگ در برابر خودروهای اسپرت هم‌ردهٔ خود قرار می‌گیرد اما حالا تراتل هاوس در درگی غیرمعمول، این ماسل کار آمریکایی را در برابر سدان‌های خانوادگی هوندا آکورد، سوبارو WRX و فولکس‌واگن جتا GLI قرار داده است. همهٔ این خودروها به پیشرانه‌های چهار سیلندر توربو و گیربکس‌های اتوماتیک مجهز هستند.

مسابقهٔ اول درگ ایستاده است و جتا و WRX از سیستم‌های لانچ کنترل خود استفاده می‌کنند. متأسفانه، فولکس‌واگن لاستیک‌های واقعاً افتضاحی دارد و به همین دلیل با اختلاف زیادی آخر می‌شود. سه خودروی دیگر تقریباً نزدیک به هم از خط پایان رد می‌شوند اما موستانگ پیروز می‌شود و آکورد هم با فاصلهٔ بسیار اندکی آن‌را تعقیب می‌کند. مسابقهٔ بعدی، درگ بدون لانچ کنترل است که نتایجی یکسانی را به دنبال دارد اما موستانگ با اختلاف بیشتری پیروز می‌شود. در آغاز این درگ، سوبارو کشش کمتری دارد و به همین دلیل با فاصلهٔ بیشتری مغلوب آکورد می‌شود.

و نهایتاً مسابقهٔ آخر هم رقابت رولینگ است که در ابتدای آن آکورد پیش می‌افتد اما در ادامه موستانگ پیشی می‌گیرد و با اختلافی بسیار جزئی پیروز می‌شود. عجیب اینکه در این درگ جتا سوم می‌شود و فاصلهٔ کمی با هوندا دارد درحالی‌که XRX با اختلاف زیادی چهارمین خودرویی است که از خط پایان عبور می‌کند. این ویدئو نشان می‌دهد که آکورد با پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو با خروجی معمولی ۲۵۵ اسب بخار و ۳۷۰ نیوتن متر، پرفورمنس چشمگیری در خط مستقیم دارد و می‌تواند شانه‌به‌شانهٔ کوپهٔ اسپرتی مثل موستانگ پیش برود.

مشخصات فنی

فورد موستانگ

هوندا آکورد

سوبارو WRX

فولکس‌واگن جتا GLI

پیشرانه ۲.۳ لیتری I4 توربو ۲ لیتری I4 توربو ۲ لیتری I4 توربو ۲ لیتری I4 توربو
قدرت ۳۱۰ اسب بخار ۲۵۵ اسب بخار ۲۷۰ اسب بخار ۲۳۰ اسب بخار
گشتاور ۴۷۵ نیوتن متر ۳۷۰ نیوتن متر ۳۵۰ نیوتن متر ۳۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک CVT ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب جلو چهارچرخ جلو
وزن ۱۶۰۲ کیلوگرم ۱۵۳۳ کیلوگرم ۱۵۱۵ کیلوگرم ۱۴۶۰ کیلوگرم
قیمت ۲۸,۳۵۰ دلار ۳۲,۸۶۵ دلار ۳۲,۵۹۵ دلار ۲۸,۱۴۰ دلار
[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه

  1. Ramin

    ۲۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (957 ديدگاه)

    میشه لطفاً
    نتایج و زمان هارو بگید.
    من نمیتونم دانلود کنم وببینم

    موافقم ۶
    مخالفم ۳
    1. mahdi-abdi

      ۲۴ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (140 ديدگاه)

      فورد تو درگ اول شد هوندا دوم تو رولینگ فورد و هوندا برابر شدن

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
    2. Hadi

      ۲۴ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      جالبیش اینه که موستانگ از هوندا و سوبارو ارزون تره!
      چقدر قیمت این ماشین های آمریکایی منصفانه است…
      فک کنم تو همین پدال بود که خوندم کوروت رو فروش C8 ضرر میده!
      اونوقت پرایدو اگه کیلویی هم حساب کنی ۳۰ تومن نمیارزه…
      اگه وارد آزاد شه و این دو تا اشغال ساز که اسمشون گذاشتن خودرو ساز تا مرز ورشکستگی پیش برن اونوقت حساب کار دستشون میاد…
      هر چند این غیر ممکنه…

      موافقم ۲۲
      مخالفم ۱
    3. ممد ژانگولر

      ۲۴ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1269 ديدگاه)

      تو این ماشینا فقط فورد موستانگ بقیشون نقش اسباب بازی دارن

      موافقم ۳
      مخالفم ۸
  2. دانیال

    ۲۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (218 ديدگاه)

    هوندا عشق لاینتهی

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۳
  3. ارش

    ۲۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1297 ديدگاه)

    بهترین انتخاب هوندا آکورد نرم راحت مطمئن و بادوام .

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۸
  4. کیان

    ۲۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (566 ديدگاه)

    من نمیدونم چرا اینها با امکاناتی ک دارن کلاس خودرویی و رعایت نمیکنن !!
    آکورد این وسط برای چی هست، باید سیویک حضور پیدا میکرد تا کلاس خودرویی رعایت شده باشه

    موافقم ۸
    مخالفم ۸
    1. Be Zena

      ۲۴ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (505 ديدگاه)

      آره واقعا حالا اگه فقط موستانگ از کلاس دیگه ای بود یه چیزی سدان هاشون هم تو یه کلاس نیستن،
      معلومه مجله خیلی حرفه ای بوده!
      رقیب آکورد پاسات نه جتا

      موافقم ۷
      مخالفم ۱
  5. M.A.S

    ۲۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (422 ديدگاه)

    خیلی معذرت میخوام کامنت بی ربط میزارم
    اقای رامین (رامین طرفدار چانگان) گفته بودی اگه من تایم ۱۰.۴ دیمن رو بیارم دیگه هیچوقت اینجا نظر نمیزاری
    اینجا تو جدید ترین پست هم میزارم تا همه ببینن که حتی دشمن دیمن هم ۱۰.۴ رو زده
    https://www.aparat.com/v/lq8Dh/%D9%85%DA%A9_%D9%84%D8%A7%D8%B1%D9%86_720S_%D8%AF%D8%B1_%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1_%D8%AF%D8%A7%D8%AC_%DA%86%D9%84%D9%86%D8%AC%D8%B1_%D8%AF%DB%8C%D9%85%D9%86

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱
    1. R@m!n

      ۲۴ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (921 ديدگاه)

      😂😂😂😂😂😂😂

      موافقم ۲
      مخالفم ۳
    2. JDM

      ۲۴ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (249 ديدگاه)

      دیمن بهتر از ۱۰.۴ هم داره

      موافقم ۶
      مخالفم ۳
    3. Ramin

      ۲۴ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (957 ديدگاه)

      هییی.
      بدونه دست کاری. الان این چرخش استاندارد درگ بود. منظور من استاندارد فابریکه.
      خودم میدونم تو درگ تایم ۱۰.۴ زده این چرخاش استاندارد کارخونه نبود.

      موافقم ۶
      مخالفم ۴
  6. MAHDI

    ۲۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (5035 ديدگاه)

    همشون خوبن اما بین اینا سوبارو و موستانگ خودروهای جذاب تری هستن.👍

    پدال جان درگ استیشن های جدید carwow رو هم بزار🙏

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱
  7. زیزیگولو

    ۲۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1375 ديدگاه)

    اون سه تای دیگه درسته که تو کلاس خودشون ماشینای خوبی هستن ولی در برابر موستانگ عددی به حساب نمیان

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۱۳
  8. سامورایی از قله فوجی

    ۲۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (762 ديدگاه)

    آکورد با این که دیفرانسیل جلو بود و قدرت و گشتاور کمتری نسبت به موستانگ داشت و وزنش هم بیشتر بود خیلی خوب رفت ، اگه آکورا TLX نسخه لوکس شده آکورد رو میاوردن بخاطر دو دیفرانسیل بودن قطعا برنده بود

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۴
    1. Amir Machine

      ۲۴ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (768 ديدگاه)

      وزن آکورد کجا بیشتره؟
      اکورد حدود ۷۰ کیلو از موستانگ سبک‌تره

      موافقم ۸
      مخالفم ۱
  9. میثم

    ۲۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1037 ديدگاه)

    HONDA
    😍😍😍😍😍😍😍

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۷
  10. R@m!n

    ۲۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (921 ديدگاه)

    این رخ عوضی و بی اعصاب ماستنگو می بینی نمی تونی ازش دل بکنی انگار از عالم و آدم طلبکاره

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
    1. \\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

      ۲۴ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1220 ديدگاه)

      معلومه رخ چلنجرو ندیدی……

      موافقم ۷
      مخالفم ۱
      1. R@m!n

        ۲۴ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (921 ديدگاه)

        چلنجر اوباشه اون فرق می کنه

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
        1. Aryan kia

          ۲۴ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (141 ديدگاه)

          واقعا قیافه چلنجر خشن تره یعنی وقتی موستانگ لاته پیش چلنجر شکلاته
          البته جهت مزاح گفتم وگرنه طراحی موستانگ فوق العادس

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
  11. mahdi-abdi

    ۲۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (140 ديدگاه)

    نتیجه معلوم بود

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  12. MOHAMMAD.n.r

    ۲۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (668 ديدگاه)

    حس میکنم اونی که پشت سوبارو نشسته بود اصلا رانندگی بلد نبود.
    خودروهای چهارچرخ محرک معمولا لانچ خوبی دارن و همیشه اول کار جلو میوفتن.
    توقع داشتم سوبارو تو دنده یک جلو بیوفته و بعدش کم بیاره نه اینکه ماشین های تک دف تو لانچ بهتر عمل کنند و همون اول کار عقب بیوفته.

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
    1. Amir Machine

      ۲۴ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (768 ديدگاه)

      فکر کنم بخاطر گیربکس CVT بود که عقب افتاد

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
      1. ارشیاsvj

        ۲۴ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1307 ديدگاه)

        اره دلیلش همونه.

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
  13. ارشیاsvj

    ۲۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    موستانگ که کلا با این نیست اصلا نمیدونم چی میخواست بین اینا.
    ولی اگه موستانگ که از همه بهتره بزاریم کنار سوبارو.

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  14. شاهین

    ۲۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (816 ديدگاه)

    موستانگ اتومات دیدید کم کم شل کنید بزنید بقل چون این دیگه دنده دستی نیست عقب بیوفته. حالا ۵ لیتریشو ندیدین! شلبی ۳۵۰ هم که بماند

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
  15. حسین دهمرد

    ۲۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1390 ديدگاه)

    سوبارو باید موتور تخت داشته باشه. تو جدول نوشته i4
    سوبارو فقط گیربکسش مشکل داره وگرنه از موستانگ هم اسپورت تره.

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  16. مهدی

    ۲۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (13 ديدگاه)

    فقط سوبارو

    اگه مسابقه بر سر هندلینگ بود مطمئن باشید
    سوبارو با اختلاف زیاد برنده می شد

    ماشین دو دیفرانسیل که تو هندلینگ بی همتاست البته بعد از لنسر

    موافقم ۴
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا