فورد

سرمایه‌گذاری 1 میلیارد دلاری فورد در زمینه هوش مصنوعی

فورد اعلام کرده در ۵ سال آینده مبلغ ۱ میلیارد دلار در کمپانی Argo AI سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این شرکت توسط مدیران اسبق تیم‌های خودران گوگل و اوبر تاسیس شده و در زمینه ی هوش مصنوعی فعالیت می‌کند.

ford-invests-in-argo
این خودروساز آمریکایی می‌گوید تیم خودش در حال حاضر بر روی توسعه‌ی سیستم‌های راننده‌ی مجاری کار می‌کند و در آینده با مهندسان Argo AI به منظور توسعه‌ی خودروهای خودران سطح ۴ فورد همکاری خواهد کرد. نخستین نمونه‌های این خودروها در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهند شد.

ford-concept
به عنوان بخشی از توافقنامه فورد سهامدار عمده‌ی این شرکت استارت آپی خواهد شد و مدیران اصلی آن ترکیبی از مدیران ارشد دو شرکت خواهند بود.

autonomous ford
اما صحبت از این معامله شد، مدیرعامل فورد مارک فیلدز گفته است:

دهه‌ی بعدی با اتوماسیون خودروها تعریف خواهد شد و خودروهای خودران تأثیر قابل‌توجهی بر جامعه خواهند گذاشت، همان‌گونه که خط تولید فورد در ۱۰۰ سال پیش تأثیر چشمگیری را ایجاد کرد.
از آنجایی که فورد به عنوان یک کمپانی خودروسازی فعالیت می‌کند، باور داریم سرمایه‌گذاری در Argo AI ارزش‌افزوده‌ی زیادی را برای سهامداران ایجاد خواهد کرد. این ارزش با حرکت فورد به‌سوی تولید خودروهای خودران در آینده و خلق تکنولوژی‌ای که بتواند به دیگران نیز فروخته شود ایجاد خواهد شد.

Argo AI می‌گوید تا پایان سال جاری انتظار دارد که بیش از ۲۰۰ عضو در شرکت داشته باشد.

Autonomous Driving

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. ace

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    بسیار کار آینده نگرانه و درستی هست که انجام میدن . هوش مصنوعی اهمیتش هر روز بیشتر میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا