فورد

وجود سقف پانوراما در مرکوری مونتکلر سال ۱۹۵۵!

این روزها سقف پانوراما در خودروها به آپشن بسیار محبوبی تبدیل شده و می‌توان آن‌را در همه‌جا از سدان‌های میان سایز گرفته تا کراس‌اوورهای لوکس مشاهده کرد. هرچند به نظر می‌رسد سقف پانوراما آپشن مدرنی باشد اما بهتر است بدانید این ویژگی در مرکوری مونتکلر سال ۱۹۵۵ وجود داشته است. این آپشن جذاب در نسخه‌ای از مونتکلر بنام سان ولی ارائه می‌شد. این نسخه در سقف خود به قسمتی از پلکسی‌گلاس مجهز بود که صندلی‌های جلو را پوشش می‌داد.

در آن زمان، مرکوری این مدل را به‌عنوان یک خودروی هاردتاپ تحت تأثیر کانورتیبل توصیف کرد که از طریق سقف شفاف خود چشم‌انداز جدیدی را در دنیای خودرو ارائه می‌کرد. در کاتالوگ این خودرو نیز گفته شده بود «هنگامی‌که در کابین راحت، لوکس و ایمن مونتکلر آرامش پیدا می‌کنید، حتی راندگی در باران نیز به تجربهٔ جدید و نشاط‌آوری تبدیل می‌شود». بااین‌حال، هرچند این سقف شفاف نمای شگفت‌انگیزی را ارائه می‌کرد اما یک اشکال بزرگ داشت و آن اینکه در روزهای آفتابی، کابین خودرو را به کوره تبدیل می‌کرد. امروزه به لطف سیستم‌های تهویهٔ مدرن این موضوع خیلی مشکل‌ساز نیست اما در آن زمان اوضاع خودرویی با سقف پانوراما چندان خوشایند نبود.

حال قرار است یک دستگاه مرکوری مونتکلر مدل ۱۹۵۵ به حراج گذاشته شود. این یکی از ۱۷۸۷ دستگاهی است که در سال ۱۹۵۵ از نسخهٔ سان ولی این خودرو تولید شد. این مونتکلر با رنگ سبز بیرونی، سقف سفیدرنگ و تریم کرومی نمای زیبایی دارد که این ویژگی با همان طرح دورنگ سبز و سفید در داشبورد و صندلی‌های چرمی، به داخل خودرو هم کشیده شده است.

طبق گزارش، این مونتکلر مدل ۱۹۵۵ به یک پیشرانهٔ ۴.۸ لیتری V8 به همراه گیربکس سه سرعتهٔ اتوماتیک مجهز است. این موتور که به سوپر تورک مشهور است، ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو که در هشت سال گذشته در موزهٔ خودروی ِاست‌ویل به نمایش درآمده بود، در ماه مارس در حراجی Barrett Jackson به حراج گذاشته خواهد شد.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. ali

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    نگران نباشید رانا پلاس پانوراما میاد و با مرکوری مونتکلر رقابت سختی خواهد داشت!!

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
    1. MR.JD

      ۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (152 ديدگاه)

      از شما خواهش میکنم این ماشین قدیمی را که امروز به هیچ دردی نمیخورد را با بروزترین و بهترین ماشین ایران خودرو مقایسه نکنید
      در ضمن رانا پلاس پانورامیک رقیب لینکن محسوب میشود نه برند میان رده فورد (مرکوری)

      موافقم ۷
      مخالفم ۳
      1. Hadi

        ۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2203 ديدگاه)

        نوستالژی خالص ??
        راحت صد سال از ما جلو ترن……

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
      2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (3569 ديدگاه)

        امروز به هیچ دردی نمیخوره؟همین سقف این به کل صنعت خودروسازیمون می ارزه…

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
        1. MR.JD

          ۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (152 ديدگاه)

          یعنی متوجه نشدی که شوخی میکنم ؟

          موافقم ۵
          مخالفم ۰
    2. فورد

      ۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (633 ديدگاه)

      این طراحش نابغه بوده

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  2. تحت پیگرد

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (111 ديدگاه)

    عجب شاهکاریه

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  3. دانیال

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (343 ديدگاه)

    چقدر تمیزه
    پول داشتم تو مزایده ش شرکت میکردم

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  4. R@m!n

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    طراحیو رنگو تو دورزیو واقعا زبان قاصره

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
    1. Navid_bivaN

      ۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (3029 ديدگاه)

      از هر زاویه ای نگاه کنیم از طراحی های امروزی بهتره. نمیدونم چرا هرچقدر به سمت مارکت رفتند، از هنر فاصله گرفتند.

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
  5. حسین

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2307 ديدگاه)

    پس فرق سقف شیشه ای با سقف پانوراما چیست؟
    سقف شیشه ای ۲۰۷ خیلی متفاوت با اپشن پانوراما این روز هاست!

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
    1. گیلان

      ۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اصلا چیزی به اسم سقف شیشه ایی نداریم. جنسش لابد منظورته. اما اینکه برا این نوع سقف بگن سقف شیشه ایی اصلا وجود نداره.
      یا سانروف میگن یا پانوراما روف.
      سانروف یکم کوچیکتره و یا باز میشه یا نمیشه.
      اما پانوراما روف از اسمش معلومه بزرگتر از سانروف هست. و اکثرا باز نمیشن. چون تا لبه های سقفه

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  6. Ramin

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1812 ديدگاه)

    به این میگن هنر

    نگاه کن…

    ماله ۶۰ سال پیشه… سقف پانوراما داره !!!!!!!!!!!!

    بعد بعضی برند هایی که دوستان میگن عالی هست هنوز سانروف نزاشتن روی ماشیناشون چه برسه به سقف پانوراما ?????
    ( مثل بوگاتی. تویوتا . و بعضی محصولات رولز رویس و…. )

    موافقم ۳
    مخالفم ۴
    1. SS

      ۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (486 ديدگاه)

      اگه یه بار برای تعمیر سانروف گذرتون به تعمیرگاه بیافته اونوقت دلیل سانروف نداشتن بعضی برندهای معتبر رو متوجه میشین
      تویوتا وقتی تکنولوژی رو استفاده میکنه که مطمئن باشه به اندازه عمر خودرو کار میکنه!
      البته خلایق هرچه لایق… بعضی ها ترجیح میدن ۴۰۵ سانروف دار و چینی های درجه چهارم رو به جای تویوتا سوار بشن ?

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
    2. RezaRs

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1544 ديدگاه)

      رامین جون الان ماشینای ما دارند بیا خونمون ببین از دور روی ماهتو با مایک می بوسم برق نگیرتم

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  7. Farzad

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2333 ديدگاه)

    ادای احترام به اسطوره ۶۶ ساله ، یکی از زیباترین و بهترین خودروهای کلاسیک تاریخ .
    تشکر از پدال بابت گذاشتن این جور مطالب ?

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  8. شورلت

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (269 ديدگاه)

    لطفا یکی بهم بگه یه رونیز تمیز ۸۲ با ۵۰ میلیون تومان می ارزه مزایده دولتی لطفا بگید

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. Benz

      ۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1722 ديدگاه)

      ۱۰۰درصد عالیه قیمتش چون الان قیمت این ماشین مزایده دولتی از ۷۰ میلیون شروع میشه تا بالا شخصی ها هم گرونه الان تو شیپور یه مزایدش رو دیدم پنجاه تومن زده بوداگه ایرادم داشته باشه یکم خرجش کنی درست میشه و اگر خودت دست به آچار باشی دیگه مهم نیست.

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (6028 ديدگاه)

        کاربر benz عزیز
        هیچ ارزانی و هیچ گرانی‌‌ای بی‌حکمت نیست !

        مطمئناً رونیزی که در امروز همه چیز حتی پیکان پُکیده هم گران به حساب میاد و ۵۰ میلیون فی خورده و دولتی هم هست ، یعنی کارکرد بالای یک میلیون و هر راننده‌ای به سبب دولتی بودن خودرو دل نسوزونده و پکوندنش حتی اگر ژاپنی باشه !!!

        پس ۵۰ میلیون میخری ، اما مطمئناً حداقل ۱۰۰میلیون هم باید خرجش کنی تا روی پا بیاد و زنده بشه ، اما خیلی مهم هست که قطعات اصلی استفاده کنی و قطعات نیسان هم همیشه گران بوده اما بسیار باکیفیت هست !

        مطمئناً بازسازی رونیز با قطعات اصلی و درست ، میتونه حداقل تا ۱۰ سال دیگر هم کار بده و این قضیه ناتمام هست و این خودرو به معنای واقعی مرگ نداره حتی اگر روغنش را سالی یکبار عوض کنی و حتی اگر با یکبار روغن تقلبی حتی تا ۳۰هزار کیلومتر بری ، چون دیدم که میگم ، البته موتور رونیز به رطوبت حساس هست و به شمع‌هایش باید توجه کنی و البته سیستم فنربندیش هم گازی کنی تا در سواری لذت ببری و البته مصرف سوختش بیشتر از موتورهای تویوتا هست اما شتاب خوبی داره .

        موافقم ۰
        مخالفم ۳
    2. گیلان

      ۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2 ديدگاه)

      بخر بعد برو فدایان اسلام. پایین شوش. اونجا همه قطعاتش گیر میاد.
      پراید تصادفی که کلا پرس شده رو اونجا یک ماه کامل چکش میزنن سه تا پرایدو یکی میکنن بعد میندازن پاچه خلق الله.
      ما یکی از اشناها تصادف داشت. ماشینو اونجا برد با ۱۰ میلیون مثل روز اولش کردن. ۱ ماه طول کشید. البته قیمت برا ۲ سال پیشه

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  9. OMID

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2097 ديدگاه)

    چقدر خوشگله
    از هم از بیرون از هم داخل
    این ترکیب رنگ هم زیباییش رو خیلی بیشتر کرده
    دو رنگ بودن به سبک ماشینای اون موقع هم باز بهترش کرده
    بخریش بزاری یه گوشه از سالن خونه نگاهش کنی
    ماشینای کلاسیک قدیمی آمریکا تا سال ۱۹۷۲ و یکی دو سال بعد واقعا زیبان
    انگار آدم رو جادو میکنن
    دیگه هیچ وقت یه همچین طراحی هایی تکرار نمیشن

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  10. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3569 ديدگاه)

    بعد بعضی از آقایون میان میگن آمریکا توی همه چیز عقب مونده و توان رقابت با آلمانیا رو نداره،اکثر آپشن های موجود رو آمریکایی ها به دنیا معرفی کردن،دهه پنجاه زمانی که فیات هنوز با سقف پارچه‌ای خودشو سرگرم میکرد این ماشین سقف پانوراما داشته!!! عشق فقط آمریکا و آمریکایی و مخصوصا خودروسازیش⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
    1. حسین

      ۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2307 ديدگاه)

      اکثر اپشن ها را بنز معرفی کرده .
      اینم سقف پانوراما نیست ، چون نیمه عقبی سقف را پوشش نداده!
      بیشتر شبیه سانروف بزرگ و ثابت هست .

      موافقم ۲
      مخالفم ۳
      1. Amir Machine

        ۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (946 ديدگاه)

        اولین استارت الکتریکی بجای هندل در سال ۱۹۱۲
        تولید اولین موتور ۱۲ سیلندر در دهه ۳۰
        اولین ماشین لوکس با گیربکس اتوماتیک در سال ۱۹۴۱
        اولین سیستم تهویه اتوماتیک در سال ۱۹۶۴
        اولین خودروی تولیدی با ایربگ در سال ۱۹۷۴
        فقط بخشی از ابداعات کادیلاک در صنعت خودروسازی هستن

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
        1. hossein

          ۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2307 ديدگاه)

          ایربگ خیلی قبل تر اختراع شد اما بخاطر جنس کیسه و نحوه باد شدنش کارایی نداشت تا اولین ایربگ امروزی و کارا که در چند میلی ثانیه باد میشد در بنز اس کلاس استفاده شد!

          موافقم ۲
          مخالفم ۲
        2. ツSAMURAIツ

          ۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1020 ديدگاه)

          همش درست بود اما اولین ایربگ رو مرسدس اختراع کرد

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
        3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (3569 ديدگاه)

          سامورایی لطفاً اشتباه چیزی ننویس،اولین ایربگ توسط کادیلاک و الدزمبیل طراحی و ساخته شد و تازه توی دهه ۸۰بنز به فکرش افتاد….

          موافقم ۴
          مخالفم ۰
      2. یانکی

        ۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1432 ديدگاه)

        مشکلی نداره شما کل اختراعات خودرو سازی دنیا رو نام ببر منم فقط برا آمریکا.آلمان که عددی نیست.

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
        1. Amir Machine

          ۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (946 ديدگاه)

          ربطی به امروزی یا غیر امروزی بودن ایربگ نداره
          چیزی که مهمه اینه که ایربگ برای اولین بار توسط خودروسازان آمریکایی ارائه شد
          دهه ۷۰ میلادی جنرال‌موتورز تعدادی از محصولاتش رو به ایربگ مجهز کرد و در کنار کادیلاک، الدزمبیل تورنادو هم یکی از اولین ماشین‌های آمریکایی بود که در سال ۱۹۷۴ به ایربگ مجهز شد
          هرچند این ایربگ‌ها قطعاً به خوبی امروزه نبودن اما برای اون زمان خیلی هم کاربردی بودن و تو آزمایش‌ها موفق عمل کردن
          این درحالیه که مرسدس برای اولین بار سال ۱۹۸۱ ایربگ رو در S کلاس اونم بصورت سفارشی ارائه کرد

          موافقم ۰
          مخالفم ۲
      3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (3569 ديدگاه)

        در جواب به حسین…
        ″اکثر آپشن ها رو بنز معرفی کرده″
        جدا؟نام ببر ببینیم….
        اولین ایربگ رو الدزمبیل تورنادو در سال ۱۹۷۲ سوار شد…
        اولین سیستم تهویه مطبوع توی دنیا توی دهه ۳۰توسط پکارد معرفی شد…
        اولین موتور ۱۶سیلندر دنیا به همراه استارت برقی توسط کادیلاک توی دهه ۳۰ میلادی معرفی شد…
        اولین ماشین با دنده اتوماتیک توی دهه ۴۰توسط کادیلاک معرفی شد…
        اولین شرکتی که از سیستم فیلیپس( ابزاری که توی خط تولید بصورت خودکار پیچ و مهره های ماشین رو محکم میکرد) استفاده کرد کادیلاک بود…
        اولین جعبه دنده نیمه اتوماتیک (یا به اصطلاح الان تیپ ترونیک)برای اولین بار توسط کادیلاک در سال ۱۹۳۷معرفی شد…
        اولین چراغ روشنایی استاندارد،اولین ماشین هشت سیلندر Vشکل دنیا و اولین شرکتی که شروع به مونتاژ خودروها کرد….
        اولین شرکتی که خودرویی با اتاق بسته تولید کرد کادیلاک بود….
        اولین شرکتی که دمای موتور رو توسط یه سیستم دماسنجی توی سال ۱۹۱۵کنترل میکرد،کادیلاک بود….
        اولین شرکتی که کنترل حرارتی کاربراتور موتور رو طراحی کرد در سال ۱۹۲۳کادیلاک بود…
        سال ۱۹۱۰،کادیلاک،اولین شرکتی بود که توسط اتاقک رو کاملا به شاسی وصل کنه…
        سال ۱۹۲۸کادیلاک اولین شرکتی شد که بجای تسمه و چرت و پرت از سیستم چرخ دنده برای تعویض دنده استفاده کرد که تحول عظیمی توی صنعت خودروسازی و البته جعبه دنده ایجاد شد…
        اولین موتورهای ۱۲و ۱۶سیلندر دنیا و البته اولین v8دنیا توسط کادیلاک اختراع شد…
        کادیلاک اولین شرکتی شد که از سقف فلزی استفاده کرد درحالیکه اون زمانی همه شرکت ها از چوب و چرم برای ساخت سقف استفاده میکردند….
        بازم بگم یا کافیه؟
        بخدا یه نگاه به یه سایت دم دستی مثل ویکیپدیا هم بندازی ضرر نداره….

        موافقم ۴
        مخالفم ۱
        1. ツSAMURAIツ

          ۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1020 ديدگاه)

          اولین ایربگ رو مرسدس اختراع کرد

          منبع
          https://www.pedal.ir/%D8%A8%D9%86%D8%B2/40-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D9%87%D9%88%D8%A7-%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-%D8%A8%D9%86%D8%B2/

          شما اگه منبع معتبری داری بفرست

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
        2. حسین

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2307 ديدگاه)

          شمت کافیه بنز و اولین ها رو سرچ کنی تا ببینی بنز دایملر کدام اولین ها را تولید کرده!
          درضمن ، ویکی منبع معتبری نیست .

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
      4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (3569 ديدگاه)

        حسین جان لطفاً حرف بی اساس نزن، اگه بخاطر آلایندگی و استاندارد محیط زیست نبود الان بنز مثل پراید در کنار باقی شرکت های آمریکایی میموند….

        موافقم ۲
        مخالفم ۲
        1. Ramin

          ۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1812 ديدگاه)

          بله اقای آبتین منم همینو میگم…

          اروپا فقط آمریکا رو نابود کرد که خودشو بکشه بالا…

          اگه اون قوانین وضع نمیشدن الان بنز حکم ماشین های چینی رو داشت…

          بنز و بی ام و رولز رویس آستون مارتین

          اینا اصلا برند نبودن…. اصلا مالی نبودن…. همونطور که قدیم گفتم یه خودرو آمریکایی میتونه راحت با کل محصولات اروپایی کل بندازه
          ( منظورم محصولات قدیم آمریکا هست )

          به خاطر قوانین مسخره اروپا. آمریکا ۲۰ سال عقب افتاد.

          حالا تسلا اومده داره دهنه هرچی خودرو اروپایی هست رو میبنده…

          آمریکا تو جنگ جهانی نبود… انگلیسی ها و اروپایی دیدن اه… پیشرفت کردنین… بیا….

          با یه قانون مسخره صنعت خودرو آمریکا رو نابود کرد…

          من هیچ وقت اروپایی سوار نمیشن که یکی از اصلی ترین علت هاش نابودی آمریکا بود…. ( وگرون بودن الکی خودرو های اروپایی )

          چین الان پیشرفت میکنه…. ولی صنعت های دیگر رو نابود نمیکنه… فقط کپی میکنه… کپی بد نیست…

          اما اروپایی ها کل صنعت آمریکا رو عقب انداختن…
          جالب اینجاس با اینکه صنعت خودرو آمریکا آسیب دید…
          ولی باز بهتر از اروپایی هست تو هر زمینه ای….
          فقط تو بحث خودرو های لوکس رقیبی نداره واسه بنتلی و رولز…
          با اینکه اروپا صنعت خودرو آمریکا رو نابود کرد…
          باز تو بحث شاسی بلند آمریکا بهتر از اروپاس…
          تو سدان ها…..
          تو ابر خودرو ها….. ( تسلا یه تنه حریف کل هایپر کار هاس )
          فقط تو بحث خودرو های فوق لوکس رقیبی نداره واسه اروپا…

          آمریکا تو بحث خودرو بهتر از اروپایی ها هست…

          متاسفانه اتفاقی که افتاده و اروپا صنعت خودرو آمریکا رو نابود کرد….

          اما الان…. تسلا….. کلی حرف برای گفتن داره…. (+ لوسید ایر)

          امید وارم آمریکایی ها بتونن تو بحث برقی کاری کنن اروپا ساکت بمونه

          موافقم ۲
          مخالفم ۳
        2. Amir Machine

          ۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (946 ديدگاه)

          SAMURAI
          تو اون مطلب اگه دقت کنید نوشته S کلاس اولین خودروی تولیدی با ایربگ و کمربند ایمنی پیش‌کشنده بوده
          یعنی برای اولین بار ترکیب ایربگ و کمربند پیش‌کشنده رو باهم ارائه کرده، تو اون مطلب هیچ جا گفته نشده اولین ایربگ تاریخ تو S کلاس ارائه شد
          به این موضوع تو ویکی‌پدیا هم اشاره شده که S کلاس اولین ماشین با ایربگ و کمربند پیش‌کشنده بود، وگرنه اولین ایربگ تو همون ماشین‌های آمریکایی که گفتم ارائه شد

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
    2. مهرداد كمال

      ۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (656 ديدگاه)

      خب بنز هم گالوینگ داشت که انژکتوری بود صنعت آلمان چیز دیگه اس

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
  11. Zakaria

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (279 ديدگاه)

    ford crown victoria مدل ۱۹۵۵ هم این آپشن رو با اسم skyliner به مشتری ارائه میداد.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. Farzad

      ۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2333 ديدگاه)

      کراون ویکتوریا که فوق العاده بود کلا . مخصوصا نسل آخرش

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (3569 ديدگاه)

        الکی نیست کل ناوگان پلیس فدرال رو احاطه کرده….
        توی فیلم ها همش الکیه که این ماشین ها بدرد نخورن،توی دنیای واقعی کراون ویکتوریا وحشت تمام دزداست….

        موافقم ۴
        مخالفم ۱
        1. Farzad

          ۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2333 ديدگاه)

          واقعا حیف که توقف تولید شد ، سال ها به عنوان تاکسی هم ازش استفاده شد ،فکر میکنم هنوزم تو نیویورک و فیلادلفیا ازشون استفاده بشه .

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
  12. ツSAMURAIツ

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1020 ديدگاه)

    چه داشبورد زیبایی داره
    مخصوصا با این ترکیب رنگ

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  13. زیزیگولو

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2378 ديدگاه)

    یعنی این اون موقع ۶۶ سال از زمان خودش جلوتر بوده

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (3569 ديدگاه)

      آمریکایی همیشه پیشرفته بوده…

      موافقم ۲
      مخالفم ۲
  14. Mf1

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (477 ديدگاه)

    چه رنگ خوشکلی مثل الماس میدرخشه با روح روان ادمدبازی میکنه این خودرو مخصوصا رنگ جذابش

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  15. ?Ali Hossein?

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (378 ديدگاه)

    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    پدال اینا رو نذار الان ایرانخودرو ۴۰ میلیون میکشه رو قیمت ۲۰۷!!!!!!!!??

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
  16. شورلت

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (269 ديدگاه)

    یه سدان مال ۶۰ سال پیش ۱۹۵ اسب قدرت داره اونوقت یه پژو ۴۰۵ مال امسال ۱۰۰ اسب بخار یعنی ما تقریبا ۱۰۰ سال از اونا عقبیم چه شاهکاری بوده زمان خودش این ماشین??

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. ?Ali Hossein?

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (378 ديدگاه)

      اقا شورلت اون ۴۰۵ که میگی ماله سال ۱۹۹۰ بوده ولی اون یه سدان شهری بوده تعجب خاصی نداره
      ولی حالا باز خوبه ایرانخودرو بعد گذر ۳۰ سال تولید در ایران تونست تولیدش رو متوقف کنه ??
      خخخخخخخخخخخخ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم ۲
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا