فوردفیاتکرایسلر

برای اولین بار طی یک دههٔ گذشته، فروش فیات-کرایسلر از فورد بیشتر شد

برای اولین بار از ژانویهٔ سال ۲۰۰۷، در ماه سپتامبر امسال گروه خودروسازی فیات-کرایسلر در ایالات‌متحده فروش بیشتری را نسبت به فورد به ثبت رسانده است. این گروه خودروسازی ایتالیایی-آمریکایی در ماه گذشته در آمریکا ۱۹۹,۸۱۹ دستگاه فروش داشته که افزایشی ۱۵ درصدی را تجربه کرده و ۲,۴۱۵ دستگاه بیشتر از فروش ۱۹۷,۴۰۴ دستگاهی فورد در همین ماه است. سومین عضو بزرگ صنعت خودروسازی آمریکا یعنی جنرال موتورز هم در ماه سپتامبر در ایالات‌متحده ۲۳۱,۵۴۶ دستگاه فروش داشته است که همچنان اختلاف زیادی با فورد و کرایسلر دارد.

کارشناسان بر این باورند که تصمیم فورد برای حذف تمامی محصولات سواری خود غیر از موستانگ، تأثیر منفی بزرگی بر میزان فروش آن خواهد داشت. تحلیل‌گر صنعت خودرو «Michelle Krebs» نیز می‌گوید انتظار می‌رود همان‌طور که فورد از سدان‌ها فاصله می‌گیرد کاهش فروش آن در سال جاری بیشتر شود؛ اما بااین‌حال فورد از طریق معاون ارشد بخش آمریکایی بازاریابی، فروش و خدمات خود آقای «Mark LaNeve» سریعاً به این پیش‌بینی‌های منفی واکنش نشان داده است. وی گفته است: «ما از بابت رقابت با فیات-کرایسلر نگرانی نداریم. ما طی چند ماه حتی جنرال موتورز را هم مغلوب کردیم. برنامه‌های ما تابع زمان‌بندی است».

رشد فروش فیات-کرایسلر اما بیشتر به خاطر برندهای جیپ و رم است به‌گونه‌ای که فروش جیپ در ماه سپتامبر به لطف عملکرد قدرتمند مدل‌های چروکی و کامپس در بازار، ۱۴ درصد افزایش داشته است. فروش رم هم در ماه گذشته ۹ درصد افزایش داشته است. درمجموع طی ۹ ماه امسال نیز فروش جیپ و رم هرکدام افزایشی ۲۰ درصدی داشته است.

از سوی دیگر فروش کل فورد اما در سه‌ماههٔ نخست سال جاری ۲.۴ درصد کاهش داشته درحالی‌که در همین مدت فیات-کرایسلر با افزایش فروش ۶ درصدی مواجه شده است. بخش خودروهای سواری فورد نیز در ماه سپتامبر با کاهش فروش ۲۵.۷ درصدی رکورد زده است. نکتهٔ جالب اینکه فروش اس‌یووی‌ها و پیکاپ‌های این شرکت هم در ماه گذشته به ترتیب ۲.۷ و ۹.۹ درصد کاهش داشته است. سری F، ترانزیت، اکسپیدیشن و لینکلن نویگیتور تنها محصولات فورد هستند که افزایش فروش داشته‌اند.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه

  1. wick

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1068 ديدگاه)

    به نظرم عادیه که فروشش کم شه چون داره تغیرات ایجاد میکنه ولی مطمئنم این تغیرات اینده خوبی داره 😎💪

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۲ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (5263 ديدگاه)

      درسته
      به غىر از فورد چند شرکت بزرگ دىگه هم اعلام کردن بازار سدان ها رونق قبل رو نداره و اونها هم دارن به سمت کراس اوورها مىرن
      اما جالبه که فورد در ۶ ماه نخست ۲۰۱۸ با تولىد سرى اف تونست رتبه اول پرفروش ترىن ماشىن جهان رو با سرى اف بدست بىاره
      در کل خبرهاى خوبى تو راه هست که من منتظرشم
      افزاىش فروش کراىسلر ىکىش بود

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. Ali

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (13 ديدگاه)

    خدا مارکیونه را بیامرزه از ورشکستی فیات رو به کجا رسوند

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. (Ali (Chevy nova

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5263 ديدگاه)

    شکر خدا
    به عنوان ىه طرفدار خىلى خوشحال شدم
    واقعا کراىسلر خودش رو به خوبى از شراىط بدى که داشت نجات داد
    ((برای اولین بار از ژانویهٔ سال ۲۰۰۷، در ماه سپتامبر امسال گروه خودروسازی فیات-کرایسلر در ایالات‌متحده فروش بیشتری را نسبت به فورد به ثبت رسانده است. این گروه خودروسازی ایتالیایی-آمریکایی در ماه گذشته در آمریکا ۱۹۹,۸۱۹ دستگاه فروش داشته که افزایشی ۱۵ درصدی را تجربه کرده و ۲,۴۱۵ دستگاه بیشتر از فروش ۱۹۷,۴۰۴ دستگاهی فورد در همین ماه است))
    جىپ و رم هم که عالىن
    ((رشد فروش فیات-کرایسلر اما بیشتر به خاطر برندهای جیپ و رم است به‌گونه‌ای که فروش جیپ در ماه سپتامبر به لطف عملکرد قدرتمند مدل‌های چروکی و کامپس در بازار، ۱۴ درصد افزایش داشته است. فروش رم هم در ماه گذشته ۹ درصد افزایش داشته است. درمجموع طی ۹ ماه امسال نیز فروش جیپ و رم هرکدام افزایشی ۲۰ درصدی داشته است.))

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. Amin

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    فیات نجاتش داد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۲ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (5263 ديدگاه)

      راستى amin
      بنز رو هم جىلى چىن نجات داد
      ىادت نره ىه موقع

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. (Ali (Chevy nova

        ۱۲ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (5263 ديدگاه)

        حدودا ۸ ماه پىش بود که شرکت جىلى چىن با تصاحب سهام شرکت داىملر المان که شامل (( بنز و مىباخ و اسمارت و…. )) مىشد تونست داراى حق راى در هىت مدىره شرکتى بشه که کسرى سرماىه داشت و خودش رو از خطر ورشکستگى حتمى نجات بده وگرنه هىچ وقت شرکت داىملر اجاز فروش سهامش رو به جىلى چىن نمىداد تا حق راى در شرکت و پروژها داشته باشه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. کوروش

          ۱۲ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1099 ديدگاه)

          بنز که پدر خودروسازی و حتما هم ورشکسته نمی شد منتها قطعا کرایسلر و دوج با زباله‌‌جات قبل از اتحاد که تولید می کردند قطعا به جمع کثیر برند های تولید کننده افسانه ای امریکایی که به تاریخ پیوستند می پیوست

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. علی رضا

          ۱۲ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (223 ديدگاه)

          آخه یه چیزی بگید با عقل جور در بیاید
          یه سهام دار تازه وارد چجوری میتونه بنز رو از ورشکستگی نجات بده که اولا اصلا همچین خطری واسه بنز به وجود نیومده
          دوما تو دایملر افراد خیلی مجربی وجود دارن که نیاز به کمک جیلی ندارن

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. (Ali (Chevy nova

          ۱۲ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (5263 ديدگاه)

          کوروش
          فعلا بنز رو جىلى چىن تاحب کرد
          بهتره واقعىت رو قبول کنى
          لفظ زباله هم که بکار بردى بخاطر ا نکه تو بحث با من کم اوردى

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        4. کوروش

          ۱۲ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1099 ديدگاه)

          همین کرایسلر زباله سازی بیش نبود شما نمی دونی منی که تجربه آش رو داشتم بهتر می دانم همین ۳۰۰ که اسم کرایسلر رو زنده نگه داشته حاصل ذره ای از کار بنزه وگرنه دوج و کرایسلر رو هم یک پیچ بنز نمی شوند تکنولوژی این …. بدرد رقابت با چینی ها هم نمی خورد بنز چینی شود چه بهتر امریکایی ها مجبورند وانت بسازند تا منقرض نشوند

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  5. حمىد

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (154 ديدگاه)

    جىپ نجات دهنده اصلى مجموعه هستش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. محمد

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (218 ديدگاه)

    گروه فیات کرایسلر یکی از جذاب ترین گروه های خودروسازی دنیاست ، مازراتی ، فراری ، آلفا ، داج ، جیپ … اصلا همه برنداش واقعا عاشقای ماشینو مدهوش میکنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. wick

      ۱۲ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1068 ديدگاه)

      این چیزی هست که من همیشه میگم ولی اینجا مردم عاشق الگانس و آلمان هستند ای خدا 😯💪

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. (Ali (Chevy nova

        ۱۲ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (5263 ديدگاه)

        اگه المانى منظورت بنزه که الان المانى- چىنى هست

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  7. Amin

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    بچه ها،میگه بنز داشت ورشکست میشد😂😂

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۲ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (5263 ديدگاه)

      اره
      ولى جىلى نذاشت

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. wick

      ۱۲ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1068 ديدگاه)

      بنز بله ورشکست میشد . دست به کار های زیادی هم زد که نشد از جمله همکاری با شرکت های چینی و کره ای برای ساخت محصول های مشترک که نجات پیدا کنه ولی خب نشد جیلی عملا نجات داد قبل ورشکستگی . بنز نیاز به سرمایه داشت که چینی ها فراهم کردن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. احمدرضا

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (355 ديدگاه)

    خدا مارکیونه رو بیامرزه اینا فقط کار اون بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. امیر

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2400 ديدگاه)

    تو این چند ماه اخیر همش خبرای خوبی از کرایسلر میشنوم
    شدیدا منتظرم سیاست بدون نقص ترامپ اثرات فوق العادشو نشون بده تو صنعت خودروسازیش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. نوید جهرمی

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2848 ديدگاه)

    جیپ خیلی کمکش کرده. کرایسلر که دیگه سبد محصولی نداره. داج هم همینطور. ولی با همین چن تا محصول خوب سرپا موندن.
    فقط امیدوارم بیشتر از فروش به فکر بالا اومدن از ته جدول قابلیت اطمینان و رضایت مشتری باشن.
    خیلی دوست داشتم مجموعه داج کرایسلر جیپ و رم میفتاد دست خودشون. اهداف فیات برای این بزرگان باعث کمرنگ شدنشون شد.خدا بیامرز مارچیونه چاره ای نداشت.برای کم کردن بدهی ها مجبور به اتخاذ این تصمیم ها شد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. اشکان

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (7 ديدگاه)

    البته اینم بگم که تسلا توی سپتامبر با فروش ۲۹۰۰۰ دستگاهی در امریکا با اختلاف ۱۰۰۰ تا پایین تر از بنز و بالاتر از ب ام و در جایگاه دوم لوکسها قرار گرفته. http://www.goodcarbadcar.net

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا