فورد

فروش موستانگ فیلم بولیت با قیمتی رکوردشکن

سرانجام مراسم حراج موستانگ GT اصلی مورداستفاده در فیلم بولیت سال ۱۹۶۸ برگزار شد و این خودروی ارزشمند با قیمتی چشمگیر به فروش رسید. این موستانگ خاطره‌انگیز با قیمت ۳.۴ میلیون دلار فروخته شد که بیشترین پولی است که تاکنون در حراجی‌ها برای یک موستانگ پرداخت شده است. این در حالی است که این موستانگ در آن سال با قیمت تنها ۳۵۰۰ دلار خریداری شده بود.

سال‌ها یا بهتر بگوییم دهه‌ها تصور می‌شد موستانگ اصلی که در فیلم بولیت استیو مک‌کوئین با آن رانندگی کرده بود گم شده است اما در سال ۲۰۱۸ این خودرو به مناسبت پنجاه‌سالگی فیلم بولیت به نمایش درآمد و هم‌زمان فورد نیز نسخهٔ جدیدی از موستانگ بولیت را معرفی کرد. این موستانگ GT مدل ۱۹۶۸ اما پس از ایفای نقش در فیلم بولیت توسط مالک سابق خود «شان کینن» به‌صورت روزانه مورداستفاده قرار می‌گرفت.

مک‌کوئین بارها سعی کرد این موستانگ را از خانوادهٔ کینن بخرد اما آن‌ها هر بار درخواست او را رد می‌کردند. بدین ترتیب این ماشین پس از پیمودن ۷۴ هزار کیلومتر در طول چندین سال، در سال ۱۹۸۱ خوابید و تا سال ۲۰۱۸ در همان وضعیت ماند. سپس وقتی بار دیگر این موستانگ افسانه‌ای از مخفیگاه خود بیرون آمد، در سراسر دنیا دهان‌ها از تعجب باز ماند و حالا با فروش آن دوباره دهان‌ها را باز کرده است!

حال سؤال بزرگ این است که برای این موستانگ بولیت با مالک جدید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ این خودروی کاملاً بی‌نظیری است اما دقیقاً مثل آن زمانی که مک‌کوئین با آن در فیلم به رانندگی پرداخت نیست و آثار فرسودگی به‌وضوح در آن دیده می‌شود؛ بنابراین آیا باید این موستانگ بازسازی شده و به شکوه اولیهٔ خود در هالیوود بازگردد یا در همین شکل و وضعیتی که هست باقی بماند؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ارش

    ۲۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    موستانگ یعنی ترکیب نابغه طراحی ایتالیایی و نابغه مهندسی آمریکایی حورجتو جیاجیورا و کارل شلبی .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. ali (chevy nova)

    ۲۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    موستانگ هست دیگه
    فروش و محبوبیتش اونقدر بالاست که بخاطرش اینقدر پول میدن

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا