جنرال موتورزفورد

فورد استرالیا همچنان برای برند نمادین هولدن احترام قائل خواهد بود

صنعت خودروسازی در حال تغییر است و اعلام خبر تعطیل کردن برند هولدن توسط جنرال موتورز شاهد دیگری بر این ادعا محسوب می‌شود. هرچند این خبر خیلی تعجب‌آور نبود زیرا طی ماه‌های گذشته نشانه‌هایی از مرگ این برند دیده شده بود اما بااین‌حال برای دنیای خودرو این خبر بسیار شوکه‌کننده‌ای محسوب می‌شد؛ هرچند پایان کار هولدن به نفع فورد و سایر خودروسازان حاضر در بازار استرالیا خواهد بود اما فورد استرالیا هنوز هم برای این برند نمادین احترام قائل است.

فورد استرالیا در یک توئیت دوقسمتی در این بار گفته است:

همهٔ ما در فورد استرالیا از شنیدن خبر تعطیلی هولدن ناراحت هستیم. هولدن برند نمادینی است که در قلب بسیاری از استرالیایی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد و برای شکل دادن به صنعت خودروسازی استرالیا بسیار تلاش کرده است. محصولات این شرکت هم در جاده و هم در پیست رقیبان ارزنده‌ای بوده‌اند. ما از دوستان خود در هولدن متشکریم که مانع تنبلی و درجا زدن ما شدند و موجب شدند همواره هدف‌های بالاتری را در نظر داشته باشیم. دل ما برای شما تنگ خواهد شد.

تعطیلی برند هولدن توسط جنرال موتورز نتیجهٔ لیست طولانی از تصمیماتی است که از اواخر سال ۲۰۱۷ آغاز شد یعنی زمانی که تولید هولدن در استرالیا خاتمه یافت. سپس اواخر سال گذشته این شرکت اعلام کرد که به عرضهٔ مدل‌های کومودور و آسترا در استرالیا پایان می‌دهد. با توجه به اینکه جنرال موتورز طی چند سال گذشته از بازارهای فرمان راست شامل بریتانیا، هند، ژاپن و آفریقای جنوبی خارج شده است، هزینهٔ حفظ هولدن در بازار تنها دو کشور استرالیا و نیوزلند خیلی زیاد می‌شد. البته تعطیل شدن برند هولدن به معنای خروج کامل جنرال موتورز از استرالیا نیست زیرا این شرکت حداقل تا ۱۰ سال به ارائهٔ خدمات برای محصولات هولدن ادامه خواهد داد. جنرال موتورز برای مالکین محصولات هولدن، یک شبکهٔ خدمات پس از فروش ایجاد خواهد کرد که سرویس‌های مربوط به گارانتی خودروها را انجام خواهد داد.

بااین‌حال با تعطیلی هولدن تقریباً ۶۰۰ شغل در استرالیا از بین می‌رود. از سوی دیگر، تعطیل شدن برند هولدن یادآور دیگری بر این موضوع است که صنعت خودروسازی همواره در جریان است. تعطیلی هولدن به اولویت سرمایه‌گذاری جنرال موتورز مربوط می‌شود. این شرکت یکی از خودروسازانی است که روی کاهش هزینه‌ها تمرکز کرده است زیرا در حال رقابت با شرکت‌های سیلیکون ولی است که به تولید خودروهای الکتریکی و خودران مشغول هستند. چند سال آینده برای جنرال موتورز بسیار پرهزینه خواهد بود و به همین دلیل این شرکت از هرجایی که بتواند پس‌انداز می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    بنظر شما اگر شریک هولدن تویوتا بود ، ورشکست میشد؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. OMID

      ۱ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      ورشکست نشده

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. مهدی

      ۱ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1326 ديدگاه)

      البته تویوتا هم خودش درگیر شرکت سلیکون ولی میبینه و کاملا امکان همچین تصمیمی وجود داشت

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. ADAK

    ۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1829 ديدگاه)

    همهٔ ما در فورد استرالیا از شنیدن خبر تعطیلی هولدن ناراحت هستیم. هولدن برند نمادینی است که در قلب بسیاری از استرالیایی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد و برای شکل دادن به صنعت خودروسازی استرالیا بسیار تلاش کرده است. محصولات این شرکت هم در جاده و هم در پیست رقیبان ارزنده‌ای بوده‌اند. ما از دوستان خود در هولدن متشکریم که مانع تنبلی و درجا زدن ما {{{ شدند }}} و موجب شدند همواره هدف‌های بالاتری را در نظر داشته باشیم. دل ما برای شما تنگ خواهد شد.

    جناب دهقان
    احتمالا اشتباه تایپی یا ترجمه ای نیست ؟!
    فکر کنم درستش نشدند هستش

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا