فورد

درخواست فورد از دونالد ترامپ

پس از فروش حدوداً ۷۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی شده (مانند انواع مدل‌های هیبریدی، پلاگین هیبریدی و خودروهای الکتریکی) در سال ۲۰۱۵ و در آستانه ثبت رکوردی مشابه در سال ۲۰۱۶، به نظر می‌رسد فورد خیلی از شرایط این روزهای خود راضی نیست. فورد اکنون می‌خواهد تا رهبری کمپینی را به عهده بگیرد که خواستار کاهش استانداردهای فدرال در مورد میزان مصرف سوخت هستند. این ادعا را بلومبرگ پس از مصاحبه‌ای با مارک فیلدز، مدیرعامل کمپانی فورد مطرح کرده است. فیلدز در مصاحبه خود گفته که قصد دارد با دونالد ترامپ در مورد مسائل مختلف ازجمله کاهش استانداردهای فدرال میزان مصرف سوخت صحبت کند.

US-POLITICS-TRUMP
فیلدز دراین‌باره به بلومبرگ می‌گوید:

ما در مورد تغییراتی که می‌خواهیم ببینیم بسیار رک و راست خواهیم بود.

فیلدز می‌گوید قوانینی که فورد در سال ۲۰۱۱ آن‌ها را قبول کرده به این معنی است که خودروسازها مجبور هستند بیش از آن مقداری که دوست دارند خودروهای هیبریدی و الکتریکی تولید کنند. و طبق ادعای فیلدز در حال حاضر تقاضای خیلی زیادی برای این نوع خودروها وجود ندارد. وی دراین‌باره این‌گونه توضیح می‌دهد:

در سال ۲۰۰۸، ۱۲ مدل انواع خودروهای الکتریکی شده در بازار ایالات‌متحده آمریکا وجود داشت و آن‌ها سهمی ۲.۳ درصدی از صنعت خودروی آمریکا را تشکیل می‌دادند. بیایید به سال ۲۰۱۶، ۵۵ مدل مختلف از این خودروها وجود دارند و امروز سهم آن‌ها از صنعت فقط ۲.۸ درصد است.

هرچند ازنظر ما آماری که فیلدز به آن اشاره می‌کند درست نیست. هم‌اکنون دقیقاً ۵۵ مدل مختلف از خودروهای الکتریکی شده در بازار آمریکا وجود ندارد. در ایالت کالیفرنیا شاید این آمار درست باشد ولی در بازار کل آمریکا به‌هیچ‌وجه این‌گونه نیست. ولی بیایید صادق باشیم، فورد هیچ‌گاه در بازار این نوع خودروها دست برتری را نداشته است. تسلا، با همه مشکلاتی که این روزها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، فقط برای خودروی آتی مدل ۳ خود تقریباً ۴۰۰ هزار سفارش ثبت کرده است. این میزان به اندازه بیش از ۲ سال فروش فورد برای یکی از سدان‌های محبوب این کمپانی می‌باشد.

trump-ford-001
درهرحال، همان‌گونه که وب‌سایت Green Car Reports گزارش می‌کند، مرجع قانون‌گذاری برای خودروهای الکتریکی و پلاگین در آمریکا انجمن منابع هوایی کالیفرنیا است و نه سازمان حفاظت از محیط‌زیست آمریکا. آن‌گونه که به نظر می‌رسد حتی اگر رئیس‌جمهور ترامپ تصمیم به کاهش استانداردهای فدرال بگیرد، انجمن منابع هوایی کالیفرنیا دست از تلاش‌های خود برای کاهش میزان آلایندگی خودروها بر نخواهد داشت. کمپانی فورد قبلاً تعهد داده که مبلغ ۴.۵ میلیارد دلار درزمینهٔ خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری کند. خودروسازها در سال ۲۰۱۱ بر استاندارد میزان مصرف سوخت ۴.۳ لیتر به ازای هر صد کیلومتر توافق کرده‌اند.

trump-ford
روابط ترامپ با صنعت خودروی آمریکا کم‌کم موردتوجه قرار می‌گیرد، ولی هنوز خیلی از چیزها در این رابطه مشخص نیست. او اظهارنظرهای گمراه‌کننده‌ای در مورد برخی مشاغل در فورد در طول کمپین تبلیغاتی خود و همچنین پس از انتخاب شدن به‌عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا داشته است. او ماری باررا مدیرعامل جنرال موتورز را به‌عنوان یکی از مشاوران خود انتخاب کرده است، و به نظر می‌رسد به‌زودی انتظار می‌رود که او به درخواست فورد نیز پاسخ مثبت بدهد.

منبع: autoblog

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود. گویا ترامپ قراره هوای صنعت خودروی امریکا رو داشته باشه. اخیرا هم گفته بود برای ماشیننایی که در مکزیک تولید میشن برای ورود به امریکا حق گمرک تعریف میکنه. این موضوع اگه قطعی بشه کار رو برای ب ام و و بنز و چند شرکت دیگه که توی مکزیک سرمایه گذاری زیادی کردن سخت میکنه.

    پی نوشت: ما از خیلی سال پیش به فکر صنعت خودروی خودمون بودیم. توی ایران هم برای تمام ماشینهای خارجی حق گمرک سنگین تعریف میکنن که از صنعت داخلی حمایت بشه. اما خب این کجا و آن کجا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۱۸ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      مطمئناْ کسی که بیشتر متضرر میشه آمریکاست. شما تعداد محصولات کمپانی های آمریکایی ولی ساخت اروپا (انواع فورد و اوپل که جز پرفروش ترین ها هستن) رو با تعداد بسیار کمتر آلمانیهای بازار آمریکا مقایسه کنی میبینی در صورت تلافی خودروسازای آمریکایی ضرر هنگفتی میکنن. بعد بازار آمریکایی ها تو بعضی سگمنت ها مثل سوپر اسپورت ها خالی میشه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. (ali (CHEVY NOVA

    ۱۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    من موفقیت خودروسازان اصیل امریکایی رو میخوام و ترامپ هم هر کاری بکنه که این موفقیت حفظ بشه برام من عاشق امریکن کارز کافی هستش
    کاری ندارم دیگه میخواد گمرکیشون رو بالا ببرند یا 1000 کار دیگه بکنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ASTON MARTIN

    ۱۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    بنظرم شتباهه چرا داره قوانین الایندگی رو محدود میکنه قوانین اینچنینی باید سفت سخت باشن وگرنه خودروسازها از خداشونه حذف بشه این محدودیت ها
    میشه مث ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. GOD BLESS AMERICA

    ۱۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    کاش من صدای وجدان ترامپ بودم ، اونوقت تو گوشش میخوندم :
    بیگ تری خائنن
    پوستشون رو بکن، پوستشون رو بکن.
    یو، ها ها ها ها.(خنده های شیطانی)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. كوروش

      ۱۸ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      داداش چی میزنی دقیقا ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. GOD BLESS AMERICA

      ۱۸ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (758 ديدگاه)

      اصلاحات اقتصادی دونالد ترامپ اولین و آخرین فرصت برای اصلاح عملکرد خودروسازان آمریکایی محصول میشه.

      حتی ترامپ هم برای گوش مالی دادن بیگ تری به کلی رایزنی نیاز داره و حمایت کنگره و سنا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۱۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    بعدا معلوم میشه که چیکار میخوان بکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ساسان.م

      ۱۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (338 ديدگاه)

      ناموساً؟

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا