فورد

فورد خواهان زیر برندهای بیشتری است…

فورد برانکو هنوز به خاطر تأخیرهای مکرر در خط تولید روانه جاده‌ها نشده اما این موضوع درباره برانکو اسپورت صدق نمی‌کند. اگرچه این خودرو دارای نام و استایلی مشترک با برادر بزرگ‌تر است اما پلتفرم آن با کراس اوور اسکیپ مشترک می‌باشد. البته طراحی این دو خودرو اصلاً شباهتی به یکدیگر نداشته و وجه مشترکشان همان پلتفرم یاد شده است.

تا به اینجا برانکو اسپورت موفقیت زیادی کسب کرده زیرا نمایندگی‌ها به شدت خواهان نمونه‌های بیشتر این خودرو برای فروش و تحویل به مشتریان هستند. واضح است که خلق زیر برند برانکو جواب داده است. فورد موستانگ مک ای نمونه‌ای دیگر از جهت‌گیری درست این خودروساز بوده است؛ اما باید دانست فورد برنامه‌ای برای عدم عرضه زیر برندهای بیشتر ندارد.

جیم فارلی مدیرعامل فورد در مصاحبه با موتور ترند تائید کرده مدل‌های ویژه بیشتری در آینده عرضه خواهند شد. او گفته است:

زمانی که برنامه ما اعلام شد کاملاً شفاف گفتیم که علاقه زیادی به برندهای جدید داریم.

سود بردن از مزیت نامه‌ای محبوب نه تنها مشتریان بالقوه را سریعاً جلب کرده بلکه باعث صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌های بازاریابی شده است. ایجاد یک نام جدید امری هزینه‌بر بوده و زمان زیادی را طلب می‌کند اما اگر از یک نام شناخته شده استفاده شود سریعاً توجهات را به خود جلب خواهد کرد. این موضوع به همراه طراحی زیبا باعث می‌شود یک خودرو موفق شود. بااین‌حال کدام محصول فورد می‌تواند زیر برند بعدی شرکت باشد؟ دنبال خودرویی به غیر از F-150 بسیار محبوب نباشید.

در حال حاضر خانواده سری F فورد شامل F-150، F-250، F-350 و F-450 بوده و پیکاپ F-150 چندین دهه است که گل سرسبد این خانواده می‌باشد. از جنبه‌های زیادی این خودرو قبلاً به زیر برند خاص خود بدل شده است. سال آینده نسخه تمام الکتریکی F-150 از راه خواهد رسید و بر محبوبیت این خواهد افزود.

اما رپتور چه؟ زیر برند رپتور یک احتمال جدی دیگر است. اگر این اتفاق رخ دهد نسل بعدی رنجر با همین پسوند از راه خواهد رسید و شاید فورد تصمیم بگیرد F-150 و رنجر را به‌صورت هم‌زمان با این پسوند بفروشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. mahan

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    خوب مدیریت کردن دو سه سال پیش به یک سری بحران اگه اشتباه نکنم افتاده بودند ولی خوب جمعش کردند.با حذف سدان ها و تولید کراس اووور ها تونستن مردم رو جلب کنند.در اصل سدان های سنتی مثل تاروس و فیوژن و فیستا رو کنار گذاشت و به خواست مردم کراس اوور و شاسی بلند ساخت.بازاریابی کرد و تصمیم گرفت به تصمیم مردم ماشین بسازه نه به تصمیم خودش که بعد اعتقادات خودشون رو تو حلق مردم کنند

    موافقم 13
    مخالفم 2
    1. R@m!n

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      متاسفانه تاروس و فیوژن در حد ژاپنی ها و آلمانی ها نبودن و فوردم تلاشی نکرد تا نسخه های پرفورمنس یا لوکس بزنه ازشون. ترجیح داد رو ماشینای محبوب ترش سرمایه گذاری کنه و جوابشم گرفت

      موافقم 14
      مخالفم 1
      1. mahan

        ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        راستش من توی منطقه ازاد هر دو رو نشستم و به مدت 6 ماه تاروس داشتم.تاروس یک سدان بزرگ خانوادگی متوسط (بزرگترین سدان فورد) هست و 7 نسلش تو امریکا تولید شده و سال ها ماشین پلیس و اف بی ای و ارگان های نظامی امریکا هست و جز خودرو های ارزشمندی هست نگاه به هیکلش نکن خودرو سریعی هست و اون قدر ها معمولی نیست سیستم صوتی سونی داره و اپشن هایی داره که درسته سدان لوکس نیست ولی تو سدان های لوکس پیدا میشه (قسمت لوکسش لینکن هست که شاسی بلند های بی نظیری داره ولی سمبلش لینکن کانتیننتال رو ازبین برد) و هم قطارهاش شورولت ایمپالا – دج چارجر – تویوتا آوالون – نیسان ماکسیما – هوندا آکورد – کیا کدنزا – هیوندای ازرا هستش.درسته نسبت به اوالون و اکرود و چارجر و با تخفیف ماکسیما حرف خاصی برای گفتن نداره ولی همچنان بنظرم ارزشمنده.ولی خب اینم هست تو این دوره زمونه کمتر کسی شاسی بلند هارو ول میکنه میره سدان فول سایز بگیره!کسایی سدان فول سایز میگیرند که بخواند خودرو های لاکشری مثل اس کلاس و سری 7 و کواتروپورته و A8 بخرند.
        ولی در مورد فورد فیوژن کاملا حق با شماست هم از لحاظ کیفیت ادوات و هم کیفیت سواری چنگی به دل نمیزنه.رقباش هم اگه اشتباه نکنم اینا هستند شورولت مالیبو – کرایسلر ۲۰۰ – سوناتا – اپتیما – آلتیما – مزدا ۶ – سوبارو لگاسی – تویوتا کمری – فولکس واگن پاسات که اکثرا قوی هستند و مزایای خودشون رو دارند

        موافقم 5
        مخالفم 1
        1. R@m!n

          ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          تاروس بیشترین ضربه رو از طراحیش خورد اصلا یه حس ماشین آمریکاییو نداشت من خودم با اینکه فن فوردم اصلا دلیلی خریدش نمی بینم شما داشتی قطعا نظرت نسبت به من ارجحیت داره ولی ماشینی نیست کسی رو کنجکاو کنه یا حسی ایجاد کنه خیلی خنثی هست

          موافقم 3
          مخالفم 0
        2. mahan

          ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          درسته ولی طراحی نسخه چینش افتضاح بود.نسخه امریکاییش درسته جذاب نبود ولی یک طراحی خنثی داشت با این مورد موافقم نه خشم امریکایی رو داشت نه معیار لوکس و ظرافت المانی.یک جور یخ زدگی داشت من از کت و کلفتیش خوشم میومد و طراحی مردانگیش.درسته من موافقم که طراحی نداشت که کسی رو به خریدش مجاب کنه!اگه این طور بود که این طوری نمی شد.ولی حس خوبی داره بنظر مثله لاتیه که ادای جنتلمن هارو دراورده!

          موافقم 3
          مخالفم 1
  2. R@m!n

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    زیر برند ماستنگ و رپتور منطقی بنظر میرسه و جای مانورشون خیلی بیشتر میشه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  3. ابر عظیم سلطان خانِ خفن باحال سوپر ویژه توپِ دمش گرم!

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (335 ديدگاه)

    سایپا و ایران خودرو رو بفرستن زیر مجموعه های فورد در عرض سه روز کل فورد رو نابود میکنه.به این صورت:
    روز اول:
    1- محصولاتش رو بیرون میده
    2- مردم حالشون ازشون به هم میخوره
    3- میگن این ها زیر مجموعه های فوردن!پس باید ازش رو برگردونیم!
    روز دوم:
    1-شرکت ضرر میزنه
    2-سودش کم شده
    3-سایپا هنوز به ساخت محصولاتش ادامه میده و ضرر های اساسی به شرکت میزنه.
    روز سوم:
    فورد ورشکست میشه!!!!!
    .
    .
    .
    پدال لطفا کامنتم رو حذف نکن و بذار منتشر بشه…?سپاس?…

    موافقم 7
    مخالفم 11
    1. (ali (Porsche 911

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (13 ديدگاه)

      یعنی میشه یه روزی بیاد تو این مملکت که بحث یه ماشینی باشه و یه نمکی حرف از پراید و سایپا نزنه؟

      موافقم 11
      مخالفم 0
      1. ابر عظیم سلطان خانِ خفن باحال سوپر ویژه توپِ دمش گرم!

        ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (335 ديدگاه)

        نه
        .
        .
        .
        واقعا که!!!مگه چیه یه خرده بامزه بازی در بیاریم؟
        نکنه فکر کردی وقتی از سایپا حرفی زده میشه پدال نابود میشه؟
        یا نکنه “مجله ی تخصصی و حرفه ای پدال” نابود میشه؟
        با این کاراتون بیشتر شبیه “مجله ی تخصصی خشک و بی مزه و حرفه ای پدال” میشه!
        ااااااااااه!!!??

        موافقم 2
        مخالفم 12
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          ببین این پراید پراید گفتنا دیگه مسخره شده اصلا هم مزه نداره،بعدشم،مزه دربیاری که چی بشه؟میخوای پدال از بی مزگی دربیاد؟پدال یه سایت خودروییه اگه نمیتونی خشکیشو تحمل کنی بهتره بری جای دیگه وگرنه اینجا مهد کودک نیست…
          پدال لطفاً حذفش نکن ?

          موافقم 10
          مخالفم 1
    2. یانکی

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      ابر عظیم وقتی میتونی تو پدال کامنت بزاری شک ندارم که سواد داری.مطمعنتر هم هیتم که اینترنت هم داری که تونستی بیای تو سایت.تیمی که جام رو میبره بالا سرش قطعا قهرمان شده.

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        یانکی جان بچه سه ساله هم بلده کامنت بزاره!

        موافقم 4
        مخالفم 1
  4. محمد مختاری آذر

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    برای حمایت کار خوبی هستش ولی به نظر من یه شرکت باید مال خود آدم باشه مثل کونیگزگ یا تسلا
    برای هیچکس نیست

    موافقم 2
    مخالفم 3
  5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    فورد خواهان زیر مجموعه های بیشتری است….خب فورد اگه زیر مجموعه میخوای ادسل رو احیا کن،زیر مجموعه خوب میخوای مرکوری رو احیا کن،کار سختی نیست،یه مدل دو مدل بدرد زیرمجموعه شدن نمیخوره،دوج هم این کارو کرد اما چه فایده ای براش داشت؟فقط اسم دوج رو از رم حذف کردن و بس!

    موافقم 11
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا