فورد

فورد موستانگ شلبی GT350 2019، تیزتر و شیک‌تر!

خشن‌ترین موستانگ فورد خشن‌تر شده است! شلبی GT350 برای مدل سال ۲۰۱۹ تغییراتی داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به دقت بیشتر و توازن بهتر اشاره کرد. شایان ذکر است پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری شلبی هم در جاده و هم در پیست تواناتر شده است.


سیستم تعلیق MagneRide استاندارد این خودرو بازطراحی شده و دارای فنرهای جدید است که باعث شده خودرو رفتار تیزتری داشته باشد. با استفاده از تست‌های پیست رقابتی فورد، هم‌اکنون سیستم کنترل پایداری سه‌حالته شلبی GT350 بهبود یافته است.


فورد همراه با میشلین مطمئن شده که محصول عضلانی‌اش چسبندگی بیشتری دارد. لاستیک‌های جدید میشلین پایلوت اسپورت کاپ ۲ دارای الگوهای خاص شلبی بوده و رینگ‌های آلومینیومی ۱۹ اینچی جدید را در آغوش گرفته‌اند. ترمزهای برمبو که در جلو ۶ پیستون و در عقب ۴ پیستون دارند تغییری نداشته‌اند اما اسپویلر خودرو بازنگری شده و به خاطر بهبود عملکرد آئرودینامیکی شلبی GT350 می‌توان فلاپ را سفارش داد.


زیر کاپوت این خودرو همان پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری می‌تپد. ردلاین این پیشرانه در ۸۲۵۰ دیده می‌شود و قدرت ۵۲۶ اسب بخاری و گشتاور ۵۸۱ نیوتون متری باعث عملکرد دیوانه‌واری می‌شوند. این پیشرانه به یک گیربکس ۶ سرعته دستی متصل است.


بیلی جانسون راننده فورد در مسابقات استقامت جهانی می‌گوید: “علاوه بر بهبود چسبندگی، ترمز و شاسی، شلبی GT350 سطح کاملاً جدیدی از پرفورمنس رانندگی را ارائه می‌کند. این یک خودروی فوق‌العاده برای راننده‌های حرفه‌ای و آماتور بوده و باعث می‌شود راننده حس ابر قهرمان داشته باشد. شلبی در پیچ‌ها احساس‌برانگیز بوده و از راننده می‌خواهد در سر پیچ‌ها خودرو را بیشتر تحت‌فشار بگذارد.”


اما بحث پرفورمنس تنها نقطه تمرکز فورد نبوده زیرا کابین نیز با تجهیزات بیشتر به‌روز شده است. پانل پشت آمپرهای آلومینیومی با عناصر جدید روی درب‌ها جفت شده است. صندلی‌های مسابقه‌ای ریکارو تغییری نداشته‌اند اما هم‌اکنون به‌صورت برقی قابل تنظیم بوده و دارای همان پوشش جیر میکو هستند. همچنین یک سیستم صوتی با ۱۲ بلندگو وجود دارد که دست‌پرورده هارمن بوده و سیستم اطلاعات سرگرمی Sync 3 به‌صورت استاندارد از صفحه‌نمایش ۸ اینچی استفاده می‌کند.


دو رنگ بدنه آبی ولوسیتی و آبی فورد پرفورمنس برای اولین بار در دسترس هستند. خریداران همچنین می‌توانند نوارهای مسابقه‌ای کارخانه‌ای را با رنگ‌های مشکی، سفید و آبی سفارش دهند. البته چیزی که خریداران قادر به سفارشش نیستند همان به‌روزرسانی‌های عملکردی نسخه استاندارد موستانگ است.

فورد می‌گوید پس از بازخوردهای گرفته شده از مشتریانی که ظاهر فعلی شلبی را دوست دارند، تمرکز خود را روی شاسی گذاشته و ظاهر آن اولویت نبوده است؛ و البته این موضوع کاملاً پذیرفتنی است زیرا برخلاف نمای جلوی موستانگ استاندارد، شلبی برای پیست طراحی شده است. این مهندسی چشمگیر ارزان نبوده و استفاده از چراغ‌های جدید برای خودرویی نسبتاً تولید محدود خیلی انتخاب مناسبی نمی‌باشد.

البته درک نمی‌کنیم چرا فورد از پشت آمپرهای تمام دیجیتال خود برای GT350 استفاده نکرده است.
فورد شلبی GT350 2019 از اوایل سال ۲۰۱۹ به فروش خواهد رسید اما جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری آن هنوز اعلام نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Just bentley continental

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (540 ديدگاه)

    بابا اینا چیه
    Gt500 رو بیار که دق کردیم?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    مثل همیشه عالی ، کم نظیر و دوست داشتنی
    منتظر GT500 با قدرتی بالایِ ۷۰۰ اسب بخار هستیم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. PARTHIAN

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    بازدهی پیشرانه نسبت به حجم
    خیلی عالیه،
    احتمال نصب این پیشرانه به همراه سوپر شارژر
    تو gt500زیاده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Hamid.Hellcat

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    این ماشین رو از نزدیک ببینی نمیتونی چشم ازش برداری.
    ضمنا یک گلفGTI مدل 2018 تو باما اگهی کردن 610 میلیون!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. CNA

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (235 ديدگاه)

      ۶۱۰ میلیون ????قیمتا رو روز به روز مضحکتر میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. یاس ی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    جی تی 350 عالیه، زیبا و پر قدرت، همیشه جزء ماشینهای بالای لیست مورد علاقه من بوده، عاشق صدای موتورش هستم. چندباری از نزدیک نسل قبلش را دیدم، واقعا صدای جذابی داره، خصوصا وقتی بهش گاز خفن میدی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. NAVID۰۰۹۸

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    اینکه مدل ۲۰۱۷ قبل فیس لیفتشه ، پس چطور زده مدل ۲۰۱۹

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      ظاهرش فیس لیفت نشده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      شلبی‌ها فعلا با چهره قبلِ فیس‌لیفت تولید میشن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. مهدی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    بالاخره روح امریکایی گمشدش رو پبدا کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      روح آمریکایی یعنی شلبی GT500 سوپر اسنیک

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. فقط آمریکا فقط ماسل

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (218 ديدگاه)

    جام خالی بود نه نبود ؟؟؟
    خببب
    واییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی دوباره ماسل کار ها بخدا این ماشینو باید بزاری گوشه پارکینگ نیگاش کنی و روز های جمعه یواشکی سوسماری آسفالتو باهاش جر بدی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. بهرام

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (9 ديدگاه)

    آقا چرا اینقد میگین موستانگ؟
    چرا انقد دوس دارین کلماتو اشتباه تلفظ کنید
    بخدا ماستنگ درسته نه موستانگ
    نمیدونم کی موستانگو انداخته دهن مردم
    اینجوری باشه دنا پلاسم بگین پلوس
    باس بگین بوس
    ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. net

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3139 ديدگاه)

    عقبش و چراغ عقبش تکراری و قدیمی هست.اگر رینگش سیاه نبود قشنگتر میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا