فورد

فورد پرفورمنس از مدل جدید مسابقه‌ای شلبی FP۳۵۰S رونمایی کرد

خودروی فورد موستانگ به‌عنوان یکی از نمادهای صنعت خودروی آمریکا، مدل‌ها و نسخه‌های مختلفی دارد. مشتریانی که بیشتر به‌راحتی و ظاهر به‌جای سرعت اهمیت می‌دهند می‌توانند مدل‌های پایه مجهز به موتورهای V۶ یا اکوبوست را خریداری کنند. اگر به دنبال خودرویی داغ‌تر هستید، مدل موستانگ GT با پک پرفورمنس می‌تواند انتخاب شما باشد. گذر از قلمرو GT شما را وارد دنیای شلبی می‌کند، و هر چیزی که نشان کبری را روی خود داشته باشد، قطعاً فوق‌العاده هیجان‌انگیز خواهد بود. پس از معرفی مدل‌هایی مانند GT۳۵۰ و GT۳۵۰R، شلبی GTE، شلبی GT۳۵۰R-C و شلبی GT۴، جدیدترین مخلوق فورد پرفورمنس یک موستانگ مختص پیست است: شلبی FP۳۵۰S.

ford-performance-shelby-fp350s
همانند بسیاری از شلبی‌های دیگر، قلب این خودرو یک موتور V۸ میل‌لنگ تخت ۵.۲ لیتری فوق‌العاده می‌باشد. درست مثل شلبی GT۳۵۰R-C و GT۴، این مدل جدید نیز اجازه ورود به خیابان را ندارد و فقط مختص پیست‌های مسابقه‌ای طراحی شده است. این خودرو به‌منظور شرکت در مسابقات باشگاهی NASA و SCCA طراحی و ساخته شده است.

به‌جز یک کارتر و خنک‌کننده روغن جدید، موتور کاملاً دست‌نخورده باقی مانده است. شلبی FP۳۵۰S به یک گیربکس دستی ۳۱۶۰ Tremec مجهز شده و از یک ضریب نهایی درایو ۳.۷۲ و یک دیفرانسیل تورسِن بهره می‌برد. شاسی این خودرو با استفاده از جوشکاری قوی نقطه‌ای ساخته شده و رول‌کیج شش نقطه‌ای مورد تأیید FIA روی آن ارائه شده است. صندلی راننده از نوع مسابقه‌ای اسپارکو با تأییدیهٔ FIA می‌باشد که به کمربند ایمنی Sabelt مجهز شده است. تغییراتی در سیستم فرمان برقی خودرو توسط فورد پرفورمنس اعمال شده است.

ford-performance-shelby-fp350s-01
شلبی FP۳۵۰S روی کمک‌فنرهای Sachs و فنرهایی با قابلیت تنظیم سوار شده که درنتیجه آن کیفیت سواری بهبود قابل‌توجهی یافته است. ترمزهای خودرو به مدل Radi-CAL تغییر پیدا کرده که با کالیپرهای شش پیستون و دیسک‌های دوتکه‌ای ۳۷۲ میلی‌متری در جلو و کالیپرهای ۴ پیستون با دیسک‌های دوتکه‌ای ۳۴۰ میلی‌متری در عقب و یک سیستم ABS فورد پرفورمنس، سطح دیگری از کیفیت و قدرت را ارائه می‌کند. به‌طور استاندارد رینگ‌های ۱۹ در ۱۰.۵ اینچ در جلو و ۱۹ در ۱۱ اینچ در عقب برای این خودرو عرضه شده و آپشن رینگ‌های ۱۸ در ۱۱ اینچی مسابقه‌ای نیز برای آن وجود دارد.

از دیگر موارد قابل توجه این خودرو می‌توانیم به سیستم جمع‌آوری داده‌های MOTEC، قلاب بکسل در جلو و عقب، اسپلیتر کربنی ماتریکس فورد پرفورمنس و یک باله عقب فیبر کربنی تنظیم شونده اشاره کنیم.

fp350s_front_800
قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده، ولی شلبی FP۳۵۰S به‌زودی در نمایندگی‌های فورد ثبت سفارش خواهد بود.

منبع: autoblog

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

    ۲۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (217 ديدگاه)

    موتور V۸ میل‌لنگ تخت ۵.۲ لیتری !!! فوق العاده س
    به نظرم اگه برای سقف ماشین از یه هود پهن استفاده میکردن هم تو ظاهر تاثیر داشت هم نیازی به اسپویلر بزرگ نبود …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Daniel

      ۲۲ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (952 ديدگاه)

      دارین دیگه با روح و روانم بازی میکنین. الانه که دیگه عکس اسکورپین رو بزارم رو پروفایلم. گولاخ مورتال کمبت… .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. (ali (CHEVY NOVA

    ۲۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    ای جونم فورد موستانگ اونم شلبی
    واقعا مثل اجدادش زیباست و وحشی این ماشین
    به افتخار معرفی سری جدید شلبی میخوام در مورد یه ماشین فوق العاده صحبت کنم
    ((pontiac fair bierd))
    در 1967 پونتیاک با عرضه ی فایر برد پا به عرضه پانی کارها گذاشت
    پلتفرم و اتاق فایربرد با کامارو مشترک بود و حتی لوازم فنی
    اما بعضی از انجین ها مختص به خود پونتیاک بود که در فایر برد استفاده شده
    به عنوان مثال موتور326 که8 سیلندر بود و ساخت پونتیاک بود یا 455 ساخت پونتیاک اما موتورهای ساخت شورولت و الدزموبیل هم در این مدل استفاده شده
    طبق معمول لیست موتورها بلند بود و از موتور6 سیلندر شروع و تا 8 سیلندر 455 بیگ بلاگ میرسید
    اتفاق مهم برا پونتیاک اوایل سال 70 رخ داد و اون معرفی موتور(( 455 sd )) که مخفف سوپر دیوتی بود و 7.5 لیتر حجم داشت
    پونتیاک قدرت این موتور رو310 اسب اعلام کرد که برا فرار از مالیات بود
    این موتور در اصل بیش از 500 اسب قدرت داشت و کاربراتور راچستر 4 دهنه این ماشین این موتور هیولا رو تغذیه میکرد
    فایربرد از 1967 تا 2002 تولید شد و از محبوب ترین ساخته های پونتیاک هست که هنوزم تمام لوازمش تولید میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. FreeBird

      ۲۲ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (20 ديدگاه)

      البته Pontiac FireBird درسته رفیق

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۲۲ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        درسته FreeBird حق با شماس
        ببخشید من املا درستش رو ننوشتم
        پوزش از دوستان گل
        یاحق

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. FreeBird

          ۲۲ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (20 ديدگاه)

          دم شما گرم از مطالب شما خیلی استفاده میکنیم ما

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. (ali (CHEVY NOVA

          ۲۲ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          خواهش میکنم دوست من
          باعث افتخار من هست این موضوع

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. حامد

      ۲۲ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (188 ديدگاه)

      فایربرد ترانس آم 1970 عالی بود. به احترامش ایستاده کف میزنم. یه ورژن تیون شده 1000 اسبی ازش دیدم که عاشقش شدم. اگه اشتباه نکنم اسمش Dark energy بود :
      https://goo.gl/0lcg5w

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. امپراتور لامبورگینی

    ۲۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    [[همانند بسیاری از شلبی‌های دیگر، قلب این خودرو یک موتور V۸ میل‌لنگ تخت ۵.۲ لیتری فوق‌العاده می‌باشد. درست مثل شلبی GT۳۵۰R-C و GT۴، این مدل جدید نیز اجازه ورود به خیابان را ندارد و فقط مختص پیست‌های مسابقه‌ای طراحی شده است. این خودرو به‌منظور شرکت در مسابقات باشگاهی NASA و SCCA طراحی و ساخته شده است.]]
    😑😑😑
    آخه این چه کاریه ؟؟ این ماشین ، قلادش رو بــاید باز کنی ، و بزنی به دل خیابون های لاس وگاس و باهاش فــــقـــط سوپراسپرت شکار کنی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. (ali (CHEVY NOVA

    ۲۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    بچه های امریکایی باز واقعی شناخت کامل از مسابقات SCCA دارند
    این مسابقات در اواسط دهه ی 60 راه اندازی شد و به مسابقات ترانس ام معروف بوده و هست
    پونتیاک هم اسم ترانس ام رو از این مسابقات گرفت و رو مدل فایر برد گذاشت و بابت هر مدلی که با این اسم مییفروخت مبلغی رو پرداخت میکرد به این مسابقات

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فرشاد سجادیان

    ۲۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    ای بابا مثل اینکه قرار نیست فورد نسل جدید ماستنگ GT500 سوپر اسنک رو به طور‌ تمام و کمال معرفی کنه ?? صرفا یه پکیج افزایش قدرت، نمیتونه جای خالی سوپراسنک واقعی رو‌ پر کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NIMA

      ۲۲ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      یه سوپر شارژ بیاد روی GT3500 و سیستم های فنی این شلبی تبدیل میشه یهGT500 سوپر اسنیک با 700 اسب

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ونوم

    ۲۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    این موستانگ رو هر دفعه میبینم انگار تازه معرفی شده بس که جذابه نوش جونت بنزینی که میخوری و اون سمفونی قشنگ رو مینوازی برامون

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا