فورد

معرفی فورد کا پلاس اکتیو، یک کراس‌اوور کاذب!

اگرچه که نسل جدید فورد فوکوس در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ حضور نخواهد داشت اما این خودروساز هنوز هم محصول نسبتاً جدیدی برای نمایش در این رویداد دارد. ارزان‌ترین و کوچکترین خودروی فورد در اروپا به تازگی نسخه اکتیو را پذیرا شده که دنباله‌روی همان نسخه فیستا اکتیو معرفی شده در سال پیش است.

فورد کا پلاس
این کراس اوور کاذب چیزی بیشتر از یک اصلاحات طراحی همچون پوشش‌های بدنه پلاستیکی دارد. کا پلاس اکتیو از سیستم تعلیق قدبلندتر (۲۳ میلی‌متر بیشتر)، فاصله بیشتر عرضی بین چرخ‌ها و همچنین میله‌های ضد لغزش بزرگ‌تر در جلو بهره می‌برد. فورد همچنین فرمان با کمک برقی را در این خودرو نصب کرده‌اند تا کا پلاس اکتیو احساس نزدیک‌تری به یک کراس اوور داشته باشد.

فورد کا پلاس
از دیگر به‌روزرسانی‌های این خودرو می‌توان به دامپرهای تغییر یافته‌ای اشاره کرد که باعث می‌شود در جاده‌های ناهموار سواری نرم‌تری را شاهد باشیم. همچنین سیستم پیش‌گیری از چپ شدن اصلاح شده این خودرو امنیت بیشتری را فراهم می‌کند.

فورد کا پلاس
جدای از معرفی نسخه جدید اکتیو، کا پلاس دارای پیشرانه ۱.۵ لیتری توربودیزلی است که قدرت ۹۴ اسبی و گشتاور ۲۱۵ نیوتون متری دارد. این پیشرانه در هر کیلومتر تنها ۹۹ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند و از سیستمی به نام شارژ احیا شونده هوشمندی سود می‌برد که با درگیر کردن خودکار آلترناتور برای شارژ باتری در زمان ترمز گرفتن باعث کاهش هر چه بیشتر مصرف سوخت می‌شود.

فورد کا پلاس
اما پیشرانه ۱.۲ لیتری دوراتک بنزینی قدیمی این خودرو نیز جای خود را به یک پیشرانه جدید با همان حجم داده است. پیشرانه جدید قدرت ۶۹ یا ۸۴ اسب بخاری دارد. پیشرانه مورد بحث قطعات مشترک زیادی با نسخه ۱.۵ لیتری اکوبوست موجود در فیستا ST اروپایی داشته و هدف آن بهبود راندمان و شتاب و البته ایجاد سر و صدای کمتر است. صرف نظر از نوع پیشرانه، یک گیربکس ۵ سرعته دستی وظیفه فرستادن قدرت به چرخ‌های جلوی کا پلاس عادی و اکتیو را دارد.

علیرغم اینکه کا پلاس ارزان‌ترین خودروی فورد در اروپاست اما از نظر تجهیزات لنگ نمی‌زند. سیستم اطلاعات سرگرمی SYNC3 با صفحه لمسی رنگی ۶.۵ اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو نیز در این خودرو وجود دارند. صندلی‌های جلوی گرم شونده، برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران، شیشه جلو گرم شونده، حسگرهای پارک عقب و سیستم تهویه مطبوع از دیگر تجهیزات این خودرو هستند.


فروش کا پلاس عادی و اکتیو از اواخر سال جاری در اروپا آغاز خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Kamran

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    از فورد بعیده ساختن همچین اشغالایی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. علی

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (218 ديدگاه)

    کوئیک به سبک آمریکایی.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. جاسم

      ۱۱ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      کوییک 90 اسبه با گیربکس دنده ریزش اینو میخوره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. me84

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    کشش بازاره دیگه. وقتی سود داره، چرا که نه؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. ونوم اف ۵

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    فکر کنم فورد کا با فیات پلتفرم مشترک داره ولی با چه مدلی یادم نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Sevlan

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (50 ديدگاه)

    خوشگله ،کاش بجای یکی از این همه لگنی که تو وطن تولید میشه ،این میومد!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا