760 اسب وحشی! اعلام رسمی مشخصات پیشرانهٔ موستانگ شلبی GT500

پس از مدت‌ها انتظار سرانجام چند ماه پیش فورد نسل جدید موستانگ شلبی GT500 را رونمایی کرد. در زمان رونمایی اما قدرت دقیق این خودرو اعلام نشد و فورد صرفاً به بیان عبارت بیش از 700 اسب بخار اکتفا کرد. حال اما نهایتاً به‌طور رسمی مشخصات پیشرانهٔ این ماسل کار قدرتمند اعلام شده است. طبق اعلام رسمی فورد، پیشرانهٔ 5.2 لیتری V8 سوپرشارژ این ماشین 760 اسب بخار قدرت و 847 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که GT500 را به قدرتمندترین خودروی جاده‌ای تاریخ فورد تبدیل کرده است.

هرچند فورد کمی دیر اقدام به معرفی شلبی GT500 جدید کرد اما این اعداد فوق‌العاده نشان می‌دهند که این انتظار ارزشش را داشته است. نقطهٔ شروع و پایه و اساس پیشرانهٔ این خودرو همان موتور 5.2 لیتری V8 شلبی GT350 است اما تغییرات زیادی در آن صورت گرفته که ازجملهٔ مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به استفاده از سوپرشارژر بزرگ‌تر و جایگزینی میل‌لنگ خطی با میل‌لنگ صلیبی اشاره کرد. نیروی عظیم این پیشرانه نیز توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

از لحاظ قدرت، موستانگ شلبی GT500 جدید بین دوج چلنجر هلکت 717 اسب بخاری و هلکت ردآی 797 اسب بخاری قرار می‌گیرد و در همین حال 110 اسب بخار قدرت بیشتری از شورلت کامارو ZL1 دارد اما گشتاور آن 34 نیوتن متر از کامارو کمتر است. برای مقایسه، پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربوی یکی از بهترین و مدرن‌ترین سوپراسپرت‌های حال حاضر دنیا یعنی مک‌لارن 720S قدرتی برابر با 720 اسب بخار و گشتاوری معادل 770 نیوتن متر تولید می‌کند که هردو از GT500 کمتر است.

در بخش عملکرد اما فورد هنوز شتاب صفرتاصد شلبی GT500 جدید را اعلام نکرده اما گفته است که این ماشین می‌تواند مسافت 400 متر را زیر 11 ثانیه طی کند درحالی‌که حداکثر سرعت آن نیز روی 290 کیلومتر بر ساعت محدود شده است؛ اما علاوه بر پیشرانهٔ قدرتمند، مهندسان فورد به آئرودینامیک GT500 جدید نیز توجه زیادی داشته‌اند و عناصری مثل دماغهٔ تجدیدنظر شده را برای آن طراحی کرده‌اند که ظرفیت خنک‌کنندگی پیشرانه را تا 50 درصد افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، یک پکیج فیبر کربن هم برای GT500 قابل سفارش خواهد بود که ویژگی‌هایی مثل رینگ‌های فیبر کربنی و بال بزرگ‌تر عقب را به همراه دارد که در سرعت 290 کیلومتر بر ساعت 227 کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کند. به لطف همهٔ این ویژگی‌ها، به‌احتمال‌زیاد موستانگ شلبی GT500 مدل 2020 ستارهٔ جدید مسابقات درگ خواهد بود و آتش‌هایی که توسط چلنجر دیمن به پا شده را مهار خواهد کرد. این ماسل کار نیرومند آمریکایی از همین تابستان به بازار عرضه خواهد شد اما فورد هنوز در رابطه با قیمت آن حرفی نزده است.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

33 دیدگاه

  1. (ali (chevy nova
    سوابق: (5059 دیدگاه) ,

    خدای من
    هیولای پرفورمنس معرفی شد
    خبرهای خوب بازم برای رفقای امریکای باز هستش

    پاسخ
    1. M
      سوابق: (2099 دیدگاه) ,

      هیولای پرفورمنس !!!!!
      فورد با 1.2 لیتر حجم موتور بیشتر نسبت به 720 اس تنها و تنها 40 اسب بیشتر تولید میکنه رکورد یک چهارم مایل هم زیر 11 ثانیه اعلام شده این چیزیه که سدان لوکس 2 تنی بیمر بارها و بار ها تو مجلات ریز و درشت انجامش داده
      بعد این افزایش قدرت انگار دوقرون مهندسی صرفش شده که انقدر پزشو میدن فقط گنده تر کردن سوپر شارژره
      مهندس فورد 1 : چیکار کنیم قدرتش زیاد شه ؟
      مهندس فورد 2 : همون همیشگی !

      پاسخ
      1. hossin
        سوابق: (31 دیدگاه) ,

        m
        تو هنوز متوجه نشدی اون1/2 لیتر حجم بالاتر موتور فورد باعث شده847 نیوتن متر گشتاور بشه و از گشتاور موتور مک لارن که 770 نیوتن متر به اندازه77 نیوتن بیشتر باشه؟؟؟
        پس 1/2 لیتر حجم بیشتر موتور فورد هم 40 اسب قدرت بالاتری داره و هم 77 نیوتن گشتاور بالاتر نسبت به مک لارن
        متوجه شدی یا ساده تر بگم برات؟؟؟؟
        ولی مک لارن با 4 لیتر حجم موتور با 770 نیوتن گشتاور جوریه که اگه فقط کمی تیون بشه چون حجم موتورش کمه عمر مفیدش خیلی راحت نصف میشه
        حجم موتور که بالا باشه و قدرت مناسب عمر موتور بالا میره که فورد هم همین کار رو کرده
        کاش قبل کامنت گذاشتن کمی مطالعه میکردی و از مکانیک انجین کمی سررشته داشتی
        و در اخر کارل شلبی میگه
        اسب بخار برای تبلیغ/ گشتاور برای پیروزی در پیست
        مفهوم حرف کارل شلبی خیلی واضح هست اگه متوجه نشدی بازم برات توضیح بیشتر بدم

        پاسخ
        1. hossin
          سوابق: (31 دیدگاه) ,

          زمانی که از حجم مثلا 4 لیتر قدرت 700 اسب گرفته میشه هنر نیستش چون داره فشاری بالا به موتور کم حجم میاره
          کاری که بی ام و میکنه و از موتورهای کم حجم قدرت بالا میگیره و عمر موتورهاش کم میشه و به همین علت هم بعد 3 تا 4 سال موتورهاش تعمییر اساسی میشه چون استهلاک بالا میره
          حتی تویوتا هم که معروف به موتورهای کم حجم هستش در امریکا موتورهای 5/7 لیتری 8 سیلندرش که روی وانتهاش هست فقط 380 اسب داره ولی گشتاورش بالاست بخاطر حجم موتور بالاش و کاری رو میکنه که 70 ساله امریکاییها میکنن یعنی
          ((حجم بالا+اسب بخار متناسب+ گشتاور بالا =عمر طولانی موتور))
          کسانی که از علم انجین اطلاعی ندارن فقط بلدن بگن موتور فلان ماشین با حجم کم قدرتش 500 اسبه و همین ولی نمیدونن این قدرت بالا بلای جان موتور هست

        2. M
          سوابق: (2099 دیدگاه) ,

          استاد همچین میفرمایید 77 نیوتون متر انگار 770 نیتون متره !
          1.2 لیتر برای 40 اسب و 77 نیتون متر
          الان خوبه؟دوما میشه بفرمایید این جی تی که هم اسب بخار بیشتر و هم گشتاور بیشتری از سوپر اسپرتای اروپایی داره تو کدوم پیست قراره مچشونو بخوابونه بگین ما پیش پیش بدونیم
          شمایی که مطالعه کرده حرف میزنی میشه بگه کجای عالم اسب بخار شاسی بلند از گشتاورش بیشتره که مال یکی از ماشینای جیپ اینجوریه
          بابا این مورد اخرو چینیام میدونن

        3. hossin
          سوابق: (31 دیدگاه) ,

          اگه از نظر تو 40 اسب قدرت بالاتر و 77 نیوتن گشتاور بالاتر اهمیت نداه برای طرفداران فورد هم 1/2 لیتر حجم موتور بالاتر اهمیت نداره
          جالبی این موضوع اونکه موستانگ 80 هزار دلاری داره با مک لارن بیش از 200 هزار دلاری مقایسه میشه که همین نشون دهنده پرفورمنس اعلای موستانگ هستش
          فورد جی تی هم سال 2017 در پیت vir تونست رکورد پورشه 918 رو بزنه و پدال هم گزارشش رو گذاشت میتونی بری ببینی
          در مورد گشتاور جیپ و اسب بخارش هم مدل دقیق رو بگو تا جوابت رو با منطق بدم

        4. امیر
          سوابق: (1035 دیدگاه) ,

          مصداق بارزش وایپر!!!
          بدون تکنولوژی خاصی و بدون سیستم های مخصوص پیست و اینکه دیفرانسیل عقبه و موتور جلو و اینکه شتابش نسبت به خیلیا کمتره اما به دلیل گشتاور بالاش و یه سری مسائل ریز دیگه بعد گذشت دوسال همچنان از خیلیا بهتره تو پیست و هنوز خیلیا به رکوردش حتی نزدیک نشدن!!!

      2. علیx76
        سوابق: (507 دیدگاه) ,

        افرادی مثل تو جو سایت رو متشنج میکنن و باعث درگیری لفظی میشن
        در جواب تو باید بگم اگه نسبت قدرت به حجم موتور تنها فاکتور باشه ، پس انجین جدید ۲ لیتری بنز خیلی بهتر از ۴ لیتریه مکلارنه
        البته که این مقایسه از بیخ و بن اشتباهه و باز هم تکرار میکنم
        کسی که عاشق خودروئه
        هرچند طرفدار یا عاشق یک گروه خاص( مثلا ماسل کار های امریکایی باشه)
        اما امکان نداره از بقیه معجزه های فنی و مهندسی کشور های دیگه خوشش نیاد

        پاسخ
        1. M
          سوابق: (2099 دیدگاه) ,

          علی من حرف 720 اس رو زدم چون تو متن بهش اشاره شد
          از خودم در نیاوردم
          دوما استاد حسین بیمر اگه از حجمکم قدرت بالا میگرفت که موتور 12 سیلندری که هم رو فانتوم هست هم رو 760Li X Drive با وجود دو تا توربو و حجم 6.5 لیتریش کمتر از 650 اسب بیرون نمیکشید (به دلیل ارامش و لرزش کم و سکوت ) یا مثلا M5 که حداکثر حدود 630 اسب رو از 4.4 لیتر 8 سیلندر با دو تا توربو گرفتن زیاده ؟
          استاد اگه حرف انجینه پی بیمرو وسط نکش که از همه دنیا سرتره اینو با تعداد جوایزش که امسال به 70 تا رسید ثابت کرد

        2. M
          سوابق: (2099 دیدگاه) ,

          ضمنا 200 هزار تای مکی فقط واسه اسب بخار نیست
          واسه سیستم تعلیقیه که به اندازه کل تاریخ موستانگ واسه ساختش تکنولوژی به کار گرفتن و یک شاهکار مهندسی محسوب میشه
          واسه خیلی چیزای دیگس که شما که اهل مطالعه ای خیلی بهتر از من میدونی

        3. hossin
          سوابق: (31 دیدگاه) ,

          خوب متن چرا این مقایسه رو بین مک لارن و موستانگ انجام داد؟؟؟ پس یه چیزی بوده که این اتفاق افتاده دیگه
          اون موتور 12 سیلندری هم که میگی برا رولزرویس و ساخت رولزرویس هست پس به بی ام و مربوط نمیشه
          اون 70 تا جایزه بی ام و هم که میگی برای اونکه نواوری درش داشته و برای طول عمر بالا هیییچچچچچ جایزه ای بی ام و نگرفته تازه جالبه که بدونی چند وقت پیش پدال مطلبی گذاشت که خودروهایی که بعد 1 سال که تولید شدن فروخته میشن و بی ام و بخاطر هزینه های بالاش در رتبه اول جا داشت و در اولین سال فروخته میشه بخاطر هزینه های سرسام اورش
          من بهت پیشنهاد میکنم قبل کامنت گذاشتن به 2 تا منبع معتبر در مورد انجین های امریکایی نظیر سایتهای super chevy/hot rod / مجله موپار سر بزنی و بعد بیای اینجا صحبتهایی کنی که پایه و اساس علمی و منطقی ندارن

        4. hossin
          سوابق: (31 دیدگاه) ,

          این نوع طرز بیان نشون دهنده کم اوردن تو بحث هستش
          ((ضمنا 200 هزار تای مکی فقط واسه اسب بخار نیست واسه سیستم تعلیقیه که به اندازه کل تاریخ موستانگ واسه ساختش تکنولوژی به کار گرفتن ))
          فعلا که موستانگ با فروش 10 میلیونی خودش جوابی کوبنده به بدخواهانش داده
          تا جایی که 4 سال پشت هم پرفروش ترین کوپه جهان نام گرفته و امثال بی ام وه سری 3 و 4 و ائودی tt تو خواب هم نمیتونن تصور جایگاه موستانگ رو داشته باشن

        5. MAHDI
          سوابق: (2722 دیدگاه) ,

          حسین جان پیشنهاد میکنم نتیجه بررسی های JD POWER در مورد خودروسازان 2019 رو مطالعه کنی وامتیازات خودروسازان در بخش فنی و پیشرانه واستهلاک این بخش رو ببینی که قبلا چندبار امتیازات رو گذاشتم. BMW تنها خودروسازی از آلمان بود که امتیاز 10/10 رو گرفته در بخش فنی وپیشرانه و استهلاک پایین. امتیاز 10/10 رو جز BMW فقط تویوتا ولکسوس و مینی گرفتن که مینی هم مالBMW است.
          اما بالاترین امتیاز خودروسازان آمریکایی در این بخش فورد هستش با 8/10 امتیاز که باقی بین 7تا6 هستن.خوب اینو هم میخ ایید انکار کنید؟؟ مطلب ترجمه شده اش رو از زومیت خودرو مطالعه کنید. البته خودم براتون میفرستم زیر همین پست

  2. (ali (chevy nova
    سوابق: (5059 دیدگاه) ,

    اینم برای رفقا
    در مورد موتور 429 فورد هست در سال 1971
    این موتور قدرت 375 اسب داره با گشتاور عالی 610 نیوتن متر
    As with the FE line of engines, Ford also offered Cobra Jet, Cobra Jet – RamAir, and Super Cobra Jet versions of the 429.

    The Cobra Jet, rated at 370 hp (276 kW), was equipped with a Rochester Quadrajet 700 cu ft/min (20 m3/min) 4 BBL carburetor, larger camshaft, 11.3:1 compression ratio and a special set of cylinder heads. It was available with or without a hood scoop, and came with a 3.25 rear axle ratio.

    The Cobra Jet – RamAir came with the shaker scoop, which was attached to the engine, and a 3.50 rear axle ratio.

    The Super Cobra Jet, rated at 375 bhp (380 PS; 280 kW) at 5200 rpm and 450 lb⋅ft (610 N⋅m) at 3400 rpm of torque, had a four-bolt main block, a single Holley 735 cu ft/min (20.8 m3/min) 4-barrel carburetor, and a larger mechanical camshaft. It was only available with a 3.91 or 4.30 rear axle ratio.[2][3]

    In 1971, the CJ engine also used a four-bolt main block.

    پاسخ
    1. hossin
      سوابق: (31 دیدگاه) ,

      این مشخصات نه با قیمت بالای 150 هزار دلار بلکه با قیمتی بسیار کم تر از یه بی ام و m3 داره عرضه میشه و برای همین هم هستش که موستانگ محبوب جهانیان هستش و پرفروش ترین کوپه جهان و محبوب ترین و پرفروش ترین کوپه المان
      (( پیشرانهٔ 5.2 لیتری V8 سوپرشارژ این ماشین 760 اسب بخار قدرت و 847 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند))

      پاسخ
    2. یانکی
      سوابق: (643 دیدگاه) ,

      خدایا چجوری میشه یه همچین غولی رو با قیمت زیر 70 چوب عرضه کرد.با پول این تو اروپا نهایتن زیر 400 اسب گیرت میاد.پورشه رینگ کربنش اندازه یه ماشین متوسط قیمت داره اونوقت فورد کلی قطعات کربنی دیگه هم عرضه میکنه با این قیمت مفت.صدای غرشش گوش فلک رو کر میکنه.داخلش رو نگاه کنید بهترین نوع صندلی رو کار کردن چرم دوزیه نقاط مختلف داشبورد پلاستیکهای نرم پشت آمپر دیجیتال و بسیاری از بهترینها.دمه آمریکا گرم همیشه قدرشون رو میدونم.گور بابای سیاست آمریکا رو عشق است.اگر زیر کولر گازی هستید دعا به جون آمریکا کنید تو این گرما.

      پاسخ
      1. بهراد
        سوابق: (499 دیدگاه) ,

        یانکی جان، فیبر کربنی چند تا مدل داره
        وقتی میگیم ماشینی داشبورد فیبر کربن داره و ماشین دیگر هم همینطور،اونها رو یکسان فرض می کنیم .ولی مثلا فیبر کربنی که رو سقف M5 هست با فیبر کربنی که تو ویرون هست از زمین تا آسمون فرق می کنه.در اینکه پورشه گرونه شکی نیس اما نباید همه چیز رو یکسان بدونیم تو باطن هم فرقی داشته باشن یکم.

        پاسخ
  3. ایمان
    سوابق: (1272 دیدگاه) ,

    یک عضلانی دیگر به ستاره های درگ اضافه شد
    چلنجر ❤ کامارو ❤ موستانگ ❤ مثلث طوفانی آمریکایی ها

    پاسخ
  4. فقط انگلستان
    سوابق: (776 دیدگاه) ,

    این جور ماشین ها فقط برای خط مستقیم ساخته میشن یعنی گازشو بگیری تا اون سر خیابون و دور بزنی و دوباره این کار رو تکرار بکنی

    قدرت 760 اسب بخار برای یه ماشین نسبتا اقتصادی اصلا کار درستی نیست
    اگر قرار باشه این حجم از قدرت رو روی ماشینی بزاری
    باید بهترین سیستم های ترمز گیری جهان رو هم براش بزاری
    باید بهترین سیستم های ایمنی جهان رو هم براش بزاری
    باید بهترین لاستیک های جهان رو براش بزاری
    باید بهترین و محکم ترین انواع شاسی رو براش قرار بدی
    باید بهترین تکنولوژی های روز دنیا در ضمینه فرمان پذیری و هندلینگ رو براش قرار بدی
    باید بهترین کیفیت رو برای ساخت داخل کابین قرار بدی مثلا نوعی از مواد باکیفیت که در سوانح رانندگی خیلی دیر آتیش بگیره و جان سرنشین تا رسیدن کمک به خطر نیوفته
    و …
    در اون صورت قیمت خودرو به قیمت خودروهایی مانند آستون مارتین DBS سوپر لگرا و مکلارن 720S و فراری 812 سوپر فست و لامبورگینی هوراکان و بنتلی کانتیننتال و … خیلی نزدیک میشه و میشه این نتیجه رو گرفت که با قیمت زیر صد هزار دلار نمی شه خودرویی به خوبی خودروهای که اشاره شد ساخت و فقط میشه خودرویی رو ساخت که فقط به درد خط مستقیم می خوره و لاغیر.

    پاسخ
    1. hossin
      سوابق: (31 دیدگاه) ,

      فقط انگلستان این طرز تفکر شما کاملا ابتدای هست و از یه کسی که تازه 1 هفته ماشین باز شده فقط زده میشه
      بری سره کوچه و برگردی؟؟
      این ماشین ترمز نداره؟؟؟
      این ماشین لاستیک مخصوص نداره؟؟؟
      نمیدونم چقدر از ماشینهای غیر انگلیسی شناخت دارید ولی خوبه بدونید موستانگهای که شلبی تیون میکنه تماما در تمام بخشها ارتقا پیدا میکنه
      مثلا ترمزها از برند برمبو تامین میشن حتی در مدلهای استاندارد چه برسه به تیون شدها
      لاستیکها از برند میشلین یا گودیر هستن
      شاسی موستانگ در نمونه های پرفورمنس ارتقا یافته هستن و مستحکم تر
      داخل موستانگهای شلبی از جیر در پوشش فرمون/صندلی و گاها رودری استفاده میشه
      جالبه اسم فراری 812 / هوراکان و استون مارتین رو میاری که تمامشون 4 برابر موستانگ شلبی قیمت دارن ولی موستانگ شلبی تو پرفورمن از همشون بهتره با قیمت خیلی کم تر
      اگه محصولاتی مثل شلبی موستانگ بدرد خط مستقیم میخورن محصولاتی شبیه مک لارن بدرد فقط نمایش تو پیست میخورن و خیابونها

      پاسخ
  5. مهردادكمال
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    هر چی فک میکنم این میزان قدرت برای این شاسی خیلی زیاده قطعا اسب بخارهای زیادی از این میزان عملا تلف میشن نمونه اش پورشه تک تک اسب بخاراش قابل دسترسی ان

    پاسخ
    1. hossin
      سوابق: (31 دیدگاه) ,

      مهرداد کمال با 4 تا دیدگاه
      اخه متخصصان شلبی که روی این ماشین کار کردن متوجه نشدن ولی شمایی که عکسهای شلبی رو دیدی فکر کردی اسب بخارهای زیادی تلف میشه
      از پورشه گفتی ولی خوبه بدونی همون پورشه که از تک تک اسبهای بخارش استفاده میکنه 2 ماه پیش در درگی که با تسلای برقی داشت شکست خورد و نشون داد اون تک تک اسبهاش هیچی نیست در برابر قدرت تسلا چه برسه به موستانگ شلبی با 760 اسب قدرت
      اینم یه ار دیگه بخون تا دیگه از این فکرها نکنی
      ((این ماشین می‌تواند مسافت 400 متر را زیر 11 ثانیه طی کند ))

      پاسخ
  6. L-H-P-TT
    سوابق: (83 دیدگاه) ,

    هیچوقت علت این همه اختلاف قیمت بین منصولات امریکایی و اروپایی رو متوجه نشدم ، کسی هست توضیح بده ؟

    پاسخ
    1. hossin
      سوابق: (31 دیدگاه) ,

      علتش اونکه ماشینهای امریکایی چون تولید و فروششون بالاتر از اروپاییها هست قیمت تموم شده کمتری دارن
      علت دیگه هم اونکه در محصولات امریکایی استفاده از قطعات مشترک بسیار بالاتره بین محصولات برای همین قیمت کم تر درمیاد
      مثلا موتوری که روی کوروت هست روی اسکالید و کامارو هم قرار میگیره
      یا موتوری که روی دوج دورانگو هست روی چلنجر و چارچر هم استفاده میشه
      تمام اینها به کاهش قیمت محصولات امریکایی کمک میکنه

      پاسخ
  7. Elmiraj
    سوابق: (678 دیدگاه) ,

    درسته GT با همین پیشرانه V6 کنونی که ۶۴۷ اسب بخار قدرت داره کمتر سوپر اسپرتی در درگ و پیست پا به پاش میاد ، ولی ای کاش پرچمدار نیم میلیون دلاری فورد از همین کایوت ۷۶۰ اسب بخاری استفاده می کرد تا نفس هر رقیبی را درجا قطع میکرد……
    .
    .
    GT500 اینبار سنگ تموم گذاشته و نسبت به قیمت ناچیزی که داره پرفورمنس بسیار چشمگیری داره که قطعا می تونه با کوروت Z06 رقابت کنه و حتی بهتر هم باشه…..
    در آخر هم باید اقرار کرد که موستانگ چه در مدل پایه و چه در مدل پرچمدار GT500 همیشه از دو رقیب وطنی بهتر بوده .

    پاسخ
    1. Alireza
      سوابق: (163 دیدگاه) ,

      از zo6 که مطمئنا عملکرد بهتری داره
      اما رقابتش با zr1 واقعا دیدنی میشه با قدرت تقریبا برابر
      حتی فکر اینکه صدای غرش این دوتا رو یجا بشنوم دیوونه ام میکنه

      پاسخ
  8. Hemichan
    سوابق: (656 دیدگاه) ,

    مشخصه مخصوص پیست ساخته شده
    هرچند قدرت و گشتاور خیره کننده ای مثل داج نداره و حتی گشتاورش نسبت به نسل قبل با وجود افزایش ۹۸ اسبی قدرت ۸ نیوتون متر کاهش داشته ولی با توجه به ظاهر آیرودینامیک و همچنین باله عقب و حداکثر سرعت ۱۸۰ مایلیش ! که نسبت به ۲۰۲ مایل نسل قبل کاهش چشمگیری داشته
    فقط یک معنی رو میرسونه
    ” ماشین پیست منحنی “

    پاسخ
  9. Amir
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    خیلی عاشقشم با اینکه با دوج چلنجر دیمون نمی تونه رقابت کنه اما هر دوشون یه اندازه دوست دارم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.