گالری زیبای فورد رنجر رپتور 2019
گالری زیبای فورد رنجر رپتور 2019

گالری زیبای فورد رنجر رپتور 2019

فورد برای اولین بار مراسم تست و بررسی رنجر رپتور جدید توسط اصحاب رسانه را در مراکش برگزار کرده و همراه این کار گالری زیبایی از جدیدترین پیکاپ پرفورمنس خود را منتشر ساخته است.


اگرچه این خودروساز آمریکایی خاطرنشان ساخته رنجر رپتور وارد بازار آمریکا نخواهد شد اما به زودی باقی بازارهای دنیا از این خودرو لذت خواهند برد.


اجازه ندهید مشخصات متوسط پیشرانه‌ی رنجر رپتور شما را گول بزند. این خودرو شاید از پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری دیزلی استفاده بکند اما این نیروگاه با دو توربو و یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک همراه شده است. گیربکس یاد شده در F-150 رپتور نیز دیده می‌شود.


شاید رنجر رپتور از پیشرانه‌ی 6 سیلندر استفاده نکرده باشد اما قدرت 210 اسب بخاری و گشتاور 500 نیوتون متری دارد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 10.5 ثانیه‌ای و سقف سرعت 170 کیلومتر در ساعتی از جمله مشخصات عملکردی این پیکاپ جدید هستند. رنجر رپتور وزن 2510 کیلوگرمی و ظرفیت یدک کشی 2.5 تنی دارد.


بزرگ‌ترین تغییر این خودرو در بخش شاسی رخ داده است. فریم نردبانی این خودرو با استفاده از فولاد با کشش بالا و آلیاژ پایین تقویت شده تا به این ترتیب بادوام‌تر و قوی‌تر باشد. همین داستان درباره سیستم تعلیق نیز صدق می‌کند.


شوک‌های جلو برای اولین بار در این خودرو بکار رفته‌اند و بازوهای کنترلی نیز از آلومینیوم ساخته شده‌اند. سیستم تعلیق خودرو در عقب کاملاً سفارشی بوده و از اتصال یکپارچه‌ای سود می‌برد که حرکات جانبی را به‌طور قابل‌توجهی محدود می‌کند. فاصله‌ی بین چرخ‌های روبرویی نیز 150 میلی‌متر بیشتر شده و ارتفاع رنجر رپتور نیز در مقایسه با رنجر XLT استاندارد افزایش 51 میلی‌متری را تجربه کرده است.


و به شوک‌های مسابقه‌ای فاکس می‌رسیم که از دامپینگ حساس به موقعیت سود می‌برند. این شوک‌ها شعاع 2.5 اینچی داشته و نیروهای دامپ بیشتری را در آفرود فراهم می‌کنند. فاصله‌ی حرکتی دامپر جلو و عقب به ترتیب 32 و 18 درصد افزایش یافته است.


در کل باید گفت ارتفاع این خودرو 283 میلی‌متر از سطح زمین بوده و ارتفاع غوطه‌وری آن نیز 850 میلی‌متر اعلام شده است. از جمله ویژگی‌های آفرود رنجر رپتور می‌توان به زاویه حمله 32.5 اینچی و زاویه فرار 24 اینچی اشاره کرد. رینگ‌های 17 اینچی نیز با لاستیک‌های پرفورمنس بی اف گوودریچ همراه شده‌اند.


مشتریان می‌توانند از بین رنگ‌های آبی، قرمز، مشکی، سفید و خاکستری یکی را انتخاب کند. اولین نمونه‌های این خودرو از اواسط سال 2019 به دست مشتریان اروپایی خواهند رسید.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

7 دیدگاه

  1. AMIR / ARMI
    سوابق: (350 دیدگاه) ,

    فورد رنجر رقابت سختی با جیپ گلادیاتور
    خواهد داشت
    اعتراف میکنم رنجر بینظیره
    خیلی خوب میشه اگه فورد
    براساس رنجر یه پیکاپ لوکس هم با برند لینکلن بسازه

    پاسخ
    1. sina
      سوابق: (1806 دیدگاه) ,

      بیخیال امیرجان
      گلادیاتور خعلی تازه وارده برای رقابت با هیولایی مث رنجر
      کار داره هنوز

      پاسخ
  2. net
    سوابق: (900 دیدگاه) ,

    جلوپنجره رپتور که بزرگ نوشته فورد زشته و جلوپنجره رنجر قشنگتره.سپر پلاستیکی روی هر ماشین وانت و شاسی بلند و کراس اور باشه زشته.لاستیکها خیلی بزرگه و ارتفاع زیادی نسبت به سطح جاده داره.اگر صندلیها یکپارچه چرم مشکی بود قشنگتر بود و وسط صندلیهای چرمی پارچه هست جالب نیست .رنجر خیلی قشنگتر از رپتور هست.اگر فورد برای رنجر سقف سانروف بزرگ میزاشت خیلی قشنگتر میشد

    پاسخ
  3. net
    سوابق: (900 دیدگاه) ,

    واقعا یکی از بهترین اختراعات وانتهای امریکایی همین پوشش اتاق بار رول شدنی هست و زمانی که میخوای جایی با وانت بری هر وسایلی خواستی میتوانی بزاری زیرش و وزش باد دیگه اذیت نمیکنه که وسایل از اتاق بار پرت بشه بیرون و پوشش رول شدنی باعث جلوگیری اسیب وسایل میشه در برابر وزش باد
    عکسهای اخر این پوشش رول شدنی رو به خوبی نشان داده تشکر از پدال،ایا در ایران هم میشه برای وانتها همچین پوشش رول شدنی اتاق بار برای وانت درست کرد؟

    پاسخ
  4. بختیاری
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    بیابان ها و کویر هایه مراکش پر از مینه عجیب هست که فورد اونجا تست کرده ماشینو

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.