معرفی فورد برانکو R پروتوتایپ، آماده برای یک رویداد هیجان‌انگیز!

فورد با معرفی خودروی جدید برانکو R پروتوتایپ اولین قسمت از سریال رونمایی جذاب برانکو 2021 را کلید زد.


این خودرو که به منظور گرامیداشت پنجاهمین سالگرد پیروزی رود هال در باجا 1000 رونمایی شده پیش‌نمایشی از مدل تولیدی که در بهار سال آینده معرفی خواهد شد می‌باشد.


پروتوتایپ موردبحث توسط فورد پرفورمنس و با همکاری تیم گیسر بروز دیزاین و کامرون استیل قهرمان مسابقات باجا توسعه یافته است. بدون هرگونه تعجبی، این خودرو ادای احترامی درخور به اولین نسل برانکو و همچنین رقیب مهم جیپ رانگلر می‌باشد.


در بخش جلو شاهد جلوپنجره‌ای با لوگوی برانکو هستیم. احتمالاً این قطعه در نسخه تولیدی هم مشاهده خواهد شد اما چراغ‌های LED محوری احتمالاً خاص مدل مسابقه‌ای خواهد بود.


با حرکت به سمت عقب خودرو می‌توان قوس‌های گلگیر گیرا و بدنه‌ای عضلانی را مشاهده کرد. این پروتوتایپ همچنین از شیشه‌های جانبی بزرگ و سقفی نسبتاً تخت استفاده کرده است.


بدنه‌ی کامپوزیتی برانکو R پروتوتایپ به‌صورت کلی نشان دهنده بدنه مدل نهایی بوده و در آن کاپوت و سقفی خاص را مشاهده کنیم. از دیگر موارد برجسته این شاسی‌بلند می‌توان به سیستم تعلیق مستقل جلو با 356 میلی‌متر بازه حرکتی و طراحی 5 اتصالی عقب با بازه حرکتی 457 میلی‌متری اشاره کرد. این خودرو همچنین به شوک‌های سفارشی فاکس و رینگ‌های 17 اینچی آلومینیومی و لاستیک‌های 37 اینچی بی اف گوودریچ مجهز شده است.


فورد تائید کرده این پروتوتایپ از نسخه اصلاح شده پلتفرم T6 که در مدل تولیدی برانکو هم بکار خواهد رفت استفاده کرده است. این پلتفرم در رنجر بکار رفته و فورد خاطرنشان کرده پروتوتایپ موردبحث در مسابقات سال جاری باجا 1000 شرکت کرده و بنابراین توانایی‌ها و دوام آن مورد سنجش قرار خواهد گرفت.

این خودروساز آمریکایی اشاره‌ای به جزئیات عملکردی محصول خود نداشته اما مدیر مسابقه فورد پرفورمنس گفته است: “حتی دو توربوی پیشرانه اکوبوست نشان دهنده‌ی آن چیزی است که برانکوی تولیدی ارائه خواهد کرد.”


این موضوعی جالب است زیرا گفته می‌شد مدل تولیدی از پیشرانه 4 سیلندر 2.3 لیتری اکوبوست با قدرت حدود 270 اسب بخار و گشتاور 420 نیوتون متر استفاده خواهد کرد. البته این نیروگاه آهنین تنها از یک توربو استفاده کرده درحالی‌که مدیر فورد به پیشرانه‌ای توئین توربو اشاره داشته است.


فورد چندین پیشرانه‌ی اکوبوست توئین توربو در F-150 ارائه می‌کند که شامل نسخه 6 سیلندر 2.7 لیتری 325 اسبی می‌باشد. یکی دیگر از پیشرانه‌ها نیز از نوع 6 سیلندر 3.5 لیتری با قدرت 375 اسبی در حالت پایه و با خروجی 450 اسب بخاری در نسخه رپتور است.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

5 دیدگاه

  1. ایمان
    سوابق: (1764 دیدگاه) ,

    با ورود برانکو بهترین دوئل دنیای آفرود شکل میگیره
    فورد برانکو یا جیپ رانگلر ؟؟؟؟ جدالی سخت در پیش است

    پاسخ
  2. حسن
    سوابق: (65 دیدگاه) ,

    به نظرم سایپا باید به دلیل کپی کاری حرفRاز کوئیک Rاز فورد شکایت کنه.ببینید چه بی شرمانه به تقلید از کوئیکRاز رنگ قرمز استفاده کردن!!!

    پاسخ
  3. حسن
    سوابق: (280 دیدگاه) ,

    غول مرحله ی اخر، عجب تیپی داره.
    از این به بعد خوشگلا به جای رقص باید برن کوه.

    پاسخ
  4. Sajjad
    سوابق: (1581 دیدگاه) ,

    دیفندر
    برانکو
    رانگلر
    چی بهتر از این رقابت جذاب

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.