فورد

معرفی فورد برانکو R پروتوتایپ، آماده برای یک رویداد هیجان‌انگیز!

فورد با معرفی خودروی جدید برانکو R پروتوتایپ اولین قسمت از سریال رونمایی جذاب برانکو ۲۰۲۱ را کلید زد.


این خودرو که به منظور گرامیداشت پنجاهمین سالگرد پیروزی رود هال در باجا ۱۰۰۰ رونمایی شده پیش‌نمایشی از مدل تولیدی که در بهار سال آینده معرفی خواهد شد می‌باشد.


پروتوتایپ موردبحث توسط فورد پرفورمنس و با همکاری تیم گیسر بروز دیزاین و کامرون استیل قهرمان مسابقات باجا توسعه یافته است. بدون هرگونه تعجبی، این خودرو ادای احترامی درخور به اولین نسل برانکو و همچنین رقیب مهم جیپ رانگلر می‌باشد.


در بخش جلو شاهد جلوپنجره‌ای با لوگوی برانکو هستیم. احتمالاً این قطعه در نسخه تولیدی هم مشاهده خواهد شد اما چراغ‌های LED محوری احتمالاً خاص مدل مسابقه‌ای خواهد بود.


با حرکت به سمت عقب خودرو می‌توان قوس‌های گلگیر گیرا و بدنه‌ای عضلانی را مشاهده کرد. این پروتوتایپ همچنین از شیشه‌های جانبی بزرگ و سقفی نسبتاً تخت استفاده کرده است.


بدنه‌ی کامپوزیتی برانکو R پروتوتایپ به‌صورت کلی نشان دهنده بدنه مدل نهایی بوده و در آن کاپوت و سقفی خاص را مشاهده کنیم. از دیگر موارد برجسته این شاسی‌بلند می‌توان به سیستم تعلیق مستقل جلو با ۳۵۶ میلی‌متر بازه حرکتی و طراحی ۵ اتصالی عقب با بازه حرکتی ۴۵۷ میلی‌متری اشاره کرد. این خودرو همچنین به شوک‌های سفارشی فاکس و رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی و لاستیک‌های ۳۷ اینچی بی اف گوودریچ مجهز شده است.


فورد تائید کرده این پروتوتایپ از نسخه اصلاح شده پلتفرم T6 که در مدل تولیدی برانکو هم بکار خواهد رفت استفاده کرده است. این پلتفرم در رنجر بکار رفته و فورد خاطرنشان کرده پروتوتایپ موردبحث در مسابقات سال جاری باجا ۱۰۰۰ شرکت کرده و بنابراین توانایی‌ها و دوام آن مورد سنجش قرار خواهد گرفت.

این خودروساز آمریکایی اشاره‌ای به جزئیات عملکردی محصول خود نداشته اما مدیر مسابقه فورد پرفورمنس گفته است: “حتی دو توربوی پیشرانه اکوبوست نشان دهنده‌ی آن چیزی است که برانکوی تولیدی ارائه خواهد کرد.”


این موضوعی جالب است زیرا گفته می‌شد مدل تولیدی از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری اکوبوست با قدرت حدود ۲۷۰ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متر استفاده خواهد کرد. البته این نیروگاه آهنین تنها از یک توربو استفاده کرده درحالی‌که مدیر فورد به پیشرانه‌ای توئین توربو اشاره داشته است.


فورد چندین پیشرانه‌ی اکوبوست توئین توربو در F-150 ارائه می‌کند که شامل نسخه ۶ سیلندر ۲.۷ لیتری ۳۲۵ اسبی می‌باشد. یکی دیگر از پیشرانه‌ها نیز از نوع ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری با قدرت ۳۷۵ اسبی در حالت پایه و با خروجی ۴۵۰ اسب بخاری در نسخه رپتور است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    با ورود برانکو بهترین دوئل دنیای آفرود شکل میگیره
    فورد برانکو یا جیپ رانگلر ؟؟؟؟ جدالی سخت در پیش است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسن

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (326 ديدگاه)

    به نظرم سایپا باید به دلیل کپی کاری حرفRاز کوئیک Rاز فورد شکایت کنه.ببینید چه بی شرمانه به تقلید از کوئیکRاز رنگ قرمز استفاده کردن!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسن

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1315 ديدگاه)

    غول مرحله ی اخر، عجب تیپی داره.
    از این به بعد خوشگلا به جای رقص باید برن کوه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Sajjad

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    دیفندر
    برانکو
    رانگلر
    چی بهتر از این رقابت جذاب

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامین

      ۲۲ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (256 ديدگاه)

      جای بلیزر خالی???

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا