فورد

معرفی نسل جدید فورد F-150 رپتور، دایناسور درنده صحرا

با قلب V6 و وعدهٔ ارائهٔ نسخهٔ V8

فورد F150 رپتور که حالا رسماً وارد نسل سوم خود شده است، ادعا می‌کند که در مسیرهای آفرود توانایی حتی بیشتری دارد و برای پرش از روی تپه‌ها به خودروی بهتری تبدیل شده است. رپتور در طول عمر کوتاه خود به خودرویی نمادین و محبوب تبدیل شده است تا جایی که به گفتهٔ فورد، این سوپر تراک در نسل قبلی خود از همهٔ محصولات پورشه و همین‌طور از شورلت کوروت فروش بیشتری داشته است.

برخلاف چیزی که انتظار می‌رفت، رپتور جدید در ابتدا با نسخهٔ بروز شده‌ای از همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی قبلی به بازار عرضه می‌شود. فورد فعلاً اعداد خروجی این موتور را اعلام نکرده اما گفته است که نسبت به ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور نسل قبلی نسبتاً بدون تغییر مانده است. این پیشرانه به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک متصل می‌شود و به‌طور استاندارد با قفل الکترونیکی دیفرانسیل عقب همراه است درحالی‌که دیفرانسیل جلوی لغزش محدود تورسن هم برای آن قابل سفارش خواهد بود.

به گفتهٔ فورد، موتور رپتور جدید نسل سوم موتور V6 اکوبوست است که از پیشرفته‌ترین توربوشارژرها و همین‌طور فن‌های قدرت بالای جدید برای سیستم خنک‌کننده استفاده می‌کند. به این موتور یک سیستم اگزوز کاملاً جدید فعال با طول برابر و لولهٔ داخلی X شکل هم متصل شده که خصوصاً در حالت‌های رانندگی اسپرت و باجا امکان تولید صدای خشن‌تری را به موتور می‌دهد. علاوه بر این، باک سوخت ۱۳۶ لیتری هم امکان پیمودن بیش از ۸۰۰ کیلومتر را با هر بار سوخت‌گیری فراهم می‌کند.

در همین حال، فورد رسماً از عرضهٔ مدل قوی‌تر و هشت سیلندر رپتور R در سال ۲۰۲۲ هم خبر داده است که پاسخی به رم TRX خواهد بود و به‌احتمال‌زیاد به نسخهٔ تضعیف‌شدهٔ موتور ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ موستانگ شلبی GT500 مجهز می‌شود. سازندهٔ آمریکایی فعلاً اطلاعاتی بیشتری در مورد این مدل اعلام نکرده است.

نسل جدید رپتور به تم تهاجمی پیشینیان خود ادامه داده و از استایلی الهام گرفته از جت جنگنده استفاده کرده تا چشم‌ها را به خود خیره کند. ازجملهٔ ویژگی‌های ظاهری اصلی این ماشین می‌توان به دریچهٔ برجستهٔ روی کاپوت، جلوپنجرهٔ مشکی و چراغ‌های جلویی اشاره کرد که گویی در کل عرض جلوی خودرو کشیده شده‌اند. کاپوت برجستهٔ خودرو نیز به یک خارج‌کنندهٔ گرمای جدید مجهز است که مکمل خروجی‌های هوای جانبی در بالای گلگیرهای جلو خواهد بود.

در عقب خودرو نیز تریم مشکی‌رنگی روی درب قسمت بار و بین چراغ‌های عقب کار شده تا نمای متمایزی به رپتور ببخشد. علاوه بر این، سپرهای جلو و عقب هردو از فولاد ساخته شده‌اند تا دوام بالایی داشته باشند. این در حالی است که سپر عقب به‌طور خاص برای فاصلهٔ زیاد از سطح زمین طراحی شده است و سر اگزوزها را به خود چسبانده است.

در نسل جدید رپتور تکنولوژی‌های زیادی برای کمک به خریداران در فعالیت‌های آفرودی ارائه شده است. یکی از این تکنولوژی‌ها سیستم مدیریت زمین است که هفت حالت مختلف شامل لغزنده، بکسل، اسپرت، معمولی، آفرود، باجا و کرال صخره را به همراه دارد. این حالات احساس فرمان، رفتار گیربکس کمکی، کنترل پایداری، سوپاپ فعال اگزوز، کمک‌فنرهای فعال، برنامه‌ریزی پدال گاز و تعویض دنده‌ها را تنظیم می‌کند.

رپتور همچنین از یک ویژگی جدید و اختصاصی بنام «رانندگی یک پدال» هم برخوردار است که برای کمک در شرایط بسیار خشن آفرود طراحی شده است. این سیستم با ترکیب عملکرد پدال‌های گاز و ترمز در یک پدال، کار پای راننده را ساده می‌کند زیرا برای حرکت پدال را فشار می‌دهد و برای ترمز پدال را رها می‌کند. این سیستم به‌طور استاندارد با تریل کنترل همراه است که در اصل یک کروز کنترل برای آفرود محسوب می‌شود.

برای اولین بار در تاریخ تراک‌های فورد، نسل جدید رپتور با لاستیک‌های ۳۵ یا ۳۷ اینچی به بازار عرضه می‌شود که بزرگ‌ترین لاستیک‌های کارخانه‌ای در یک پیکاپ فول سایز سبک تولیدی محسوب می‌شوند. با لاستیک‌های ۳۷ اینچی، فاصلهٔ رپتور از زمین ۳۳۲ میلی‌متر، زاویهٔ حملهٔ آن ۳۳.۱ درجه، زاویهٔ فرار ۲۴.۹ درجه و زاویهٔ شکست ۲۴.۴ درجه خواهد بود. با لاستیک‌های کوچک‌تر ۳۵ اینچی اما فاصله از زمین به ۳۰۵ میلی‌متر، زاویهٔ حمله ۳۱ درجه، زاویهٔ فرار ۲۳.۹ درجه و زاویهٔ شکست به ۲۲.۷ درجه کاهش پیدا می‌کند. بااین‌حال، لاستیک‌های ۳۵ اینچی فضای نوسان بیشتری شامل ۳۵۵ میلی‌متر در جلو و ۳۸۱ میلی‌متر در عقب دارد.

بزرگ‌ترین خبر در مورد رپتور مدل ۲۰۲۱ زیر پوست آن است زیرا نسل جدید این سوپر پیکاپ روی یک فریم فولادی مقاومت بالای تمام جعبه‌ای ساخته شده که در قسمت‌های مهم تقویت شده است. علاوه بر این، به‌منظور کنترل بیشتر و اطمینان بیشتر راننده در هنگام عبور از مسیرهای ناهموار با سرعت‌های بالا، فورد در عقب خودرو از سیستم تعلیق جدید پنج اتصالی با فنرهای پیچشی استفاده کرده است. رپتور جدید همچنین به کمک‌های جدید فاکس با کنترل الکترونیکی مجهز شده که با توجه به موقعیت تنظیم می‌شوند. این بزرگ‌ترین کمک‌هایی است که تاکنون روی رپتور نصب شده است. نسل جدید فورد رپتور از تابستان آینده به بازار عرضه خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. !!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (335 ديدگاه)

    یا خدا چه دایناسوریم هست!
    تیراناسورس رکسه یا جایگانتوسورسه یا کارکارودونتوسورس؟؟؟
    پدال بذار کامنتم منتشر بشه و حذفش نکن…ممنون…????

    موافقم 24
    مخالفم 29
    1. Hadi

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      رم TRX: لایک ?
      فورد Raptor: دیسلاک?

      موافقم 81
      مخالفم 57
    2. ارشیا

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (307 ديدگاه)

      من الوساروس رو دوس دارم!!
      البته این بیشتر به ترایسراتوپس،میخوره!!

      موافقم 5
      مخالفم 5
      1. مهدی

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1161 ديدگاه)

        خیلی به تریسراتوپس نمیخوره
        ولی به الوساروس و مخصوصا تیکرس میخوره
        خیلی وحشیه و تیرکس هم یکی از بزرگترین و وحشی ترین شکارچی های خشکی نه دریا بوده
        این ماشین هم خیلی وحشیه

        موافقم 8
        مخالفم 2
    3. Farzad

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      من اسپینوساروس رو دوس دارم نزدیک به ۱۸ متر طول، ۶ متر ارتفاع و بیش از ۲۰ تن وزن داشته و کاملا بزرگ‌تر از تیرانوساروس و گیگاناتوساروسه ، در کل گنگش بالاست ?

      موافقم 11
      مخالفم 0
  2. Farzad

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    به به ، اصلا آدرنالین رفت بالا اول صبحی ، مرسی ?
    دانلود ویدیو بر همگان واجب ?
    اینم از پادشاه پیکاپ ها و آفرود ? جان سخت تر ، هوشمند تر ، توانا تر …
    اگه همه ی f150هایی که از سال ۱۹۷۰ ساخته شده‌اند رو پهلو به پهلو پارک کنیم ۲ دور ، دور کره زمین می‌زنند . به معنای واقعی کلمه محبوبه ?

    موافقم 44
    مخالفم 2
    1. ehsan fa

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1877 ديدگاه)

      چه حالی کنن عرب های حاشیه خلیج فارس با اینها . آمریکایی ها اکثرا استفاده ابزاری میکنند از اینجور ماشین ها عرب ها استفاده تفریحی.
      حسودیم شد به عرب ها چه با فورد چه رم چه سیرا.
      پدال یه خبرم از سیرا بزار

      موافقم 22
      مخالفم 1
      1. Farzad

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        جی ام سی سیرا هم واقعا خفنه و ابهت خاصی داره .

        موافقم 16
        مخالفم 0
  3. ?Ali Hossein?

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (494 ديدگاه)

    واقعا بهش لقب خوبی داده
    پدالِ سحر خیز صبحت بخیر لطفا کامنتم رو حذف نکن و بذار منتشر بشه…ممنون…????

    موافقم 18
    مخالفم 16
  4. Amir

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (121 ديدگاه)

    خیلی خوبه این همه قدرت و قابلیت با موتور کم حجم خیلی خوبع من عاشق اون پریز های تو قسمت بارم
    توی عکسا رپتور نارنجی انگار روی در موتور برچسب زدن طرح چوب انگار ؟! درسته؟! چرا؟!

    موافقم 15
    مخالفم 2
  5. زیزیگولو

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    فورد F150 میتونه مثل یه شاسی‌ بلند لوکس پنج نفرو حمل کنه درحالی‌ که فضای بار بزرگیم داره

    موافقم 19
    مخالفم 1
  6. kastech

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (202 ديدگاه)

    باز‌هم بهترین?
    فقط نمیدونم چرا از گرافیک چراغ مدل قبلی بیشتر خوشم میومد

    موافقم 17
    مخالفم 1
  7. ?Ali Hossein?

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (494 ديدگاه)

    خداوکیلی کیا این مطلب رو یادشونه؟
    https://www.pedal.ir/%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%A8%D9%88%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D9%86%DB%8C/veneno/
    واقعا اگه یادتونه لایک

    موافقم 10
    مخالفم 7
  8. ali (chevy nova)

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    دوران ژوارسیک رو دوباره زنده کردن

    موافقم 16
    مخالفم 0
    1. Hadi

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      واقعاً عجب دایناسوری ساخته….
      سلطان و غول بلا منازع صحرا و افزود و پرش از تپه ??
      عجب رقابتی بشه بین اینو ویک دایناسور غول دیگه یعنی TRX…
      ولی باید صبر کنیم که مدل R بیاد تا مشخصاتشون نزدیک تر باشه و بشه مقایسه کرد…
      ولی همینم می‌تونه از پس تیرکس بر بیاد تو آفرود….
      واقعاً محشره……

      موافقم 9
      مخالفم 0
  9. R@m!n

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    این دسره غذا اصلی تو راهه با موتور شلبی GT500 بیش از 700 اسب قدرت

    موافقم 12
    مخالفم 0
  10. ??Amin_sto??

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (293 ديدگاه)

    از نظر فنی پیشرفت خوبی داشته مخصوصا سیستم عقب که قبلا شمش بود و الان 5 اتصالی شده ، اما در بحث طراحی از اونجایی که رپتور قبلی خیلی عالی بود و به حد نهایی خودش رسیده بود میدونستم فورد کار سختی با طراحیش داره و این طراحی جدید بیشتر شبیه فیس لیفته تا نسل جدید ، و موتور 3.5 لیتری جدید پیشرفت کرده اما به پای پیشرانه جذاب رم trx نمیرسه ، من بین trx و رپتور trx رو انتخاب میکنم به نظرم طراحیه trx جذاب تر و خشن تره و از اون موتور 6.2 لیتری سوپر شارژ هم اصلا نمیشه گذشت??

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. R@m!n

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (540 ديدگاه)

      نسل جدید میگیم ولی در اصل همون فیس لیفته. خود F-150 معمولیم فیس لیفت نه نسل جدید. این ماشینم رقیب trx نیست و کاملا مشخصه فورد مجبور شد بیاد تو رینگ و Raptor R تولید کنه و گرنه به همین بسنده می کرد

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. ??Amin_sto??

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (293 ديدگاه)

        موافقم ، امیدوارم تو نسخه قویتر v8 طراحیش رو تغییر بدن

        موافقم 5
        مخالفم 1
  11. MohammadE9

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (42 ديدگاه)

    حرف نداره?

    موافقم 7
    مخالفم 0
  12. Elmiraj

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    آخرت F150 و کل پیکاپ‌هاست….
    اما اصل کاری اون Raptor R هست که TRXو به سیخ می‌کشه….

    منتظر یک نبرد خونین هستم…
    .
    ( هر چند بسیار زیبا و کامله اما انتظار یک طراحی متمایز تر می‌رفت …. این بیشتر حکم فیس لیفت را داره )

    موافقم 17
    مخالفم 0
  13. Sina

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    عجب ظاهر خوبی داره
    فکر نمیکردم مثل نسخه ی قبلش زیبا در بیاد ولی عالیه
    نامگذاری نسته قویتر به نام Raptor R زیاد جالب نیست ، مثل یه چیزی مثل شلبی رپتور باشه که یکم با عظمت تر باشه عالی میشه

    موافقم 7
    مخالفم 0
  14. $ÃЪŦÏЛ$

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    چه زیباست!??خدایی حال آدم جا میاد با این پرش های روی تپه های داغ صحرا…
    اما همون‌طور که قبلاً هم گفتم من رم رو به این ترجیح میدم البته جفت یه دایناسور غول پیکر و بی نظیر و محبوب?⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩

    موافقم 7
    مخالفم 0
  15. ツSAMURAIツ

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    خیلی خوشگله
    از اون ماشینایی هست که نمیشه دوستش نداشت

    موافقم 8
    مخالفم 0
  16. مهدی

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    سلطان اف ، رود ای رپتور
    غول صحرا

    موافقم 4
    مخالفم 0
  17. samurai

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (535 ديدگاه)

    شنیدم زامیاد یه رقیب واسش ساخته تازه 2 تا چرخم بیشتر داره :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا