فورد

معرفی رسمی نسل جدید فورد فوکوس

سرانجام پس از انتشار چند تیز و اخبار، اطلاعات و تصاویر جاسوسی فراوان، فورد رسماً نسل جدید هاچ‌بک کامپکت خود یعنی فوکوس را رونمایی کرده است. نسل جدید این ماشین سبک‌تر، شیک‌تر و پیشرفته‌تر از نسل قبلی خود شد و درعین‌حال ایمنی عالی، ویژگی‌های اتصالی و طیف جدیدی از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی را ارائه کرده است. این کامپکت آمریکایی جدید طبق فلسفهٔ طراحی انسان‌محور جدیدی طراحی شده و استایل منحصربه‌فرد بیرونی را با فضای داخلی بزرگ‌تر ترکیب کرده است.

مهندسین فورد فاصلهٔ محوری فوکوس جدید را به میزان ۵۳ میلی‌متر افزایش داده‌اند که در کنار اوورهنگ‌های کوتاه موجب ایجاد نمای پویایی شده است درحالی‌که در کلاس خود بهترین کارایی آئرودینامیکی را هم ارائه می‌کند. فوکوس جدید از لحاظ طراحی ظاهری هم تقریباً به‌طور کامل متحول شده است. البته هرچند نمای جلویی خودرو همچنان به‌عنوان یک فورد قابل‌تشخیص است اما نمای عقبی هر سه نسخهٔ فوکوس (شامل هاچ‌بک، سدان و استیشن) به‌طور قابل‌توجهی با نسل قبلی متفاوت شده است.

نسل جدید فوکوس در چهار مدل مختلف بنام‌های Vignale، ST-Line، اکتیو و تیتانیوم ارائه شده که این مدل‌ها در هردو نسخهٔ هاچ‌بک و استیشن قابل انتخاب هستند. مدل ویگنیل که پرچم‌دار خانوادهٔ فوکوس محسوب می‌شود، از ویژگی‌های لوکسی مانند تریم آلومینیومی، تزئینات کرومی و جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ سود می‌برد و در داخل هم به تودوزی چرمی و گرم‌کن فرمان مجهز است؛ اما کسانی که خواهان نسخه‌ای اسپرت هستند باید به سراغ مدل ST-Line بروند با دیفیوزر بزرگ، دو سر اگزوز و اسپویلر زیبای روی سقف نمای تهاجمی‌تر و اسپرت‌تری دارد. این مدل در داخل هم از غربیلک فرمان D شکل، پوشش سقف مشکی‌رنگ، دوخت قرمز و دسته‌دندهٔ آلومینیومی برخوردار است.

از سوی دیگر مدل اکتیو در اصل نسخه‌ای کراس‌اوور مانند است که با فاصلهٔ بیشتر از سطح زمین، محافظ‌های نقره‌ای‌رنگ در قسمت‌های زیرین جلو، عقب و طرفین، ریل‌های روی سقف و پوشش‌های پلاستیکی در دهانهٔ گلگیرها استایلی مشابه کراس‌اوورها پیدا کرده است. خریداران می‌توانند برای تمامی مدل‌های فوکوس ۱۳ رنگ بیرونی مختلف را سفارش دهند.

داخل نسل جدید فوکوس اما فضای آرامش‌بخش‌تری دارد یعنی همان چیزی که فورد به دنبال آن بوده است. در اینجا طراحی داشبورد صاف‌تر از قبل به نظر می‌رسد یعنی در آن بیشتر از خطوط مستقیم استفاده شده که این امر موجب می‌شود کابین بزرگ‌تر احساس شود. از ویژگی‌های برجستهٔ این قسمت نیز می‌توان به استفاده از متریال نرم و خوش لمس در داشبورد و همین‌طور تریم شیشه‌ای براق در اطراف دریچه‌های تهویه و رو دری‌ها اشاره کرد که کابین فوکوس را لوکس‌تر از قبل نشان می‌دهند.

در کابین نسل جدید فوکوس سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC 3 فورد از طریق یک نمایشگر لمسی هشت اینچی ارائه شده که با کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل سازگاری دارد. همچنین فورد این ماشین را به شارژر بی‌سیم و سیستم صوتی جدید ۶۷۵ واتی B&O با ۱۰ بلندگو و ساب ووفر ۱۴۰ میلی‌متری نصب‌شده در صندوق بار هم مجهز کرده است. علاوه بر این، فورد برای خریداران اروپایی سیستم FordPass را هم ارائه کرده با استفاده از آن و از طریق نصب اپلیکیشن FordPass در گوشی تلفن همراه می‌توان بر وضعیت و موقعیت خودرو نظارت کرده، درها را باز یا قفل نموده و از راه دور پیشرانه را روشن کرد. این سیستم همچنین اینترنت وای فای با قابلیت اتصال ۱۰ دستگاه را هم ارائه می‌کند.

از سوی دیگر فورد نسل جدید فوکوس را به طیف گسترده‌ای از فناوری‌های ایمنی پیشرفته هم مجهز کرده است. یکی از این فناوری‌ها، سیستم رانندگی خودکار سطح ۲ است که با استفاده از سیستم‌های پیشرفته، رانندگی راحت‌تری را فراهم می‌کند. به‌عنوان‌مثال، سیستم Co-Pilot360 ایمنی رانندگی و پارک کردن را بهبود می‌دهد درحالی‌که سیستم کروز کنترل هوشمند ACC با قابلیت توقف و حرکت و همین‌طور قابلیت تشخیص سرعت و حرکت در بین خطوط، رانندگی در سفرهای طولانی را بسیار ساده‌تر می‌کند. این سیستم تا سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت کار می‌کند. علاوه بر این، فوکوس جدید به سیستم چراغ‌های تطبیقی هم مجهز شده است. این سیستم با تنظیم چراغ‌های جلو پیش از رسیدن به پیچ، میدان یا چهارراه، حداکثر دید را برای راننده فراهم می‌کند.

فوکوس جدید همچنین اولین محصول فورد در اروپا است که به نمایشگر سربالا مجهز شده است و به گفتهٔ فورد یکی از روشن‌ترین نمونه‌های بازار محسوب می‌شود. دیگر سیستم‌های ایمنی فوکوس جدید نیز شامل مواردی چون سیستم کمک پارک فعال ۲، سیستم کمکی پیش از برخورد با قابلیت تشخیص عابر پیاده و دوچرخه‌سواران، سیستم اطلاعات نقاط کور، سیستم هشدار ترافیک عقب، دوربین دید عقب، هشدار راه اشتباه و سیستم کمکی پس از برخورد می‌شود. فورد انتظار دارد با وجود این سیستم‌های ایمنی، نسل جدید فوکوس بتواند پنج ستارهٔ کامل را در آزمون‌های تصادف کسب کند.

به لطف افزایش ابعاد نسل جدید فوکوس، حالا برای سرنشینان جلو فضای شانه‌ای برابر با ۱۴۲۰ میلی‌متر فراهم شده درحالی‌که فضای زانوی عقب نیز بیش از ۵۰ میلی‌متر بیشتر از قبل شده و حالا با فضایی معادل ۸۱ میلی‌متر، بهترین فضای زانو را در کلاس خود ارائه می‌کند. در مدل استیشن نیز ارتفاع قسمت بار ۴۳ میلی‌متر افزایش پیدا کرده و همچنین حجم بار آن نیز به ۱۶۵۰ لیتر رسیده است. برای باز کردن درب صندوق بار خودرو هم کافی است راننده پای خود را به زیر سپر عقب ببرد.

فورد برای نسل جدید فوکوس درمجموع چهار پیشرانهٔ مختلف را ارائه کرده که دو نمونهٔ آن‌ها از نوع بنزینی اکوبوست و دو نمونهٔ دیگر دیزلی اکوبلو هستند. تمامی این موتورها جدیدترین استانداردهای آلایندگی یورو ۶ را پاس می‌کنند. موتورهای بنزینی شامل یک نمونهٔ ۱ لیتری و یک واحد ۱.۵ لیتری جدید می‌شود. موتور اول در سه سطح قدرت مختلف ۸۵ اسب بخار، ۱۰۰ اسب بخار و ۱۲۵ اسب بخار ارائه می‌شود درحالی‌که دومی نیز در دو سطح قدرت ۱۵۰ اسب بخار یا ۱۸۰ اسب بخار قابل انتخاب است.

موتور دیزلی اول اما از نوع ۱.۵ لیتری است که در دو سطح قدرت ۹۵ اسب بخار یا ۱۲۰ اسب بخار ارائه می‌شود. البته گشتاور هردوی این مدل‌ها یکسان و برابر با ۳۰۰ نیوتن متر است؛ و نهایتاً موتور دیزلی دوم هم یک واحد ۲ لیتری است که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما فعلاً مشخص نیست که کدام‌یک از این موتورها در بازار آمریکای شمالی ارائه خواهند شد. انتقال نیرو در موتورهای ۱ لیتری بنزینی ۱۲۵ اسب بخاری، ۱.۵ لیتری بنزینی ۱۵۰ اسب بخاری، ۱.۵ لیتری دیزلی ۱۲۰ اسب بخاری و ۲ لیتری دیزلی ۱۵۰ اسب بخاری توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک جدید صورت می‌گیرد اما برای دیگر موتورها تنها یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی ارائه شده است.

فورد اما غیر از نسخه‌های هاچ‌بک و استیشن، نسخهٔ سدان نسل جدید فوکوس را هم معرفی کرده است. البته این مدل مخصوص بازارهای خاصی بوده و برخلاف برادران استیشن و هاچ‌بکش در بازارهای جهانی عرضه نمی‌گردد. فوکوس سدان در ابتدا اواخر امسال در چین عرضه خواهد شد درحالی‌که انتظار می‌رود بعداً در بازارهای اروپای شرقی هم عرضه گردد. هرچند ممکن این مدل در کشورهایی چون انگلستان عرضه نگردد اما احتمالاً راهی بازار کشورهایی چون ترکیه و مجارستان هم خواهد شد.

لیست قیمت تیپ‌ها و مدل‌های مختلف نسل جدید فوکوس فعلاً برای بازار بریتانیا اعلام شده است. قیمت تیپ پایهٔ فوکوس که استایل نام دارد در این کشور از ۱۷,۹۳۰ پوند آغاز می‌شود که حدود ۲ هزار پوند کمتر از نسل قبلی است و سپس در تیپ Zetec به ۱۹,۳۰۰ پوند می‌رسد. قیمت دیگر مدل‌ها شامل ST-Line از ۲۱,۵۷۰ پوند، تیتانیوم از ۲۱,۵۵۰ پوند و نهایتاً ویگنیل نیز از ۲۵,۴۵۰ پوند آغاز می‌گردد. فورد از هم‌اکنون در اروپا سفارشات خریدی فوکوس جدید را می‌پذیرد و تحویل آن به خریداران اروپایی را از سپتامبر امسال آغاز خواهد کرد اما فروش نسل جدید فوکوس در ایالات‌متحده از نیمهٔ دوم سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد و جزئیات مدل‌ها، تیپ‌ها و قوای محرکهٔ آن در زمانی نزدیک به عرضه به بازار اعلام خواهد شد اما انتظار نمی‌رود نسخهٔ استیشن فوکوس در ایالات‌متحده عرضه گردد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    خیلی شیک و زیبا شده بهترین تو سگمنت خودش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. تیاگو

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (41 ديدگاه)

      عقبش شبیه نسل جدید بنز Aclassشده
      مخصوصا چراغاش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. F۲۲RAPTOR

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (2598 ديدگاه)

        عزیزم من تمام مدلهاشو نیگاه کردم هیچ گونه شباهتی ندیدم،
        ولی خب راس میگی از نظر شباهت ای کلاس شبیه نسل جدید سراتو شده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. مهدی

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ۰یه لحظه فکر کردم هیوندا هستش.خیلی شباهت به هیونداها داره.حتی داخلش.ولی زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (831 ديدگاه)

      همشون از آلمانی ها الهام میگیرن تو طراحیاشون

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (Ali (Chevy nova

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (6809 ديدگاه)

        حامد
        خوده المانىها از چىنى ها الهام مىگىرن
        نمونش بنز که از برلىناس الهام گرفته

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. یاشار اسدی

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (104 ديدگاه)

          خخخخخ…جک نگو بابا…اوه اوه بوی سوزش میاد…شاهکاری دیگر از فرغون سازان آمریکایی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. (Ali (Chevy nova

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (6809 ديدگاه)

          ىاشار
          مطلب جان سخت ها رو خونىد؟؟؟؟
          چرا ماشىنهاى مورد علاقت نبودن؟؟؟؟؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. TWD

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (9 ديدگاه)

          جناب یاشار سطح سواد و اخلاقت از گفتن فرغون مشخص شد
          امریکایی باز نیستم و علاقه همچین خاصی ندارم ولی پدال بدون کسی مثل شما جای بهتریه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. (Ali (Chevy nova

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (6809 ديدگاه)

          تو مطلب جذاب جان سخت ترىن خودروها که پدال 2 شب پىش گذاشت ماشىنهاى مورد علاقه ىاشار اسدى حضور نداشت مطابق معمول برا همىنه خىلى خىلى ناراحته از اىن موضوع
          من ىاشار اسدى رو به ىه لىوان اب خنک دعوت مىکنم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Daytona 1969

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (325 ديدگاه)

          تو رو خدا اسم بنز و برلیانس رو کنار هم نیارین

          تنها شباهت زبان طراحی جدید بنز و اون برلیانس مورد علاقه ی شما اینه که چراغ جلوی هر دو مثلثیه !!! تازه همون مثلثشون هم کلی با فرق داره بگذریم از گرافیک داخل چراغ بنز مرسدس که هزینه و ریزه کاری های طراحیش از کل هزینه ی طراحی اچ ۳۲۰ بیشتره
          چراغ همه ی ماشین های قدیمی هم گرد بودن این یعنی از هم کپی کردن؟

          یه بنده خدایی که معلوم نیست اکانت دوم و چندم کدوم یک از کاربران سایت بود واسه خرد کردن اعصاب بقیه یه چیز چرتی گفت شمام مرتب تکرار میکنید

          بنز ، بی ام و دبلیو و بعدش ائودی به ترتیب پرفروشترین لوکس سازان جهان اند و هر سال فاصلشون داره بیشتر از قبل با بقیه میشه

          برلیانس اگر بفهمه طراحیش رو با بنز مقایسه کردی یکی از همون اچ۳۲۰ ها رو مجانی به خودت میده

          اون دوستی که میگه همه ی خودروسازان امریکایی از المانی ها الهام میگیرن واقعا با چه فکری این حرف رو میزنه؟؟

          بسیاری از الگوهای جدید طراحی توسط خودروسازان امریکایی به دنیا عرضه شده
          صنعت خودروسازی امروز نصفش مدیون فورد و جنرال موتورز و بنزه
          فناوری های امروز دنیای خودرو توسط همین بنز و جی ام و فورد و … به دنیا معرفی شده و شرکت های به این بزرگی هیچ خودروسازی رو در حدی نمیدونن که ازش کپی کنن

          اصلا زبان طراحی خودروسازی امریکا با المان خیلی فرق داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. مجید سبزواری

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (6 ديدگاه)

          شباهت بنز به برلیانس دلیل بر بد بودن بنز نیست دلیل بر خوب بودن برلیانس هست که بنز چیزی در ان دیده بعد ان من خیلی به برلیانس علاقه مند شدم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. Daytona 1969

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (325 ديدگاه)

          مبارکه مجید جون دلبندم ، ان شا الله همه ی عاشقا به عشقشون برسند
          برلیانس هدف خیلی بزرگیه اما با تلاش میتونی بهش برسی

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. TWD

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (9 ديدگاه)

        المانی ها طبق سلیقه مردم خودشون میسازن
        فورد برای بازار اروپا باید طبق سلیقه مردم اونجا میسازه
        هر دو از سلیقه و نیاز بازار الهام گرفتن رفیق

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. آرش آمریکایی

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (620 ديدگاه)

        همشون از آلمان الهام میگرند حامد خان؟؟؟
        شما از بررسی های دقیقتون متوجه شدین؟؟؟؟
        میشه بگی دقیقا هر کدومشون از کدوم آلمانی الهام میگیره تا بفهمیم
        مثلا همین از کدوم آلمانی الهام گرفته؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (Ali (Chevy nova

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (6809 ديدگاه)

          ارش
          حامد حالا ىه چىز گفت

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. charger

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (396 ديدگاه)

    قیمت تیپ پایه 2000 پوند کمتر از نسل قبله اونوقت سمند یه کم رنگ قرمز ریخته تو چراغاش کلی میکشه رو قیمتش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. MAHDI CHEVROLET

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    خیلی خوب شده
    عقب عالی
    داخل عالی
    جلو هم خوبه
    منتظر نسخه RS هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. PaRHaM

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (741 ديدگاه)

      خیلی خوب و خوشگل شده
      از نسل قبل برام خیلی جذاب تره
      دوسش دارم
      حتی تا حدی از کروز هم بیشتر
      باید ببینم کروز داخلش چ شکلی شده!
      این ک خیلی جذابه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. mehran (fox)

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (214 ديدگاه)

    شیک و اروپایی پسند شده هرچند که نسلل قبلیشم عالی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Mohammad

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (421 ديدگاه)

    دم فورد گرم چ ماشینای خوشکلی میزنه صدحیف که تو ایران نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امیر

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (392 ديدگاه)

    انگار تلفیقی از اینفینیتی هیوندا استون مارتینه درکل خوشگلو نازه وشیک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Daytona 1969

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    چقدر خوبه این

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. javad

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (141 ديدگاه)

    خیلی خوب شده
    گرچه عقبش شبیه دی اس 5 هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Saeed

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (69 ديدگاه)

    نسل قبلش قشنگتر بود .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. NAVID۰۰۹۸

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    در خوب بودنش شکی نیست ، بلاخره هرچی باشه فورده دیگه ، توماری از افتخارات خودرویی بیش از ۱۰۰ سال اصالت.
    ولی خیلی کره ای پسند طراحی شده .
    اما کیفیت رو در ادوات داخلی میشه حس کرد نسبت به رقبای کره ایش.
    شاید نظر من باب میل خیلیها نباشه ولی با نسل قبلی بیشتر حال میکنم تا این.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Mehdi

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1958 ديدگاه)

    من عاشق نسل قبلش بودم به نظرم این طرح ی عقب گرد کامل درست مشخصات فنی خوب ولی اون طراحی اصیل ک ادمو به وجد میورد نیست و خیلی شبیه محصولات کره ای مثل النترا شده دقیقن داخلش شکل النترا حیف اون طرح ک از النترای نسل جدیدم قشنگ تر بود ولی فورد تصمیم به این طراحی گرفته ی نمونه ی دیگرش موستانگ که بیشتر داره مدرن میشه و حالت ماسل کار بودنشو از دست میده ای کاش شرکتای امریکایی بفهمند علت علاقه داشتن بشون دقیقن همین شکل بقیه نبودن و عضلانی و پرقدرت بودنشون چیزی ک یواش یواش داره کم تر میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Mehdi

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1958 ديدگاه)

    https://www.google.com/search?q=ford+focus+2016&client=opera&hs=9zH&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwio9MWS8bbaAhXHVSwKHZ3lC4UQ_AUoAXoECAAQAw&biw=1242&bih=598#imgrc=LBTRXx6NvnRcsM:

    داخل النترا :
    http://www.motortrend.com/cars/hyundai/elantra/2018/2018-hyundai-elantra-gt-first-look/

    حتی النترا بهتر عمل کرده توی زمینه طراحی و افسوس دلم برای موستانگ و فوکوس قدیمی تنگ میشه و حیف که دستم بشون تا الان نرسید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran (fox)

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (214 ديدگاه)

      مهدی جان راس میگی شبیه الانترا شده اصلا دقت نکرده بودم داخلش که شباهتش غیر قابل انکاره، مثل شباهت محصولات فولکس و اشکودا و سئات البته اونا جزو یه خونوادن و شباهتشون طبیعیه ولی شباهت اینارو درک نمیکنم مخصوصا که فورد بعد هیوندای معرفی شده و هنوزم عرضه نشده…..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mehdi TuRbO

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (1958 ديدگاه)

        دقیقن مهران جان حیف اون طراحی قشنگ دقیقن منم واقعن درک نمیکنم تعجب میکنم ک نسل قبلشم خیلی موفق بوده ولی چرا اینکارو کرده نمیدونم ی زمانی کره ایا از فورد کپی میزدند حالا برعکس شده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. Mehdi

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1958 ديدگاه)

    ببخشید زیاد شد زمان ویرایش گذشته بود حیفم اومد این لینکو نزارم مربوط به عملکرد خودروهای فورد تو سالهای مختلف ولی فقط عکس اخرش که ادم اصن میمونه بین همشون کودوم انتخاب کنه به نظرم 2017 جزو یکی از بهترین زمان های فورد بوده و امیدوارم همینجوری بمونه واقعن عالیند بهترین طراحی بیشترین قدرت با کمترین هزینه ممکن واقعن حیف فورد

    https://www.ford.com/performance/focus-rs/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Chia

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (13 ديدگاه)

    Oh my GOD

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا